BMW סדרה 1 חדשה - פרימיום קומפקט
דלק מוטורס מתחילה בשיווק הדור הרביעי של סדרה 1 - מנוע 1.5 ליטר ושלוש רמות גימור במחיר של החל מ 250.0 אש"ח, וגרסת ביצועים M135 עם מנוע 2.0 ליטר טורבו במחיר של 440.0 אש"ח.
דלק מוטורס, יבואנית דגמי BMW לישראל מתחילה בשיווק דגמי סדרה 1 החדשה, לרבות דגם הביצועים ה M135.
סדרה 1 שהוצגה לראשונה ב 2004 היא סדרת הפתיחה מבין דגמי BMW, וביוני האחרון הושק הדור הרביעי של סדרה 1, ועתה מתחיל הייבוא שלו לישראל.
לראשונה מזה עשרות שנים ב BMW בשמות דגמי הסדרה לא תופיע עוד האות i שהחלה את דרכה כדי לסמן 'הזרקת דלק' (fuel injection) ולאחר מכן סימלה האות כי מדובר ברכב עם מנוע בנזין ( ו d למנוע דיזל ו e לרכב פלאג אין הייבריד), ומעתה האות i תישמר רק עבור הדגמים החשמליים של BMW.
סדרה 1 החדשה שומרת על המימדים הקומפקטיים של הרכב, עם עיצוב ספורטיבי עדכני. עם זאת, הודות לבסיס גלגלים של 2.67 מטר (בדומה לקרוסאוברים פופולריים מאוד) המרווח הפנימי טוב. האורך הכולל של סדרה 41 החדשה עומד על 4.36 מטר קומפקטיים למדי.
פנים הרכב מעוצב במיטב המסורת של BMW עם צג קמור הפונה כלפי הנהג, וכך גם מתגי הפעלה שונים. מול הנהג לוח מחוונים בגודל 10.25'', ומימינו צג מולטימדיה בגודל 10.7'' עם תמיכה מלאה בעברית וכמובן קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
- ריאל מדריד חילקה רכבי יוקרה: כמה שווים הרכבים של ויניסיוס ואמבפה?
- התרסקות במכירות, הסתבכות ורכישה כושלת; מה קורה בדלק רכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דגמי ה 120 (בשונה מה 116 שעתיד להצטרף בקרוב וה M135 הקיצוני) מצויידים במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, עם מערכת היברידית קלה והספק משולב של 170 כ"ס ו 28.5 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים, והנעה קדמית. הביצועים לדגמי ה 120 הם מהירות מירבית של 225 קמ"ש ותאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש ב 7.8 שניות.
דגם ה M135 הספורטיבי כבר נהנה ממנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 300 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ והנעה כפולה חכמה באמצעות מערכת ה xDrive של BMW. דגם זה מוגבל מחשב ל 250 קמ"ש, כאשר את הזינוק מעמידה ל 100 קמ"ש הוא משלים בתוך 4.9 שניות.
- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
כל סדרה 1 החדשה מקבל סט מערכות בטיחות אקטיביות מקיפות הכוללות בלימה אוטומטית, מניעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, זיכוי כלי רכב בשטח מת ועוד.

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
לאחר שנים של משא ומתן, חתמה חטיבת הרובוטקסי של גוגל, וואימו, על הסכם מול הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וקיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל; , האישור מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית
גם בשדה התעופה של סן חוזה
חטיבת הרובוטקסי של גוגל Alphabet -0.75% , וואימו, קיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, אחד מיעדי הדגל של החברה בשנים האחרונות. ההסכם שנחתם מול הנהלת שדה התעופה, לאחר שנים של משא ומתן, מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה, בעוד טסלה, למשל, מנסה להכניס את הרובוטקסי שלה לשדות התעופה, ללא הצלחה.
האישור החדש מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון ייערכו נסיעות במצב אוטונומי
מלא אך עם מומחה נהיגה מאומן מאחורי ההגה. בשלב השני, כלי הרכב ישמשו להסעת עובדים וצוותי שדה התעופה, ורק לאחר מכן, בשלב השלישי, יושק השירות המסחרי לציבור הרחב, בתשלום. בשלב זה איסוף והורדת נוסעים יתבצעו באזור “Kiss & Fly”, המרוחק מהטרמינלים ודורש שימוש ב-AirTrain,
אך החברה מתכננת להרחיב את הנגישות לנקודות נוספות בעתיד.
הדרך לאישור הנוכחי לא הייתה חלקה: כבר ב-2023 דחו רשויות SFO את בקשות וויימו לפעול בשדה, אך השנה נרשמה תפנית חיובית כאשר הותר לה למפות את אזורי השדה, וזו היתה נקודת השינוי בגישה. כעת, עם ההסכם
החדש, וויימו רואה בכך הישג משמעותי המקרב אותה להשקת שירות מלא בחצר האחורית של עמק הסיליקון. "נמשיך לעבוד עם הנהלת השדה כדי לקדם רישיון מסחרי מתמשך," אמר דובר החברה כריס בונלי, אך סירב להתחייב על לוחות זמנים מדויקים.
המהלך בסן פרנסיסקו מצטרף להצלחות נוספות של וויימו, שכבר פועלת בנמל התעופה Sky Harbor בפניקס מאז 2023, ובקרוב צפויה להשיק שירות גם בשדה התעופה של סן חוזה. בכך היא מחזקת את נוכחותה בשוק הרובוטקסי המתפתח, שבו היא משתפת פעולה גם עם שותפים כמו Uber, וממשיכה להרחיב את אזורי השירות בעמק הסיליקון. ראש העיר סן פרנסיסקו, דניאל לורי, בירך על המהלך והדגיש כי "המטרה היא לאפשר לנוסעים לנחות בעיר ולהשתמש ברכב אוטונומי כבר מהדקה הראשונה".
- "החיפוש מתרחב, לא נעלם", גוגל מרוצה מה-AI Mode, שהגיע למעל 100 מיליון משתמשים
- גוגל מפסידה בערעור באירופה; תשלם קנס של יותר מ-4 מיליארד יורו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחקניות הרובוטקסי והרכב האוטונומי
וואימו נחשבת לשחקנית המובילה בשוק הרובוטקסי עם ניסיון של למעלה מעשור
בתחום. נכון לספטמבר 2025, החברה מפעילה כאלפיים רכבים אוטונומיים בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית, ביניהן פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין ואטלנטה, והשלימה יותר מעשרה מיליון נסיעות נטולות נהג אנושי.