ג'אקו 7 אקזקיוטיב - האם נותר מקום לקרוסאובר בנזין?
הג'אקו 7 ברמת גימור אקזקיוטיב הוא דגם הכניסה למשפחת ג'אקו 7, ומהווה אלטרנטיבה מרווחת, מעוצבת ולא יקרה לקרוסאובר בסגמנט C. יתרונות: מחיר, עיצוב, מרווח פנים; חסרונות: צריכת דלק, ממשק משתמש; 4.0 בסולם פולס
בעוד קבוצת כלמוביל, יבואנית דגמי ג'אקו ואומודה לישראל כבר משווקת את הג'אקו 7 בתצורת פלאג אין הייבריד חסכונית, ולאחר שבחנו את הג'אקו 7 בגירסת האדוונצ'ר 4X4, לקחנו הפעם דווקא את גירסת הכניסה הבסיסית למבחן, העונה לשם אקזקיוטיב.
עיצוב ומרווח פנימי
על העיצוב החיצוני אני לא ארחיב יותר מדי. פריט העיצוב הכי בולט הוא הגריל הגדול האנכי שמזכיר למישהו ממעצבי ג'אקו מפל מים. הפעם הרכב מגיע בצבע שחור שהולם אותו מאוד, ומשווה לו מראה יותר יוקרתי מהצבע הירקרק משהו של גירסת האדוונצ'ר.
שאר מרכיבי העיצוב נותרו ללא שינוי, וזה בהחלט לחיוב. הוא נראה מודרני ועדכני.
גם העיצוב הפנימי נאה, אפילו בצבעים הכל-שחור של הריפוד והפאנלים השונים. מול הנהג אותו צג לוח מחוונים בגודל 10.25'' ואילו מסך המולטימדיה בגודל 13.2'' (לעומת 14.8'' באדוונצ'ר) בהחלט גדול ושימושי. כמובן שיש קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הקונסולה המרכזית רחבה עם ידית הילוכים נאה ולידה בורר מצבי נהיגה (כאן רק שלושה – אקו, נורמל וספורט). מושב הנהג חשמלי, בהחלט נוח ועם אפשרויות כיוונון שמאפשרות להתאים את תנוחת הנהיגה הנוחה לנהג.
מאחור המרווח ראוי, הודות לבסיס גלגלים של 2.672 מטר, ורצפה שטוחה לחלוטין כמו ברכב חשמלי, שתורמת מאוד למרווח הפנימי.
מנוע, תיבת הילוכים והתנהגות כביש
יחידת ההנעה זהה לזו שבאדוונצ'ר, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 147 כ"ס ומומנט של 28.4 קג"מ. תיבת ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. ההנעה קדמית.
בנהיגה הג'אקו 7 אקזקיוטיב נעים וניתן לומר שמספק את המצופה ממנו. אין כאן איזו חדוות נהיגה יתרה וגם לא חסרונות גדולים, למעט תיבת ההילוכים העצלה משהו. על מנת לנהוג באופן שוטף וזורם יש להציב את בורר מצבי הנהיגה על 'ספורט' ואז המצב משתפר לכדי נורמליות.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
המתלים טובים, הרכב נוח גם בנסיעה עירונית וגם ביציאה לכבישים מהירים, שם ניתן לצבור מהירות גבוהה בקלות וללא מאמץ.
לחובת הג'אקו 7 אותו ממשק משתמש מעצבן שהיה גם בגירסת האדוונצ'ר, שעל מנת לבטל מספר מערכות נדרשות יותר מדי הקשות וגלילה על המסך הראשי, וזה מחייב ביטול כל נסיעה מחדש.
צריכת דלק ובטיחות
צריכת הדלק של הג'אקו 7 אקזקיוטיב עומדת על 13.3 ק"מ לליטר. נהיגה אגרסיבית עם הג'אקו 7 הניבה צריכה של 10.6 ק"מ לליטר, ונהיגה סופר חסכונית לאורך כמה עשרות ק"מ הניבה 19.2 ק"מ לליטר. האמת היא כנראה באיזור ה 11 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות הג'אקו 7 אקזקיוטיב זהה לאחיו ההרפתקן וכולל את כל המערכות המודרניות כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.
מחיר ומתחרים
המחיר של הג'אקו 7 ברמת גימור אקזקיוטיב עומד על 169,900 שקלים, במחירי 2024, ומדובר במחיר אטרקטיבי למדי, בהתחשב בסביבת המחירים של המתחרות. הקהל לג'אקו 7 אקזקיוטיב מגיע הן מלקוחות פרטיים שמעוניינים בקרוסאובר ולא רוצים להגיע לסביבת מחיר של 185.0 אש"ח ולמעלה מכך, ומצד שני ציי רכב. עבור ציי רכב שרגישים גם למחיר הרכב וגם לצריכת דלק, הג'אקו 7 עלול להיות יקר מדי בעלות הכוללת של העסקה.
הסיכום הוא פשוט – מדובר ברכב טוב שלא נופל בשום היבט, והביקורת הגדולה שיש לי עליו היא לגבי ממשק המשתמש וצריכת הדלק. מעבר לכך מדובר ברכב ראוי מבית טוב.
תחרות – הג'אקו 7 יתחרה בעיקר באחיו מבית צ'רי, הטיגו 7 שמחירו זול בכ 10.0 אש"ח, אבל מפסיד נקודות בתחום העיצוב והניראות.
סיכום:
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
