SEAL U של BYD: יתרונות, חסרונות ומחיר; והאם היא תהיה להיט מכירות?
ה-Seal U של BYD יכולה להיות להיט, אך כמו כל החשמליות היא תסבול מעליית המס; מי המתחרות מולה, מה היתרונות: מרווחת, מחיר, מזגן, שימושיות; חסרונות: התנהגות כביש, מתלים; ציון מסכם: 4.1 בסולם ביזפורטל-פולס
לפעמים יש משהו ברכב שלמרות שהוא לא חף מביקורת, חלקה ביקורת משמעותית, עדיין יש משהו מאוד נכון ומאוד שלם ברכב. זה מעבר ל 'השלם גדול מסך חלקיו'. זה משהו מאוד 'נכון' ברכב. לעניות דעתי ה-Seal U של BYD הוא בדיוק כזה, והוא ה-BYD הכי טובה והכי 'נכונה' שאתם יכולים לרכוש היום בישראל.
ה-Seal U הוא קרוסאובר גדול יחסית, יותר גדול מה Atto3, אבל עדיין עם חמישה מקומות ישיבה ולא שבעה. ה-Seal U הוא כמובן קרוסאובר חשמלי מלא כמו יתר דגמי BYD המשווקים בישראל.
עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני אולי מזכיר טיפה את ה-Seal הסדאנית של BYD בחזית, אבל שם זה נגמר. יחידות תאורה ראשיות מאורכות, משולבות 'משחקים' בפסי לד, חזית אטומה עם כונס אוויר קטן בחלקה התחתון, עוד קצת אלמנטים עיצוביים וסמל BYD גדול בחזית. מהצד ניתן לראות קו עיצוב שמתחיל בקצה האחורי של יחידת התאורה הראשית, וממשיך דרך הכנף הקדמית, שתי דלתות הצד ועד הקצה האחורי של הרכב, פשוט כדי 'לשבור' את הצורה הגנרית משעממת משהו של הרכב. חיפויי בתי הגלגלים עם פלסטיק שחור לטובת מראה 'גבוה'. מאחור יחידות תאורה צרות, משולבות לד, שאיכשהו הזכירו לי משהו מהעיצובים האחרונים של אודי וב.מ.וו אבל בלי להעתיק בגסות. סה"כ העיצוב החיצוני נאה, ללא 'פאולים' וניכר שמעצבי ה Seal U ביקשו לעצב רכב שלא ייצר דיונים מיותרים על העיצוב למעט 'נאה'. עוד משהו קטן על העיצוב, וזה לחלוטין עניין של טעם, ה Seal U בצבע לבן, שהוא לא ממש לבן, נראה נפלא לטעמי בצבע הלבן, והרבה יותר טוב מהתכלת המטאלי שעמד בסמוך.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב מהווה שדרוג משמעותי לעומת זה של ה Atto3 המצועצע מדי. תשכחו משילובי הצבעים שהיו באח הקטן יותר. הרכב בצבעים כהים, ריפודי עור טבעוני, ולטעמי נאה למדי. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3''. מסך מולטימדיה בגודל 12.8'' ברכב המבחן ברמת גימור קומפורט, או 15.6'' ברמת גימור דיזיין. המסך מסתובב כמובן, אחת הפונקציונליות המיותרות לדעתי. פתחי המיזוג יעילים וממוקמים נכון. קונסולה רחבה בין הנהג לנוסע עם ידית קטנה להילוכים, מתג התנעה ומתג ל P, בורר מצבי נהיגה, שליטה על עוצמת השמע ועוד.
מושבים קדמיים חשמליים, כאשר מושב הנהג היה לי נוח מאוד עם מגוון אפשרויות לכיוון. מאחור המרווח מצוין הודות לתכנון נכון ובסיס גלגלים גדול של 2.765 מטר. תא מטען גדול ושימושי בנפח של 425 ליטר – 1440 ליטר, תלוי איך מודדים ומה עושים. שורה תחתונה אין בעיית מקום למטען.
סה"כ מקבל ה-Seal U ציון גבוה מאוד על תא נוסעים נעים, שימושי וללא שום צורך להסתגלות כמו שקורה לעיתים בכלי רכב חשמליים. האיבזור של ה Seal U נדיב והוא כולל דלת תא מטען חשמלית, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואיוורור, גג פנורמי עם וילון חשמלי ועוד.
