מועצת הרשות השנייה: 10 נשים, 5 גברים - ואווה מדז'יבוז' תשמש כיו"ר
ועדת ברנר אישרה היום (יום ד') את הרכב מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. הרשימה כפופה לאישור הממשלה ותועבר לאישורה בימים הקרובים. במקביל, הודיע אמש יו"ר ועדת טלוויזיה ברשות, יעקב שחם, על החלטתו לא להמשיך לכהן במועצה.
רשימת 15 החברים כוללת תשעה חדשים, ועוד 6 חברים שכבר משמשים כחברי מועצה, וכהונתם תוארך: מרה מרו סנבטו, ד"ר דליה זליקוביץ', ד"ר מיכל שפירא, יוכי פלר, אייל מלובן ואייל דה פאו.
יו"ר המועצה ד"ר אילן אבישר, לא ימשיך בתפקידו. הוא צפוי להיות מוחלף על ידי אווה מדז'יבוז'. המועצה כוללת 10 נשים ו-5 גברים, חלק גדול מחבריה הם אנשי אקדמיה - 2 פרופסורים ו-4 דוקטורים.
למדז'יבוז' ניסיון ניהולי רב בתחום התקשורת: כיהנה בעבר כמנכ"לית מעריב וכמנכ"לית רדיו תל אביב, שימשה כסמנכ"לית כספים ופיתוח עסקי בזכיינית קשת. במשרד התקשורת טוענים כי היא נבחרה "בשל ניסיונה הרב בהיבטים השונים הנוגעים לתחום התקשורת והשידורים ובמיוחד נוכח ניסיונה העסקי הרב בתחומים אלה".
- אחרי שנים של חוסר ודאות: הרשות השנייה אישרה לערוץ 10 להגיש בקשה לקבלת רישיון
- איגוד השיווק: "סגירת ערוץ 10 היא סכנה חמורה שתחזיר אותנו לימי המונופול"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שאר החברים החדשים הם עו"ד דורלי אלמגור - שכיהנה בעבר כיועצת המשפטית של מועצת כבלים והלווין; יצחק בורבא - שמכהן כיו"ר איגוד מנהלי החברות העירוניות ברשויות המקומיות; פרופ' טליה איינהורן מאוניברסיטת אריאל, מומחית בתחום המשפט העסקי והכלכלי ובדיני קניין; איש החינוך עבד שפיק; ד"ר עמית לביא דינור מבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה; סוהיר נאחס - שמרצה ומתרגלת קורסים בנושאי תקשורת במוסדות אקדמיים שונים; ד"ר אילת ברעם-צברי מהטכניון; ופרופ' יונתן כהן מאוניברסיטת חיפה.
כהונת מועצת הרשות השנייה הסתיימה רשמית כבר לפני חצי שנה, אולם המשיכה משום שלא נבחרה מועצה חדשה. בחודשים האחרונים כבר התפטרו כמה חברים, בין היתר מירב אלוש לברון ורונית אנטלר. אמש הודיע יעקב שחם לשר התקשורת גלעד ארדן על החלטתו לא להמשיך, לטענתו "מטעמים אישיים", אולם יש לזכור כי לא אחת עלו טענות נגדו על כך שבמקביל לתפקידו במועצה, הוא גם מחזיק בעיתון מקומי - ידיעות חיפה.
השר ארדן מסר בעקבות כך כי צר לו על כך: "במהלך 4.5 השנים האחרונות כיהן מר שחם כחבר מועצת הרשות השניה ויו"ר ועדת הטלוויזיה. במסגרת תפקידו, תרם שחם תרומה משמעותית לשידורים המסחריים בישראל ולאיכות התכנים המשודרים על גבי המסך, וסייע באמצעות ניסיונו הרב לפעילות המועצה. אני מודה למר שחם על תרומתו הרבה ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
