רן תלם קשת
צילום: יח"צ

'קשת' מבצעת שינויים בהנהלה: רן תלם מונה לסמנכ"ל התוכן, חיליק שריר מצטרף

שריר עוזב את 'חדשות 2' ומונה לסמנכ"ל התכניות במקום תלם שיתמקד עתה בפיתוח תוכן לארץ וגם לחו"ל, תחום שיופרד מניהול התכנית השוטף בערוץ 2
אלכסנדר כץ | (2)

קשת היא יצואנית התוכן הטלוויזיוני הגדולה בישראל, עם Homeland, הכוכב הבא, רמזור ושלל הפקות שנמצאות על המסך בעשרות מדינות. היום מודיעה הזכיינית כי בעקבות אפיק יצוא התוכן, היא החליטה על סדרה של שינויים בהנהלתה ובמבנה הארגוני של תחום התוכן והתכניות - הפרדה בין ניהול התכניות בערוץ 2 לבין פיתוח תכנים לישראל ולעולם. בזכיינית טוענים כי ההחלטה על ההפרדה בין התחומים נפלה לפני כחצי שנה, בעקבות תנופת הפיתוח והעשייה של 'קשת' בישראל ובעולם וההבנה, כי יש להקדיש לתחום משאבים רבים יותר.

תחום התוכן והתכניות יופרד, כאשר סמנכ"ל התכניות רן תלם ישמש כסמנכ"ל התוכן של החברה, וימשיך להוביל את תחום יצירת התוכן, תוך התמקדות בפיתוח תכניות חדשות בתחומי הבידור והדרמה בישראל ובעולם. תלם יעבוד עם חברות ההפקה והיוצרים בישראל במטרה לחזק את תהליכי היצירה, הצמיחה וההתרחבות.

שינוי ומיקוד תפקיד "סמנכ"ל התוכן" יאפשרו לדברי קשת, "את העמקת העבודה על הפיתוחים העתידיים בתחומים אלו והגברת קצב ייצורם של תכנים ישראלים מקוריים יחד עם בתי התוכן והיוצרים בארץ ובעולם, זאת לנוכח הכישרונות הישראלים וההזדמנויות הקיימות היום בשוק הישראלי והבינ"ל".

את מקומו של תלם בתחום התכניות ימלא חיליק שריר, סמנכ"ל התכניות של חברת החדשות של ערוץ 2. שריר ימונה לסמנכ"ל התכניות של החברה, וינהל את תחום התכניות. שריר יהיה אחראי על אסטרטגיית התוכן של שידורי 'קשת' בערוץ 2, על תקציב לוח השידורים ותכנונו, רצועות השידור, כמו כן יהיה אחראי על פיתוח אקטואליה ודוקומנטרי, קשרי הפקות וממשקים עם שאר מחלקות המטה.

שריר משמש כסמנכ"ל התוכן של חברת החדשות של ערוץ 2 ב-7 השנים האחרונות, לאחר שהגיע אליה ממעריב, שם שימש כסגן עורך העיתון.

בקשת אומרים הבוקר כי "המבנה החדש יאפשר העמקה והרחבה של כל אחד התחומים. מדובר במודל מוכר בעולם בגופי שידור בו קיימת הפרדה בין רשת השידור וניהול התכניות לבין פיתוח התכנים".

מנכ"ל הזכיינית אבי ניר, ציין כי "השינוי הזה בא בראש ובראשונה עם ההכרה כי ההתמקדות שלנו בתכנים מקוריים דורשת השקעה רבה של זמן, תשומת לב ומשאבים. רן יוכל עתה להתמקד בעבודה היצירתית הרבה עם המפיקים, היוצרים ואנשי התוכן של קשת. אנו שמחים מאד על הצטרפותו של חיליק שריר כסמנכ"ל התכניות של קשת. חיליק עשה דרך ארוכה ורצופת הישגים בתחום העיתונות בכלל וחברת החדשות בפרט. אנו סבורים שהגעתו לניהול תחום התכניות תעניק לנו מבט חדש ומקורי על התכניות שלנו. ניהול התכניות של קשת בערוץ המסחרי הוא בליבת העשייה של החברה ולכן מדובר בתפקיד מאתגר מאין כמותו".

לדברי רן תלם, "אנחנו מסתכלים קדימה על עבודתה של קשת כגוף תקשורת, בתקופה שבה ההגדרה של תוכן הולכת ומשתנה ואנו מזהים צורך שקיים לתוכן טוב מקורי וחדשני. אנחנו חושבים ומאמינים שיש לנו אפשרות ללכת גם למקומות האלה ולבסס שיתופי פעולה עם חברות ההפקה בארץ ועם מיזמים מסביב לעולם".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

חיליק שריר מסר כי "אחרי כמעט 20 שנה בעולם העיתונות החלטתי לצאת לדרך חדשה המשלבת אתגרים חדשים. אני אסיר תודה לאבי וייס, מנכ"ל חדשות ערוץ 2, שאפשר לי לצעוד לצדו בדרך בה סלל, ונרגש לקראת העבודה החדשה בקשת".

בהודעה שהעביר לעובדי חברת החדשות, כתב שריר: "ב-7 השנים האחרונות זכיתי לעבוד לצידם של העיתונאים הטובים ביותר בארץ, לצידכם. אבל בעת הזאת ואחרי התלבטויות רבות, אני בוחר לקחת על עצמי אתגר מורכב ולפנות לדרך חדשה. אני מודע לזה שזה קורה בעיתוי לא נוח, אבל דווקא האמונה שלי בכוח העצום של חברות החדשות מאפשרת לי את הכוח לבחור".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טל 30/09/2014 11:17
    הגב לתגובה זו
    אתם גוף המדיה הכי משפיע היום בישראל עם כוח השפעה מטורף בכל המדיות . אבל אתם בחרתם לקחת את הכוח הזה ולנוון את העם הזה בתוכן ירוד צהוב ואינפנטילי . בכל עונה כל לוח השידורים העלוב שלכם נע סביב 3 תוכניות דגל שמפומפות ללא הפסק לא הרבה יודעים אבל מי שקובע את האופיום להמונים שקשת מוכרת זאת קבוצה של אנשים מוכשרים תל אביבים קרחים ואשכנזים ..שמייצרים תוכן ממקום מתנשא וציני ומורם מהעם הזה . אין לי בעיה עם תוכניות טראש ותוכניות 'עממיות' אבל לא יכול להיות שכל לוח השידורים יהיה מבוסס על זבל להמונים או שנהיה שפני ניסיונות לפיילוטים בדרך ליריד הפורמטים הקרוב . אז כן .מחובתכם לגלות קצת יותר אחריות לעם הזה ולתת לו גם תוכן איכותי וגם ערכי ולא להסביר לנו שאמא מחליפה והאח הגדול זה ''מיקרוקוסמוס '' וזיוני מוח אחרים.. אבל יש גם דברים טובים כמו הפרלמנט (לא רק מלכלכך) אז תהיו פחות צהובים ופחות מתנשאים ותבינו שילדים שקמים בבוקר עם קותי כנראה שלא יגיעו רחוק ...
  • 01/10/2014 10:14
    הגב לתגובה זו
    הפרלמנט, ארץ נהדרת, פלפלים צהובים, פולישוק, עבודה ערבית, עובדה, תוכנית קיציס....כולן תוכניות שעדיין מקשטות את הפריים טיים של קשת...די להתלהמות.
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.