שוב נתקע: באוניברסיטת חיפה משגעים את משרדי הפרסום - סיבוב שני
מה קורה עם מכרז הפרסום של אוניברסיטת חיפה? לא בטוח שמישהו באמת מבין מדוע הסרבול והבלאגן חוגגים במכרז שיצא לשוק לפני כחודש. תאריך המכרז המקורי היה ב-19.7 אבל ב-18.7 קיבלו המשרדים המשתתפים הודעה על דחייה של שבוע ל-25.7. מועד ההגשה האחרון היה אמור להיות היום (יום ב') ב-16:00, ואתמול לקראת ערב קיבלו כל משרדי הפרסום הודעה שזה נדחה לזמן בלתי ידוע - "עד להודעה חדשה".
מאחורי הוצאת תקציב הפרסום של אוניברסיטת חיפה למכרז עמד לא אחר מאשר אמיר גילת שלאחרונה מונה ליו"ר רשות השידור. גילת היה ראש מערך התקשורת, ההסברה והדוברות באוניברסיטת חיפה, והוא זה שניהל עד לאחרונה את המכרז. לא מן הנמנע שיש קשר בין החלל שהשאיר גילת באוניברסיטת לאוזלת ידם של האחראים על ביצוע המכרז. סברה נוספת שהועלתה ע"י גורמים המשתתפים במכרז היא שייתכן והפידבק השלילי לו זכתה האוניברסיטה על צורת המכרז גרמה להם לחשב את צעדיהם מחדש.
באוניברסיטת חיפה אמנם מתנהלים באופן לא הכי מקצועי (בלשון המעטה), אך בכל הקשור לדרישות אותן העבירו למשרדים המשתתפים הם לא פסחו על אף סעיף. טפסי המכרז נמכרו ב-500 שקלים והם דרשו ערבויות בנקאיות מכל המשתתפים שכמובן כבר הוציאו אותן. בנוסף, הם דרשו מכתבי המלצה מ-3 לקוחות לפחות, 2 קייס סטדי ואין סוף דרישות כולל הנחות מופלגות. ככל הנראה, למכרז המדובר ניגשו בין 8 ל-10 משרדים.
לא לומדים מטעויות עבר - לפני כשנתיים, באוקטובר 2008 הוציאה אוניברסיטת חיפה את תקציב הפרסום שלה למכרז והחליטה לחזור בה מההחלטה. התקציב נשאר בסופו של דבר בגיתם BBDO שמטפלים בהם עד היום. טרם ידוע אם המקרה מלפני שנתיים יחזור על עצמו אבל מה שבטוח הוא שאוניברסיטת חיפה חייבת לערוך בדק בית יסודי כדי להבין איך מוציאים מכרז פרסום כראוי.
אין שום סעיף שחושף את האוניברסיטה לתביעה במידה והם חוזרים בהם אבל משרדי הפרסום כבר יכולים לחשב את ההוצאות הרבות שכרוכות במכרז. תקציב הפרסום עצמו עמד על כ-1.4 מיליון דולר בשנת 2009.
תגובת אוניברסיטת חיפה: "מכיוון שראש מערך תקשורת, הסברה ודוברות החדש של אוניברסיטת חיפה יעבוד בצמוד עם משרד הפרסום של האוניברסיטה, היה זה אך ראוי לדחות את המכרז עד לאיוש התפקיד".