לן בלווטניק
צילום: יחצ
מיליארדרים

לן בלווטניק הוא האיש העשיר בבריטניה - הונו מוערך ב-32 מיליארד ד'

בלווטניק מחזיק בשליטה ברשת וכן בשליטה בכלל ביוטכנולוגיה וכלל תעשיות; עוד ברשימה - טדי שגיא, רומן אברמוביץ, יקיר גבאי, עידן עופר ומיכאיל פרידמן
נושאים בכתבה לן בלווטניק

לן בלווטניק המיליארדר היהודי יליד אוקראינה שיש לו פעילויות בארץ - שליטה ברשת-ערוץ 13, לצד שליטה בכלל ביוטכנולוגיה וכלל תעשיות, הוא האיש העשיר ביותר בבריטניה - כך על פי דירוג של הסאנדי טיימס.

בלווטניק שמתגורר בשנים האחרונות בבריטניה, הגדיל את הונו בשנה האחרונה בכ-40% ל-32 מיליארד דולר כשעיקר הגידול בשווי מיוחס לשליטה בחברת וורנר מיוזיק. וורנר מיוזיק הנפיקה לפני שנה לפי שווי של 12.7 מיליארד דולר ומאז מנייתה זינקה בכ-50%.  מדובר על שווי הגבוה פי 6 ממה ששילם בלווטניק למשפחת ברונפמן על השליטה לפני כ-9 שנים. סיבוב מרשים.

בעשירייה המובילה ניתן למצוא גם את רומן אברמוביץ שלו אזרחות ישראלית שמדורג במקום השמיני. הונו מוערך בכ-17 מיליארד דולר.

אזרח ישראלי נוסף שמדורג גבוה - איש העסקים הרוסי מיכאיל פרידמן שגם לו אזרחות ישראלית. פרידמן ממוקם במקום ה-11 בדירוג עם הון של 15 מיליארד דולר. 

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    בת אל 23/05/2021 09:13
    הגב לתגובה זו
    בשל התנגדותו למעשי השחיתות הנתעבים של הנאשם מבלפור.
  • 4.
    כל היהודים להתפקד! 23/05/2021 06:34
    הגב לתגובה זו
    כל היהודים להתפקד!
  • הביורוקרטיה ישראלית תחניק אותם+מיסים בילתי נורמליים (ל"ת)
    אסלאן 23/05/2021 08:45
    הגב לתגובה זו
  • רינת 23/05/2021 08:32
    הגב לתגובה זו
    כל. מי שהשקיע בארץ הפך לפושע ורדפו אותו מה עשו לתשובה לגיאדימיק לנובל לשרי אריסון לבוימלגרין לאלשטיין ועוד מסוכן במדינות קומוניסטיות
  • 3.
    דני 22/05/2021 22:10
    הגב לתגובה זו
    יש לי 175 דולר באיזה מקום אני
  • 2.
    כמה פלסטינים יש ברשימה (ל"ת)
    חחחח 22/05/2021 22:09
    הגב לתגובה זו
  • אדם 23/05/2021 08:33
    הגב לתגובה זו
    לכל אחד מהם יש הון של 4-5 מיליארד הכל בקאטר והשמאל המטומטם נותן להם כסף כדי לעזור לאנשים בעזה הכסף הולך לכיס שלהם
  • 1.
    עשיר עשיר אבל גולף תפשוט רגל (ל"ת)
    אבי 22/05/2021 20:30
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.