MG ZS חדשה - קרוסאובר היברידי חסכוני ולא יקר
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל, השיקה הבוקר את ה MG ZS החדש, קרוסאובר היברידי מתקדם.
בלובינסקי הבינו כי קיים ביקוש גדול בשוק לג'יפונים היברידיים שאינם גדולים, ועדיין חסכוניים, ועל מנת למלא את החסר נחת בארץ ה ZS החדש ההיברידי.
ה ZS החדש עושה שימוש באותה מערכת הנעה שהוצגה גם ב MG3 ההיברידי שהושק לאחרונה, וזה אומר מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 103 כ"ס ו 13 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 194 כ"ס. מערכת הנעה של ה ZS עושה שימוש במנוע החשמלי בעיקר, כאשר מנוע הבנזין מטעין את הסוללה בקיבולת 1.83Kwh, ואם יש צורך ישתתף גם בהנעת הרכב באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה הילוכים. תצורה זו אמורה להקנות ל ZS החדש צריכת דלק חסכונית מאוד של כ 5.1 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 20 ק"מ לליטר.
מבחינת עיצוב ה ZS החדש הוא קרוסאובר נאה למדי, אם כי גנרי לחלוטין. העיצוב החיצוני לא ירגיז אף אחד, ומצד שני גם לא יגרור אחריו מעריצים נלהבים.
גם העיצוב הפנימי סולידי ונעים לשהות. לוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, וניכר היה כי מעצבי MG התאמצו לייצר תא נוסעים נעים בלי קשקושים מיותרים. לשימוש בעלי ה MG יש גם אפליקציה שימושית.
ה ZS החדש הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט B-Suv, כלומר ג'יפון המבוסס על סופר מיני. עם זאת, ל ZS החדש בסיס גלגלים של 2.606 מטר, והמרווח לרגליים במושב האחורי לא פחות ממצוין, הודות לרצפה נמוכה. האורך הכולל עומד על 4.43 מטר ונפח תא המטען 443 ליטר או 1457 ליטר אם מקפלים את שורת המושבים האחורית. את העיצוב חותמים יחידות תאורה משולבות לד וחישוקי 18'' נאים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- גיבוי ממשלתי בהיקף 1.5 מיליארד פאונד למפעלי JLR
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
בתחום הבטיחות ל ZS החדש סט מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ושמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עירנות נהג ועוד. הרכב טרם נבדק במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם הנסיון עם דגמי MG הקודמים הוא שב MG מכוונים לחמישה כוכבי בטיחות.
האחריות שמעניקים בלובינסקי ל ZS החדש היא לשבע שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות היא 8 שנים או 150,000 ק"מ.
ה ZS החדש ישווק ברמת גימור יחידה LUXURY שתעלה 155,888 ₪, ותוספת של גג נפתח תעלה עוד 1000 ₪.
לעניות דעתי ה ZS החדש במודע או שלא במודע נכנס לשוק בטיימינג מעניין מאוד. המיסוי על כלי הרכב החשמליים עומד לעלות משמעותית, ולהפוך אותם ליקרים מאוד ויקרים מדי. מי שעדיין ירצה קרוסאובר מודרני וחסכוני, לא חייב לשלם 200.0 אש"ח ולמעלה מכך, ויכול לבחור ברכב היברידי שעדיין יהיה חסכוני למדי, ליהנות מאחריות ארוכה, ולקנות במחיר שאינו מחייב פגישה עם יועץ משכנתאות.
- 5.אורי 13/11/2024 00:20הגב לתגובה זוחזק בטירוף ו7 שנות אחריות הוא גם ממש יפה
- 4.ניקולאי 12/11/2024 20:08הגב לתגובה זורקק הוציאו את הדגם ההיברדי mg3 ועכשיו עוד המהדורה של ZS מתפתחים בצורה יפה ובמיוחד בתחום החדש הדגם ניראה בנוי בצורה מעולה חסכוני ועם נתוני כי לא קטנים (194כ״ס)
- 3.האני 12/11/2024 17:45הגב לתגובה זורכב עוצמתי וחיסכוני עם עיצוב אליפות.
