השקת ג'נסיס GV80 - ראש בראש מול ב.מ.וו ומרצדס
כלמוביל יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה את ה GV80 בתצורת SUV עם שבעה מושבים ו SUV קופה עם חמישה מושבים במחירים שבין 569.0 אש"ח ל 719.0 אש"ח.
קבוצת כלמוביל, יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה הבוקר את הג'נסיס GV80 בגירסת קרוסאובר שבעה מקומות ובגירסת קרוסאובר קופה עם חמישה מקומות.
בג'נסיס לא מתביישים לסמן את הב.מ.וו X6 ואת המרצדס GLE קופה כמתחרות ראויות ל GV80 קופה, ובהתאם ציידו את שני הדגמים של ה GV80 במיטב איבזור הנוחות והבטיחות שיש לקונצרן להציע.
ה GV80 הוא SUV יוקרתי עם מימדים מרשימים הכוללים בסיס גלגלים של 2.955 מטר, ואורך כולל של כמ מ"מ מתחת ל 5 מטר. עיצוב ה GV80 ממשיך את מאפייני העיצוב המסורתיים של ג'נסיס, ולוקח אותם שלב אחד קדימה עם נגיעות עיצוב שצריכות להחניף ללקוח המעושר, כמו סבכה קדמית העשויה משתי שכבות, יחידות תאורה קדמיות סופר מתוחכמות, חישוקים בגודל 20'' או 22'' תלוי גירסה ועוד.
פנים הרכב מרשים מאוד גם הוא עם מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ומאווררים עם עיסוי, חימום גם למושבים האחוריים, ריפודי עור, שימוש בקרבון פייבר אמיתי ועוד. ל GV80 מסך מולטימדיה משולב עם לוח מחוונים בגודל 27'', תומך עברית וכמובן עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה GV80 מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 3.5 ליטר, ובתצורת V6. בגירסת ה SUV מפיק המנוע 375 כ"ס ו 54 קג"מ, המזניקים את ה GV80 מעמידה ל 100 קמ"ש ב 6.2 שניות. בגירסת הקופה המעט יותר ספורטיבית מפיק המנוע 409 כ"ס ומעל 56 קג"מ, המאיצים את הג'אמוס הקוריאני ל 100 ב 5.9 שניות. המהירות הסופית בשני הדגמים זהה ועומדת על 240 קמ"ש. כמו כן, בשני הדגמים ההנעה כפולה וקבועה.
מה שכרגע חסר ב GV80 הם עידכוני OTA ואפליקציה למשתמשים ברכב.
בתחום הבטיחות ציידו בג'נסיס את ה GV80 בכל ארסנל מערכות הבטיחות המתקדמות שברשותם וזה כולל עשר כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב, מניעת התנגשות אקטיבית בעת מעבר בין נתיבים, מצלמות 360 ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
ה GV80 בגירסת ה SUV עם שבעה מקומות ישווק בשתי גירסאות אלגנט ולקשרי ובמחירים של 569,000 ₪ ו 639,000 ש" בהתאמה. דגם ה GV80 קופה ישווק גם הוא בשתי רמות גימור, לקשרי במחיר של 669,000 ₪ ואולטימייט במחיר של 719,000 ₪.
בכלמוביל עידכנו כי גם גירסאות הקונספט של ג'נסיס, ה X Trilogy Concept דגמי קונספט מרהיבים של ג'נסיס צפויים להגיע לייצור סדרתי, לרבות יבוא לישראל. גם דגמי הספורט הקיצוניים של ג'נסיס, סדרת Magma של היצרן הקוריאני צפויים להגיע לישראל.
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
