אשלי מדיסון
צילום: צילום מסך

גם לצופים יש קו אדום: 30 תלונות נגד הפרסומת לאתר הבגידות 'אשלי מדיסון'

הרשות ה-2 פתחה בבדיקה בעקבות שידור הפרסומת לאתר החדש. ערוץ 10 ו'רשת' סירבו לשדר אותה, 'קשת' הסכימה - וכעת החליטה להסיר אותה משידור
אלכסנדר כץ | (13)
נושאים בכתבה אשלי מדיסון

יותר מ-30 תלונות התקבלו ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נגד פרסומת לאתר הבגידות אשלי מדיסון, שעלתה לאוויר לפני מספר ימים בשידורי קשת בערוץ 2. רק הזכיינית קשת הסכימה לשדר את הפרסומת, בעוד רשת וערוץ 10 הודיעו למשרד הפרסום גיתם BBDO כי הן מסרבות לאשר קמפיין כזה. התלונות שהתקבלו ברשות השנייה מתמקדות בטענה כי מדובר בפרסומת המעודדת התנהגות לא מוסרית ופגיעה בתא המשפחתי.

'אשלי מדיסון' הוא אתר בגידות קנדי שהיגר לפני כחודש לישראל, עם גרסה מקומית. האתר מציע ל-26 מיליון משתמשים בלא פחות מ-15 מדינות, אפשרות לפגוש בני זוג למטרת סקס. במהלך החודש שהאתר פועל בישראל בגרסה עברית, גלשו בו יותר מ-1.5 מיליון ישראלים, ולא פחות מ-120 אלף איש נרשמו לאתר בתשלום.

באחת התלונות נכתב: "אינני מבין כיצד מתאפשר שידור פרסומת הקוראת במפורש לבגידה בבת או בן הזוג, תוך פגיעה באדם אחר, בילדי בני הזוג, בערכי המשפחה ובערכי היהדות והמוסר של מדינת ישראל". תלונה אחרת ציינה כי "בגידות הן לא דבר לגיטימי, שקרים זה דבר שצריך לגנות, ושידור התשדיר הזה אינו דבר נורמלי".

הגרסה המקורית לפרסומת ששודרה בעברית בערוץ 2

בעקבות התלונות הרבות, פתח נציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב, בבירור התלונות ומצא כי הן מוצדקות, ואולם בשלב זה טרם קיבלה 'קשת' דרישה להסיר את הפרסומת. רגב מסר היום: "גם לטלוויזיה מסחרית צריכים להיות גבולות. פרסומת המעודדת בצורה כה בוטה פגיעה בתא המשפחתי כאילו מדובר בעוד מוצר או שירות שיש לפרסם, היא לא מוסרית ולא ראויה. עצם שידורה בשעת לילה מאוחרת אינו מקנה לה כל הצדקה בעיקר בימים אלה בהם רבים צופים בטלוויזיה בשעות הלילה המאוחרות בשל משחקי המונדיאל והחופש הגדול. אני סבור כי אין מקום לשדר פרסומת זו" .

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד הוסיף: "אני משבח את ערוץ 10 ורשת על הפעלת שיקול דעת ערכי וההימנעות מלכתחילה משידור הפרסומת הפוגענית והבלתי מוסרית, אך צר לי שלא אצל כל הזכייניות אמות המידה המוסריות הבסיסיות גוברות על שיקולי רווח. שידור הפרסומת הוא חציית קו אדום ובימים הקרובים תתקבל החלטה על אופן המשך שידורה".

מ'קשת' נמסר: "במסגרת הליך אישור הפרסומת היא הוגבלה לשידור משעה 23:00 בלילה בלבד. לאור התלונות הפרסומת תרד משידור".

מ'רשת' נמסר: "הפרסומת נוגדת לערכיה של 'רשת'". מערוץ 10 נמסר: "סירבנו לשדר את הפרסומת כי היא נוגדת את כללי הרגולציה".

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    פרובוקציות בעיריית א 31/01/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    אני מבקשת להסיר את התלונה העניין סודר סליחה על הטרחה
  • 9.
    פרובוקציות בעיריית א 31/01/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    חסר לי מסמך מפני שפקידה הטעתה אותי ואני צריכה לחכות מעל שעתיים
  • 8.
    חוות דעת 07/05/2015 12:50
    הגב לתגובה זו
    ניסיתי את האתר הזה לתקופה. אני גבר במערכת יחסים פתוחה, ואני נראה טוב מאוד. יצרתי פרופיל איכותי, עם תמונות אימיתיות. הנה הבעיה הכי גדולה באתר: יש המון, ואני מתכוון המווון פרופילים מזוייפים. לא עשרות, לא מאות... מדובר באלפים רבים של בנות מזוייפות. עד מצב בלתי אפשרי להגיע להתכתבות אמיתית. לאשלי מדיסון יש עובדות שמשלמים להן לבזבז את ה"קרדיט" של הגברים באתר, מכיוון שהאתר פועל על קרדיטים, כל פעם שאתה שולח הודעה למישהי, או משוחח, יורד לך קרדיט, שאתה כמובן צריך לקנות בכסף. אתה מוצף לחלוטין בהודעות מבנות שנראות מעולה, אבל לך תדע אם הן אמיתיות, 99% לא. 1% כן. הסיכויי למצוא את האחת הוא כ"כ קטן שהאתר פשוט לא עובד. מה עוד, אתה תבזבז המון זמן יקר להסיר את אינספור ההודעות המזוייפות מהתיבת דואר שלך, ותבזבז זמן לחסום פרופילים מזוייפים, זה דורש שעות, זה מעייף ואתה תרגיש כמו אידיוט לאחר שבוע. חוות דעת כנה, מנסיון: להימנע מהאתר אם אתה מעריך את הזמן והכבוד שלך כגבר.
  • 7.
    just4us 30/09/2014 17:46
    הגב לתגובה זו
    http://just4us.co.il/ashley-madison
  • 6.
    רק נשים מתלוננות (ל"ת)
    קק 06/07/2014 09:35
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    גג 06/07/2014 09:32
    הגב לתגובה זו
    כל כך הרבה בוגדים מאז ומעולם וכולם מתנהגים כאילו שלא היו דברים מעולם
  • 4.
    ומוסר היכן ? (ל"ת)
    עדי 30/06/2014 17:49
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לגיטימציה להתנהגות של שימפנזים גועל נפש (ל"ת)
    אא 30/06/2014 16:59
    הגב לתגובה זו
  • נאור 30/06/2014 17:13
    הגב לתגובה זו
    אנחנו אנשים מתקדמים . שנות 2000 כבר. עידן הנאורות. איש איש באמונתו. חיה ותן לחיות. כל כלב ביגי יומו. כדורגל משחקים משבת לשבת. לפתוח AMPM בשבת. והשר פירון חובב עיפרון
  • אוי ובל נשכח שגם בבוניות משתתפות (ל"ת)
    אא 30/06/2014 17:49
  • אא 30/06/2014 17:47
    כי מישהו רוצה לעשות כסף משימפנזים
  • 2.
    ומה בנוגע לפרסומות הסמויות? (ל"ת)
    שמנון גולדיגר לויס 30/06/2014 16:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בושה על כזו פרסומת (ל"ת)
    שרה 30/06/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.