לן בלווטניק עם הון של 32 מיליארד דולר; מגדיל השקעתו ב"ספוטיפיי של הספורט"
לן בלווטניק, הבעלים של רשת 13, מזרים 800 מיליון דולר ל-DAZN, שירות הסטרימינג הספורטיבי, ומעלה את השקעתו הכוללת ליותר מ-6.7 מיליארד דולר. מנכ"ל החברה, שי שגב,
אופטימי: "אנחנו רק בהתחלה"
DAZN, שירות הסטרימינג הספורטיבי שהושק בשנת 2016, ממשיך להתרחב - לן בלווטניק, המיליארדר היהודי-רוסי-אמריקאי, שהפך למשקיע העיקרי של החברה, הכריז על השקעה נוספת של 800 מיליון דולר. השקעה זו מביאה את סך ההשקעות שלו בחברה למעל 6.7 מיליארד דולר, סכום גדול גם במונחים של לן בלווטניק שהונו מוערך במעל 32 מיליארד דולר.
בלווטניק, בעל השליטה בקבוצת Access Industries, מחזיק ברשת 13 ומנהל מגעים עם ניר צוק למכירתה לפי שווי של כ-100 מיליון דולר. ההחזקות שלו בארץ הן שוליות יחסית להונו וכוללות גם החזקה בגולף, כלל ביוטכנולוגיה ובעיקר - משאב-נשר, יצרן ומספק המלט המוביל בארץ.
החזקה מוכרת של בלווטניק בעולם היא וורנר מיוזיק שנסחרת בכ-15 מיליארד דולר. הוא רכש את השליטה בה לפני 14 שנה לפי כ-3.2 מיליארד דולר.
חזון של שירות סטרימינג ספורטיבי מוביל
DAZN פועלת בשווקים מרכזיים ברחבי העולם, כולל אירופה, יפן, ואמריקה הלטינית, ומציעה גישה לתחרויות ספורט מובילות, כמו ליגות כדורגל בינלאומיות, אגרוף, וספורט מוטורי. תחת הנהגת המנכ"ל שי שגב, לשעבר מנכ"ל Betway, DAZN פועלת לשיפור חוויית המשתמש ולביסוס מעמד כספקית תוכן הספורט האולטימטיבית.
"השאיפה שלנו היא להפוך את הספורט לזמין לכל אדם, בכל זמן ובכל מקום ולהפוך את השירות לפופולארי יותר" אמר שגב לאחר ההכרזה על ההשקעה החדשה. "אנחנו רק בהתחלה, ויש לנו תוכניות שאפתניות להמשך."
- רשת 13 שווה מינוס - הסוד הגלוי נחשף
- לן בלווטניק הוא האיש העשיר בבריטניה עם הון של 32 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתגרים והזדמנויות בשוק תחרותי
עם כל הצמיחה המרשימה, DAZN פועלת בשוק תחרותי במיוחד. ענקיות כמו אמזון, אפל ודיסני (שבבעלותה ESPN) נכנסו גם הן לעולם הסטרימינג הספורטיבי, ומציעות שירותים מגוונים ותכנים בלעדיים.
האתגר המרכזי של DAZN הוא להתמודד עם עלויות זכויות השידור הגבוהות, שבחלק מהמקרים עלולות להגיע למאות מיליוני דולרים עבור תחרויות בודדות. עם זאת, בלווטניק ושגב מאמינים כי המודל העסקי של החברה, המבוסס על מנויים חודשיים ואינטגרציות טכנולוגיות מתקדמות, יאפשר להם להוביל את השוק בטווח הארוך.
שאלות ותשובות על DAZN והעתיד של סטרימינג ספורטיבי
מה מייחד את DAZN משירותים אחרים?
DAZN מתמקדת במתן גישה ישירה לתחרויות ספורט, ללא צורך במנוי לכבלים או ללוויין. השירות
מציע חבילות משתלמות וגישה גלובלית לתכנים.
- איך אנתרופיק עוקפת את OpenAI בדרך לרווחיות
- הפד בדרך להורדת ריבית נוספת - אך חושש לאבד שליטה על האינפלציה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מהם האתגרים העיקריים של החברה?
העלויות הגבוהות של זכויות שידור ושוק תחרותי מאוד. בנוסף, החברה צריכה להתמודד עם הפיראטיות והפצת תוכן לא חוקי.
איך ההשקעה הנוספת תסייע ל-DAZN?
ההשקעה תאפשר לחברה להרחיב את הפלטפורמה, לרכוש זכויות שידור נוספות, לשפר את הטכנולוגיה ולהגדיל את בסיס המנויים.
מה העתיד של סטרימינג ספורטיבי?
ככל שהטכנולוגיה משתפרת, סביר להניח שיותר אנשים יבחרו לצפות בספורט דרך שירותי סטרימינג.
