נוברטיס בשינוי ארגוני שאמור לחסוך לה מיליארד ד' עד 2024

ענקית התרופות תאחד את חטיבות הפארמה והאונקולוגיה לחטיבת תרופות חדשניות, מהלך שאמור להגביר את המיקוד, כושר התחרות והסינרגיה. עוד לדבריה, תוכל להבטיח צמיחה שנתית של 4% לפחות במונחי השער הנוכחי. בטווח הבינוני רווחיות החטיבה אמורה להיות קרובה ל-40%
איתי פת-יה |

ענקית התרופות  NOVARTIS AG ADS (NVS) הודיעה על תכנית לשינוי ארגוני שאמורה לחסוך לה הוצאות בסך של מיליארד דולר עד 2024. בלב השינוי איחוד של חטיבות הפארמה והאונקולוגיה לחטיבה אחת תחת הכותרת תרופות חדשניות.

את חטיבת התרופות החדשניות יובילו בתפקיד סמנכ"לית הכספים והנשיאה מארי-פרנס טסודין (ששימשה בתפקיד המקביל בחטיבת הפארמה) והתפקיד הנשיא בארצות הבריאת ויקטור בולטו. שיראם אראדי ישמש נשיא פיתוח התרופות בעולם וסמנכ"ל בריאות. בכירי החברה סוזן שפרט, רוברט וולטוורדן וג'ון צאי יעזבו שלושתם את נוברטיס.

"שילוב בין שני החטיבות לאחת חדשה הוא מהלך שיפריד בין ארצות הברית לבין החברות המסחריות הגלובליות שלנו ויגביר את המיקוד שלנו, תוך שהוא מחזק את כושר התחרות שלנו ומוביל לסינרגיה", הסבירה החברה משוויץ בהודעה מטעמה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.