חייכו אל המצלמה: זאת התוכנית של המשטרה להגדיל את הקנסות על הציבור - הפיקה חצי מיליון מתחילת השנה
משטרת ישראל חשפה היום פרטים על אחד מממקורות ההכנסה השמנים והקלים לגבייה - ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ דוד צור, קיימה היום שני דיונים מיוחדים, שעסקו בעבירות התנועה שאוכפת המשטרה בכללן מצלמות המהירות ומשקלן בגורמים לתאונות הדרכים וכן בטיפול במוקדי הסיכון בכבישים ("כבישים אדומים").
ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב משה אדרי, אמר כי ישנה עלייה של 3% במספר התאונות הקטלניות ועלייה במספר ההרוגים במגזר הערבי. לדבריו, המשטרה נתנה תשומת לב לאכיפה בכבישים וב"כבישים אדומים", ובמקומות שהוגברה האכיפה חלה ירידה של 0% במספר ההרוגים.
המשטרה מתמקדת בעבירות של חגורת בטיחות, שימוש בסלולר ומהירות
מנתוני המשטרה עולה כי יש עליה משמעותית במספר הולכי הרגל שנהרגו מתחילת השנה. בהשפעת מבצע "צוק איתן" חלה ירידה של 13% באכיפה ועלייה בהרוגים ובתאונות הקטלניות, ובסך הכל מתחילת השנה נרשמו כחצי מיליון דוחות.
המשטרה מתמקדת באכיפת עבירות של אי חגירת חגורות בטיחות, שימוש בסלולר ועבירות מהירות. 59% מהאכיפה שמבצעת המשטרה מופנה לעבירות שגורמות לתאונות דרכים.
המשטרה רוצה להגיע ל-150 מצלמות שיוצבו ויוחלפו בין 250 עמדות
המטרה של המשטרה להגיע ל-150 מצלמות שיוצבו ויוחלפו בין 250 עמדות. ניצב אדרי אמר כי הפרויקט מעיד על ירידה משמעותית של 7% בדוחות על חציית צומת באור אדום, ואפשר להסיט שוטרים לטיפול בעבירות אחרות, כמו נהיגה בשכרות ונסיעה בשוליים.
כמו כן אמר ניצב אדרי כי "הפרויקט יצר פקק בבתי המשפט, בגלל המדיניות לאכוף נסיעה במהירויות גבוהות. לכן אנחנו רוצים להחזיר את האכיפה לסף נמוך כדי ליצור הרתעה. הזמן הממוצע שעובר בין ביצוע העבירה ועד למשפט עומד על 227 יום".
יותר מצלמות גם בתוך הערים
המשטרה מבקשת לקדם הצבת מצלמות מהירות בשטחים העירוניים, אך ראשי רשויות לעיתים מערימים קשיים כי הם מרגישים שהדבר פוגע בפרטיות התושבים.
בכוונת המשטרה להגביר אכיפה, בדגש על הולכי הרגל, וכן לטפל במגזר הערבי, להגביר את פריסת מצלמות המהירות ולצייד את השוטרים בניידות במצלמות.
מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי-דואני: 61% מהנהגים לא נותנים זכות קדימה להולכי רגל וזו עבירה שצריך לאכוף. לפי נתוני הרשות, בישראל נהרגים כ-30-35 הולכי רגל בממוצע בשנה, בעוד שבמדינות המפותחות עומד מספר הולכי הרגל הרוגים על כ-20 בשנה.
מנהלת חטיבת הבטיחות וההנדסה ברשות, עליסה בן דוד, ציינה כי אותרו 69 מוקדים עתירי תאונות הולכי רגל.
- 19.אבי 12/09/2014 22:29הגב לתגובה זואם כך מה מועילה האכיפה?
