מדד הדאקס הגרמני תיקן את הירידות והוסיף 0.5% לערכו
השווקים באירופה ננעלו היום (ה') ברקע לדיווחים מעורבים על תוצאות כספיות של פירמות אירופאיות. המשקיעים הגיבו לתחזיות והאמירות ה'ניטרליות' של הפדרל ריזרב מאמש. המניות הגיבו בחוזקה לנפילה החדה במדדי האמון של האיחוד האירופי.
עם נעילת המסחר באירופה, מדד הדאקס הגרמני עלה 0.53%, מדד הקאק הצרפתי ירד 0.13%, מדד הפוטסי הלונדוני הוסיף 0.32% לערכו והמדד במילנו השיל 0.56% מערכו.
מדד סנטימנט הכלכלה של האיחוד האירופי עמד בחודש אפריל על 92.8 נקודות, ירידה מרמתו בחודש הקודם של 94.4, וירידה גם לעומת התחזיות שחזו כי המדד יהיה ברמה של 94.2 בחודש אפריל.
מדד אמון התעשיינים באירופה ירד לרמה שלילית של 9 נקודות בחודש אפריל, לעומת רמה שלילית של 7.2 נקודות בנתון הקודם, תחזיות הכלכלנים צפו דווקא עלייה במדד בחודש אפריל. מדד אמון הצרכנים באירופה הוסיף לרדת בחודש אפריל לרמה שלילית של 19.9 נקודות, 0.1 נקודות מטה מתחזיות האנליסטים ו-0.8 נקודות מטה מהחודש הקודם.
קרן המטבע פרסמה את סקירתה על המצב בספרד ביום ד', והדגישה במיוחד את המצב הרעוע יחסית בסקטור הבנקאות הספרדי.כ-10 בנקים שנתמכים על ידי המדינה נחשבים חלשים יותר. אולם, הקרן גם הסתייגה מעט כאשר הרגיעה כי "יש בנקים בספרד שם מספיק חזקים מבחינת מבנה ההון והרווחיות שלהם על מנת לעמוד במערבולות כלכליות".
האיחוד האירופי הודיע כי הוא מוכן להתחיל בשיחות רשמיות עם ממשלת הונגריה, לאחר שבקשה של האחרונה לסיוע כלכלי הושהתה למשך זמן. מאבק על המצב הכספי ותזרימי המזומנים של הממשלה בבודפשט, מנע מהאיחוד האירופי לשוחח עם הממשלה ההונגרית בנושא סיוע כספי-כלכלי למדינה.
עונת הדו"חות מתקדמת
חברת רויאל דאטש 'של' דיווחה טרם פתיחת המסחר על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2012. החברה הרוויחה 8.72 מיליארד דולר ב-Q1 השנה, לעומת רווח נקי של 8.78 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה דיווחה כי היא רואה בטווח הקצר את מחירי הנפט נסחרים בתנודתיות נמשכת.
חברת הפארמה והכימיקלים הגרמנית, באייר AG , פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. החברה אמרה כי היא "בטוחה יותר ויותר עבור ביצועיה להמשך השנה", לאחר שהציגה רבעון ראשון טוב מבחינתה, בו גם המכירות וגם הרווח הנקי 'הכו' את התחזיות. הרווח הנקי זינק לסך של 1.05 מיליארד אירו, לעומת 684 מיליון אירו ברבעון הראשון אשתקד. המכירות עלו ב-6.8% לסך של 10.06 מיליארד אירו ב-Q1 של שנת 2012.
יונילוור PLC פרסמה תוצאות לרבעון הראשון אשר 'הכו' את התחזיות של עלייה במכירות, שנבעו בעיקר מגידול בנפח ובמחירים בשווקים המתעוררים. ענקית מוצרי הצריכה הזהירה כי הכלכלה הגלובלית ואווירת התמחיר האחרונה עלולים להוות לה אתגר. מכירות החברה עלו 12% בהשוואה ל-Q1 בשנה שעברה, לסך של 12.1 מיליארד אירו. החברה הודיעה כי היא ממליצה לחלק דיבידנד של כ-0.24 אירו למניה, עלייה של 8% לעומת הדיבידנד שחולק בשנה הקודמת.
