פריזמה פוטוניקס הישראלית גייסה 20 מיליון דולר
חברת פריזמה פוטוניקס (Prisma Photonics) שפיתחה טכנולוגיה לניטור מערכות תשתית מבוססת Machine learning, מודיעה היום על גיוס סבב B בסך 20 מיליון דולר בהובלת חברת ההשקעות הפרטית וההון סיכון העולמית Insight Partners. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של החברה ללמעלה מ-30 מיליון דולר.
המערכות של החברה מנטרות מערכות תשתית ארוכות לאורך אלפי קילומטרים ללא הוספת חיישנים נוספים. תשתיות אלו כוללות רשתות הולכת חשמל, צינורות הולכה לנפט וגז, מסילות רכבת ארוכות, כבישים מהירים, כבלים תת-ימיים וכד'. מערכות החברה מסייעות לחברות ומפעילי תשתית לקבל החלטות בזמן אמת ומאפשרת תפעול לאורך כל התוואים באופן בטיחותי, יעיל ומאובטח יותר. כמו כן, המערכת מסייעת לאיתור ומניעת דליפות חומרים, שריפות ומפגעים סביבתיים טרם התפתחותם ובכך מאפשרת הגנה על הסביבה.
עוד השתתפו בגיוס: SE Ventures (זרוע ההשקעות של שניידר אלקטריק) ו- Future Energy Ventures (זרוע ההשקעות של (E.ON. הגיוס יתמוך בצמיחתה המהירה של החברה ובלקוחות ופרויקטים חדשים.
"עם העלייה בביקושים לאנרגיה, מפעילי השירות מתקשים לשמור על התשתיות שלהם בפעילות שוטפת ובטוחה. זהו מאמץ גדול לעקוב ולתחזק את התשתיות הארוכות הללו", אמר ד"ר ערן ענבר, מנכ"ל Prisma Photonics. "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת התמודדות עם אתגרים בקנה מידה גדול בקלות ובדיוק מירבי. אנו מעריכים את השקעתם של Insight Partners, שמהווה הבעת אמון והשקעה ראשונה מסוגה בתחום חדש של ניהול תשתיות קריטיות ארוכות."
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
