מדריך לעסקים קטנים ובינוניים להערכות לסוף שנת המס
בימים אלו, עסקים רבים נערכים לדוחות השנתיים ומנסים לצמצם את חבות המס בהתאם למה שמאפשר החוק. כך עושים זאת נכון?
בישראל כל שנת מס עומדת בפני עצמה. כלומר, אנו משלמים את המס שלנו לפי מה שהרווחנו מחודש ינואר עד חודש דצמבר. עסקים רבים נערכים מראש לדוחות השנתיים וזאת במטרה להגיש אותם בזמן ולנסות לצמצם את חבות המס שלהם בהתאם למה שמאפשר החוק. איך עושים זאת נכון?
מיסוי
ערכו חישוב מס לסוף שנה על הרווח שגדל בשנת 2019 על בסיס דו"ח רווח והפסד האחרון של העסק שיופק ממערכת הנהלת החשבונות. מומלץ לבדוק את גובה סכום המס הצפוי לתשלום (או להחזר) מראש לפי הנתונים הנוכחיים בשנת 2019. לא שילמתם מספיק מס? אתם יכולים להקדים תשלומים על חשבון המס, או להמתין ולשלם את יתרת המס עם הגשת דוח המס לשנת 2019. שילמתם יותר? עצרו את מקדמות המס בתאום עם רואה החשבון שלכם.
דחו הכנסות והקדימו הוצאות
ככל שיש חבות מס גבוהה יותר לתשלום כדאי לבחון האם יש פעולות שניתן לנקוט בהן במטרה להקטין את ההכנסה החייבת במס. למשל, על ידי קבלת אישורי חובות אבודים, חיסול מלאי מת וקבלת הערכה שמאית על ירידת ערך מלאי המקרקעין למדווחים, דחיית הכנסות והקדמת הוצאות שוטפות למדווחים על בסיס מזומן, או על בסיס מצטבר.
אם יש הכנסה נמוכה או הפסדים בעסק, כדאי לדחות הוצאות ולהקדים הכנסות כדי להשאיר בידי העסק הכנסה חייבת, שמספיקה לניצול מדרגות המס הנמוכות, הניכויים והזיכויים האישיים המגיעים לו - שהרי לא ניתן להעביר את אלה משנה לשנה.
- דירוג רואי החשבון: איזו פירמה עלתה למקום השני ומי הידרדרה?
- תוכנית "כחלון הוזלות" בוטלה - המס על מוצרי חשמל יעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחברה פרטית שווה לשקול הקטנת המשכורות של בעלי המניות כדי להקטין תשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי. בשני המקרים, היפגשו עם רואה החשבון לבדיקת סבירות התוצאות ותכנון המס.
בנוסף - טיפול נכון במלאי, חובות אבודים של לקוחות, מדיניות פחת רכוש קבוע, מדיניות הכרה בהכנסה, רישום הפרשות חשבונאיות כל אלה עשויים להיות פתרון לשינוי בחבות המס מבעוד מועד.
צמחתם? אולי כדאי להקים חברה בע"מ
ככל שחל גידול בעסק בשנה האחרונה, ייתכן והוא יחויב לעבור לניהול ספרי חשבונות, על פי שיטת הנהלת החשבונות הכפולה. במקרה כזה, כדאי לשקול להתאגד כחברה בע"מ מתחילת שנת 2020. כך אפשר יהיה לשלם רק 23% מס על הרווחים בחברה בלי חבות בביטוח לאומי.
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג...
חשבונאות
חשוב להקדים וליצור את המאזן ליום 31.12.2019. הקדמת יצירת המאזן תאפשר לכם לקבל תמונה על היחסים הפיננסיים, עמידה בהסכמים עם בנקים ("אמות מידה"), יתרות מזומנים בדוחות, וסכום ההון העצמי. זוהי הזדמנות לאמץ כללים חשבונאיים חדשים המאפשרים שערוך נכסים לפי "שווי הוגן", הצגת התחייבויות לעובדים והתחייבויות נוספות לפי "שווי הוגן" תוך שיפור מצג הדוחות הכספיים בצד הנכסים וההון העצמי.
שינוי מבנה
בחברות בהן קיים הון הנובע מפעילות עסקית ונדל"ן, נכון לבחון "שינוי מבנה" כדי להפריד בין אחזקה בנדל"ן לבין פעילות עסקית. שינוי המבנה מסייע להקמת חברות ניהול, מטה ואחזקה לעומת אחזקה ישירה, רה ארגון במבנה קבוצת החברות ועוד. סיום שנה היא הזדמנות להכין תכנית זו ולהגישה לרשויות המס. אירועי שינוי מבנה מסוימים מחייבים "הודעה" בעוד אחרים המורכבים יותר מחייבים קבלת אישור מקדמי (פרה-רולינג) מרשות המיסים.
אלו לא כל הטיפים לחיסכון במס האפשריים, אבל הם מייצגים את החשיבה הנכונה לקראת סוף שנת המס 2019 והיערכות לתחילת שנת המס 2020.
הכותב הינו רו"ח זהר ממן, מנהל יחידת עסקים קטנים ובינוניים ב-BDO ישראל.
- 1.איתמר 26/12/2019 13:13הגב לתגובה זומאז שקנית את ביזפורטל אתה מתחיל להביא לאתר כותבים רציניים ואיכותיים, כיף לקרוא את ביזפורטל, אפילו יותר מגלובס בתקופה האחרונה.
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
