חברת הפודטק הישראלית Tastewise גייסה 50 מיליון דולר
Tastewise משתמשת ב-AI על מנת לתרגם טרנדים, דאטה ונתוני צריכה לפיתוח מוצרים והכנסות בענף של 10 טריליון דולר; בין לקוחותיה נמצאים קראפט היינץ, מארס וקמפבל'ס
חברת הפודטק הישראלית Tastewise הודיעה היום על גיוס של 50 מיליון דולר בסבב B. החברה הישראלית פיתחה פלטפורמה מבוססת AI שמאיצה ומשפרת את תהליך קבלת ההחלטות בתעשיית המזון והמשקאות. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי TELUS Global Ventures ולקחו בו חלק גם Disruptive
AI ,Peakbridge Capital, Duo Partners ו-PICO Venture Partners. ההשקעה תסייע לחברה להרחיב את מעגל פתרונות השיווק והמכירה שהיא מפתחת עבור מותגים גלובליים. עם השלמת הסבב הנוכחי מגיע סך ההשקעות בחברה ל-72 מיליון דולר.
הגיוס עתיד לשמש את החברה להרחבת
פעילותה בצפון אמריקה ובאירופה, ולהמשך פיתוח הפלטפורמה הטכנולוגית שלה. הפיתוחים כוללים העמקת האינטגרציה עם מערכות שיווק ומכירה מתקדמות, לצד גיוס עשרות עובדים בישראל בתחומי הבינה המלאכותית, הדאטה וכתיבת פרומפטים. כיום מועסקים בחברה כ-100 עובדים, מתוכם מעל 60
בישראל והיתר בניו יורק, ספרד ובצוותים מבוזרים נוספים.
פעילות החברה
הפלטפורמה של Tastewise מיועדת להתמודד עם אתגרי תעשיית המזון והמשקאות, שמוערכת בכ-10 טריליון דולר ונמצאת בעיצומה של טרנספורמציה. "הענף מתמודד עם לחצים גוברים על שולי הרווח, תחרות על שטחי מדף, שינויים תכופים בהרגלי הצריכה ואי-יציבות גלובלית", מסביר אלון חן, מנכ"ל ושותף מייסד, "היכולת לזהות מגמות ולפעול במהירות הפכה להכרח, והפלטפורמה שלנו מאפשרת למותגים להבין את המניעים של הצרכנים ולתכנן בהתאם. ההשקעה הנוכחית תאפשר לנו להעמיק את שיתופי הפעולה, להרחיב שווקים ולהקדים את השינויים."
על רקע צמיחה מואצת בשוק המותגים הפרטיים ועלייה חדה במחירים, Tastewise מציעה פתרון מבוסס בינה מלאכותית לייעול תהליכי שיווק ומכירה. הפלטפורמה ממזגת בין דאטה
צרכני בזמן אמת לנתוני המותג וממירה אותם לקמפיינים שיווקיים, תכנים, המלצות לתפריטים ומיקומי מדף – באופן אוטומטי, מהיר ומדויק. חלק מהיכולות הבולטות של Tastewise כוללות סוכני GenAI ייעודיים לתעשיית המזון, המבצעים ניתוחים עמוקים, מפיקים תובנות מיידיות ויוצרים
קונספטים שיווקיים מבוססי נתונים – ובכך מבטלים עבודות ידניות וניחושים. הפלטפורמה מאפשרת ללקוחותיה להאיץ תהליכי השקה בכשישה עד שמונה חודשים ולחסוך מיליוני דולרים בעלויות יישום.
- אלף פארמס במשבר: גיוס חירום אחרי ירידה חדה בשווי
- ונילה וידה של שטראוס זכתה בפרס חדשנות; מצליחה להפיק וניל טבעי שנמצא במחסור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין לקוחות החברה נמנים כ-80% מחברות המזון והמשקאות המובילות בעולם, ביניהן קראפט היינץ, מארס וקמפבל'ס. כך לדוגמה, ברשת הסופרמרקטים הגדולה בארה"ב, קרוגר, נעשה שימוש בפלטפורמה של Tastewise כדי לבצע מיתוג מחדש של סדרת מוצרים קיימת – מהלך שיצא לפועל תוך זמן קצר והושק במאות סניפים עם סיפור מותג מגובה דאטה ותוכנית שיווקית מדויקת.
