בכלל לא מסתפקים מתשואה של 17.5% בשנה מבזק ונותנים למניה אפסייד של 11%
בבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה העלו היום (ג') את המלצתם למניית בזק ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק" והעלו את מחיר היעד ל-8.3 שקל המהווה אפסייד של 11% למחיר הסגירה אמש. זאת, לעומת מחיר יעד קודם של 7.5 שקל למניה.
האנליסט, צחי אברהם, מציין בסקירתו את הגורמים אשר הביאו להעלאת ההמלצה ומחיר היעד. אברהם מציין את ההחלטה של פלאפון לאמץ את רשת ה- UMTS. אברהם מאמין, כי בדומה למתחרותיה היא תרכז ב-2008 את מרבית ההשקעות של הקבוצה. בתחום הקווי בזק ממשיכה לצמצם השקעות, גם בנטרול מכירת המקרקעין ולא תשקיע ברשת NGN חדשה לפני קבלת הטבות ממשרת התקשורת. יס צפויה להקטין השקעותיה אף היא.
אברהם מוסיף, כי צד ההכנסות צפוי להמשיוך ולרדת בהיקף של 300 מיליון שקל בהשפעת איבוד הקוום בהיקף של עד 200 אלף בשנת 2008 וכמו כן, ירידת דמי הקישוריות. עם זאת, בצד ההוצאות צופה אברהם לראות צמצום של כ-50 מיליון שקל בהוצאות השכר, השפעת צמצום שטחי המשרדים וירידה מקבילה של דמי הקישוריות. אברהם מסכם: ההכנסות נשחקות אך מרווח ה-EBITDA צפוי לגדול מ-39.3% השנה ל-41.3% ב-2007 ולפצות על כך.
בנושא של ניידות המספרים, לא מתרגש אברהם, לניידות יש חשיבות אך היקף השינוי לא נראה מאסיבי והמעברים בין החברות בתחום הסלולר, שבו היה החשש העיקרי, אכן נוטים לרעת פלאפון אך במספרים קטנים. בכלל מתמחריםאת שני הרבעונים הבאים של פלאפון ללא גיוס של לקוחות חדשים נטו.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.