- 2.במבוס 12/11/2024 17:19הגב לתגובה זוmg החליטו לתת פייט מצוין לשוק ההיברדי, יחד עם הפרמטרים האלה: של 7 שנות אחריות, כוח סוס 194 יש פה חתיכת הצהרה!
- 1.שגב 12/11/2024 16:39הגב לתגובה זובשעה טובה עוד היברידית נכנסת לשוק

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק
מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.
הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.
המחקר של איתוראן
המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.
מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
- "מסתכלים עלינו כחברת ערך בלבד ואנחנו גם חברת צמיחה"
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.

איפה נפלה מוביליאיי?
אירוע הניידות במינכן סימן את הנטישה של אחד הלקוחות הגדולים של מובילאיי כשב.מ.וו עברה לשתף פעולה עם קואלקום במקום מובילאיי - מאזן הכוחות בשוק שבבי הרכב השתנה; החיישן של מובילאיי פספס את פניית הפרסה של השוק?
באירוע הניידות של מינכן (מה שבימים עברו נקרא תערוכת המכוניות של פרנקפורט), שנערך בתחילת החודש, חשפה ב.מ.וו את ה-iX3, כלי רכב חדש על פלטפורמה חדשה, Neue Klasse, אותה פיתחה הקבוצה בחמש השנים האחרונות. פלטפורמה זו, שעליה תוצג בשנה הבאה סדרה 3 החשמלית, היא העתיד של ב.מ.וו, לפי אוליבר זיפסה, יו״ר הנהלת ב.מ.וו.
קואלקום חוגגת את שיתוף הפעולה עם ב.מ.וו בתערוכת מינכן (אוטוניוז)
״אני עובד בקבוצת ב.מ.וו כבר יותר מ-34 שנים,״ פתח זיפסה את דבריו בהשקת המכונית. ״במהלך תקופה זו, הייתי עד לבכורות עולמיות רבות, קונספטים חדשים ומרגשים וחידושים טכנולוגיים נועזים. אבל, בשבילי - ובשביל כולנו בקבוצת ב.מ.וו - הבכורה של היום היא באמת ׳רגע של פעם בחיים.׳ מתי עוד יש לך את ההזדמנות לדמיין מחדש מותג כמו ב.מ.וו מהיסוד? הזדמנות ליצור דור חדש לגמרי של כלי רכב? הזדמנות לפרוץ דרך חדשה לגמרי? בלי קשר להנעה. מה שהתחיל בתור חזון, הפך עכשיו למציאות עם השקת ה-iX3.
״זה יהיה קנה המידה של התעשייה,״ אמר זיפסה בהזדמנות אחרת. ״הדגם החדש מביא עימו חידושים שישפיעו על כל קשת הדגמים של המותג, והוא מהווה את הסנונית הראשונה של פלטפורמת Neue Klasse. אנחנו לא רק מציגים את הדור הבא של אחד הדגמים החשמליים המצליחים שלנו, אלא פותחים פרק חדש בתולדות ב.מ.וו. כל הפיתוחים הללו – החל מהפלטפורמה החדשה, דרך שפת העיצוב ועד יכולות הנהיגה המתקדמות - ייכנסו בהדרגה לכל הדגמים, הנה זה. הראשון של עידן חדש. עתיד המכונית.״
- מובילאיי מקבלת המלצת קנייה מדויטשה בנק
- אינטל אומרת שלא תממש את מובילאיי - למה השוק לא מאמין לה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומי החמיצה את החגיגה שהשלכותיה הן ארוכות טווח? מובילאיי. ומי הצטרפה לחגיגה? קואלקום, המתחרה העיקרית של מובילאיי בחצי הכדור המערבי.
מפת הדרכים של קואלקום לפיתוח סנאפדרגון (אוטוניוז)