טסלה מעמיקה את פועלה בענף האנרגיה סולארית - סולראדג' צוללת 10%

טסלה משיקה ממיר מתח בייצורה שיהווה חלק ממערכת הסולארית הביתית אותה היא משווקת. הממיר אמור להיות זול יותר וכמעט באותה ניצולת כמו זה של סולראדג'. עד כה טסלה השתמשה בממיר של החברה הישראלית
אלמוג עזר | (17)
נושאים בכתבה איילון סולאראדג'

טסלה TESLA INC הודיעה על מהפך בפועלה בתחום הסולארי ושולחת את מניית סולראדג' (SEDG) לנפילה של 10%. החברה משיקה ממיר מתח בייצורה שיהווה חלק ממערכת הסולארית הביתית אותה היא משווקת. עד כה, החברה של איילון מאסק השתמשה בממיר מתח מייצורה של סולראדג' הישראלית וחברת דלתא. 

טסלה פועלת בתחום החשמל מאז רכישת SolarCity בשנת 2016. ענף זה היה מהמובילים בשוק המניות בוול סטריט מאז זכייתו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות בנובמבר. זאת על רקע תוכנית תמריצים לייעול אנרגטי ומעבר לאנרגיה ירוקה בשיעור של עשרות אחוזים בעשור הבא. בתוך כך, גם סולראדג' הפכה לאחת החברות הישראליות הגדולות בוול סטריט. בתחילת השנה הגיעה לשווי שוק של 18 מיליארד דולר  והפכה לחברה הגדולה ביותר. 

אחת האסטרטגיות של אילון מאסק בעת מחשבה על הרכישה של סולר סיטי הייתה כי טסלה תבדיל את עצמה בשוק עם מוצרים שונים וייחודיים. האסטרטגיה הזו לא צלחה עד כה. יצרנית הרכב ניסתה לייצר פאנלים סולאריים משלה, אך זה לא הצליח.

עם זאת, טסלה זכתה להצלחה עם מוצרי ה-Powerwall שלה, מארז סוללות ביתי שמתאים היטב להתקנה סולארית למגורים, והיא גם מתקדמת עם רעפי הגג הסולאריים שלה.

באופן מפתיע, בהתחשב במומחיות של טסלה בתחום האלקטרוניקה החשמלית ברכבים החשמליים שלה, הצלחתה בפאנלים עד כה הייתה צנועה למדי. ממיר המתח שלה נחשב לבינתיים ממוצע. זאת כאשר היעילות שלו עומדת על 97.5%, שזה קצת יותר טוב מדלתא, אך פחות טוב מזה של סולראדג' (99%). 

