נדב צפריר צ׳קפוינט
צילום: PC
דוחות

מניית צ'ק פוינט מזנקת - הרווח מעל הציפיות, ההזמנות זינקו ב-20%

חברת הסייבר הישראלית רשמה רווח Non-GAAP של 3.94 דולר למניה לעומת צפי של 2.45 דולר אבל בנטרול הסדרי שומות מס הרווח למניה מסתכם ב-2.47 למניה - 2 סנט מעל הציפיות; היחלשות הדולר גרעה 7 סנט רווח למניה; המניה מזנקת במסחר המוקדם  - מה נאמר במסיבת העיתונאים?

מנדי הניג |

צ’ק פוינט Check Point Software Technologies Ltd. -0.15%  , פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי והציגה שיפור במדדים. החברה, שמרכזה בתל אביב ונסחרת בנאסד״ק, ממשיכה ליהנות מביקוש גובר לפתרונות אבטחה מבוססי בינה מלאכותית ולמוצרים חדשים בתחומי הגנת הרשתות והענן. הנתון הכי דרמטי היה זינוק בהזמנות. וול סטריט תאהב את הנתון.  בשיחה עם הנהלת החברה הדגיש נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט כי החברה צפויה להמשיך לרכוש חברות, וכנרה שקצב הרכישות יעלה. 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון ב-677.5 מיליון דולר, עלייה של 7% לעומת 635.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, וגבוהות מעט מתחזית השוק שעמדה על 673 מיליון. הרווח הנקי Non-GAAP זינק ל-431 מיליון דולר, לעומת 255 מיליון דולר אשתקד, כאשר הרווח למניה (EPS) עמד על 3.94 דולר, עלייה של 75% לעומת השנה הקודמת וגבוה משמעותית מהתחזית הממוצעת שצפתה 2.45 דולר למניה. אלא שהרווח למניה NonGAAP כולל הכנסות מסים משמעותיות, ברובן בישראל שבנטרול הסדרי השומות האלה הרווח למניה הסתכם ב-2.47 למניה - 2 סנט מעל הציפיות.  קצת מורכב, אבל חשוב -  הדולר פגע ברווח למניה ב-7 סנט, אלמלא חולשה הדולר החברה היתה מרוויחה 2.54 דולר למניה וזה משמעותית מעל התחזית של האנליסטים.  

הנתון שבולט לטובה הוא כאמור זינוק של 20% ב-Calculated Billings, שזה בעצם הזמנות מראש שהחברה תספק אותן בהמשך. אלו הסתכמו ב-672 מיליון דולר פי שניים מהציפיות המוקדמות של האנליסטים ומה שמסמן את אחד הרבעונים החזקים של צ’ק פוינט בעשור האחרון.

ב-12 החודשים האחרונים ירדה מניית Check Point Software Technologies Ltd. -0.15%   בכ-7.5%, אך מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-2.5%. שווי השוק של החברה עומד כיום על כ-20.5 מיליארד דולר, עם פרסום התוצאות המניה מזנקת 9% במסחר המוקדם בוול סטריט.


״הדולר שחק את הרווח״, ״רואים גידול במתקפות עוינות על יעדים ישראלים״

במסיבת העיתונאים שקיימה הנהלת צ’ק פוינט במקביל לפרסום הדוחות התייחס המנכ״ל נדב צפריר הן להשפעת תנודות המטבע על השורה התחתונה והן למגמות האיומים הגוברים בזירת הסייבר. צפריר הסביר כי הירידה בשער הדולר ברבעון פגעה ישירות ברווחיות החברה: “הרווח למניה נפגע בכ-7 סנט כתוצאה מהיחלשות המטבע האמריקאי”, אמר. עם זאת, הוא ציין כי החברה מנהלת גידור מתגלגל שמאפשר לה לצמצם את החשיפה ולשמור על יציבות תזרימית. לדבריו, “אפשר להניח שאלמלא הירידה בדולר, הרווחיות הייתה אפילו גבוהה יותר”.

צפריר גם התייחס לעלייה בהיקף ובתחכום מתקפות הסייבר - הן ברמה הגלובלית והן בישראל. “כבר לא רואים שגיאות כתיב במיילים”, הוא אומר. “הכול נהיה הרבה יותר מתוחכם, עם ניסוחים טבעיים והתחזות מושלמת למנהלים או לעובדים. בינה מלאכותית מאפשרת לתוקפים לנהל מתקפה שנראית אותנטית לגמרי”. הוא הוסיף כי החברה משקיעה בפיתוח “סוכני AI” שמסייעים לארגונים לזהות ולבלום מתקפות בזמן אמת, וציין כי בתקופה האחרונה נרשמה עלייה משמעותית במתקפות על יעדים ישראליים - בהם מוסדות מדינה, בתי חולים, בתי ספר ומערכות חיוניות. “אני לא יכול לדבר בשם מערך הסייבר הלאומי”, אמר, “אבל אנחנו בהחלט עדים למתקפות מתוחכמות ומרובות שמכוונות לשיבוש פעילות אזרחית ותשתיתית”.