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
הנעת הרכב נעשית באמצעות מנוע חשמלי יחיד בהספק של 218 כ"ס ונתון מומנט של 31.6 קג"מ לקומפורט או 33.6 קג"מ לדיזיין. ההנעה קדמית. סוללת הרכב מגיעה בשני גדלים – דגם הקומפורט עם סוללה בקיבולת של 71.8Kwh וטווח מוצהר של 420 ק"מ, ואילו הדיזיין מגיע עם סוללה בקיבולת 87Kwh וטווח מוצהר של 500 ק"מ. טעינת AC זהה בשני הדגמים עם נתון מקסימלי של 11Kw ואילו טעינת DC תיעשה בקצב מקסימלי של 115Kw / 140Kw לקומפורט / דיזיין בהתאמה.
נוחות והתנהגות כביש
הנהיגה / נסיעה ב-Seal U היא בדיוק מה שאתה מצפה. הרכב נעים מאוד לנהיגה ולשהות ברכב. הרכב שקט יחסית כמצופה מרכב חשמלי. התאוצות ראויות גם אם לא חזקות. האצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת מעט מעל 9 שניות, לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה אבל גם לא נתון שיעכב את התנועה. האצות ביניים, מתונות יחסית וזה בסדר. לא היתה ל Seal U לפתח מהירות גבוהה וקצב עקיפה טוב בכבישי הדרום, תוך שהיא מאפשרת עקיפות בזק גם במהירויות גבוהות. אבל ככל שעולים במהירות מתגלה צד פחות טוב של ה Seal U והוא אחיזת הכביש.
נושא אחיזת כביש הוא אחד הדברים הבסיסיים בכל רכב. אחיזת הכביש מאפשרת לנו לנהוג מהר ובבטחה. היא מאפשרת לנו לבצע פניות במהירויות גבוהות, ובעיקר היא שם כדי להציל אותנו בעת תמרון חירום. כדי לזקק את הדבר שנקרא אחיזת כביש, כשאתה בוחן רכב אתה מאתגר את הרכב, מעמיס עליו, לוקח אותו לקצה – תקראו לזה איך שאתם רוצים. כל בוחן עם מרווחי הבטחון שהוא מוכן לקחת כאשר בסופו של דבר אתה רוצה לחזור הביתה בשלום, ולהחזיר ליבואן את הרכב שלו בחתיכה אחת.
דוגמא לסוג של בחינה היא לקחת פניה במהירות גבוהה משמעותית ממה שיעשה נהג סביר, אבל עדיין בגבולות ההיגיון. אתה רוצה להרגיש את הרכב דרך ההגה, ורוצה להרגיש את הצמיגים ננעצים באספלט ושומרים על קו הפניה שאתה קבעת.
ה-Seal U התנהג אחרת, ופחות טוב ממה שאני מצפה. הוא פחות החזיק את הפניות, והצמיגים נכנעו ללחץ מוקדם מהצפוי והכניסו את הרכב להחלקה קלה. בפעם הראשונה שזה קרה הופתעתי מעט וחשבתי שלא הרגשתי נכון. בפעם השניה כבר ציפיתי לזה, ובפעם השלישית כבר עצרתי בצד לראות איזה צמיגים מורכבים על הרכב, כי התחושה היתה שהרכב עושה את מה שהוא צריך, אבל הצמיגים לא מדברים באותה השפה. ציפיתי לראות מותג סיני שאיש לא שמע עליו, והופתעתי לגלות שמורכבים על הרכב צמיגי מישלין. אם כך, כנראה שלחץ האוויר לא נכון, וניגשתי לנפח את הצמיגים בהתאם להוראות היצרן. לא חל שינוי משמעותי בהתנהגות הרכב. לתחושתי, העניין הוא בצמיגים, ויכול להיות שגם למישלין יש צמיגים איכותיים יותר ופחות, אלו כנראה מה'פחות'. זה כל-כך מורגש שגם נהיגה במהירות גבוהה על כביש שש הרגישה לא מספיק יציבה ודבוקה לכביש.