- אז היתה טעות בכתיבה... ביג דיל (ל"ת)יוסי 14/09/2014 18:55הגב לתגובה זו
- 18.לשלוח את ניצב משה אדרי הביתה (ל"ת)משה 12/09/2014 15:26הגב לתגובה זו
- 17.אופיר 12/09/2014 14:52הגב לתגובה זוה"מלחמה" הזו היא בנהג ובכיס שלו ולא בתאונות עצמן. המהירות היא גורם משני וישנם מאות מחקרים שמוכיחים זאת. במקום להשקיע מליונים בטמטום הזה, שישקיעו בשוטרים בצמתים בערים וביישובים, שפשוט יאכפו את הבריונות של הנהגים שמדברים בטלפון ובנוסף לא נותנים זכות קדימה להולכי רגל. כמו"כ, שיאתרו את הנהגים שלא כשירים לנהיגה (וישנם אלפים כאלה). בנוסף, חינוך קשוח כבר מבית הספר בנוגע להתנהגות בכביש (נהגים והולכי רגל), יעשה פלאים בהורדת כמות הנפגעים. מיותר לציין, שהמצלמות לא מונעות כלום ושום דבר חוץ מאשר הורדת הרגל מהגז למשך 30 שניות בכל פעם (בעיקר בקטעי כביש בהם לא היו תאונות מעולם. ואם היו, בטח לא היה זה כתוצאה מהמהירות).
- 16.דורון 12/09/2014 09:36הגב לתגובה זוצריכים שוטרים ומתנדבים על קטנועים , עם מצלמות קסדה ויסעו בכבישים ויתנו דוחות חמורים לכל אלו שנוסעים יותר מכמה שניות במסלול השמאלי כשהימני פנוי , לכל אלו שלא מאותתים כלל, לכל אלו שעוקפים בצורה מסוכנת מימין ועל השוליים, לכל אלו שנדחפים בתור לרמזור, לכל אלו שנוסעים כמו משוגעים.
- 15.ישראלי ותיק 12/09/2014 07:04הגב לתגובה זוהגברת האכיפה במגזר הערבי, ממש תגלית. לא ידענו עד עכשיו שהם נוהגים כמשולחי רסן. וואלה צל"ש למי שמצא את זה....בושה ןחרפה זה ידוע שנים ואיש לא עשה כלום כי מדינת ישראל לא רוצה להתמודד ובייחוד לא עם הבדווים בנגב שבפועל הם בעלי השטח והמשטרה קצת מפריעה להם (גם כן תוך מינימום סיכון עצמי הרי יש גבול במה שכדאי להסתכן בגינו).
- 14.עידן 11/09/2014 20:39הגב לתגובה זובמקום להשקיע בטיימר מתי הרמזורים מתחלפים לירוק ולאדום שזה באמת מציל חיי אדם ומונע המון תאונות, ושלא נדבר שיש את זה במדינות עולם שלישי ובישראל אין ! מעדיפים לעשות כסף עם מצלמות מהירות שיכניסו המון כסף למדינה במקום להציל חיי אדם פשוט בושה! רודפי בצע יהודים לא סתם אומרים את זה עלינו , ולא סתם המון צעירים מיואשים יורדים מהארץ ....
- 13.מיכאל 11/09/2014 20:02הגב לתגובה זו״מלחמה בתאונות דרכים״, הצחקתם . לא מאבק בתאונות ולא בטיח ! המלחמה היחידה , לשדוד כספי אזרחים. דוגמה: כביש מס׳ 1 בין ירושלים לים המלח, כביש נהדר ! 2 מסלולים רחבים מכל צד, שדה ראיה מעולה !, אז היכן תוקעת המשטרע מצלמות מהירות ? בקטעים הכי ריקים, בירידה מתונה, לא סיבוב חד ולא כלום, מקום שהנהג נלחם ברכב שלא יאיץ ! דוקא במקומות אלו שמו המתיימרים להצילנו מתאונות , מצלמות והגבלת מהירות של 80 קמ״ש !!! מה זה , אם לא מחלבת כספים ! הנהג הישראלי הפרה הכי פרייארית בעולם ! המשטרה הישראלית אחת הגרועות בעולם !