זה מאפשר חוויית צפייה מותאמת אישית וגמישה יותר מאשר הטלוויזיה המסורתית.
האם DAZN יכולה להוביל את השוק בטווח הארוך?
עם תמיכה פיננסית חזקה כמו זו של לן בלווטניק ואסטרטגיה גלובלית, ל-DAZN יש סיכוי טוב לבסס את עצמה כאחת המובילות בשוק.
- 2.Brady 26/01/2025 19:29הגב לתגובה זוהאפליקציה שלהם זה הדבר הכי גרוע שנתקלתי. ממשק גרוע איטית ונתקעת.עכשיו שמסתבר שהמנכל ישראלי זה מובן
- 1.הכסף שלו מממן את ערוץ השינאה וההסתה 13!!! גורם לפילוג ושינאה בעם! (ל"ת)אדם לא ראוי! 26/01/2025 17:35הגב לתגובה זו
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
יהלומן, נוצר באמצעות AIאיך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?
שבע הדקות האלה בפריז ייכנסו לפנתיאון של סיפורי הפשעים המפורסמים וישמשו כנראה גם כבסיס לסדרות בנטפליקס. ב-9:30 בבוקר, כשעיר האורות עוד הייתה מנומנמת, קבוצה מאורגנת של פורצים לבושים בסרבלי אבטחה צהובים נערכה באחת מפינותיו של מוזיאון הלובר, המוזיאון המפורסם בעולם. ליד אזור הכניסה לגלריית אפולון פעל באותה עת אתר בנייה, ככה שאיש מהעוברים והשבים לא חשד באנשים שנראו כחלק מצוות תחזוקה - שוד הלובר: שני חשודים נעצרו בפריז בחשד לגניבת תכשיטי הכתר.
הם הגיעו על גבי שני קטנועים מצדו הדרומי של המוזיאון, סמוך לנהר הסן, כשהם מצוידים במסורי שרשרת קטנים, דיסק חיתוך נטען וכלי עבודה נוספים. הם טיפסו במהירות על סולם הידראולי שהותקן על משאית קטנה (המשמש בדרך כלל להעברת רהיטים בפריז) עד למרפסת בקומה השנייה, ליד גלריית אפולון, שבה מוצגים תכשיטי הכתר הצרפתי. חתכו את אחד מחלונות הזכוכית, חדרו פנימה, וניצלו את הדקות הספורות עד להגעת המאבטחים כדי לנפץ שתי ויטרינות משוריינות ולשדוד תשעה פריטים יקרי-ערך - בהם טיארה, שרשרת ואבני ספיר ויהלום ששימשו את המלכות מארי אמילי ואורטנס.
במהלך השוד הופעלו אזעקות, אבל הפורצים איימו על המאבטחים באמצעות כלי העבודה שבידיהם והצליחו להימלט חזרה באותו מסלול דרך הסולם החשמלי אל הרחוב, שם המתינו שניים נוספים על הקטנועים. לפני שנעלמו לכיוון כביש
A6 ניסו להצית את סל המנוף כדי להשמיד ראיות, אבל אחד מעובדי המוזיאון מנע זאת ברגע האחרון. כל המבצע ארך לא יותר משבע דקות. השווי הכולל של השלל: כ-88 מיליון אירו.
הפורצים לא חיפשו רק יהלומים. הם חיפשו את הערך שמאחוריהם, הם חיפשו את הסיפור. בפריצות מהסוג הזה, ברוב המקרים הגנבים ממיסים את המתכות, מפרקים את האבנים ומוכרים אותן בשוק השחור כדי לטשטש עקבות. אבל במקרה הזה, כנראה שזה לא המקרה.
- טיילור סוויפט והמכסים על הודו מרימים את מניות היהלומים
- 'יהלומים הם לנצח'? הסוף המר של יהלומי המעבדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפריטים שנגנבו הן מאוד ייחודיים ואפשר לזהות אותם בקלות, מתועדים היטב ומוגנים ברשימות של בתי מכירות ומוזיאונים.
כמובן שכל ניסיון לפרק אותם יהרוס את הערך האמיתי שלהם ובמובן מסוים, זה גם לב הסיפור שלנו. בזמן שתעשיית היהלומים מתמודדת עם עודף היצע ועם "אבנים סינתטיות שמיוצרות בלחיצת כפתור", השוד בלובר מזכיר לעולם שהיהלום האמיתי לא שווה רק בגלל הברק שלו אלא בגלל המשמעות
שנצרבה בו לאורך מאות שנים. עד כמה שזה נשמע מפתיע, דווקא פשע כזה מצליח להחזיר ליהלום קצת מהמעמד ומהמיתוג שנבנו סביבו לאורך העשורים האחרונים אותם שלוש מילים שהפכו לסלוגן של תעשייה שלמה: “יהלומים הם לנצח.”
