"הון השותפות לקראת סוף הרבעון עמד על קצת יותר 34 מיליון דולר"
יוחאי זייד, מנכ"ל ביג טק 50 מסכם את הרבעון, ומפרט לנו בראיון את מטרות החברה ויעדיה, מדבר על ההשלכות של המצב העולמי ומעביר מסר למשקיעים, צפו בראיון
ביג-טק 50 6.21% היא שותפות מו"פ מסוג אחר - הקרן משקיעה בחברות גדולות, לפני הנפקה או אקזיט, היא כבר מרוויחה ולהבדיל מאחרות משלמת לשותפים דמי ניהול נמוכים. יוחאי זייד מנכ''ל ביג טק 50 מספר לנו ש"בטווח הקרוב כוונת השותפות לחלק דיבידנדים למשקיעים בגובה של 60 אג' לכל יחידת השתתפות, סך הכל נכון להיות יש לשותפות 14 חברות פורטפוליו, שתיים מהן מיועדות להנפקה". ומסביר שהמצב העולמי אמנם השפיע עליהם אבל לא גרר הפסדים "התנודתיות שאנחנו רואים וירידות השערים בבורסה משפיעים על הסקטור הישראלי ועולם הון סיכון. אנחנו צופים שהחברות שאנחנו מסתכלים עליהם יצלחו את התקופה המאתגרת הזאת, כיוון שאלה חברות עם כיסים עמוקים". בנוסף המנכ''ל מעביר לנו מסר במיוחד למשקיעים "חשוב שהם ידעו שאנחנו צופים על הכול מנקודת מבטם, על כל אחזקה שאנחנו ממשמשים ברווח בכוונתו לחלק 100% מהרווח שנוצר למשקיעים ובנוסף גם את הקרן שהושקעה במסגרת ההשקעה בחברה" אז למרות ששותפויות המו"פ התבררו בשנתיים האחרונות כהשקעה מאכזבת, במסגרת פרויקט החברות של תל אביב, נחשפנו לביג טק 50 שהמודל שלה שונה לגמרי מהאחרות - דמי ניהול צנועים וחלוקת רווחים למשקיעים. המניה של השותפות נסחרת בחצי מההון העצמי וימים יגידו עם זאת השקעה טובה. בחברה סבורים שכן ובעלי העניין רוכשים מניות בשוק. צפו בראיון על תוצאות הרבעון עם מנכ''ל החברה:
- 1.שולתתתת1 24/07/2022 16:13הגב לתגובה זואפשר גם לעשות באי בק כי המניה ירדה עם מחזורי מסחר נמוכים ויכולה לעלות פלאים עם מחזורי קניה
"הצורך בפתרונות מגוונים נבע מלקוחות ואנחנו נותנים לו מענה מיטבי"
אורן טפר, הסמנכ"ל המסחרי של נאייקס, בראיון על המגמות בשווקים של החברה, ועל היעדים והאתגרים שאיתם היא מתמודדת: "יש לנו הון אנושי מצוין, שוק צומח שצמא למוצרים שלנו וסביבת עבודה שהיא באמת אחת הטובות שחוויתי, אז אני לא רואה שום סיבה שלא נוכל להם"
אורן טפר, נאייקס. צילום: יחצ נאייקס נאייקס (NAYAX), הנסחרת בבורסות תל אביב ונאסד"ק, הוקמה ב-2005, והיא אחת מחברות הפינטק הישראליות הגדולות בעולם עם היקף הכנסות שנתיות של למעלה מ-200 מיליון דולר ופעילות בכ-50 מדינות. נאייקס מפתחת ומספקת פלטפורמה מתקדמת למסחר ותשלומים שנועדה לסייע לבתי עסק להגדיל את רווחיהם, ולנהל אותם בצורה יעילה יותר. החברה החלה את דרכה כמפתחת פתרונות תשלום לקמעונאים של מכונות אוטומטיות ומאז הפכה לספקית של פתרונות מקיפים, המתמקדים בצמיחת הלקוחות בכל הערוצים וכיום היא מציעה פתרון מלא, הכולל קבלת תשלומים ללא