המרוץ הדמוגרפי: מה צריכים לעשות ביידן וטראמפ כדי לזכות בבחירות? בינתיים ביידן מוביל בכ-10%
הבחירות לנשיאות ארה"ב הם ככל הנראה הבחירות המסובכות ביותר בעולם. לא רק בשל גודלה העצום של האוכלוסייה הבוגרת, המתקרבת ל-240 מיליון בעלי זכות הצבעה, גם פתקי ההצבעה מסובכים. כי בניגוד לבחירות אצלנו, בהן בוחרים פתק אחד, שם צריך לבחור לא רק נשיא, אלא נציגים לפי מחוזות וסנאטורים. בקיצור, לא פשוט.
אבל אם יש משהו שכרגע באמת מייחד את הבחירות הנוכחיות – מעבר לעובדה הברורה שהבחירות נעשות תחת השפעת המגפה, אבל על זה לא חכמה להצביע – אלה הם % ההצבעה ששוברים שיאים. הטענות חסרות הבסיס של הנשיא טראמפ לפיהן בחירות באמצעות הדואר יובילו לזיופים מאסיביים, יצרו שני אפקטים מקבילים.
האחד, זה חיזוק מערך הבחירות כדי לשמר את טוהר הבחירות והאפשרות להגן על התוצאות בבית המשפט. השני והמשמעותי יותר, הוא כאמור אחוזי ההצבעה המוקדמת. לפי הנתונים שמשחרר פרויקט הבחירות לארה"ב של אוניברסיטת פלורידה, למעלה מ-76.5 מיליון אמריקאים כבר שלשלו את המעטפה שלהם בקלפיות.
מדובר על קרוב לשליש מכלל כל בעלי זכות ההצבעה. מדובר על קרוב ל-55% מבעלי זכות ההצבעה שהצביעו ב-2016 וזה כשנותרו 6 ימים ליום הבחירות הרשמי, ה-3 לנובמבר. כרגע, לפי המדינות בהן מצביעים ידועים בהתפלגות המפלגתית שלהם, הדמוקרטים מובילים בפער משמעותי באחוזי ההצבעה, אבל צריך להתייחס לנתון זה בצורה שאינה חד ערכית.
- מחיר הזהב בירידה מאז הבחירות ולמה אנחנו "בשבועות שישפיעו עשורים קדימה"
- האם הביטקוין יגיע ל-100,000 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה, הרוב של המצביעים מהבייס של טראמפ, כלומר האוונגליסטים והצווארון הכחול במדינות רפובליקאיות, הודיעו כי יגיעו לקלפיות ביום הבחירות עצמו. זה אומר שאלא אם כן התוצאות יהיו חד צדדיות לכיוון הדמוקרטי, הולך להיות לנו ערב מורט עצבים.
וכאן אנחנו מגיעים לנקודה הכי משמעותית: מה יהיו אחוזי ההצבעה בקרב אוכלוסיות מפתח, שיכולים להשפיע על תוצאות הבחירות ולייצר לנו אפילו שחזור מ-2016, בה הילארי קלינטון זכתה בכמעט 3 מיליון קולות יותר ועדיין הפסידה על חודם של 70,000 קולות במערב התיכון, באזור המכונה רצועת החלודה.
התרחישים הדמוגרפיים שישפיעו על הבחירות
בוושינגטון פוסט יצרו מחולל תרחישים, הבודק תרחישים דמוגרפיים שצריכים המועמדים לייצר, כדי לזכות. זאת כמובן בהשוואה לבחירות ב-2016. לדוגמה, טראמפ ניצח את הבחירות הקודמות בזכות הבוחר הלבן. הוא ניצח בפער של 57% מול 43% לקלינטון, כלומר קרוב ל-15% פער. זה העניק לו 306 אלקטורים, הרבה יותר מ-270 הנדרשים לזכות בנשיאות.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
לפי התוצאות ב-2016, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, צריך להעביר בסך הכול 1% מהמצביעים הלבנים בפנסילווניה, מישיגן – בה סקרים מראים על הובלה של 17% לביידן – ובוויסקונסין, כדי שביידן יזכה ב-307 אלקטורים מול 231 לטראמפ.
