1.84 מיליון ש' לדירת 4 חדרים בפרויקט של אשדר בבת-ים - צפו בתמונות
חברת אשדר, בשיתוף עם החברה הכלכלית חוף בת- ים, יחלו בקרוב בהקמה של מגדל בן 42 קומות שיכלול 164 יחידות דיור בצמוד לפארק בן עשרות דונמים ובסמוך לחוף הים בעיר. בשלב הראשון, ישווקו 50 מהדירות בפרויקט במכרז שיפורסם לציבור הרחב בתחילת חודש ספטמבר.
הקרקע עליה יוקם הפרויקט הינה בבעלות עיריית בת ים שיחד עם אשדר, תשווק את הדירות באמצעות מכרז פתוח לכלל הציבור ובו כל רוכש דירה פוטנציאלי יוכל להציע מחיר אשר יהיה גבוה ממחיר המינימום שיקבע עבור כל דירה בפרויקט. כל מציע יוכל להגיש מספר מעטפות כשבכל אחת מהן עד 3 הצעות לדירות שונות.
מחיר המינימום לדירת 3 חדרים בפרויקט יעמוד על כ- 1.33 מיליון שקל. מחיר המינימום להצעות במכרז עבור דירת 4 חדרים יעמוד על כ- 1.84 מיליון שקל ולדירת 5 חדרים יקבע מחיר מינימום של כ-1.94 מיליון שקל. דירות הפנטהאוז המרווחות, ששטחן יעמוד על למעלה מ- 300 מ"ר ויכללו מרפסות בשטח של כ- 180 מ"ר, יוצאו למכירה במחיר מינימום של כ-6 מיליון שקל.
"בשל הסמיכות לים, בת- ים מהווה את אחד האזורים האטרקטיביים ביותר בקרב משפרי דיור מהעיר ומחוצה לה ובנוסף מבוקשת ביותר על ידי משקיעים מהארץ ומחו"ל", אומרת רחלי בריזל, סמנכ"ל השיווק של אשדר. "אשדר רואה בבת ים את אחת הערים האטרקטיביות מבחינת ביקושים בשוק המגורים בישראל כיום ולכן החליטה בזמנו להגדיל את פעילותה היזמית בעיר".
- 8.שתישרף המדינה הזאת נמאס לייייי!!!! אין דירה לגור (ל"ת)שי37 04/12/2013 12:01הגב לתגובה זו
- 7.צריך לחשוב על היום שאחרי תחבורה ותחזוקה ! לא לשכוח ! (ל"ת)מוטי 28/08/2012 21:02הגב לתגובה זו
- 6.דמגוגיה לפראייר=מחיר הזוי=הבועה בפיצוץ=מיתון העםלאעיוור (ל"ת)נדלן=בלוף שיווק 28/08/2012 18:50הגב לתגובה זו
- 5.אחלה פרוייקט - רואים את כל הים מהקומות הגבוהות (ל"ת)שמוליק 28/08/2012 13:40הגב לתגובה זו
- 4.28/08/2012 11:55הגב לתגובה זואיכסה
- 3.28/08/2012 11:54הגב לתגובה זואיזה בת ימי עם משכרת רעב יוכל לגור במגדל רק דמי אחזקה שם יעלו לו חצי משכרת עוד 5 שנים מהגמר זה מגדל בבל החדש. ואשדר ועיריית בת ים גנבים
- 2.28/08/2012 11:53הגב לתגובה זולוקחים רק מגדלים במקומות שראש העיר נותן כמו בת ים ורמת גן השאר לא מעניין את הגנבים האלה. השיטה הזאת של מכרז שיתנו להם יותר דוחה! מטומטם מי שיקנה שם. שיעשו מכרז שהם מוכרים כמה שפחות בינכה את הקרקע הם קיבלו בחינם.
- 1.הנה הצרפתים באים (ל"ת)צרפתי מרוקאי 28/08/2012 11:48הגב לתגובה זו

רשות המסים לא קונה את המשחקים של הקבלנים - דורשת מע"מ על מבצעי 20/80
הקבלנים במשחק כפול - טוענים מול הלמ"ס שאין ירידת מחירים, אבל משלמים מע"מ לפי המחיר פחות ההנחה; רשות המסים: צריך לשלם על המחיר המלא; הנושא מתקרב לבית המשפט
הנה שאלת מיסוי בוערת. יזם מכר דירה ב-3 מיליון שקל - 600 אלף שקל עכשיו ו-2.4 מיליון שקל במסירה עוד שלוש שנים. הוא מגדיר את העסקה כעסקה של 2.7 מיליון שקל, כי זה הערך הנוכחי שלה. הוא בעצם סיפק הנחה של 300 אלף שקל לרוכש. הוא משלם לרשות המס מע"מ לפי המחיר של 2.7 מיליארד שקל. רשות המס טוענת - גם על המרכיב של הכנסות המימון יש לך תשלום מע"מ - שלם על כל ה-3 מיליון שקל.
