מלחמת השוקו בעולם החרדי: צפו בפדיחה של 'המבשר' באייטם על 'יטבתה'
שוק השוקו שוקק וגועש לאחרונה בתקשורת החרדית, כאשר המחלבות השונות מפרסמות אינצ'ים רבים במקרה למשוך את הקהל לרכוש את מוצריהם. ביום שישי האחרון אף פורסם בעיתון המבשר, עיתון חרדי כללי המשויך לזרם החסידי, על מהלך שיווקי של יטבתה.
תחת הכותרת "יטבתה: קונים משקאות חלק ומגרילים פרסים מיוחדים", פורסם אייטם שמקורו בהודעה לעיתונות, על "מבצע קיץ מרענן" בו "רוכשים ממגוון משקאות החלב שבמצבע ונכנסים להגרלת ענק כאשר הפרס הראשון הוא 10,000 שלים במזומן".
האייטם ב'המבשר' לשוקו של יטבתה (סריקה)
המודעות ל-2 המותגים (סריקה)
ואולם, לצד אייטם זה, הראשי בעמוד, הוויז'ואל היה דווקא מפתיע: מדובר על ציור של ילד שמחזיק שוקו של החברה המתחרה - תנובה. אותה תמונה מופיעה במודעות פרסומת של תנובה בפרינט החרדי.
בשיחה עם אייס, העלו גורמי תקשורת המעורים בשוק החרדי, גיחוך על הטעות לכאורה של 'המבשר', שטעה בתמונה לאייטם: "פתאום 'המבשר' החליט לתת חשיפה נרחבת לשוקו של יטבתה - אבל פרסם תמונה של שוקו תנובה. זה בהחלט משעשע ומביך מבחינתם".
חיים קליגר, סמנכ"ל השיווק של 'המבשר', מסר: "הצרכן החרדי מרתק את המשק הישראלי וגם את שוק החלב בישראל, לקראת חג השבועות גם תנובה וגם יטבתה יצאו במבצעים ייעודיים למגזר החרדי. מערכת 'המבשר' נותנת מידי שבוע במה מכובדת לידיעות צרכנות. טעות של מחלקת העיצוב צירפה תמונה של תנובה לידיעה של יטבתה. אנו שמחים כי גם בחברות הבינו כי מדובר אך בטעות".
- 3.אנונימי 29/05/2014 18:50הגב לתגובה זומשקה טוב ואמין לעומת משקאות אחרים !
- 2.ח. סיד 18/05/2014 15:09הגב לתגובה זואבל מסתבר שגם הם אינם מבחינים בין יעקב לעשו
- 1.נקרע מצחוק 18/05/2014 13:48הגב לתגובה זומעניין איזה פיצוי יקבלו 2 החברות מהעיתון שבטח חטף צרחות ממשרדי הפרסום של המותגים...לא נעים
- בזיפ 05/12/2017 12:28הגב לתגובה זואתה מפגר פיגור מפוגר של פיגור פיגורי יא מפגר!!!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
