סודה סטרים עקפה את התחזיות - המניה טסה 14% בת"א
השפעת שינויי מטבע כירסמה ב-11.5 מיליון דולר מההכנסות לרבעון הרביעי של 2015
סודה סטרים הדואלית פרסמה היום (ה') את תוצאות הרבעון הרביעי ועקפה את התחזיות המוקדמות גם בשורת הרווח וגם בהכנסות. המניה טסה 14% במסחר בתל אביב, וב-12% בניו יורק.
ברבעון הרביעי סודה סטרים רשמה הכנסות של 112.9 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 126.5 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2014. בכך עקפה מעט את תחזיות האנליסטים להכנסות של 110 מיליון דולר. הירידה בהכנסות מיוחסת לשינוי שערי מטבע שחתכו 11.5 מיליון דולר מההכנסות. בהשוואה לרבעון המקביל ב-2014 האירו נחתך ב-12% מול הדולר, הדולר האוסטרלי צלל 16% והדולר הקנדי ב-קרוב ל-14%.
שעור הרווח הגולמי עמד על 48% לעומת 50.4% ברבעון המקביל של 2014. הרווח התפעולי עמד על 6.2 מיליון דולר, או 5.4% מההכנסות, לעומת רווח תפעולי של 8.1 מיליון דולר, או 6.4% מההכנסות, ברבעון הרביעי של 2014.
- 1.משה סיפון 18/02/2016 18:15הגב לתגובה זואין מה להוסיף.
צילום: AFP
סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה
מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.
החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.
ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם.
ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.
בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה.
הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997
החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.
