בבית ההשקעות IBI מרוצים מתוצאות רמי לוי אך חותכים את ההמלצה למנייה
בהמשך לדו"ח הרבעוני המוצלח שהציגה הקמעונאית רמי לוי שיווק השקמה, בבית ההשקעות IBI מתייחסים לתוצאות הכספיות ומעלים את מחיר היעד למניה לצד הורדת המלצה.
מיכל בר, אנליסטית ממחלקת המחקר של IBI מעלה את מחיר היעד למניית רמי לוי מ-65 ל-75 שקלים, זאת בזמן שבמקביל ההמלצה לנייר הופכת מ'קנייה' ל'נייטרלי'. האנליסטית מנמקת את מהלך חיתוך ההמלצה לצד עליית מחיר היעד, "מהלך העליות שאפיין את המניה בשבועות האחרונים לא הותיר פער מהותי בין מחיר היעד למחיר השוק".
אין ספק כי רמי לוי היא המרוויחה הגדולה מהמיתון, כך לדברי האנליסטית שמדגישה כי עם זאת, "שעת המבחן של רמי לוי תהיה ביציאה מן המיתון ובניהול נכון של מהלך ההתרחבות המשמעותי הצפוי לרשת בשנים הקרובות".
נזכיר כי אתמול פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2009 בהם הציגה החברה צמיחה של 45.5% בהכנסות ורווחיות תפעולית של 7.7%. "החברה נהנית מגידול מהיר בנתח השוק, שעמד על בסוף 2008 על 2.9% ועלה ביוני לרמה של 4.7%. פתיחת הסניפים סמוך לקניון איילון ובטבריה גרמה לזינוק של 45.5% בהכנסות", גורסת בר.
האנליסטית מ-IBI מציינת כי מודל קביעת המחיר הינו שמרני ומניח כי החברה לא תוכל להציג לאורך זמן מכירות למ"ר גבוהות כל כך ביחס למתחרות. בנוסף, בר מדגישה עוד סיבות לניקטת הגישה הזהירה, "הסדרת תנאי העסקה ותוכנית ההתרחבות המהירה של החברה ישפיעו גם הן על הרווחיות התפעולית של של החברה בטווח הארוך".
נזכיר כי רמי לוי שיווק השקמה הציגה תוכנית לפתיחת שבעה סניפים חדשים בטווח של שנה וחצי: אזור התעשייה במודיעין, נתניה, בית שמש, עטרות, סניף, שילת החדש (הרחבת הסניף הקיים), פרדס חנה וגוש עציון.
על רקע עליות השערים החדות והכניסה למדד ת"א 100 רואיין לפני ימים אחדים רמי לוי לסוכנות הידיעות 'בלומברג'. בראיון אמר לוי כי "אנחנו מצפים להכפיל את נתח השוק שלנו עד אמצע 2011 ל-10%. ההנחות שלנו מושכות יותר קהל ואנחנו מסוגלים להגדיל את ההכנסות". לדבריו של לוי, בכוונתו לפתוח עוד 14 סניפים, זאת בנוסף ל-16 הסניפים הקיימים.