חודש לסגירה: רק השבוע תחל הרשות ה-2 לדון על ערוץ 10 שחייב לה מיליונים
לקראת הדיון במועצה, פנה מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד במכתב ליו"ר המועצה אוה מדז'יבוז' ולחברי המועצה החדשה ובו ציין כי חובו של הערוץ לרשות בשל דמי הפצה ודמי זיכיון עומד על כ-36 מיליון שקלים, כאשר דמי הזיכיון לא שולמו זה יותר משנה. כמו כן קיימות לערוץ מחויבויות נוספות לתוכן - סוגה עלית, ולתמורה עבור הארכת זיכיונו ב-3 השנים האחרונות, בהיקף כולל של כ-50 מיליון שקלים נוספים.
לדברי באב"ד, עד כה הערוץ לא הציג עד כה עמידה מלאה בכל מחויבויותיו לתוכן ולהשקעה בקולנוע ישראלי, כנדרש לפי החוק. חובות ומחויבויות אלה מסתכמות בעשרות מיליונים. כעת נדרשת מועצת הרשות לקיים דיון שיתייחס בין היתר לאפשרות מימוש ערבויות הערוץ.
ערוץ 10 סבל מהפסדים משמעותיים לאורך כל שנות קיומו ולא יכול היה להתקיים ללא הזרמה של יותר מ-1.5 מיליארד שקלים לאורך השנים. למרות הנתונים החיוביים שהציג בחודשים האחרונים, הרשות טוענת כי הערוץ אינו משלם חובותיו ולא מבצע את ההשקעות הנדרשות לשנה הנוכחית ולשנה הבאה.
- אחרי שנים של חוסר ודאות: הרשות השנייה אישרה לערוץ 10 להגיש בקשה לקבלת רישיון
- איגוד השיווק: "סגירת ערוץ 10 היא סכנה חמורה שתחזיר אותנו לימי המונופול"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' מסרה כי "המועצה מבצעת עבודה יסודית ומעמיקה לבחינת מצבו של ערוץ 10, נוכח חובותיו המסתכמים בעשרות מיליוני שקלים וכן חובתה של הרשות השנייה כרשות מנהלית לשוויון בפני הזכייניות האחרות ולרמת תוכן ופלורליזם בשידורי הטלוויזיה לטובת אזרחי ישראל. מועצת הרשות השנייה תקיים דיון פתוח, מעמיק ויסודי בסוגיה ותקבל את החלטתה בהקדם האפשרי, לאחר שיהיו בפניה כל הנתונים הרלוונטיים וכן תשמע את הנהלת הרשות ונציגי ערוץ 10".
מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "לאחר יישום מהלכי התייעלות נרחבים, הערוץ מציג בחודשים האחרונים EBIDTA חיובית. באשר לדמי הזיכיון, בימים האחרונים מופרחים באוויר גוזמאות והגזמות. ערוץ 10 טרם העביר תשלום דמי זיכיון למימון הרשות השנייה בסך של כ-30 מיליון שקלים. לאור ההתייצבות הכלכלית של הערוץ, נציג מתווה ברור להעברת התשלומים".
לדברי אנשי ערוץ 10, "כלל לא ברורים המספרים שנזרקים לאוויר בימים אלה באשר לחובות התוכן כשטרם הסתיימה הבדיקה של 2014, ובעוד שלפי דוחות הרשות השנייה ערוץ 10 סיים את שנת 2013 בעודף השקעה בתכניות מסוגה עילית בהיקף של 19.2 מיליון שקלים".
- 1.oferdesade 30/11/2014 17:03הגב לתגובה זושיסגרו את 2 באותה הזדמנות. בשביל מה צריך עוד ערוץ זבל. מליא בהתחלה כשעוד חשבו לשנות את נוף השידורים עם שידורי איכות. אבל עכשיו כשהתחרות על מי נותן נמוך יותר חלש יותר זבל יותר בזול יותר, 'who needs 'em"
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
