ליאו הישראלית גייסה 5 מיליון דולר
חברת האינשורטק הישראלית ליאו (LeO) השלימה סבב גיוס של 5 מיליון דולר לצורך הרחבת פעילותה, בעיקר בשוק בארה"ב. את הסבב הובילה קבוצת ההשקעות הישראלית iAngels, שהשקיעה במסגרת הסבב כ-1.7 מיליון דולר בשיתוף עם שותפות מנרה ונצ'רס מנרה יהש 0% אשר השקיעה סכום דומה של 1.7 מיליון דולר.
בנוסף, השקיעה גם שותפות יוניקורן טכנולוגיות סכום של 750 אלף דולר. עד היום גייסה החברה כ-3 מיליון דולר מ-Iconyc ואנג׳לים כמו אריק בנון, דימה פרנוביץ, יונתן למפרט, גיל סמולינסקי ועוד, ובנוסף קיבלה מרשות החדשנות אישורים למענקים בהיקף כולל של כ-1.8 מיליון שקל.
חברת ליאו הוקמה בשנת 2017, והיא מפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית המייצרת ומנגישה מידע לאנשי מכירות, לסוכני ביטוח ולבעלי תפקידים נוספים בעולם הביטוח.
החברה, המנוהלת על ידי לירי הלפרין סגל, פיתחה מעין "עוזר אישי" (Personal AI Sales Assistant) עבור סוכני ביטוח, אנשי מכירות ומנהלים בענף. באמצעות הפתרון שפיתחה החברה, יכולים סוכני הביטוח לקבל מידע אודות לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים, וכן על הזדמנויות עסקיות ומידע רב ושימושי נוסף, וכך לקבל גישה מהירה למידע חשוב לצורך ביצוע מכירות של פוליסות ביטוח.
הטכנולוגיה בבסיס הפלטפורמה הינה NLQ/AI והיא מאפשרת תשאול בשפה של דאטאות מובנות באיכות גבוהה. הפלטפורמה לומדת את המשתמשים ומתאימה את תוכני ההמלצות למומחיות של המשתמש בכדי לזהות הזדמנויות ספציפיות עבורו, במטרה לסייע לו להגדיל את היקף המכירות.
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, החברה חתמה על הסכם רישיון ושירותים עם אחת מ-10 סוכנויות הביטוח הגדולות בארה"ב וכן מצויה בהסכמי פיילוט עם סוכנויות נוספות, וביצעה אינטגרציה עם ענקית טכנולוגיה אמריקנית בתחום הביטוח, בעלת שווי שוק של 5 מיליארד דולר והמשרתת למעלה מ-500,000 משתמשים, ובימים אלו מנהלת מו״מ לקידום מכירת מוצרי ליאו בארה"ב על ידי מערך המכירות של החברה האמריקנית.

איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
בעוד OpenAI שופכת הון עתק על מרכזי נתונים ומנויים לצרכנים, אנתרופיק בונה עסק אמיתי - שקט, יציב ומבוסס על לקוחות עסקיים. והמספרים מתחילים לדבר בעד עצמם
OpenAI הפכה לשם נרדף לבינה מלאכותית. היא גייסה מיליארדים, בנתה חוות שרתים עצומות ומניעה את מירוץ הצ’אטבוטים הגלובלי. אבל מאחורי הקלעים, החברה מתמודדת עם בעיה בסיסית: עדיין לא ברור איך להפוך את ההצלחה האדירה הזו למודל עסקי יציב. בזמן ש־OpenAI מחפשת הכנסות, יריבתה הקטנה אנתרופיק בונה בשקט עסק אמיתי.
שתי החברות עוסקות באותו תחום: פיתוח מודלי שפה מתקדמים שמניעים בוטים, כלי עזר לעובדים, יישומי תכנות ותהליכי אוטומציה. אבל ההבדל ביניהן הוא לא טכנולוגי, אלא אסטרטגי: OpenAI פונה להמונים, אנתרופיק מדברת ישירות עם העסקים.
OpenAI נשענת על השותפות עם מיקרוסופט, שמשלבת את המודלים שלה במוצרי אופיס וב־Copilot. מעבר לכך, היא פונה לקהל הרחב: משתמשי ChatGPT שמשלמים 20 דולר בחודש בגרסה הבסיסית, או 200 דולר בתוכנית הפרו. למרות שמספר המשתמשים עצום עם יותר מ־800 מיליון מדי שבוע לפי החברה, ההכנסות רחוקות מלכסות את העלויות הכבדות של מחשוב, אחסון ופיתוח. אנתרופיק, לעומתה, נמנעת מהמירוץ אחר משתמשים חינמיים. כ־80% מהכנסותיה מגיעות מחברות - ארגונים שמיישמים את המודלים שלה לצורכי עבודה ממשיים. לפי נתוני החברה, כבר יש לה יותר מ־300 אלף לקוחות עסקיים, רובם בתחומי טכנולוגיה, משפטים ופיננסים.
חיסכון מוחשי בזמן ובכסף
הלקוחות של אנתרופיק לא מתעניינים בחוויית שיחה, אלא בחיסכון מוחשי בזמן ובכסף. הם משתמשים במודלים של החברה לכתיבת קוד, ניסוח חוזים, הפקת חשבוניות ובדיקות מסמכים. המיקוד הזה הופך את אנתרופיק לעסק ברור יותר מהמתחרה שלה. בעוד OpenAI מנסה לגבש מודל רווח מהציבור הרחב, אנתרופיק כבר רווחית כמעט על בסיס שימושים עסקיים בלבד. לפי הערכות שוק, היא פועלת בקצב הכנסות שנתי של כ־7 מיליארד דולר וצפויה להגיע לתשעה מיליארד עד סוף השנה, כמעט זהה להכנסות OpenAI, עם בסיס משתמשים קטן פי כמה.
- עסקת ענק בין גוגל ואנת'רופיק
- אנת'רופיק חוזה הכנסה שנתית של 9 מיליארד דולר ל-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח של קרן ההון סיכון מנלו ונצ’רס מצביע על יתרון משמעותי נוסף: לפי סקר שערכה בקרב חברות טכנולוגיה, אנתרופיק מובילה את תחום הקידוד עם נתח שוק של 42%, לעומת 21% בלבד ל־OpenAI. גם בשימושי בינה מלאכותית כלליים בחברות, אנתרופיק ניצבת בראש עם 32% לעומת 25% ליריבה שלה.
