השקת ג'נסיס GV80 - ראש בראש מול ב.מ.וו ומרצדס

כלמוביל יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה את ה GV80 בתצורת SUV עם שבעה מושבים ו SUV קופה עם חמישה מושבים במחירים שבין 569.0 אש"ח ל 719.0 אש"ח. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה GV80 ג'נסיס

קבוצת כלמוביל, יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה הבוקר את הג'נסיס GV80 בגירסת קרוסאובר שבעה מקומות ובגירסת קרוסאובר קופה עם חמישה מקומות.

בג'נסיס לא מתביישים לסמן את הב.מ.וו X6 ואת המרצדס GLE  קופה כמתחרות ראויות ל GV80 קופה, ובהתאם ציידו את שני הדגמים של ה GV80 במיטב איבזור הנוחות והבטיחות שיש לקונצרן להציע.

ה GV80 הוא SUV יוקרתי עם מימדים מרשימים הכוללים בסיס גלגלים של 2.955 מטר, ואורך כולל של כמ מ"מ מתחת ל 5 מטר. עיצוב ה GV80 ממשיך את מאפייני העיצוב המסורתיים של ג'נסיס, ולוקח אותם שלב אחד קדימה עם נגיעות עיצוב שצריכות להחניף ללקוח המעושר, כמו סבכה קדמית העשויה משתי שכבות, יחידות תאורה קדמיות סופר מתוחכמות, חישוקים בגודל 20'' או 22'' תלוי גירסה ועוד.

פנים הרכב מרשים מאוד גם הוא עם מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ומאווררים עם עיסוי, חימום גם למושבים האחוריים, ריפודי עור, שימוש בקרבון פייבר אמיתי ועוד. ל GV80 מסך מולטימדיה משולב עם לוח מחוונים בגודל 27'', תומך עברית וכמובן עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.  

ה GV80 מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 3.5 ליטר, ובתצורת V6. בגירסת ה SUV מפיק המנוע 375 כ"ס ו 54 קג"מ, המזניקים את ה GV80 מעמידה ל 100 קמ"ש ב 6.2 שניות. בגירסת הקופה המעט יותר ספורטיבית מפיק המנוע 409 כ"ס ומעל 56 קג"מ, המאיצים את הג'אמוס הקוריאני ל 100 ב 5.9 שניות. המהירות הסופית בשני הדגמים זהה ועומדת על 240 קמ"ש. כמו כן, בשני הדגמים ההנעה כפולה וקבועה.

מה שכרגע חסר ב GV80 הם עידכוני OTA ואפליקציה למשתמשים ברכב.

בתחום הבטיחות ציידו בג'נסיס את ה GV80 בכל ארסנל מערכות הבטיחות המתקדמות שברשותם וזה כולל עשר כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב, מניעת התנגשות אקטיבית בעת מעבר בין נתיבים, מצלמות 360 ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ה GV80 בגירסת ה SUV עם שבעה מקומות ישווק בשתי גירסאות אלגנט ולקשרי ובמחירים של 569,000 ₪ ו 639,000 ש" בהתאמה. דגם ה GV80 קופה ישווק גם הוא בשתי רמות גימור, לקשרי במחיר של 669,000 ₪ ואולטימייט במחיר של 719,000 ₪.

בכלמוביל עידכנו כי גם גירסאות הקונספט של ג'נסיס, ה X Trilogy Concept דגמי קונספט מרהיבים של ג'נסיס צפויים להגיע לייצור סדרתי, לרבות יבוא לישראל. גם דגמי הספורט הקיצוניים של ג'נסיס, סדרת Magma של היצרן הקוריאני צפויים להגיע לישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרןצ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרן

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה צ'רי FX

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.

מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ-  14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.

ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.

ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.

צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסBYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולס

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי. 

דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.

יואב פולס |

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.

טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.

בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.

המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.


BYD Sealion 5 DM-i. צילום יואב פולס