חברת הפודטק הישראלית Tastewise גייסה 50 מיליון דולר
Tastewise משתמשת ב-AI על מנת לתרגם טרנדים, דאטה ונתוני צריכה לפיתוח מוצרים והכנסות בענף של 10 טריליון דולר; בין לקוחותיה נמצאים קראפט היינץ, מארס וקמפבל'ס
חברת הפודטק הישראלית Tastewise הודיעה היום על גיוס של 50 מיליון דולר בסבב B. החברה הישראלית פיתחה פלטפורמה מבוססת AI שמאיצה ומשפרת את תהליך קבלת ההחלטות בתעשיית המזון והמשקאות. סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי TELUS Global Ventures ולקחו בו חלק גם Disruptive
AI ,Peakbridge Capital, Duo Partners ו-PICO Venture Partners. ההשקעה תסייע לחברה להרחיב את מעגל פתרונות השיווק והמכירה שהיא מפתחת עבור מותגים גלובליים. עם השלמת הסבב הנוכחי מגיע סך ההשקעות בחברה ל-72 מיליון דולר.
הגיוס עתיד לשמש את החברה להרחבת
פעילותה בצפון אמריקה ובאירופה, ולהמשך פיתוח הפלטפורמה הטכנולוגית שלה. הפיתוחים כוללים העמקת האינטגרציה עם מערכות שיווק ומכירה מתקדמות, לצד גיוס עשרות עובדים בישראל בתחומי הבינה המלאכותית, הדאטה וכתיבת פרומפטים. כיום מועסקים בחברה כ-100 עובדים, מתוכם מעל 60
בישראל והיתר בניו יורק, ספרד ובצוותים מבוזרים נוספים.
פעילות החברה
הפלטפורמה של Tastewise מיועדת להתמודד עם אתגרי תעשיית המזון והמשקאות, שמוערכת בכ-10 טריליון דולר ונמצאת בעיצומה של טרנספורמציה. "הענף מתמודד עם לחצים גוברים על שולי הרווח, תחרות על שטחי מדף, שינויים תכופים בהרגלי הצריכה ואי-יציבות גלובלית", מסביר אלון חן, מנכ"ל ושותף מייסד, "היכולת לזהות מגמות ולפעול במהירות הפכה להכרח, והפלטפורמה שלנו מאפשרת למותגים להבין את המניעים של הצרכנים ולתכנן בהתאם. ההשקעה הנוכחית תאפשר לנו להעמיק את שיתופי הפעולה, להרחיב שווקים ולהקדים את השינויים."
על רקע צמיחה מואצת בשוק המותגים הפרטיים ועלייה חדה במחירים, Tastewise מציעה פתרון מבוסס בינה מלאכותית לייעול תהליכי שיווק ומכירה. הפלטפורמה ממזגת בין דאטה
צרכני בזמן אמת לנתוני המותג וממירה אותם לקמפיינים שיווקיים, תכנים, המלצות לתפריטים ומיקומי מדף – באופן אוטומטי, מהיר ומדויק. חלק מהיכולות הבולטות של Tastewise כוללות סוכני GenAI ייעודיים לתעשיית המזון, המבצעים ניתוחים עמוקים, מפיקים תובנות מיידיות ויוצרים
קונספטים שיווקיים מבוססי נתונים – ובכך מבטלים עבודות ידניות וניחושים. הפלטפורמה מאפשרת ללקוחותיה להאיץ תהליכי השקה בכשישה עד שמונה חודשים ולחסוך מיליוני דולרים בעלויות יישום.
- אלף פארמס במשבר: גיוס חירום אחרי ירידה חדה בשווי
- ונילה וידה של שטראוס זכתה בפרס חדשנות; מצליחה להפיק וניל טבעי שנמצא במחסור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין לקוחות החברה נמנים כ-80% מחברות המזון והמשקאות המובילות בעולם, ביניהן קראפט היינץ, מארס וקמפבל'ס. כך לדוגמה, ברשת הסופרמרקטים הגדולה בארה"ב, קרוגר, נעשה שימוש בפלטפורמה של Tastewise כדי לבצע מיתוג מחדש של סדרת מוצרים קיימת – מהלך שיצא לפועל תוך זמן קצר והושק במאות סניפים עם סיפור מותג מגובה דאטה ותוכנית שיווקית מדויקת.
פיטר הול, נשיא פעילות צפון אמריקה של קראפט היינץ הדגיש: "תובנות מונחות דאטה הן קריטיות עבורנו. הפלטפורמה של Tastewise מאפשרת לנו להגיב במהירות לשינויים ולהציע חדשנות מותאמת אישית לצרכים העסקיים ולהעדפות הלקוח." טרי דויל, שותף מנהל בקרן TELUS Global Ventures, סיכם: "Tastewise מגדירה מחדש את הדרך בה מותגים פועלים – היא ממירה דאטה מורכב לפעולות עסקיות שמייצרות תוצאות. אנו גאים לתמוך בחברה שמובילה את מהפכת GenAI בתעשיית המזון והמשקאות
ומקדמת שיווק ומכירות גמישים, יעילים ותחרותיים."
