קטרפילר מכה את התחזיות אך המניה מגיבה בירידות
עונת הדוחות בוול סטריט נמצאת בשיאה כאשר הפוקוס מתמקד היום ביצרנית המנועים והציוד לתעשייה קטרפילר (סימול:CAT). ברבעון הקודם הציגה החברה תוצאות חלשות במיוחד, אך למרות זאת תהינו בביזפורטל האם "החדשות השליליות כבר מתומחרות במחיר המניה (לכתבה המלאה). מאז המניה השלימה זינוק של קרוב ל-26% (כולל הירידות של אתמול) ובסה"כ משלימה זינוק של כ-86% מהשפל של חודש מארס. האם התסריט יחזור על עצמו גם הפעם?
קטרפילר דיווחה היום על הכנסות של 9.9 מיליארד דולר, ירידה של 23% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך נתון גבוה מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על 9.8 מיליארד דולר.
בחלוקה גיאוגרפית, הכנסות החברה מהשוק בצפון אמריקה הסתכמו ב-4.25 מיליארד דולר, ירידה של 30% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות משוק המזרח הסתכמו ב-2.47 מיליארד דולר - ירידה של 8% ביחס לתקופה המקבילה.
בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח של 668 מיליון דולר או 1.22 דולר למניה לעומת רווח של 1.49 מיליארד דולר או 2.66 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם עמד על 1.34 דולר למניה, ירידה של 50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך נתון הגבוה מהתחזיות המוקדמות שעמדו על רווח של 1.13 דולר למניה.
- קטרפילר מקבלת שדרוג זהיר: האנליסטים עדיין לא משוכנעים
- איזה מניות נוספו לתיק המתחילים שלנו ומה יכול לדחוף את נייקי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות התוצאות החלשות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בחברה מציינים כי "הם רואים סימנים חיוביים בסקטורים מסוימים ובפרישה גיאוגרפית". עם זאת, בחברה בוחרים שלא לפרסם תחזיות לרבעון הרביעי.
- 1.לאן נעלמת לנו?? ברוך שובך (ל"ת)טייגר 7 27/10/2020 16:44הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.