אחרי רדיט: OpenAI נכנסת לשותפות עם ניוז קורפ

סטרטאפ הבינה המלאכותית מרחיב את השותפויות שלו ואת הגישה למאגרי מידע על מנת לשפר את הצ'אטבוט ולספק יכולות חדשות במהירות האפשרית
אדיר בן עמי |

מפתחת ChatGPT וחברת התקשורת האמריקאית ניוז קורפ הכריזו על שותפות רב שנתית שתאפשר ל-OpenAI לגשת לכתבות ולארכיונים של ניוז קורפ. ל-OpenAI תהיה גישה לתוכן של אתרים כמו The Wall Street Journal, MarketWatch, Barron's, The New York Post ועוד. 

כחלק מההסכם, הצ'אטבוט יוכל להציג תוכן מאתרי התוכן השונים שבבעלות ניוז קורפ בתגובה לשאלות של משתמשים ו-OpenAI תוכל להשתמש בתכנים על מנת לשפר את מוצריה ולאמן את המודלים השונים שברשותה. בנוסף, ניוז קורפ "תשתף מומחיות עיתונאית" על מנת להבטיח שהתוכן המוצג בצ'אט בוט עומד בסטנדרטים של החברה.

"אנחנו מאמינים שההסכם ההיסטורי הזה יקבע סטנדרטים חדשים בעידן הדיגיטלי", אמר רוברט תומפסון, מנכ"ל ניוז קורפ. "אנו שמחים שמצאנו שותפים בסם אלטמן והצוות המוכשר שלו שמבינים את המשמעות המסחרית והחברתית של עיתנואים ועיתונות".

החדשות מגיעות לאחר ההכרזה על שותפות גם עם רדיט, שתאפשר ל-OpenAI לאמן את המודלים שלה על התכנים של חברת המדיה החברתית. בתמורה, רדיט תתחיל להציע יכולות AI מסוימות למשתמשים שיופעלו על ידי OpenAI, שתהפוך גם לשותפת הפרסום של רדיט. גוגל הכריזה על שותפות דומה עם רדיט בחודש פברואר, המאפשרת לחברה לאמן גם כן את המודלים שלה, כמו אלה שעליהם מבוסס הצ'אטבוט שלה ג'ימיני, על התוכן של רדיט.

בשבוע שעבר השיקה OpenAI מודל AI חדש וגרסה למחשבים של ChatGPT, כאשר היא ביטלה גם את הצורך במנוי על מנת להשתמש במודלים המתקדמים שלה ופשוט הגבילה את מספר השאלות שמשתמש ללא מינוי יכול לשאול את המודל המתקדם יותר. לפי קצינת הטכנולוגיה הראשית של החברה, מירה מוראטי, המודל החדש GPT-4o הוא "מהיר הרבה יותר", עם יכולות משופורות בטקסט, וידיאו ואודיו. OpenAI הודיעה גם כי היא מתכננת לאפשר למשתמשים בסופו של דבר לבצע שיחות וידיאו עם ChatGPT.

בין היכולות הנוספות עליהן רמזה OpenAI הן יכולות למידה בזמן אמת, כאשר ChatGPT יוכל להתאים את עצמו ולשפר את התגובות שלו בהתאם לשיחות עם המשתמשים, מה שצפוי להפוך את החוויה יותר אישית ויעילה לאורך זמן. היכולת הזו יכולה להיות שימושית במיוחד ביישומים כמו עוזרים אישיים או שירות לקוחות, בהם אינטרקציות מותאמות אישיות ישפרו משמעותית את שביעות רצון המשתמשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

יוני בן חמויוני בן חמו

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות

בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה

נושאים בכתבה סייבר AI

קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.

ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI  כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.

אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI  כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.

המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח

המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים

בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.