מזומנים, מערכת ניהול ואפליקציה להגדלת נאמנות לקוחות, המאפשרים לבתי עסק לנהל מסחר יעיל ומהיר בכל מקום ובכל עת. אורן טפר הוא הסמנכ"ל המסחרי (Chief Commercial Officer, CCO) של נאייקס. טפר מונה לתפקידו לפני מספר חודשים והוא אחראי על המכירות הגלובליות של החברה. התפקיד מאפשר איחוד הפעילות המסחרית בגיאוגרפיות ובתחומים שונים בכדי לאפשר מיקוד בלקוחות ובעסקי החברה, תוך שימת דגש על תוכניות הצמיחה הרב שנתיות. בראיון עם ביזפורטל הוא מספר על יעדי החברה, האתגרים ומה הקשר בין מכונות אוטומטיות למכירות בחנויות. אתם מוכרים היום בקצב מכירות של מעל 200 מיליון דולר בשנה. מהו היעד שלכם לשנים הקרובות? "כדי להבין את הפוטנציאל הגלום בנאייקס חשוב תחילה להבין את שלוש המגמות אשר תומכות בצמיחה המואצת שלנו: ראשית, שינוי התנהגות הצרכנים ומגמת המעבר לתשלומים דיגיטליים cashless, שאנו נמצאים בעיצומה ושאותה חזתה נאייקס כבר ב-2005. "פחות ופחות אנשים מסתובבים עם שטרות ומטבעות, אלא עם ארנקים דיגטלים וכרטיסי אשראי, בעיקר מטעמי נוחות. ענקיות הטכנולוגיה האיצו את המגמה הזו עם שירותים כמוApple Pay, Google Pay וSamsung Pay-. גם לרגולציה, לה אנו עדים במדינות רבות, יש חלק בהאצת המעבר לעסקאות דיגיטליות, כאשר מצד אחד הרגולטור מעוניין להילחם בהלבנת כספים ובהון שחור ובמקביל יש לו רצון להפחית את עלות החזקת כסף מזומן. בארה״ב בלבד העלות הזו מוערכת במיליארד דולר לשנה. "טרנד חזק נוסף, שהואץ מאד לאחר הקורונה, נוגע לקושי בגיוס משרות התחלתיות ובמציאת כוח אדם למכירה ושירות, בין היתר בתחום הריטייל. הדבר יוצר ביקוש חסר תקדים לפתרונות של שירות עצמי ועמדות תשלום אוטומטיות. "מגמת על נוספת היא המעבר לרכב חשמלי. לנאייקס יש פתרון אינטגרטיבי לניהול עמדות טעינה חשמליות וביצוע תשלום דיגיטלי. דוגמא למגמה זו, רק לאחרונה התקבלה החלטה באיחוד האירופי לכסות את כל הנתיבים המהירים בתחומי האיחוד בעמדות טעינה מהירות ציבוריות ועל כולן חובה לקבל תשלומים דיגיטליים באמצעות כרטיסי אשראי. "הטרנדים הגלובליים הללו נותנים רוח גבית משמעותית לפעילותה של נאייקס. היכולות שלנו מאפשרות לנו לתמוך בלקוחות שלנו מקצה לקצה, לספק להם חומרה, תוכנה ושירותים בהצעה מקיפה שמספקת ללקוחות הקצה חווית תשלום חלקה ומשולבת, וכל אלו הופכים אותנו לאופציה אטרקטיבית מאד עבור עסקים המעוניינים ליישם פתרונות תשלום ללא מזומן. "יש לנו גידול מתמיד בלקוחות קיימים שמרחיבים פעילות, גידול בלקוחות חדשים וצפי לכניסה לוורטיקלים חדשים וטריטוריות חדשות. אנו מצפים לסיים את שנת 2023 עם גידול של לפחות 35% בהכנסות שצפויות להסתכם לכ-240-235 מיליון דולר. בטווח הארוך יותר אנחנו מאמינים כי נשמור על קצב צמיחה של 35% תוך שיפור משמעותי ברווחיות".