Tastewise הוקמה ב-2017 על ידי אלון חן ואייל גאון. ב-2018 גייסה החברה סיד של 1.5 מיליון דולר ושנה לאחר מכן, ב-2019 גייסה 5 מיליון דולר נוספים. הגיוס הנוכחי מציב את סך הגיוסים עד כה על 72 מיליון דולר.

הנקמה הכלכלית של קטאר - ונקודת החולשה של ישראל
הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו; היא גם יכולה במישרין או דרך פרוקסי לקנות נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בפגיעה בכבודה וברצון שלה בנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יתחזקו, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון
מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, ראש ממשלת קטאר, לצד המנהיגים הקטארים משקיעים הון גדול בעשור האחרון כדי למרק את התדמית שלהם - לא טרור, לא איסלאם קיצוני, לא רק נפט. אנחנו הקטארים יודעים לחיות את החיים - כדורגל, מונדיאל, תיירות, והשקעות ענק סביב הגלובוס בנדל"ן, קבוצות כדורגל, מותגי על, תקשורת, וטכנולוגיה, הרבה טכנולוגיה, בעיקר AI. קטאר מחלחלת את הכסף שלה, גם באופן מושחת וקונה פקידים ופוליטיקאים וגם בהשקעות, כדי להפוך למותג מוכר ומקובל. המטרה שהשם קטאר יתחבר לתיירות, עושר גדול, ספורט, רק לא טרור, עולם חשוך ופחד.
היא מצליחה. היא מנקה את השם שלה והיא התרחקה בעיני רוב הציבור המערבי מטרור. כבר מזהים אותה עם כדורגל עולמי, תיירות, עושר, השקעות. אבל קטאר היא הבית של חמאס. קטאר סייעה ובנתה את חמאס, ובקטאר יש תמיכה גדולה וקשר עמוק גם לאיסלאם הקיצוני.
ולכן, ההתקפה של ישראל בקטאר היא מכה גדולה לקטאר. לא רק בגלל הריבונות, לא בגלל שאכפת לה מה עלה בגורל מטרות החיסול, מניגי חמאס,, אלא בגלל שהעולם קורא שישראל תקפה מטרות טרור בקטאר. למה ואיך יש מטרות טרור בקטאר? רבים אפילו לא יודעים ולא מקשרים. הרסנו להם. הבאנו את המלחמה אליהם הביתה. אחרי שנים רבות והשקעות גדולות ומאמץ להתנקות, באה ישראל ועושה את החיבור בין קטאר לטרור. קטאר לא תשתוק, ואנחנו לא צריכים לזלזל בה. היא לא צפויה לשלוח מטוסים, היא לא צפויה להגיב צבאית, אבל פגענו בדבר הכי חשוב לה - בתדמית, והיא תחפש אותנו בסיבוב. יש לה הרבה כסף כדי לפגוע בנו, יש לה זמן, ויש לה השפעה כלכלית-עסקית על גופים רבים. ישראל יכולה להיפגע מכך. לא שזה לא מצדיק התקפה, אבל זו סוגיה שצריך להבין ולהיערך לה כדי למזער אותה.
לקטאר יש השקעות של מאות מיליוני דולרים ברחבי העולם, וזה יעלה תוך 3 שנים על טריליון דולר, זה אומר שיש לה כוח והשפעה בגופים רבים. וזה יגדל. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שגופי השקעה שנשלטים על ידי הקטארים לא ישקיעו כאן. אנחנו לא רוצים שגופים תעשייתיים לא יקנו סחורה מישראל כי קטארים מחזיקים בהם, ואנחנו לא רוצים שגופי טכנולוגיה ו-AI שמוחזקים על ידי קטארים, יסתכלו עלינו אחרת, לא ישקיעו בחברות טכנולוגיה ישראליות ועוד.
- ההשקעה הגדולה של קטאר והאם היא יכולה להפוך ממעצמת אנרגיה למעצמה טכנולוגית
- קטאר 2036: אחרי המונדיאל קטאר מסמנת את האולימפיאדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קטאר גם יכולה לפעול בהפוך על הפוך - היא יכולה לבלוע חברות ישראליות דרך הגופים שהיא שולטת בהם. מה יקרה אם גוף ענק ירכוש את צ'ק פוינט ולקטאר יש בו החזקה מסוימת? או שגוף גדול יקנה את טבע ואותו גוף יירכש על ידי הקרן הקטארית או אנשי עסקים קטארים? לכסף יש משמעות גדולה, ובמלחמה של קטאר מול ישראל, הכסף הוא נשק משמעותי.