אמפליקיישן הישראלית גייסה 6.6 מיליון דולר
הסטארטאפ אמפליקיישן (Amplication) שפיתח פלטפורמה המיועדת למפתחי בקאנד בארגונים ומקצר את תהליכי הפיתוח באופן משמעותי השלים סבב גיוס של 6.6 מיליון דולר בהובלה של ינאי אורון, שותף מנהל בקרן ורטקס ודרור נחומי, שותף ב- Norwest Venture Partners, מהמשקיעים הראשונים בגונג.
אמפליקיישן, שהוקמה בשנה שעברה, מפתחת פלטפורמה המיועדת למפתחי בקאנד בארגונים ומקצרת את תהליכי הפיתוח על ידי מתן אפשרות למתכנתים לייצר בצורה אוטומטית את כל הקוד לתשתיות המוצר, מ-API, הזדהות, ניהול הרשאות, לוגינג, מוניטוריג, סקיילינג ודיפלומיינט. Amplication מורידה את החסמים המונעים ממתכנתים מקצועיים ליהנות מעולמות ה low code על ידי מתן שליטה ובעלות מלאה על הקוד שנוצר ואפשרות להשתמש בכח שיש למתכנתים להמשיך לייצר ערך לחברה מבלי לבזבז זמן על מטלות חוזרות המשותפות כמעט לכל פרויקט פיתוח.
הסטארטאפ הוקם לפני כשנה על ידי יובל חזז (CEO), לשעבר מנהל טכנולוגי ראשי של Q-nomy שמפתחת פתרונות לניהול תהליכי עבודה. "בניתי את Amplication כפרויקט קוד פתוח כדי להפוך את תהליך הפיתוח ליעיל יותר על ידי ביטול משימות פיתוח שחוזרות על עצמן. המימון יאפשר לנו להרחיב את השימוש בפלטפורמה, שכבר נתמכת ע"י קהילת מתכנתים ב-160 מדינות ולהחדיר לשוק גרסה ארגונית של הפלטפורמה". אמר המנכ"ל, יובל חזז.
"ראינו חברות רבות שמנסות להציע למפתחי בקאנד כלים שונים ללא קוד. הכלים הללו אינם מציעים את רמת הזריזות והגמישות הנדרשת על ידי צוותי הפיתוח, מה שמביא לבעיות בפעילות העסקית. אנחנו מאמינים שהגישה של Amplication מאפשרת התאמה אישית מלאה. שילוב זה מציב את החברה בעמדה ייחודית בקהילת הקוד הפתוח ומול ארגונים מכל הגדלים", אומר ינאי אורון, שותף מנהל בקרן ורטקס.
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"כשראיתי את Amplication, הבנתי מיד שזה הפתרון לו חיכינו כי הוא יכול לחסוך לצוות ההנדסה זמן יקר על ידי יצירת קוד backend משותף שיכול להתאים לצרכים העסקיים", אמר ברק שוסטר, שותף מייסד ומנהל טכנולוגי ב-BridgeCrew. "זה פותר אתגרי הקצה האחורי הנפוצים, כמו יצירת API, ניטור, ניהול ישויות ומשימות קידוד רבות אחרות שכמהנדס הייתי צריך ליצור מחדש שוב ושוב עבור כל כך הרבה אפליקציות."
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
DOTI (עומר הכהן)כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי
פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים
סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.
הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.
שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי
לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.
הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.
- אקזיט: אורביט נמכרת לקראטוס תמורת 356 מיליון דולר
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".