פיטר הול, נשיא פעילות צפון אמריקה של קראפט היינץ הדגיש: "תובנות מונחות דאטה הן קריטיות עבורנו. הפלטפורמה של Tastewise מאפשרת לנו להגיב במהירות לשינויים ולהציע חדשנות מותאמת אישית לצרכים העסקיים ולהעדפות הלקוח." טרי דויל, שותף מנהל בקרן TELUS Global Ventures, סיכם: "Tastewise מגדירה מחדש את הדרך בה מותגים פועלים – היא ממירה דאטה מורכב לפעולות עסקיות שמייצרות תוצאות. אנו גאים לתמוך בחברה שמובילה את מהפכת GenAI בתעשיית המזון והמשקאות
ומקדמת שיווק ומכירות גמישים, יעילים ותחרותיים."
Tastewise הוקמה ב-2017 על ידי אלון חן ואייל גאון. ב-2018 גייסה החברה סיד של 1.5 מיליון דולר ושנה לאחר מכן, ב-2019 גייסה 5 מיליון דולר נוספים. הגיוס הנוכחי מציב את סך הגיוסים עד כה על 72 מיליון דולר.
הדמיה של מרכז הפיתוח החדש של אנבידיה הצפוי לקום בבאר שבעאנבידיה משלשת את מרכז הפיתוח בבאר שבע: מאות משרות חדשות בדרום
ענקית השבבים תעתיק את פעילותה למתחם חדש בפארק ההייטק גב-ים בהיקף של כ-3,000 מ"ר; המרכז יורחב עד אמצע 2026 ויתמקד בפיתוח טכנולוגיות AI
ענקית השבבים אנבידיה (NVIDIA Corp. 2.25% ) מודיעה על הרחבת מרכז המחקר והפיתוח בבאר שבע פי שלושה. המתחם החדש, שייבנה בפארק ההייטק גב-ים בעיר, יתפרס על שטח של כ-3,000 מ"ר ועתיד להתחיל לפעול במתכונת מלאה עד סוף המחצית הראשונה של 2026. במקביל, מתכננת החברה לגייס מאות עובדים חדשים באזור הדרום - ובהם מפתחי שבבים, מהנדסי חומרה ותוכנה, ארכיטקטים ובוגרי תארים מתקדמים במדעי המחשב וההנדסה.
מעבר להיבט העסקי, המהלך הזה של אנבידיה צפוי להשפיע על תעסוקת ההייטק בדרום ועל יצירת
סביבת עבודה נוחה ואיכותית יותר למהנדסים שרחוקים מהמרכז. יש לזה פוטנציאל לשנות את מפת ההייטק במדינה, אחרי שחברות גלובליות מעדיפות להתרכז סביב תל אביב והרצליה רבתי, להחלטה של אנבידיה להשקיע דווקא בבאר שבע יש משמעות רחבה - לא רק מבחינת פיתוח טכנולוגי, אלא גם
כחלק ממאמץ לחזק את הפריפריה על ידי תעשיית ההייטק.
האתר החדש ממוקם בבניין החמישי שמקימה גב-ים בפארק ההייטק בבאר שבע, בו פועלות גם חברות כמו מיקרוסופט ואלביט וכן יחידות תקשוב של צה"ל. סמיכותו לאוניברסיטת בן גוריון ולבית החולים סורוקה ממחישה את התבססות האזור כאחד ממוקדי החדשנות המרכזיים בדרום. מדובר באחד ממהלכי ההתרחבות המשמעותיים של אנבידיה מחוץ לגוש דן, ומבחינת העיר באר שבע - צעד נוסף בדרך לביסוס מעמדה כעיר טכנולוגית בצמיחה.
עמית קריג, סגן נשיא בכיר באנבידיה ומנהל מרכז המו"פ בישראל, אמר כי "הרחבת מרכז הפיתוח בבאר שבע משקפת את המחויבות שלנו להגיע אל המהנדסות והמהנדסים הטובים ביותר - בכל מקום שבו הם נמצאים. הסייט החדש ישמש בית מקצועי למאות אנשי פיתוח נוספים מהדרום, שייקחו חלק בפיתוח טכנולוגיות חומרה ותוכנה פורצות דרך ויקדמו חדשנות עולמית בבינה מלאכותית."
- וול סטריט ננעלה בעליות עד 1.2%; סולראדג' זינקה 5% ופורד טסה 12%
- גילת קפצה ב-7%, טסלה עלתה ב-2.3%; וול-סטריט ננעלה בירוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', הוסיף כי "מדובר בבשורה חשובה לעיר ולנגב כולו. ההחלטה של אנבידיה מבטאת אמון באקו-סיסטם הבאר-שבעי ותיצור מאות מקומות עבודה חדשים, שיחזקו את ההון האנושי בעיר וימשיכו להציב את באר שבע בחזית החדשנות הישראלית."

