לאור הפריצה לחשבונות יאהו - וריזון מנסה לחתוך את הצעת המחיר

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה וריזון יאהו

בשבוע שעבר פורסם כי 500 מיליון מחשבונות יאהו (YAHOO) נפרצו לאורך שנת 2014. הנתונים שנמצאו תחת סכנה בשל הפריצה כוללים שמות משתמש, סיסמאות, תאריכי לידה וכתובות מייל, אלו ככל הנראה נמכרו תמורת סכומים שונים בדארקנט על ידי האקרים. 

בעיית ההאקרים הינה מטרד אמיתי בעולם האינטרנט. משתמשים שחשבונותיהם נפרצים מסתכנים בפריצה לחשבונות אחרים שלהם, מאחר ולרוב הם משתמשים באותן סיסמאות. הנהלת יאהו שידעה על הפריצה והסכנות הכרוכות בה, בחרה בשנתיים האחרונות להסתיר את דבר הפריצה.  אף יותר מכך, על פי פרסומים, היא לא שיתפה את וריזון בנתונים האמורים, בעוד זו חתמה איתה על עסקה לרכישת פעולות הליבה שלה תמורת 4.8 מיליארד דולר בסוף חודש יולי.

את תגובתה של וריזון בימים הראשונים לאחר פרסום הפריצה לא היה ניתן לקבל. אם כי היום, וריזון מגיבה - וזו תגובה קשה. חברת התקשורת הגדולה בארה"ב דורשת מיאהו לפתוח מחדש את המשא ומתן לרכישת החברה ומתכוונת להוריד את מחיר הרכישה בלא פחות ממיליארד דולר. 

יאהו נרכשה על ידי וריזון כאשר זו מבקשת לעבה את פעילותה באינטרנט, תוך כדי יצירת סנרגיה בין הראשונה, לענקית אינטרנט אחרת AOL. ביחד שתי החברות כוללות מיליארד משתמשים והצפי הוא להגיע לכדי 2 מיליארד משתתפים עד שנת 2020. המטרה העיסקית היא להגדיל את ההכנסות מפרסום באינטרנט ולהתחרות בחברות כמו גוגל ופייסבוק. 

תגובתה של הנהלת יאהו הייתה בנוסח של "עסקה זו עסקה". כלומר במידה ווריזון תבקש להוריד במחיר הרכישה, היא תצטרך לעשות זאת דרך בית המשפט ולהוכיח כי הוסתר ממנה מידע ממשי. 

נציין כי בשבוע האחרון פרסום הפריצה לחשבונות יאהו לא היה הפרסום השלילי על החברה. בתחילת השבוע, שלושה עובדים לשעבר חשפו כי יאהו עבדה בצוותא עם רשות המודיעין האמריקנית (CIA). במסגרת שיתוף הפעולה יאהו סרקה מיילים בכדי למצוא מילים מחשידות שעשויות להצביע על פעילות לא חוקית של השולחים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה