print

מלחמת השוקו בעולם החרדי: צפו בפדיחה של 'המבשר' באייטם על 'יטבתה'

כשברקע המחלבות מנסות למשוך עוד ועוד לקוחות במגזר, אייטם לשוקו של יטבתה לווה דווקא בוויז'ואל של המתחרה. המבשר: "טעות של מחלקת העיצוב"
אלכסנדר כץ | (4)
נושאים בכתבה המבשר יטבתה

שוק השוקו שוקק וגועש לאחרונה בתקשורת החרדית, כאשר המחלבות השונות מפרסמות אינצ'ים רבים במקרה למשוך את הקהל לרכוש את מוצריהם. ביום שישי האחרון אף פורסם בעיתון המבשר, עיתון חרדי כללי המשויך לזרם החסידי, על מהלך שיווקי של יטבתה.

תחת הכותרת "יטבתה: קונים משקאות חלק ומגרילים פרסים מיוחדים", פורסם אייטם שמקורו בהודעה לעיתונות, על "מבצע קיץ מרענן" בו "רוכשים ממגוון משקאות החלב שבמצבע ונכנסים להגרלת ענק כאשר הפרס הראשון הוא 10,000 שלים במזומן".

האייטם ב'המבשר' לשוקו של יטבתה (סריקה)

המודעות ל-2 המותגים (סריקה)

ואולם, לצד אייטם זה, הראשי בעמוד, הוויז'ואל היה דווקא מפתיע: מדובר על ציור של ילד שמחזיק שוקו של החברה המתחרה - תנובה. אותה תמונה מופיעה במודעות פרסומת של תנובה בפרינט החרדי.

בשיחה עם אייס, העלו גורמי תקשורת המעורים בשוק החרדי, גיחוך על הטעות לכאורה של 'המבשר', שטעה בתמונה לאייטם: "פתאום 'המבשר' החליט לתת חשיפה נרחבת לשוקו של יטבתה - אבל פרסם תמונה של שוקו תנובה. זה בהחלט משעשע ומביך מבחינתם".

חיים קליגר, סמנכ"ל השיווק של 'המבשר', מסר: "הצרכן החרדי מרתק את המשק הישראלי וגם את שוק החלב בישראל, לקראת חג השבועות גם תנובה וגם יטבתה יצאו במבצעים ייעודיים למגזר החרדי. מערכת 'המבשר' נותנת מידי שבוע במה מכובדת לידיעות צרכנות. טעות של מחלקת העיצוב צירפה תמונה של תנובה לידיעה של יטבתה. אנו שמחים כי גם בחברות הבינו כי מדובר אך בטעות".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנונימי 29/05/2014 18:50
    הגב לתגובה זו
    משקה טוב ואמין לעומת משקאות אחרים !
  • 2.
    ח. סיד 18/05/2014 15:09
    הגב לתגובה זו
    אבל מסתבר שגם הם אינם מבחינים בין יעקב לעשו
  • 1.
    נקרע מצחוק 18/05/2014 13:48
    הגב לתגובה זו
    מעניין איזה פיצוי יקבלו 2 החברות מהעיתון שבטח חטף צרחות ממשרדי הפרסום של המותגים...לא נעים
  • בזיפ 05/12/2017 12:28
    הגב לתגובה זו
    אתה מפגר פיגור מפוגר של פיגור פיגורי יא מפגר!!!
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.