עוד בתחום המתלים, כל עוד הרכב לא נדרש להתמודד עם משהו חריג הכל היה נהדר, אבל ברגע שיצא מאיזור הנוחות כמו מעבר מהיר מדי על פס האטה, המתלה הקדמי עוד סופג את המהמורה, הרבה בזכות המשקל שיש עליו, אבל המתלה האחורי לחלוטין יוצא מאיזור הנוחות ומשדר חבטה חזקה לתוך הרכב. עכשיו זה לא קרה ב 50 קמ"ש אלא גם ב 30 קמ"ש, כלומר במהירות סבירה ולא 'מופרעת'.
אי אפשר בלי קצת ביקורת חיובית, אז זה המקום לציין כי המזגן עובד מעולה גם בעמידה, ובנסיעה הוא מקרר חזק מאוד עד כדי כך שצריך להציב את המפוח על המהירות הנמוכה ביותר גם בימים חמים.
ממשק המשתמש הוא המוכר מ BYD, שזה אומר שהוא לא הממשק הכי טוב שפגשתי בו. ניטרול מערכות אקטיביות מצריך יותר מדי התעסקות. מצד שני הוא כבר כולל אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטי שעובדים מעולה ויציב.
צריכת חשמל ובטיחות
צריכת החשמל והטווח, הצריכה המוצהרת של דגם הקומפורט עומדת על 19.9Kw ל 100 ק"מ, ובפועל לאורך המבחן התקבלו בעקביות צריכות טובות יותר. מצד שני הטווח המוצהר של 420 ק"מ הוא תיאורטי לחלוטין, ולאורך לא מעט בדיקות במהלך כמעט 1000 ק"מ של מבחן, הטווח הריאלי של הרכב יהיה בין 340 ק"מ ל 380 ק"מ בלבד, תלוי בסגנון הנהיגה. נהגים אגרסיביים גם לא יגיעו ל 340 ק"מ.
בתחום הבטיחות הרכב מצויד בכל מערכות הבטיחות האקטיביות דוגמת בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, ועוד, ובהתאם ציון איבזור הבטיחות עומד על 7. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל ה Seal U ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
על אף הביקורת הרשומה (ובואו, קניתם רכב ב-190.0 אש"ח, לכו שימו צמיגים איכותיים ותשדרגו את הרכב משמעותית) ה-Seal U הוא ה BYD הטובה ביותר המשווקת בישראל כיום. רוכשי Atto3 מדגם הדיזיין – תוסיפו את ההפרש ותרכשו רכב שהוא כמה רמות יותר טוב מה Atto3. אני אסתכן ואומר כי בהינתן שישמרו פערי המחירים הנוכחיים (בגלל ענייני מיסוי) יש סיכוי טוב שנראה את ה-Seal U להיט מכירות ב-2025, לא הרחק מה Atto3.
ה Seal U משווקת בשתי רמות גימור – קומפורט המחיר של 190.0 אש"ח, ודיזיין במחיר של 210.0 אש"ח. האבזור הנוסף ברמת הגימור דיזיין כולל מסך מולטימדיה גדול יותר (שלדעתי הוא חסרון ולא יתרון), מערכת שמע משודרגת, תצוגה עילית, שני משטחי טעינה אלחוטיים ועוד דברים שלדעתי לא מהותיים.
תחרות
התחרות הישירה של ה Seal U מגיעה מהאקספנג G6 שמחירה 200.0 אש"ח, ומהאחות לבית BYD ה Atto3 דיזיין שעולה 176.0 אש"ח אבל למעט המחיר היא מפסידה בכל פרמטר ל Seal U. תחרות נוספת שתהיה בזמן הקרוב היא מהליפמוטור C10 שיושבת על אותה משבצת בדיוק של ה Seal U ויש לראות מה יהיה מחירה, ולבחון אותה בתנאים המקומיים.
הסיכום שלי הוא שמדובר ב BYD הכי טובה והכי נכונה שיש היום בשוק. היא לא המכונית הכי טובה בשום פרמטר, אבל היא מאוד נכונה ובהינתן מלאים, יש לשלמה מוטורס היבואנית להיט נוסף ביד.
הערה קטנה לאנשי BYD, או טיפ קטן, ואז מבקש רק 2.5% עמלה...הרכב גדול, אולי תנסו להנדס שני מושבים בתא המטען ולקבל רכב עם שבעה מושבים בתצורה של 5+2 ולהגדיל משמעותית את פוטנציאל המכירות?
מטרו (נת"ע)פרויקט המטרו בגוש דן יוצא לדרך: טעות היסטורית או הצלחה ענקית?
