
נטפליקס עקפה את הציפיות - עולה ב-2% באפטר
החברה רשמה רווח למניה של 6.61 דולר על הכנסות של 11.04 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 5.68 דולר על הכנסות של 10.88 מיליארד דולר
ענקית הסטרימינג נטפליקס Netflix, Inc 4.5% פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2025 ורשמה רווח למניה של 6.61 דולר על הכנסות של 11.04 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 5.68 דולר על הכנסות של 10.88 מיליארד דולר.
הרווח התפעולי הגיע ל-3.3 מיליארד דולר, עלייה של 27% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר שיעור הרווח התפעולי עמד על 32%, לעומת 28% ברבעון הראשון של 2024. לקראת הרבעון השני של 2025, החברה צופה צמיחה של כ-15% בהכנסות (17% בנטרול השפעות מטבע), כאשר היא נהנית מהתועלת המלאה של שינויי המחירים האחרונים וצמיחה מתמשכת במספר המנויים ובהכנסות מפרסום. החברה מעריכה כי שיעור הרווח התפעולי יעמוד על 33%, שיפור של כ-6 נקודות אחוז בהשוואה לשנה שעברה.
החברה ממשיכה לחזות הכנסות של 43.5-44.5 מיליארד דולר לשנת 2025, תחזית המבוססת על צמיחה בריאה במספר המנויים, מחירי מנוי גבוהים יותר והכפלה משוערת של הכנסות הפרסום, בקיזוז חלקי של השפעות שער חליפין. החברה עדיין מכוונת לשיעור רווח תפעולי של 29% לשנת 2025, בהתבסס על שערי החליפין נכון ל-1 בינואר 2025.
"לא חל שינוי מהותי בתחזית העסקית הכוללת שלנו מאז דוח הרווח האחרון שלנו, אם כי בשערי החליפין הנוכחיים (עם החולשה האחרונה של הדולר האמריקאי ביחס לרוב המטבעות האחרים), אנו כרגע נמצאים מעל אמצע טווח תחזית
ההכנסות שלנו לשנת 2025," ציינה החברה בהודעתה.
מניית נטפליקס עלתה בכ-9% השנה, ביצוע יוצא דופן בהשוואה לירידות של 17% ויותר של חברות הטכנולוגיה הגדולות האחרות, כולל אפלApple 1.84% , אמזון Amazon.com Inc. ואלפאביתAlphabet 2.53% . מדד ה-S&P 500 ירד בכ-10% בשנת 2025.
תוצאות יום חמישי היו הדיווח הראשון של נטפליקס ללא נתוני מנויים, כאשר החברה מתמקדת בהגדלת המעורבות וצמיחת ההכנסות. בסוף 2024, לחברה היו 301.6 מיליון מנויים גלובליים. נטפליקס ציינה במכתב בעלי המניות של הרבעון הרביעי כי תחשוף נתוני מנויים בעתיד "כאשר נחצה אבני דרך מרכזיות". לפי הוול סטריט ג'ורנל, נטפליקס הציבה לעצמה יעדים פיננסיים שאפתניים, הכוללים הכפלת ההכנסות שלה עד 2030 והגעה לשווי שוק של טריליון דולר. שווי השוק הנוכחי של החברה עומד על מעט יותר מ-400 מיליארד דולר.
בשנת 2024, נטפליקס רשמה שנת שיא, שכללה צמיחה בהכנסות של 16% כאשר שיעורי הרווח התפעולי זינקו ב-600 נקודות בסיס לכמעט 27%, כ-300 נקודות בסיס גבוהים יותר מהתחזית שלה בתחילת השנה. החברה הוסיפה 41 מיליון מנויים גלובליים בשנה שעברה, מעל ל-36.6 מיליון שהוסיפה במהלך הזינוק המונע מהקורונה בשנת 2020. המאבק בשיתוף סיסמאות סייע לנתוני המנויים הללו, ולמרות שהיתרונות של מאבקים אלה צפויים להאט בטווח הקרוב, החברה צופה עלייה במספר המנויים כאשר המסלול הכולל פרסומות משמש כזרז לטווח ארוך ללכידת משתמשים חדשים.
- אובר ופולקסווגן בשיתוף פעולה: אלפי מיניוואנים אוטונומיים בדרך לארה"ב
- ה-BDS נגד לוקהיד מרטין - "תפסיקו למכור ציוד לישראל; המערכות שלכם משמשות לפשעי מלחמה"
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מוקדם יותר השנה, החברה העלתה את מחירי המנוי במגוון מסלולי הסטרימינג שלה בארה"ב, כולל התוכנית עם פרסומות, שעדיין נותרת אחד המסלולים הזולים ביותר בשוק במחיר
של 7.99 דולר לחודש. ההנהלה אמרה כי החליטה להעלות מחירים, מכיוון שהתוכן שלה "מעולם לא היה טוב יותר", עם יותר סרטים ותוכניות טלוויזיה הצפויים לאורך 2025. מספר זיכיונות מפתח צפויים לחזור מאוחר יותר השנה, כולל "דברים מוזרים", "משחק הדיונון" ו"יום רביעי". ספורט
ואירועים בשידור חי הפכו גם הם לחלק מרכזי במערכת האקולוגית של נטפליקס בעקבות ההצלחה של הקרב בין ג'ייק פול ומייק טייסון, משחקי ה-NFL ביום חג המולד, והדבוט האחרון של WWE Raw. שמועות התעוררו על כך שהחברה עשויה להתמודד על זכויות ה-UFC בעתיד.