בטחון מופרז: הצרכן האמריקני הגדיל את חובו ב-19.3 מיליארד דולר בדצמבר

כלכלן בבנק ברקליס קפיטל: "אנחנו מעריכים כי העלייה הזו חלה בשל ההזדמנות החדשה שנוצרה לבנקים הן ע"י שיווק אגרסיבי והן בביקושים להלוואות מצד הציבור הרחב"
ניקולס פולונסקי |

פורסם לראשונה ב-18:37 09.02.2012

למרות בעיות החוב באירופה וכן בעיות החוב של ממשלת ארה"ב, נראה כי לבנקים לא מפריע להמשיך ולהגדיל את חובם האישי. סעיף האשראי אצל הצרכנים בארה"ב עולה זה החודש השני ברציפות, מאז דצמבר 2001. הנתון מראה על עלייה בבטחונם של הצרכנים והציפיות שלהם לשיפור הכלכלה במדינה.

הצרכן האמריקני הגדיל את החוב שלו בדצמבר ב-19.3 מיליארד דולר, כך על פי דיווחים של הפד' בדוחות שפרסם השבוע. העלייה חלה לאחר שבחודש נובמבר הצרכנים הגדילו את החוב ב-20.4 מיליארד דולר. כאמור, העלייה הגבוהה ביותר בעשור האחרון.

שיעור החוב החודשי בחודש דצמבר נעמד על 9.4% כשבחודש נובמבר שיעור החוב הגיע ל-9.9%. העלייה בחודש דצמבר עלתה על תחזיות הכלכלנים בוול סטריט, שכן משלימה עלייה שנתית של 3.7% הגדולה ביותר מאז שנת 2007.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

החברה הסינית שזינקה 9.8% בניו יורק לאחר דו"ח חיובי במיוחד

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה עליות
היום מתקיים בוול סטריט מסחר מקוצר כאשר הוא מסתיים בשעה 19:00 בעקבות חג ההודיה. אם כי לעיתים גם מסחר מקוצר ישנן תנועות חריגות במסחר. מניית חברת סיטריפ (Ctrip) זינקה 10.8% במסחר ברקע לפרסום הדו"ח הרבעוני שלה. בנוסף מניית החברה זכתה להעלת דירוג מקרב אנליסטים. סיטריפ הינה חברה בעלת אתר לרכישת חופשות בסין והנהלתה ממוקמת בהונג קונג (סימול: CTRP).  בשורה התחתונה החברה הרוויחה 17 סנט למניה, לעומת צפי השוק שעמד על 11 סנט. בשורה העליונה החברה הכניסה 835.5 מיליון דולר, לעומת צפי שוק של 801.8 מיליון דולר. החברה מסרה כי מכירת כרטיסי הנסיעות צמחה ב-101% בתוך שנה. בתוך כך, HSBC העלו את דירוג מניית החברה לרמה של "רכוש" מ"החזק". יעד מחיר מניית החברה עלה מ-53 דולר ל-46.  סיטריפ הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סקיסקנר (Skyscanner), שתרכוש את אתר החופשות הסקוטי. שווי הרכישה עומד על 1.74 מיליארד דולר.  מניית חברת סיטריפ עלתה מתחילת השנה כ-23%. מתוך כך שווי השוק שלה מגיע לכ-34 מיליארד דולר.