הבנק הגרמני הענק, דויטשה בנק , פירסם כי הרווח הנקי שלו ב-Q1 של שנת 2012 צנח ב-33%, בעיקר ברקע להתאמות ואירועים חשבונאיים חד-פעמיים כמו גם סנטימנט שלילי שפגעו בעסקי הבנק. הרווח הנקי עמד על 1.38 מיליארד אירו, לעומת 2.06 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד, ממוצע תחזיות האנליסטים צפה כי הרווח הנקי יעמוד על סך של 1.64 מיליארד אירו. המכירות וההכנסות ממסחר ירדו 11% על בסיס שנתי, בהשוואה לנתון מהשנה שעברה. יו"ר היוצא, ג'וזף אקרמן אמר כי "יש ראיות לשיקום כלכלי בצפון אמריקה ומומנטום בכלכלות האסייתיות".
רווחי חברת הענק הצרפתית, יצרנית ציוד הטלקום, אלקטל-לוסנט , עלו ברבעון הראשון של 2012, עלייה שנבעה בעיקר ממכירת יחידת ג'נסיס (עבור כ-660 מיליון אירו) שהייתה בבעלותה. הרווח הנקי עמד על כ-400 מיליון אירו, לעומת הפסד של 10 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד.
בנק סנטאנדר SA הספרדי דיווח על ירידה של 24% ברווח הנקי לרבעון הראשון של השנה, כאשר הוא נאלץ לבצע הפרשות והתאמות, במיוחד כנגד 'נכסים רעילים' והלוואות לא מתפקדות. הרווח הנקי עמד על 1.6 מיליארד אירו לעומת 2.1 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד. הבנק אישרר כי הוא ישלם 0.6 אירו לכל מניה כדיבידנד בשנה הנוכחית.
- 5.שום קריסות 26/04/2012 21:04הגב לתגובה זועובדה שוול סטריט רק עולה,אירופה " במשבר" חחחח? זה משבר?עליות=משבר,ירידות=כלכלה מצויינת, חחח, רק לונג.............
- 4.ראל0520000 26/04/2012 20:38הגב לתגובה זוטוביה החולב לוסקין אמר לו אני לישראל דרך קנדה ושם שחכתי את השפה הרוסית .מה ענה לו העיתונאי הרוסי אמר לו תגיד אתה חושב שאני ממשקיעי גבעות הלוא חכמים .לוסקין ניבהל ודיבר איתו עברית.אמר לו שבת שבת שבת.עכשיו טוביה החולב במחלקה סגורה במזרע
- 3.הדאקס צפוי לקרוס. (ל"ת)המחשב 26/04/2012 10:16הגב לתגובה זו
- 2.המחשב 26/04/2012 10:11הגב לתגובה זוכדאי לפני פרסום כתבה שתבוצע בדיקת מבקר .כדי שהאתר יראה אמין ובקשר לתחזיות רוב הכותבים רחוקה מהם ההבנה חוץ ממנחם ממזרחי
- 1.ימנה 26/04/2012 09:33הגב לתגובה זומה שהיה ביון זה רק הפרומו -למה שעתיד להיתרחש בקרוב אל תיתפתו להיכנס למלכודת הדבש הקרישים ישאירו אתכם בפנים ויברחו כאשר אתם תקועים עם 70% הפסד שלא תיצאו ממנו זמן רב---זיכרו אותי ממליצה מכל הלב ומניסיוני הרב תידללו או תברחו כל עוד נפשכם בכם הכתובת על הקיר ולא צריך להיות נביא אירופה אמריקה והמיזרח בקריסה-וכול העולם חוגגים כאילו אין מחר מישהוא ישלם את כל זה -אל תהיה אתה ממליצה לשבת על הגדר וליצפות בסרט מאשר אתה תהיה הסרט. חג עצמאות שמח
- לימנה 26/04/2012 11:16הגב לתגובה זומה דוחף אותך לחזור על אותו משפט?
- קרדיט סוויס, בדרך ל-18 פרש. (ל"ת)ססמוגרף אירופאי 26/04/2012 13:19
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
