השקת ג'נסיס GV80 - ראש בראש מול ב.מ.וו ומרצדס
כלמוביל יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה את ה GV80 בתצורת SUV עם שבעה מושבים ו SUV קופה עם חמישה מושבים במחירים שבין 569.0 אש"ח ל 719.0 אש"ח.
קבוצת כלמוביל, יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה הבוקר את הג'נסיס GV80 בגירסת קרוסאובר שבעה מקומות ובגירסת קרוסאובר קופה עם חמישה מקומות.
בג'נסיס לא מתביישים לסמן את הב.מ.וו X6 ואת המרצדס GLE קופה כמתחרות ראויות ל GV80 קופה, ובהתאם ציידו את שני הדגמים של ה GV80 במיטב איבזור הנוחות והבטיחות שיש לקונצרן להציע.
ה GV80 הוא SUV יוקרתי עם מימדים מרשימים הכוללים בסיס גלגלים של 2.955 מטר, ואורך כולל של כמ מ"מ מתחת ל 5 מטר. עיצוב ה GV80 ממשיך את מאפייני העיצוב המסורתיים של ג'נסיס, ולוקח אותם שלב אחד קדימה עם נגיעות עיצוב שצריכות להחניף ללקוח המעושר, כמו סבכה קדמית העשויה משתי שכבות, יחידות תאורה קדמיות סופר מתוחכמות, חישוקים בגודל 20'' או 22'' תלוי גירסה ועוד.
פנים הרכב מרשים מאוד גם הוא עם מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ומאווררים עם עיסוי, חימום גם למושבים האחוריים, ריפודי עור, שימוש בקרבון פייבר אמיתי ועוד. ל GV80 מסך מולטימדיה משולב עם לוח מחוונים בגודל 27'', תומך עברית וכמובן עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה GV80 מצוייד במנוע טורבו בנזין בנפח 3.5 ליטר, ובתצורת V6. בגירסת ה SUV מפיק המנוע 375 כ"ס ו 54 קג"מ, המזניקים את ה GV80 מעמידה ל 100 קמ"ש ב 6.2 שניות. בגירסת הקופה המעט יותר ספורטיבית מפיק המנוע 409 כ"ס ומעל 56 קג"מ, המאיצים את הג'אמוס הקוריאני ל 100 ב 5.9 שניות. המהירות הסופית בשני הדגמים זהה ועומדת על 240 קמ"ש. כמו כן, בשני הדגמים ההנעה כפולה וקבועה.
מה שכרגע חסר ב GV80 הם עידכוני OTA ואפליקציה למשתמשים ברכב.
בתחום הבטיחות ציידו בג'נסיס את ה GV80 בכל ארסנל מערכות הבטיחות המתקדמות שברשותם וזה כולל עשר כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב, מניעת התנגשות אקטיבית בעת מעבר בין נתיבים, מצלמות 360 ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 7.
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
ה GV80 בגירסת ה SUV עם שבעה מקומות ישווק בשתי גירסאות אלגנט ולקשרי ובמחירים של 569,000 ₪ ו 639,000 ש" בהתאמה. דגם ה GV80 קופה ישווק גם הוא בשתי רמות גימור, לקשרי במחיר של 669,000 ₪ ואולטימייט במחיר של 719,000 ₪.
בכלמוביל עידכנו כי גם גירסאות הקונספט של ג'נסיס, ה X Trilogy Concept דגמי קונספט מרהיבים של ג'נסיס צפויים להגיע לייצור סדרתי, לרבות יבוא לישראל. גם דגמי הספורט הקיצוניים של ג'נסיס, סדרת Magma של היצרן הקוריאני צפויים להגיע לישראל.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
