פועלים סהר מורידים המלצה לשופרסל ל"החזק"
האנליסטית פרי שחר מפועלים סהר מפרסמת את סקירתה למניות שופרסל לאחר פרסום תוצאות רשת המרכולים לשנת 2004. היא מציינת כי ברבעון הרביעי של שנת 2004 חל מפנה בתוואי ההכנסות של החברה, תוואי המציג חזרה לצמיחה חיובית לאחר תקופה ארוכה של ירידה בהיקף ההכנסות.
שופרסל, מציינת שחר, נמצאת בתחילתו של מהלך אסטרטגי אגרסיבי שביכולתו לסייע בידה להתמודד בצורה טובה וממוקדת יותר עם התחרות בענף. להערכתה, זהו מהלך חיובי שבפירוש אינו בבחינת "מאוחר מדי". במהלך השנה האחרונה המליצו בפועלים סהר על מניית שופרסל עם מחיר יעד של 12.9 שקל. לאור העליות שנרשמו במניית החברה בחודשים האחרונים הם מורידים את המלצתם למניית שופרסל מ"קניה" ל"החזק" ומותירים מחיר יעד של 12.9 שקל.
מדד החנויות הזהות (SSS) צמח בשיעור גבוה של 4.6% בכל שנת 2004 צמח מדד להערכת האנליסטית בעלייה שנרשמה בצריכה הפרטית בישראל, ובמדיניות המחירים האגרסיבית הנתמכת ע"י מערך שיווקי נרחב. בשנת 2004 כולה היו הכנסות החברה מעט גבוהות מתחזיותינו והציגו ירידה של כ-1.4% לעומת תחזית לירידה של כ-2%.
עוד מזכירים בפועלים סהר כי בדצמבר 2004 פועלת שופרסל עם 155 סניפים לעומת 161 סניפים בדצמבר 2003. התמתנות מסוימת שחלה בסביבה התחרותית בענף ותמחור הוגן בהסכמים החדשים שנחתמו עם ספקי הרשת, תרמו לשיפור ברווחיות הגולמית של הרשת הן בנתוני הרבעון והן בנתוני שנת 2004.
להערכתם, בשנה הקרובה לא צפוי שיפור ניכר במרווחי הרשת. אלו יושפעו לרעה מיישומה של התכנית האסטרטגית החדשה שמתמקדת בהרחבת תחום ומאידך יהנו מהמשך שיפור תנאי הסחר מול הספקים. הוצאות הכרוכות במאמץ השיווקי הקשור לתוכנית האסטרטגית עלולות להערכתנו למחוק את החסכונות שייווצרו כתוצאה מהתייעלות.
הם מציינים כי המאמץ השיווקי צפוי להערכתנו להיות אגרסיבי ומקיף, לנוכח המיצוב החלש של סניפי רשת שופרסל ותפיסתה בקרב ציבור הצרכנים כרשת מסואבת, מורכבת, "כבדה" ובעיקר יקרה.