MG ZS חדשה - קרוסאובר היברידי חסכוני ולא יקר
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל, השיקה הבוקר את ה MG ZS החדש, קרוסאובר היברידי מתקדם.
בלובינסקי הבינו כי קיים ביקוש גדול בשוק לג'יפונים היברידיים שאינם גדולים, ועדיין חסכוניים, ועל מנת למלא את החסר נחת בארץ ה ZS החדש ההיברידי.
ה ZS החדש עושה שימוש באותה מערכת הנעה שהוצגה גם ב MG3 ההיברידי שהושק לאחרונה, וזה אומר מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 103 כ"ס ו 13 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 194 כ"ס. מערכת הנעה של ה ZS עושה שימוש במנוע החשמלי בעיקר, כאשר מנוע הבנזין מטעין את הסוללה בקיבולת 1.83Kwh, ואם יש צורך ישתתף גם בהנעת הרכב באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה הילוכים. תצורה זו אמורה להקנות ל ZS החדש צריכת דלק חסכונית מאוד של כ 5.1 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 20 ק"מ לליטר.
מבחינת עיצוב ה ZS החדש הוא קרוסאובר נאה למדי, אם כי גנרי לחלוטין. העיצוב החיצוני לא ירגיז אף אחד, ומצד שני גם לא יגרור אחריו מעריצים נלהבים.
גם העיצוב הפנימי סולידי ונעים לשהות. לוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, וניכר היה כי מעצבי MG התאמצו לייצר תא נוסעים נעים בלי קשקושים מיותרים. לשימוש בעלי ה MG יש גם אפליקציה שימושית.
ה ZS החדש הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט B-Suv, כלומר ג'יפון המבוסס על סופר מיני. עם זאת, ל ZS החדש בסיס גלגלים של 2.606 מטר, והמרווח לרגליים במושב האחורי לא פחות ממצוין, הודות לרצפה נמוכה. האורך הכולל עומד על 4.43 מטר ונפח תא המטען 443 ליטר או 1457 ליטר אם מקפלים את שורת המושבים האחורית. את העיצוב חותמים יחידות תאורה משולבות לד וחישוקי 18'' נאים.
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
בתחום הבטיחות ל ZS החדש סט מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ושמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עירנות נהג ועוד. הרכב טרם נבדק במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם הנסיון עם דגמי MG הקודמים הוא שב MG מכוונים לחמישה כוכבי בטיחות.
האחריות שמעניקים בלובינסקי ל ZS החדש היא לשבע שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות היא 8 שנים או 150,000 ק"מ.
ה ZS החדש ישווק ברמת גימור יחידה LUXURY שתעלה 155,888 ₪, ותוספת של גג נפתח תעלה עוד 1000 ₪.
לעניות דעתי ה ZS החדש במודע או שלא במודע נכנס לשוק בטיימינג מעניין מאוד. המיסוי על כלי הרכב החשמליים עומד לעלות משמעותית, ולהפוך אותם ליקרים מאוד ויקרים מדי. מי שעדיין ירצה קרוסאובר מודרני וחסכוני, לא חייב לשלם 200.0 אש"ח ולמעלה מכך, ויכול לבחור ברכב היברידי שעדיין יהיה חסכוני למדי, ליהנות מאחריות ארוכה, ולקנות במחיר שאינו מחייב פגישה עם יועץ משכנתאות.
- 5.אורי 13/11/2024 00:20הגב לתגובה זוחזק בטירוף ו7 שנות אחריות הוא גם ממש יפה
- 4.ניקולאי 12/11/2024 20:08הגב לתגובה זורקק הוציאו את הדגם ההיברדי mg3 ועכשיו עוד המהדורה של ZS מתפתחים בצורה יפה ובמיוחד בתחום החדש הדגם ניראה בנוי בצורה מעולה חסכוני ועם נתוני כי לא קטנים (194כ״ס)
- 3.האני 12/11/2024 17:45הגב לתגובה זורכב עוצמתי וחיסכוני עם עיצוב אליפות.
- 2.במבוס 12/11/2024 17:19הגב לתגובה זוmg החליטו לתת פייט מצוין לשוק ההיברדי, יחד עם הפרמטרים האלה: של 7 שנות אחריות, כוח סוס 194 יש פה חתיכת הצהרה!
- 1.שגב 12/11/2024 16:39הגב לתגובה זובשעה טובה עוד היברידית נכנסת לשוק
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
MG HS HYBRID הוזלה של 8000 ש"ח. צילום יואב פולסלא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
קבוצת לובינסקי הודיעה כי החל ממחר, 1.8.25 יכנס לתוקף מחירון עדכני ומוזל לדגמי MG השונים. ההוזלות - בין 3000 ש"ח ל - 8000 ש"ח במחיר הקטלוגי של הרכב.
בנוסף, הוזלה של 50,000 ש"ח בהשוואה למחיר הרכב כאשר שווק כחדש, לדגם ה - MG5, בעסקת 0 ק"מ.
חברת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל עדכנה הבוקר כי הוזילה באלפי שקלים את מחירי דגמי MG המיובאים על ידה לישראל.
דגמי MG המיוצרים על ידי ענקית הרכב הסינית SAIC המיובאים לישראל הם מכלי הרכב הסיניים הראשונים ששווקו בישראל, מזה כ – 15 שנים. MG תחת כנפי לובינסקי היתה החלוצה בשיווק כמויות גדולות של כלי רכב חשמליים, עם דגם ה MG ZS EV, ולאחר מכן זכה דגם ה - EHS הפלאג אין הייבריד הגדול של החברה להצלחה גדולה ואלפי יחידות ממנו שווקו ללקוחות פרטיים וציי רכב.
הבוקר הודיעה היבואנית כי בזכות שערי המטבע הנוחים, היא הצליחה להוזיל את דגמי MG השונים המיובאים לישראל.
דגם ה HS קרוסאובר בסגמנט C-Suv (מבחן מלא יעלה לדגם הבנזין בקרוב, ומיד אחריו מבחנים גם לדגמים ההיברידיים והפלאג אין) המשווק עם שלוש צורות הינע כאמור.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה HS ההיברידי מוזל ב - 8000 ₪ למחיר של 185.0 אש"ח. ה - HS בהנעת פלאג אין הייבריד מוזל ב – 6000 ₪ למחיר של 197.0 אש"ח. ה - HS עם הנעת בנזין מוזל ב - 6000 ₪ למחיר של 167.0 אש"ח.
אני יכול לומר טרם פרסום המבחנים כי מדובר בדגם מוצלח למדי לדעתי.