התוצאה הזו נכונה במקרה שאחוזי ההצבעה בקרב האוכלוסייה הלבנה תישאר זהה ביחס ל-2016, שמהווה 65% הצבעה. מספיק שאחוזי ההצבעה יעלו ב-5% כדי שהתוצאה תתהפך וטראמפ יזכה ב-280 אלקטורים מול 258 של ביידן.
עוד עולה כי טראמפ היה הכי חזק בקרב אוכלוסיות ללא תואר אקדמי, שם הוא זכה ב-67% תמיכה בבחירות הקודמות. אם הוא יצליח לעורר את הבייס שלו ולהגיע ל-75% הצבעה, אזי הוא יזכה בפער עצום של 351 אלקטורים מול 187 לביידן.
- 9.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 30/10/2020 11:58הגב לתגובה זו
- 8.שחר 30/10/2020 00:46הגב לתגובה זושהבורא יתן להם את המועמד הטוב ביותר, זה שיזניק להם את על תחומי החיים : בריאות, כלכלה, ביטחון, צדק משפט וכו״
- 7.איציק 29/10/2020 20:41הגב לתגובה זוהערכה שלי שאנשים עוברים ממדינות דמוקרטיות למדינות רפובליקניות, בגלל נטל המיסוי במדינות הדמוקרטיות שנועד לממן תשלומי רווחה הזויים, כמו כן בגלל גל הפשע והביזה במדינות דמוקרטיות כאשר המשטרה מסורסת עקב הגישה הסלחנית כלפי הפורעים, אז למה לא נראה שאלה שברחו יבחרו בדמוקרטים
- 6.איציק 29/10/2020 20:40הגב לתגובה זוהערכה שלי שאנשים עוברים ממדינות דמוקרטיות למדינות רפובליקניות, בגלל נטל המיסוי במדינות הדמוקרטיות שנועד לממן תשלומי רווחה הזויים, כמו כן בגלל גל הפשע והביזה במדינות דמוקרטיות כאשר המשטרה מסורסת עקב הגישה הסלחנית כלפי הפורעים, אז למה לא נראה שאלה שברחו יבחרו בדמוקרטים
- 5.טרמפ הריץ את הבורסה כול המניות עלו פי 3 מהשוי שוק (ל"ת)הננמי 29/10/2020 14:57הגב לתגובה זו
- 4.בידן יעשה סדר בבורסה לו יתן כמו טרמפ לשתולל (ל"ת)הננמי 29/10/2020 14:57הגב לתגובה זו
- אנונימי 29/10/2020 19:05הגב לתגובה זוטרמפ מפסיד בגלל הטיפול בבעיות השחורים
- 3.שמוליק 29/10/2020 14:49הגב לתגובה זובוודאי שיש חשד שיהיו ציופים כשאין שום מנגנון לבדוק מי חתם על הטופס. בארץ יש טענות שמביאים אנשמים באוטובוסים - אבל הם לפחות מצביעים לבד. פה יכול להיות שמישהו הולך ומחתים (או אפילו מזייף) את כל דיירים בית אבות וגם כאלה שמתים כבר ושולח בדואר. באף מקום בעולם אין דבר כזה הצבעה בדואר. במיוחד זה בעיה כשזה זה חצי מדינה ככה. כבר מצאו ארגזים שלמים של טפסים בפחי זבל. זה טענות חסרות בסיס? כבר יש עובדות.
- 2.מצחיק 29/10/2020 14:36הגב לתגובה זובעיתונאים מספרים לנו כאילו מליוני מצביעים מחכים לקרוא את הכתבה ורק אז יחליטו אני לא יודע צה יהיו התוצאות אבל אנשים לא מחכים לדקה נ 90 כדי להחליט אם להצביע ולמי ? טרק עיתונאי חסר דעת מספר לנו סיפורים כאילו שכל רגע עשרות מליוני מצביעים משנים את דעתם
- 1.בא 29/10/2020 14:24הגב לתגובה זויחזרו ימי אובמה העצובים.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
