מייסדי חברת Tastewise, אלון חן מנכ"ל ואייל גאון סמנכ"ל טכנולוגיות.  צילום: הדר ברלמייסדי חברת Tastewise, אלון חן מנכ"ל ואייל גאון סמנכ"ל טכנולוגיות. צילום: הדר ברל

חברת הפודטק הישראלית Tastewise גייסה 50 מיליון דולר

Tastewise משתמשת ב-AI על מנת לתרגם טרנדים, דאטה ונתוני צריכה לפיתוח מוצרים והכנסות בענף של 10 טריליון דולר; בין לקוחותיה נמצאים קראפט היינץ, מארס וקמפבל'ס

רן קידר |
נושאים בכתבה פוד-טק

חברת הפודטק הישראלית Tastewise הודיעה היום על גיוס של 50 מיליון דולר בסבב B. החברה הישראלית פיתחה פלטפורמה מבוססת AI שמאיצה ומשפרת את תהליך קבלת ההחלטות בתעשיית המזון והמשקאות. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי TELUS Global Ventures ולקחו בו חלק גם Disruptive AI ,Peakbridge Capital, Duo Partners ו-PICO Venture Partners. ההשקעה תסייע לחברה להרחיב את מעגל פתרונות השיווק והמכירה שהיא מפתחת עבור מותגים גלובליים. עם השלמת הסבב הנוכחי מגיע סך ההשקעות בחברה ל-72 מיליון דולר.

הגיוס עתיד לשמש את החברה להרחבת פעילותה בצפון אמריקה ובאירופה, ולהמשך פיתוח הפלטפורמה הטכנולוגית שלה. הפיתוחים כוללים העמקת האינטגרציה עם מערכות שיווק ומכירה מתקדמות, לצד גיוס עשרות עובדים בישראל בתחומי הבינה המלאכותית, הדאטה וכתיבת פרומפטים. כיום מועסקים בחברה כ-100 עובדים, מתוכם מעל 60 בישראל והיתר בניו יורק, ספרד ובצוותים מבוזרים נוספים.

פעילות החברה 

הפלטפורמה של Tastewise מיועדת להתמודד עם אתגרי תעשיית המזון והמשקאות, שמוערכת בכ-10 טריליון דולר ונמצאת בעיצומה של טרנספורמציה. "הענף מתמודד עם לחצים גוברים על שולי הרווח, תחרות על שטחי מדף, שינויים תכופים בהרגלי הצריכה ואי-יציבות גלובלית", מסביר אלון חן, מנכ"ל ושותף מייסד, "היכולת לזהות מגמות ולפעול במהירות הפכה להכרח, והפלטפורמה שלנו מאפשרת למותגים להבין את המניעים של הצרכנים ולתכנן בהתאם. ההשקעה הנוכחית תאפשר לנו להעמיק את שיתופי הפעולה, להרחיב שווקים ולהקדים את השינויים." 

בחנו את עצמכם

חידון שבועי על החדשות הכלכליות מביזפורטל בשבוע שחלף

על רקע צמיחה מואצת בשוק המותגים הפרטיים ועלייה חדה במחירים, Tastewise מציעה פתרון מבוסס בינה מלאכותית לייעול תהליכי שיווק ומכירה. הפלטפורמה ממזגת בין דאטה צרכני בזמן אמת לנתוני המותג וממירה אותם לקמפיינים שיווקיים, תכנים, המלצות לתפריטים ומיקומי מדף – באופן אוטומטי, מהיר ומדויק. חלק מהיכולות הבולטות של Tastewise כוללות סוכני GenAI ייעודיים לתעשיית המזון, המבצעים ניתוחים עמוקים, מפיקים תובנות מיידיות ויוצרים קונספטים שיווקיים מבוססי נתונים – ובכך מבטלים עבודות ידניות וניחושים. הפלטפורמה מאפשרת ללקוחותיה להאיץ תהליכי השקה בכשישה עד שמונה חודשים ולחסוך מיליוני דולרים בעלויות יישום.

בין לקוחות החברה נמנים כ-80% מחברות המזון והמשקאות המובילות בעולם, ביניהן קראפט היינץ, מארס וקמפבל'ס. כך לדוגמה, ברשת הסופרמרקטים הגדולה בארה"ב, קרוגר, נעשה שימוש בפלטפורמה של Tastewise כדי לבצע מיתוג מחדש של סדרת מוצרים קיימת – מהלך שיצא לפועל תוך זמן קצר והושק במאות סניפים עם סיפור מותג מגובה דאטה ותוכנית שיווקית מדויקת. 

פיטר הול, נשיא פעילות צפון אמריקה של קראפט היינץ הדגיש: "תובנות מונחות דאטה הן קריטיות עבורנו. הפלטפורמה של Tastewise מאפשרת לנו להגיב במהירות לשינויים ולהציע חדשנות מותאמת אישית לצרכים העסקיים ולהעדפות הלקוח." טרי דויל, שותף מנהל בקרן TELUS Global Ventures, סיכם: "Tastewise מגדירה מחדש את הדרך בה מותגים פועלים – היא ממירה דאטה מורכב לפעולות עסקיות שמייצרות תוצאות. אנו גאים לתמוך בחברה שמובילה את מהפכת GenAI בתעשיית המזון והמשקאות ומקדמת שיווק ומכירות גמישים, יעילים ותחרותיים."

Tastewise הוקמה ב-2017 על ידי אלון חן ואייל גאון. ב-2018 גייסה החברה סיד של 1.5 מיליון דולר ושנה לאחר מכן, ב-2019 גייסה 5 מיליון דולר נוספים. הגיוס הנוכחי מציב את סך הגיוסים עד כה על 72 מיליון דולר. 

קיראו עוד ב"בארץ"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה