כתיבת מומחים
צילום: shutterstock

חברת נתיב

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה עסקים

כבר יותר מ 20 שנה, מספקת חברת נתיב ניהול ייעוץ ופיתוח עסקים מגוון רחב של שירותי ייעוץ, סיוע ותמיכה לעסקים, הן בערוצי צמיחה והן בערוצי חילוץ. החברה מציעה סל שלם של שירותי ייעוץ עסקי עם ליווי בנקאי בגיוס אשראי, שירותים מהם נהנים מעל 1,200 לקוחות, להם סייעה החברה בחילוץ ממצבי משבר וכן בהתוויית נתיבי צמיחה אטרקטיביים לעסק וגיוס כל המשאבים למימושה. פעילות החברה מבוצעת על ידי צוות מקצועי של יועצים ומומחי אסטרטגיה עסקית, גיוס אשראי, מומחי מימון ופיננסים וכמובן צוות ניהול בכיר ומנוסה בראשות יוסי וקס.

חשיבה עסקית ויכולות מתקדמות בעולם העסקי

חברת נתיב מספקת שורה ארוכה של שירותים עסקיים, אותם היא מתאימה לכל לקוח ולקוח בהתאם לנסיבות הזמנת השירות והמטרה שאותה רוצה להשיג העסק. חברת נתיב מיישמת חשיבה עסקית מתקדמת, ומציעה את כל היכולות המתקדמות הנדרשות להתוויית אסטרטגיה עסקית, גיבוש מהלכים עסקיים נדרשים וכן גיוס המשאבים וההון הנדרשים לצורך יישום המתווה.

סל מקיף של שירותים לכל עסק ואל מול כל אתגר

חברת נתיב פועלת תמיד על פי מטרות, ובונה את סל השירותים לכל לקוח על פי המטרות אותן מעוניין הלקוח להשיג. בין שירותי החברה:

  • גיוס אשראי – גיוס אשראי הן ממקורות בנקאיים והן ממקורות חוץ בנקאיים, ובכלל זה חברות אשראי, חברות ביטוח, קרנות אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, הלוואות בנק בערבות מדינה ועוד.
  • ייעוץ בנקאי – גיבוש מתווה לבקשת אשראי על פי התנאים הטובים ביותר הזמינים כיום, ייצוג של הלקוח מול ספק האשראי, בחינה ושיפור מבנה האשראי, הוזלת עמלות וריביות, ניהול משא ומתן מול נציגי ספק האשראי ועוד.
  • ייעוץ פיננסי – בדיקות כדאיות והערכות שווי, גיבוש תכנית עסקית ובניית מודל פיננסי ותקציב, הבראת חברות ועסקים, יישום מהלכי מיזוגים ורכישות ועוד.
  • ייעוץ שיווקי – בחינת צרכי השיווק, בניית אסטרטגיה שיווקית, איתור וזיהוי שווקים, זיהוי ופילוח של קהל היעד, מתן כלים שיווקיים להגדלת נפח הפעילות וההכנסות, ייעוץ בגיבוש חומרים שיווקיים ועוד.
  • ליווי ופיתוח עסקי – בחינת הפוטנציאל העסקי, בדיקת דו"חות בנקאיים, בדיקת דו"חות רווח והפסד, ניתוח ממצאי הבדיקות השונות, זיהוי ערוצי צמיחה ושותפים אסטרטגיים, ניהול התדיינות מול שותפים פוטנציאליים ועוד.
  • פיתוח שווקים בינלאומיים – זיהוי שווקים פוטנציאליים, בחינת פוטנציאל השוק, בחינת נתיבי כניסה לשווקים חדשים, בניית מודלים של שיתופי פעולה ופיתוח עסקי בשווקים בינלאומיים.
  • מיזוגים ורכישות – סיוע בזיהוי הזדמנויות רכישה, מיזוג או מיזמים משותפים Joint Venture, איסוף מידע וניתוח הזדמנויות פוטנציאליות, יצירת קשר ראשוני וליווי צמוד בניהול המשא ומתן.
יישום תהליך מסודר של ייעוץ ושירות ללקוח

תהליך הייעוץ ללקוח מתחיל תמיד בפגישת היכרות בה מציף הלקוח את כל האתגרים מולם מתמודד העסק, והיעדים שהוגדרו עבור העסק. צוות היועצים המקצועיים של נתיב בוחן את הדברים בצורה יסודית ומקיפה, ומגבש הצעה מפורטת עם מתווה לביצוע משימת הייעוץ לרבות מטרות, יעדים, מרכיבי המשימה ועוד. בתהליך הייעוץ עצמו, מקפידה נתיב לעבוד עם הלקוח בשיתוף פעולה מלא עם שורה של פגישות עבודה, מפגשי היגוי והתייעצות בזמן אמת.

מובילים שינוי בעסק

חברת נתיב שמה לה את מטרות הלקוח למטרת העל של פעילותה. לתפיסתה של נתיב הייעוץ הוא לא המטרה, הליווי הוא לא המטרה והיכולות המתקדמות המוצעות על ידה, אף הן אינן המטרה. בכל משימה חותרת נתיב בצורה שיטתית להשגת מטרות הלקוח ומתן מענה מלא לצרכי העסק, תוך שילוב בין תכנון יסודי, חשיבה עסקית מתקדמת ונטילת אחריות על ליווי הלקוח לאורך תהליך הביצוע.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.