מיכל כהן ומלחמתה בקרטל הבנקים
רשות התחרות עשויה להשיג לכם מה שאף אחד לא עשה למענכם בעבר - להתמודד עם הבנקים החזקים ולהכריח אותם לתת לכם ריבית בעו"ש, לספק עמלות סבירות, ופשוט - לעודד את התחרות על אמת, ולא כמו שבנק ישראל מתנהל - כמפקח שדואג דווקא להגדלת רווחי הבנקים
מיכל כהן, הממונה על רשות התחרות יכולה "לקנות את עולמה". היא נתפסת כיבשה, חלשה, אבל המהלך שהיא מניעה עכשיו יכול למחוק לה שנים של בינוניות ולהציב אותה בצמרת הרגולטורים שהשפיעו על הצרכן הישראלי. כולם יודעים שהבנקים עושקים אותנו. כמעט כולם יודעם שזה בחסות בנק ישראל שמדבר על יציבות הבנקים, אך בעצם דואג לרווחים שלהם. הרווחים האלו לא נורמליים וכשבנקים מרוויחים ככה זה על חשבונכם - אתם לא מקבלים ריבית בעו"ש, אתם מקבלים ריבית נמוכה על פיקדונות, אתם משלמים ריבית גבוהה על הלוואות ואתם משלמים עמלות מאוד גבוהות.
בנק ישראל עוצם עיניים, אבל משקיע המון ביח"צ שמנסה לדברר כמה הוא עוזר לנו - הציבור, מול הבנקים וכמה הוא מצליח לכופף את הבנקים לתת לנו הטבות ומענקים. זה לא נכון, כל תרגילי היח"צ וההשקעה העצומה בהם רק מוכיחה את זה. אם מראש הבנקים היו דואגים פחות לרווחים שלהם ויותר לרווחה של הציבור, הם הרי לא היו צריכים יח"צ. יח"צ צריך בעיקר כדי להשפיע ולסובב את דעת הקהל. בפועל, הבנקים אכן מעבירים לכם עכשיו תשלומים, החזרי עמלות וכו', אבל זה כסף קטן. אם הם היו מספקים לכם את מה שמגיע לכם בעולם הגון והוגן - ריבית על העו"ש, זה היה מיליארדים רבים שנכנסים לחשבון שלכם; אם הם היו לוקחים עמלות סבירות בפעילות בניירות ערך, זה היה מוסיף לכם פי כמה וכמה מכל ההטבות לכאורה שהם נותנים.
זו נתינה לשם יחסי ציבור, בפועל מדובר בזאב שמנסה להתחפש לכבש. כולם יודעים זאת, גם מיכל כהן, אלא שהיא מנסה ללכת עד הסוף. רשות התחרות לקראת הכרעה דרמטית ראשונה מסוגה במגזר הפיננסי, שתעניק לה סמכויות התערבות בפעילות חמשת הבנקים הגדולים - לצד בנק ישראל. זה לא עניין של מה בכך.
השאלה הגדולה היא האם חמשת הבנקים הגדולים יוגדרו כקבוצת ריכוז? רשות התחרות הזמינה אותם לשימוע נוסף, ומתגבש תרחיש שבו הרגולטור עשוי לקבל סמכויות חדשות להתערב בפעילותם. ההכרזה, אם תתבצע, תייצג צעד חסר תקדים במגזר הפיננסי, ותעניק לממונה על התחרות את היכולת להנחות בפועל את הבנקים, במקביל לפיקוח הקיים של בנק ישראל.
- ממשיך בתוכניות: ניר ברקת מקדם את הדחת הממונה על התחרות
- בנק ישראל מכחיש: לא סוכם עם רשות התחרות על בדיקת ריכוזיות הבנקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מתרחש על רקע מבנה שוק מרוכז במיוחד - חמשת הבנקים מחזיקים כמעט את כל נכסי המערכת הבנקאית הקמעונאית ומשקי הבית מתמודדים עם חסמי מעבר וכניסה. רשות התחרות טוענת כי התחרות בענף נמוכה והחסמים קיימים, וההכרזה עשויה להיות צעד מפתח בהגדלת כושר המיקוח של הצרכנים וחיזוק התחרות הפיננסית. זה יהיה מאבק. לא ברור ולא ידוע עד כמה מיכל כהן נחושה וחזקה. הבנקים יגיעו, יאיימו, יזיזו את בנק ישראל לטובתם, יהיו לוביסטים, פוליטקאיים שיתנגדו. תזכרו שלא משנה מה אומרים ומי אומר, השורה התחתונה שידועה - אין תחרות אמיתית בין הבנקים. ואם כך - אז בטח שרשות התחרות צריכה להתערב.