זאת דרמה גדולה מכיוון שהקבלן-יזם בעצם סיפק הנחה שירה מהמחיר ועכשיו יש לו סוג של קנס נוסף - מע"מ על גובה ההנחה המימונית. יש הצדקה בפעילות של רשות המסים, כשמבחינת הקבלן המחיר הוא המחיר הנקוב (לפני ההנחה שאותה הוא לא חושף), בשוק זה המחיר, ומעבר לכך - בעסקאות כאלו הקבלן הופך לסוג של מממן-חברת מימון שזה העסק שלו ולכן לכאורה חייב במע"מ.
מדובר על מספרים גדולים בהינתן שנמכרו כך קרוב ל-30 אלף דירות, ונראה שיש כאן מחלוקת שתגיע יחסית מהר לבית המשפט.
חברת אפגד הגישה בקשה לייצוגית בהיקף של 800 מיליון שקל נגד רשות המסים: אפגד טוענת לאפליה כלפי יזמים שמציעים מבצעי מימון של 80/20 ו־90/10. לטענת החברה נגבה ממנה מע"מ שלא כדין. לגישתה, הרשות מחייבת יזמים במס עסקאות גם בגין רכיב המימון הגלום בעסקאות תשלומים נדחים מבצעים נפוצים בענף המכירה של דירות קבלן, דוגמת 10/90 או 20/80, אלא שמדובר בהוצאה מימונית של הרוכש, ולא בהכנסה ליזם, ולכן לא ניתן לראות ברכיב זה חלק ממחיר העסקה לצורכי מע"מ. ל
אפגד מציינת כי לפי גישת רשות המסים עצמה, כאשר מדובר ב"הלוואת קבלן", הלוואה שהרוכש נוטל ישירות מהבנק והמימון מגובה על ידי היזם, רכיב המימון אינו מחויב במע"מ. לעומת זאת, כאשר היזם מציע מבצע תשלומים מובנה שבו הוא עצמו מממן את הדחייה, אזי רכיב הריבית נכלל במחיר העסקה החייב.
- "מבצעי ה-80/20 עיוותו את מחירי הדירות"; ומי אחראי על ויסות מחירי הדירות?
- היקף המשכנתאות: עלייה בפיגורי ההחזרים - הציבור ממחזר יותר ומתקשה לעמוד בתשלומים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה טוענת כי אין הצדקה מהותית לאבחנה זו, היות שבשני המקרים מדובר בעסקה זהה מבחינת תכליתה הכלכלית: מכירת דירה עם רכיב מימון הניתן לצורך השלמת העסקה. לטענת החברה, מדובר באפליה בין יזמים שפועלים בשיטות שונות – אך מבצעים עסקאות דומות במהותן.

מהפכה ברמת השרון - העיר תגדל פי 4; איך זה ישפיע על המחירים?
ההסכם מתבסס על על פינוי מחנות צה"ל בגלילות והעתקת מפעל תע"ש ממיקומו הנוכחי והוא כולל הקמה של למעלה מ-57,000 יחידות דיור חדשות לצד שטחי תעסוקה ומסחר; ההשקעה עבור פיתוח תשתיות צפויה לעמוד על למעלה מ-10 מיליארד שקל; וגם עסקאות נדל"ן אחרונות ברמת השרון, מה קרה למחירים ואיך הפרויקטים העתידים ישפיעו על המחירים?
רמת השרון לקראת מהפכה. רמ"י והעירייה חתמו על הסכם גג להגדלת כמות הדירות בעיר ב-57 אלף - זו לא סתם הגדה, זה בערך פי 4 מהכמות דירות הקיימות בעיר. זה ישפיע על התחבורה, על השירותים של העירייה, על המחירים. אמנם התכנית עתידה להיות בשולי העיר, כמעט בכל היקפה (למעט בגבול הצפוני עם הרצליה) ולא צפוי לפגוע במהלך החיים בעיר עצמה, ובנוסף, לפי נתוני הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כבר היום רמת השרון היא אחת הערים שבהן קודמו הכי הרבה תוכניות פינוי-בינוי יחסית לגודל האוכלוסייה. כך או כך, גם אם תהיה פגיעה כלשהי במרקם החיים בעיר בעקבות בנייה מאסיבית במשך שנים רבות, בהמשך זה אמור להיות לרווחת כולם. המחירים במצב של גידול ענק בהיצע, אמורים לרדת, אבל זה רק בתיאוריה. בפועל, עם הביקוש הגדול לדירות, אז גם אם ההיצע יפגע במקומות ובשכונות מסוימים, האזור ימשיך להיות אטרקטיבי.
צריך לסייג - זה ייקח זמן. להזיז את תע"ש זה פרויקט של שנים, להזיז את גלילות זה פרויקט של שנים רבות. אבל יש בתוכנית פרויקטים שכבר אפשר להניע אותם - מדובר באלפים רבים של דירות שיכולות להיבנות תוך 4-5 שנים.