עם זאת, ישנן מספר תכונות ייחודיות לממיר הסולארי של טסלה, כמו פיזור מתח שעשוי להועיל במידה שפינות החשיפה לשמש אינן אחידות בגג. כשחושבים על זה, מדובר בתרחיש דיי הגיוני בסך הכל לרוב הגגות. החברה גם הודיעה שמבחינת תוכנה, היא תעודכן מדי זמן ותגדיל את הניצולת שלה.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אילן 17/01/2021 16:16
    הגב לתגובה זו
    ההבדל בניצילות של הממירים בין סולאראג לטסלה זה 99% ל 97% בהנחה שגג של בית מייצר כ- 100kw לשעה , לא ניראה שיש הבדל גדול ברווחים. מה אני מפספס פה?
  • 6.
    ר 16/01/2021 15:46
    הגב לתגובה זו
    מעבר לאינוורטרים שגם שם טסלה עם מוצר לא מוכח. סוללות שמתחיל לתפוס תאוצה חזקה בעולם. מערכות הנעה לחברות רכב. שיהפוך את האינוורטרים לעודף בג'ינס.
  • 5.
    אהרן 16/01/2021 11:37
    הגב לתגובה זו
    סולאר אדג חברה שמאפשרת לחאפרים להתקין מערכות .אין לה מתקינים מורשים.בתקלות מורכבות.אין עם מי לדבר החאפרים וסולאר אדג לא לוקחים אחריות.מערכת אצלי לא פועלת 3 חודשים ממליץ לא לעבוד איתם סולאר אדג.הממירים שלהם והאופטימייזרים באיכות נמוכה. אני מתקין מערכת נוספת של אסלה או sma.שם לוקחים אחריות והמחיר טוב יותר.
  • 4.
    ניתוח חובבני ונשמע מתורגם (ל"ת)
    אז מה? 16/01/2021 11:05
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יוסי 15/01/2021 23:49
    הגב לתגובה זו
    מיסוי כלשהו על הוול סטריט . זה יכול להביא את המפולת זהירות . הוא לא טיפש כנראה קנה פוטים
  • 2.
    זה רעידת אדמה לשוק האנרגיה הירוקה ולחברת סולראדג. (ל"ת)
    מי יודע 15/01/2021 20:52
    הגב לתגובה זו
  • לל 16/01/2021 17:19
    הגב לתגובה זו
    פחות נציל, כל מה ףשהוא עושה כבר יש בממיר של סולאראדג והוא שוקל פי 2.
  • לא רעידת אדמה ולא נעליים.הממיר של טבלה ירוד עם ביצועים (ל"ת)
    נירו 16/01/2021 13:48
    הגב לתגובה זו
  • אש 16/01/2021 09:21
    הגב לתגובה זו
    המתינו ....
  • 1.
    טסלה זה בדיחה 15/01/2021 18:27
    הגב לתגובה זו
    מתי נראה פעם מוצר אמיתי של טסלה? בסדר אז יש כמה מכוניות אבל זה רחוק מלהצדיק את הבז האין סופי שמקבל הנוכל מאסק , מצד שני בישראל יש נוכל שכבר שנים ראש ממשלה וממשיך להתל בציבור ומתהפך יום יום.
  • עוד משקיע שפספס את הרכבת (ל"ת)
    יוני 17/01/2021 13:33
    הגב לתגובה זו
  • אל תהיה חמוץ. (ל"ת)
    תום 16/01/2021 17:26
    הגב לתגובה זו
  • ישראל היא מעצמת חמוצים. (ל"ת)
    בית השיטה 16/01/2021 11:53
    הגב לתגובה זו
  • סוחר ממולח 16/01/2021 10:32
    הגב לתגובה זו
    על האלוהים החדש, המשיח שיציל את בני האדם מהאפוקליפסה ! אנחנו כת מאמינים חזקה וקנאית שלא תעז לתת לאף אחד לפגוע בסגידה שלנו למנהיגנו המהולל!
  • גורג 16/01/2021 10:27
    הגב לתגובה זו
    מאסק הוא אחד היזמים מרחיקי הראות והמוצלחים שיש כיום בעולם. ובניגוד לשאר ענקי הטכנולוגיה גם מפתח מוצרים אמיתיים ולא רק ענייני סייבר. לא צריך להרבות מילים על ההצלחות המוכחות של פיי פל וספייס אקס. לטסלה יש מכוניות מעולות וטכנולוגיה פורצת דרךאמיתית בתחום הרכב החשמלי שזה בברור העתיד של כל שוק הרכב. גם המיזם החדש של גגות סולריים שלא צריך התקנות מיוחדות סביר שיכבוש את העולם, אין סיבה שכל בית שיבנה בעתיד בעולם לא יהיה עם גג סולרי.
  • שלום 16/01/2021 08:53
    הגב לתגובה זו
    טסלה היא מעצמה, רמאי לא יכול להיות עם שווי מקום חמישי בנסדק, הבן אדם גאון. כמו ג'ובס ואפל ככה מאסק.הוא מקדים את זמנו ומקפיץ את העולם 10 שנים קדימה.חבל שחברה ישראלית טובה ומבטיחה כמו סולאראדג נפגעת, עדיין סולאראדג חברה מעולה, עם טכנולוגיית יעול וניטור לכל פאנל.
  • מצד שלישי 15/01/2021 19:17
    הגב לתגובה זו
    תסתכל במראה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

לארי אליסון (גרוק)לארי אליסון (גרוק)

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון

התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר

מנדי הניג |

זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.   

לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".

בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.  

 שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.

לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".