פרויקט שהתחיל ב-150 מיליארד שקל ויסתיים אולי ב-250 מיליארד; פרויקט שאמור להסתיים ב-2040 אבל כמו תמיד תהיה דחייה וכשהפרויקט יהיה מוכן סיכוי טוב שלא יהיה צריך אותו - כי יש רובוטקסי, אוטובוסים אוטונומיים ויהיו פחות רכבים ופקקים
המטרו יהיה מוכן עוד 15 עד 20 שנה. בינתיים הוא יעלה לנו בין 150 מיליארד שקל ל-250 מיליארד שקל. אין כמעט התנגדות למהלך הזה, יש כמעט תמימות דעים, אבל צריכה להיות ביקורת ענקית - עד שהמטרו יהיה מוכן וקחו בחשבון עיכובים כי תמיד יש עיכובים, וקחו בחשבון גם מסגרת תקציבית גדולה יותר כי תמיד יש בריחה מהמסגרת, כבר לא יצטרכו אותו במתכונת הנוכחית. יש רכבים אוטונומיים, יש רובוטקסי, יש סיכוי טוב שהיקף התעבורה דווקא יירד באזור המרכז, ויהיו פחות רכבים כי אנשים יסתמכו על רובוטקסי ופתרונות אוטנומיים - אוטובוסים אוטונומיים, וזה אומר שיהיו כאלו שיחזיקו רכב ובזמן שהם לא יצטרכו אותו הוא יהיה מונית שמייצרת להם כסף. מנגד, יהיו אחרים שיסעו במוניות האלו. זה יהיה שוק תחרותי עם עלויות נמוכות - סוג של אובר זול יותר, וזה יוביל לכך שאנשים לא יחזיקו רכבים.
פחות 3%-5% מהרכבים זו תחזית סבירה ובמצב כזה, לא יהיו פקקים. אז למה לעשות מטרו בתקציב ענק - הפרויקט הכי גדול במדינה מאז הקמתה, כשלא יהיה צריך אותו? למה המדינה לא מבינה שהיא נכנסת "למסיבה" כשהיא נגמרת. מטרו זה היסטוריה - רכבים אוטנומיים זה העתיד.
אם זה היה פרויקט קטן ניחא, אבל חישבנו את העלויות שלו - אתם לא תאמינו כמה זה עולה למשפחה. תניחו שזה יהיה אפילו בעלות סבירה 200 מיליארד שקל ל-20 שנה. 10 מיליארד שקל בשנה. בישראל חיים 10 מיליון אנשים וזה אומר שכל אחד מהם משלם בממוצע על הפרויקט הזה 1,000 שקל בשנה. משפחה של 5 נפשות משלמת בממוצע 5,000 שקל וזה יימשך 20 שנה!
כששואלים איפה הכסף? זאת התשובה. פרויקטים שמפרנסים אלפי ורבבות אנשים, חברות ביצוע, קבלנים ועוד - אבל האמת שלא צריך אותם. אגב, במשרד התחבורה לא מכירים ולא יודעים על חלופות. שאלנו אותם למה לא לחכות לרובוטקסי ואם יש עבודת מטה מסודרת? אמרנו שרק בשנה האחרונה הרובוטקסי נכנס בעולם ומדובר במהפכה של ממש והמטרו הוא פרויקט שהוכרז עליו לפני מספר שנים לפני שידעו על ההתפתחויות הטכנולוגיות ואולי הוא בכלל לא ריאלי כעת. לא התייחסו לרובוטקסי ברצינות ודי נפנפו אותנו. אבל הבנו שאף אחד לא בחן את הרובוטקסי והמוניות והאוטובוסים האוטונומיים והשפעתם על התחבורה עוד 15-20 שנים. זו יכולה להיות בכייה לדורות.
- עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?
- חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבן דרך בהקמת המטרו
היום מדווח משרד התחבורה כי פרויקט המטרו בתל אביב, עבר לשלב ביצועי ראשוני עם פרסום מכרזי ההכשרה מוקדמת לקבלנים. חברת נת"ע, האחראית על הפיתוח, הזמינה חברות בינלאומיות ומקומיות להתמודד על 11 חבילות עבודה בשלב הראשון, בהיקף של 65 מיליארד שקלים, כ-17 מיליארד דולר. השלב כולל חפירת 78 קילומטרים של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, שישמשו כטבעת פנימית של הרשת.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