בשנתיים האחרונות המחירים בעיר עלו בצורה משמעותית. דירה ממוצעת בעיר נמכרת בסביבות 4.3-4.5 מיליון שקל והמחיר למ״ר מתקרב כ-45-48 אלף שקל למ"ר. מי שמחפש איכות חיים, חינוך טוב וקרבה לתל אביב, ממשיך להסתכל על רמת השרון.
ההתחדשות העירונית תופסת תאוצה. לא מעט פרויקטים של פינוי–בינוי ותמ״א 38 יוצאים לדרך או כבר בביצוע, בעיקר במורשה וברחובות כמו ריינס ואוסישקין. זה משנה את המראה של השכונות וגם את שווי הנכסים. בעירייה כבר פועלת מנהלת ייעודית לנושא, שמלווה דיירים ויזמים. הנה עסקאות אחרונות, ובהמשך על התוכנית הענקית שתהפוך את רמת השרון מהקצה אל הקצה.
- ביג גלילות: האם זה הקניון שישנה את כללי המשחק בישראל?
- הטירוף בנווה גן ברמת השרון: מחירי צפון ת"א - דירה ב-6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברחוב דובגר 5 נמכרה דירה בקומה שנייה, בת 4 חדרים, בשטח של 109 מ"ר, תמורת 3.5 מיליון שקל (32.1 אלף שקל למ"ר).
ברחוב ביאליק 5 נמכרה דירה בקומה שנייה, עם 3.5 חדרים, בשטח של 69.3 מ"ר, במחיר של 2.85 מיליון שקל (41.1 אלף שקל למ"ר).
דירה בקומה חמישית, בת 4 חדרים וללא כתובת רשומה, נמכרה בשטח של 100 מ"ר, במחיר של 5.7 מיליון שקל (57.2 אלף שקל למ"ר).
ביושע בן נון 4 נמכרה דירה בקומה שנייה, 4 חדרים, בשטח של 98.9 מ"ר, במחיר של 3.9 מיליון שקל (39.4 אלף שקל למ"ר).
דירה ברחוב יבנה 68 בקומה שמינית, עם 6 חדרים ושטח של 154 מ"ר, נמכרה תמורת 6.8 מיליון שקל (43.9 אלף שקל למ"ר).
בגולומב 5 נמכרה דירה בת 3 חדרים בקומה שנייה, בשטח של 58.8 מ"ר, במחיר של 3.8 מיליון שקל (65.3 אלף שקל למ"ר).
בהחלוץ 13 נמכרה דירה בקומה 15, עם 5 חדרים, בשטח של 120.9 מ"ר, במחיר של 3.6 מיליון שקל (30 אלף שקל למ"ר).
דירה בת 3.5 חדרים ללא כתובת מדויקת, בקומה שישית, נמכרה בשטח של 82 מ"ר, במחיר של 4.8 מיליון שקל (58.4 אלף שקל למ"ר).
בן גוריון 13 ראתה עסקה של דירת 3 חדרים בקומה שלישית, בשטח של 61.9 מ"ר, שנמכרה ב־2.4 מיליון שקל (39.2 אלף שקל למ"ר).
בהגנה 4 נמכרה דירה בת 4 חדרים, בקומה שנייה, בשטח של 95 מ"ר, במחיר של 3.3 מיליון שקל (34.3 אלף שקל למ"ר).
בגולומב 17 דירה עם 4.5 חדרים בקומה שישית, בשטח של 110 מ"ר, נמכרה תמורת 4.05 מיליון שקל (36.8 אלף שקל למ"ר).
ברחוב רמז 4 נמכרה דירה בת 5 חדרים בקומה ראשונה, בשטח של 111 מ"ר, במחיר של 2.75 מיליון שקל (24.8 אלף שקל למ"ר).
דירה בגולומב 21 בקומה חמישית, 4 חדרים, נמכרה בשטח של 85 מ"ר, במחיר של 3.6 מיליון שקל (41.8 אלף שקל למ"ר).
רחוב ויצמן 18 הציג עסקה של דירה בקומה שלישית, 5 חדרים, בשטח של 112 מ"ר, שנמכרה תמורת 4.6 מיליון שקל (41.1 אלף שקל למ"ר).
מהפכה ברמת השרון
נחתם הסכם גג חדש ומשמעותי בין רשות מקרקעי ישראל לעיריית רמת השרון, ביוזמת שר הבינוי והשיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל חיים כץ. ההסכם כולל בניית למעלה מ־57 אלף יחידות דיור חדשות והקמת שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף
של כ־2.5 מיליון מ"ר, בהשקעה כוללת של מעל 10 מיליארד שקל בפיתוח תשתיות עירוניות – תחבורה, ניקוז, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים.