ג'אקו 7 אקזקיוטיב - האם נותר מקום לקרוסאובר בנזין?
הג'אקו 7 ברמת גימור אקזקיוטיב הוא דגם הכניסה למשפחת ג'אקו 7, ומהווה אלטרנטיבה מרווחת, מעוצבת ולא יקרה לקרוסאובר בסגמנט C. יתרונות: מחיר, עיצוב, מרווח פנים; חסרונות: צריכת דלק, ממשק משתמש; 4.0 בסולם פולס
בעוד קבוצת כלמוביל, יבואנית דגמי ג'אקו ואומודה לישראל כבר משווקת את הג'אקו 7 בתצורת פלאג אין הייבריד חסכונית, ולאחר שבחנו את הג'אקו 7 בגירסת האדוונצ'ר 4X4, לקחנו הפעם דווקא את גירסת הכניסה הבסיסית למבחן, העונה לשם אקזקיוטיב.
עיצוב ומרווח פנימי
על העיצוב החיצוני אני לא ארחיב יותר מדי. פריט העיצוב הכי בולט הוא הגריל הגדול האנכי שמזכיר למישהו ממעצבי ג'אקו מפל מים. הפעם הרכב מגיע בצבע שחור שהולם אותו מאוד, ומשווה לו מראה יותר יוקרתי מהצבע הירקרק משהו של גירסת האדוונצ'ר.
שאר מרכיבי העיצוב נותרו ללא שינוי, וזה בהחלט לחיוב. הוא נראה מודרני ועדכני.
גם העיצוב הפנימי נאה, אפילו בצבעים הכל-שחור של הריפוד והפאנלים השונים. מול הנהג אותו צג לוח מחוונים בגודל 10.25'' ואילו מסך המולטימדיה בגודל 13.2'' (לעומת 14.8'' באדוונצ'ר) בהחלט גדול ושימושי. כמובן שיש קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הקונסולה המרכזית רחבה עם ידית הילוכים נאה ולידה בורר מצבי נהיגה (כאן רק שלושה – אקו, נורמל וספורט). מושב הנהג חשמלי, בהחלט נוח ועם אפשרויות כיוונון שמאפשרות להתאים את תנוחת הנהיגה הנוחה לנהג.
מאחור המרווח ראוי, הודות לבסיס גלגלים של 2.672 מטר, ורצפה שטוחה לחלוטין כמו ברכב חשמלי, שתורמת מאוד למרווח הפנימי.
מנוע, תיבת הילוכים והתנהגות כביש
יחידת ההנעה זהה לזו שבאדוונצ'ר, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 147 כ"ס ומומנט של 28.4 קג"מ. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. ההנעה קדמית.
בנהיגה הג'אקו 7 אקזקיוטיב נעים וניתן לומר שמספק את המצופה ממנו. אין כאן איזו חדוות נהיגה יתרה וגם לא חסרונות גדולים, למעט תיבת ההילוכים העצלה משהו. על מנת לנהוג באופן שוטף וזורם יש להציב את בורר מצבי הנהיגה על 'ספורט' ואז המצב משתפר לכדי נורמליות.
- בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשךלמה המכוניות החשמליות בישראל פתאום זולות ב-30 אלף שקל? בשנת
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
המתלים טובים, הרכב נוח גם בנסיעה עירונית וגם ביציאה לכבישים מהירים, שם ניתן לצבור מהירות גבוהה בקלות וללא מאמץ.
לחובת הג'אקו 7 אותו ממשק משתמש מעצבן שהיה גם בגירסת האדוונצ'ר, שעל מנת לבטל מספר מערכות נדרשות יותר מדי הקשות וגלילה על המסך הראשי, וזה מחייב ביטול כל נסיעה מחדש.
צריכת דלק ובטיחות
צריכת הדלק של הג'אקו 7 אקזקיוטיב עומדת על 13.3 ק"מ לליטר. נהיגה אגרסיבית עם הג'אקו 7 הניבה צריכה של 10.6 ק"מ לליטר, ונהיגה סופר חסכונית לאורך כמה עשרות ק"מ הניבה 19.2 ק"מ לליטר. האמת היא כנראה באיזור ה 11 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות הג'אקו 7 אקזקיוטיב זהה לאחיו ההרפתקן וכולל את כל המערכות המודרניות כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.
מחיר ומתחרים
המחיר של הג'אקו 7 ברמת גימור אקזקיוטיב עומד על 169,900 שקלים, במחירי 2024, ומדובר במחיר אטרקטיבי למדי, בהתחשב בסביבת המחירים של המתחרות. הקהל לג'אקו 7 אקזקיוטיב מגיע הן מלקוחות פרטיים שמעוניינים בקרוסאובר ולא רוצים להגיע לסביבת מחיר של 185.0 אש"ח ולמעלה מכך, ומצד שני ציי רכב. עבור ציי רכב שרגישים גם למחיר הרכב וגם לצריכת דלק, הג'אקו 7 עלול להיות יקר מדי בעלות הכוללת של העסקה.
הסיכום הוא פשוט – מדובר ברכב טוב שלא נופל בשום היבט, והביקורת הגדולה שיש לי עליו היא לגבי ממשק המשתמש וצריכת הדלק. מעבר לכך מדובר ברכב ראוי מבית טוב.
תחרות – הג'אקו 7 יתחרה בעיקר באחיו מבית צ'רי, הטיגו 7 שמחירו זול בכ 10.0 אש"ח, אבל מפסיד נקודות בתחום העיצוב והניראות.
סיכום:
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