עיקרי התוצאות לרבעון השלישי

ההכנסות ממנויי האבטחה עלו ב-10% ל-305.4 מיליון דולר, והמכירות של מוצרים ורישיונות גדלו ל-130.4 מיליון דולר לעומת 118.9 מיליון אשתקד. סך ההכנסות ממוצרים ומנויים הסתכם ב-435.8 מיליון דולר, עלייה של 10%. הרווח התפעולי על בסיס GAAP עמד על 199 מיליון דולר (29% מההכנסות), ואילו הרווח התפעולי Non-GAAP הגיע ל-282 מיליון דולר (42% מההכנסות).

קיראו עוד ב"גלובל"

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-241 מיליון דולר, וכלל תשלום חד-פעמי של 66 מיליון דולר בגין הסדרת מסים לשנים קודמות. ללא אותו רכיב חד-פעמי, התזרים צמח ב-23%. במהלך הרבעון רכשה החברה כ-1.6 מיליון ממניותיה בעלות כוללת של 325 מיליון דולר.

בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו ההכנסות ב-1.98 מיליארד דולר, עלייה של 6.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי Non-GAAP למחצית עלה ל-939 מיליון דולר לעומת 736 מיליון בשנה הקודמת, והרווח למניה הגיע ל-8.50 דולר לעומת 6.45 דולר בתקופה המקבילה.

תחום מנויי האבטחה ממשיך להוביל את הצמיחה ומהווה מעל 45% מההכנסות הכוללות של החברה. ההכנסות מתחום זה עלו ב-10% ל-305.4 מיליון דולר, בעוד תחום המוצרים והרישיונות רשם עלייה של 10% ל-130.4 מיליון דולר. לעומת זאת, תחום העדכונים והתחזוקה נותר כמעט ללא שינוי עם 241.7 מיליון דולר לעומת 239.3 מיליון אשתקד.

לדברי מנכ"ל החברה נדב צפריר, “צ’ק פוינט הציגה רבעון חזק שנבע מביקוש גובר לפתרונות שלנו בתחומי Hybrid Mesh Network, Workspace ו-External Risk Management. במקביל המשכנו להעמיק את אסטרטגיית AI First באמצעות רכישת Lakera, שתאפשר לנו להציע פלטפורמת הגנה מקיפה ומבוססת AI ולחזק את מעמדנו בתחום הגנת הסייבר מהדור הבא”.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

פייפאל ו-OpenAI. קרדיט: גרוקפייפאל ו-OpenAI. קרדיט: גרוק

פייפאל נכנסת ל-ChatGPT ומזנקת 14% במסחר המוקדם

בתזמון לא מקרי עם פרסום הדוחות הרבעוניים בהמשך היום, הודיעה פייפאל על שיתוף פעולה עם OpenAI ועל הפיכתה לארנק דה פקטו של ChatGPT; השוק מגיב בעוצמה והמניה מזנקת 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה פייפאל OpenAI

חברת פייפאל PayPal Holdings 0.69%   חתמה על הסכם עם OpenAI לשילוב ארנק התשלומים שלה בתוך ChatGPT. המהלך יאפשר למשתמשים לבצע רכישות ישירות מתוך הצ’אט, בעוד שמוכרים המשתמשים בפייפאל יוכלו להציע מוצרים ולסלוק תשלומים דרך הפלטפורמה.

על פי הדיווח, החל מהשנה הבאה משתמשי פייפאל יוכלו ללחוץ על כפתור “Buy with PayPal” בתוך ChatGPT, לבצע תשלום מאובטח ולקבל שירותים משלימים כמו מעקב משלוחים ופתרון מחלוקות, ממש כמו שמתאפשר באתרי מסחר מקוונים. מנכ"ל פייפאל, אלכס כריס, אמר כי "יש לנו מאות מיליוני משתמשים נאמנים, ועבורם מדובר בחוויית תשלום בטוחה ונוחה יותר בתוך סביבת הבינה המלאכותית."

המהלך מציב את פייפאל בשורה הראשונה של השחקניות שמנסות לתפוס מקום במעבר לעידן ה-AI Commerce, מסחר דיגיטלי שבו עוזרי בינה מלאכותית פועלים כמתווכים בין הצרכן למוכר. OpenAI כבר הכריזה לאחרונה על שיתופי פעולה דומים עם פלטפורמות כמו שופיפיי, וולמארט ועוד, וכעת גם פייפאל מצטרפת למגמה.

שינויים בהרגלי הצריכה

עצם השילוב של תשלום ישיר בצ’אט פותח פתח לשינוי עמוק בהרגלי הצריכה אונליין. יותר ויותר משתמשים פונים כיום לכלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT כדי לקבל המלצות על מוצרים, שירותים או חופשות, במקום לבצע חיפוש קלאסי בגוגל. המעבר מרגע השיחה לרכישה בפועל צפוי להיות טבעי למשתמש, מה שיכול ועשוי להפוך את ChatGPT לפלטפורמת מסחר עם פוטנציאל כלכלי עצום.

אם עד היום OpenAI נחשבה בעיקר ככלי ידע ותוכן, השילוב עם פייפאל עשוי להפוך אותה גם לערוץ פרסום ומכירה, כזה שבו ההמלצה, הקניה והתשלום מתבצעים כולם באותו מקום. מדובר בצעד שיכול לשנות את שוק הפרסום הדיגיטלי כולו, וליצור תחרות ישירה לענקיות כמו גוגל ואמזון.