- 12.בכר 11/09/2014 19:46הגב לתגובה זומעניין לאן הולך הכסף. כיוון שהכסף בא מעברות תנועה הכסף אמור להגיע למקומות שישפרו את התעבורה כך שכמות העברות תיקטן (רמזורים ,שיפור צמתים ,מקומות עצירה בצד בכבישים מהירים וכדומה)
- 11.המדינה דופקת וכולם שותקים... (ל"ת)שי.ע 11/09/2014 19:37הגב לתגובה זו
- 10.טל 11/09/2014 17:41הגב לתגובה זונקווה שייאסף מספיק כסף כדי להחליף את המפכ"ל המקולקל ללא תקנה ואת שאר נושאי הינומתו הנאמנים......
- 9.אחמד 11/09/2014 17:28הגב לתגובה זוגם ככה אני נוהג ברכב גנוב , שיצלמו אותי כמה שהם רוצים.
- 8.קודם שיטפלו בשוטרים שרושמים דוחות שווא (ל"ת)שלומי 11/09/2014 17:27הגב לתגובה זו
- 7.בא 11/09/2014 17:19הגב לתגובה זומבין שקניות עולות כסף אבל את הילד מקבלים בחינם אבל ,וזה אבל אין סופי ,מה לא בסדר איתכם .
- 6.דויד 11/09/2014 17:10הגב לתגובה זוצריך להמשיך ולרשת את כל המדינה במצלמות ולגבות קנסות כבדים מאוד ממי שלא נוסע כחוק!
- 5.בא 11/09/2014 16:59הגב לתגובה זובשביל מה האזרחים צריכים כסף ,פשוט נעביר את כול המשכורת למדינה שלא נותנת כלום .
- 4.נהגוס 11/09/2014 16:53הגב לתגובה זואנשים לא מבינים מתקרב רכב למעבר החציה זה לא סימן לרדת לכביש. זה סימן לעצור ולעמוד על המדרכה. דבר שני, ישראל זו המדינה היחידה כשרכב פונה ימינה ברמזור ירוק, הוא צריך לעצור כי להולכי הרגל יש ירוק. יש צמתים שלמים שיש טור של מכוניות שמנסה לפנות ימינה והולכי הרגל לא נותנים לו..
- צודק 100 % (ל"ת)שלמה 11/09/2014 18:32הגב לתגובה זו
- 3.אלי 11/09/2014 16:46הגב לתגובה זוגם מה שאין לנו ומספרים סיפורים
- 2.ברק 11/09/2014 16:26הגב לתגובה זוהקנסות מלווים בנקודות האם שלילת רישיונות מאסיבית לא תפגע בכלכלת המדינה? כבר ניתן לראות שהמצב הכלכלי במדינה התדרדר מאז שהתקינו את המצלמות. המשטרע גרמה למיתון. וגם ישנה תופעה שהמשתרע עובדת עבור הטיקונים והנוכלים כמו במקרה אקיוטק.
- 1.meat la ham 11/09/2014 16:15הגב לתגובה זושולחים דוחות לנהגים נורמטיבים שבטעות נסעו 130-140 בכביש מהיר. ולא, כפי שמציגים, מצילים הולכי רגל ואזרחים תמימים. ועל הדרך מגייסים מאות מליונים במיסים עקיפים. אתם רוצים להפטר מנהגים מופרעים? פתחו מוקד מהיר לדיווח, הנהגים יוכלו לדווח על המופרע שמרביץ 200, שזה במילא נדיר ביותר, פעם בחודש חודשיים נתקלים באחד כזה. ואתם תוכלו לשלוח ניידת לעצור ולהעניש אותו. את אותה ניידת שמסתתרת מאחורי שלט מחורבן ודופקת נהגים על 20 קמ"ש מעל הרשום תשלחו לשם. רק בבקשה אל תספרו לנו שמצלמות ששולחות לנו דו"ח של 1000 שקל מצילות אותנו.
- עוד קנסות עוד מסים עוד מלחמות תמשיכו ללחוץ (ל"ת)מיקי 11/09/2014 17:08הגב לתגובה זו