
דגם הבנזין של ה MG HS במבחן - מי חשב שהבנזין יחזור?
דגם הבנזין (לא היברידי, לא פלאג אין, לא חשמלי, רק מנוע טורבו בנזין) של ה - HS הקרוסאובר של MG הפתיע אותנו עם תא נוסעים מרווח למדי, נוחות ראויה ולאחרונה גם אחרי הוזלה של אלפי שקלים.
אהבנו: מרווח פנים, חסכוני, נוחות, מחיר
פחות אהבנו: תיבת הילוכים, ממשק משתמש, עיצוב גנרי
ציון מסכם 4.3 בסולם פולס
את ה MG HS פגשנו לראשונה לפני מספר שבועות עם השקת הדגם בארץ. ה - HS הושק במקביל עם שלוש אפשרויות הנעה לבחירת הלקוח – טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין, ורמת גימור יחידה וגבוהה.
הלקוח למעשה יכול לבחון את השימושים האישיים שלו, את הקילומטראז' השנתי שהוא צפוי לנהוג ברכב, ואז לקבל החלטה מושכלת מה מתאים לו יותר.
אנחנו מתחילים את המסע לבחינת שלושת הדגמים עם דגם הטורבו בנזין, הזול מבין השלושה.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – C-SUV |
מימדים (מטר) | אורך 4.655 /רוחב 1.89 /גובה 1.664 /בסיס גלגלים 2.767 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה ותיבת הילוכים | טורבו בנזין, קדמית. גיר רובוטי דו מצמדי 7 הילוכים |
הספק ומומנט | 170
כ"ס ו 28 קג"מ |
נפח מיכל דלק | 55 ליטר |
צריכת דלק רשמית (משולב) | 13.15 ק"מ לליטר. WLTP |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap |
מחיר | 167.0 אש"ח |
- מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב החיצוני של ה - HS נאה, אם כי גנרי משהו. בהרבה מכוניות אם תנהגו בהן, תכלו לדמיין את חזית הרכב או את החלק האחורי. בין אם ראיתן אותן הרבה על הכביש ובין אם יש להם הרבה שעות שימוש. ה HS לא אחת מהן. היא בהחלט נאה, מכל זוית, עם יחידות תאורה צרות משולבות לד, חזית מאוד מזוהה עם MG, וגם חלק אחורי נאה וזורם. אין בעיצוב החיצוני שום 'פאול' מחד, וגם אין דרמה מאידך. וזה לא שמעצבי MG לא יודעים לייצר עיצוב דרמטי, ע"ע סייברסטר המהממת. כאן ברור שהמטרה היא להיות מתאימה לכולם.
פנים הרכב הרבה יותר מוצלח לטעמי עם שילוב צבעים של חום ושחור שעובד נהדר לטעמי. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''12.3 עם מגוון תצוגות ומידע, ולצידו מולטימדיה בגודל זהה. הקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל. הממשק עצמו נוח ואינטואיטיבי, עם קיצורים פשוטים וברורים, ובנוסף מתג פיסי למסך הבית. על ההגה מתגי שליטה כמקובל, אלו מימין אחראים על המדיה ותצוגות מהסך בלוח המחוונים, אלו משמאל על בקרת השיוט. קונסולה רחבה ונוחה עם מוט הילוכים עם מצב ספורט בדחיפה קלה ימינה, ואז גם ניתן להוריד ולהעלות הילוכים ידנית.
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
מושב הנהג נוח מאוד, עם כיוונונים חשמליים, ותמיכה מצויינת לגב, גם התחתון וגם העליון. מאחור, בזכות בסיס הגלגלים הגדול ובזכות רצפה שטוחה לחלוטין, המרווח מצוין. גם לרגליים, גם לראש, וגם לרוחב.
על ההנעה אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 170 כ"ס ומומנט של 28 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית בעלת שבעה הילוכים. ההנעה קדמית.
עם תחילת נסיעה קצת מוזר לנהוג ברכב חדש עם מנוע טורבו בנזין ותיבת הילוכים, לאחר מגוון החשמליות החדשות בשוק. שני דברים מורגשים מיד, הראשון הוא שיא המומנט שצריך לעלות ל – 3000 סל"ד כדי לקבל את הבוסט המצופה מהמנוע, והשני הוא ההססנות הרגילה של תיבות הילוכים רובוטיות. לוקח להן שבריר שניה להבין מה מצופה מהן, וה HS לא חריגה בהתנהגות זו.
המתלים טובים, על גבול הקשיחים, אבל בהחלט לטובה. הם לא מתרסקים על מהמורות אלא מרסנים אותן היטב, ומאפשרים נהיגה בטוחה גם במהירויות גבוהות מאוד. אחיזת הכביש טובה וצפויה, ונהג נורמטיבי ימצא את עצמו בהחלט נהנה מה HS הזו. זינוק מהיר מעמידה מחייב את הנהג ללחיצה די אגרסיבית על דוושת התאוצה, אבל מהרגע שמבינים שזו ההתנהגות הרגילה של רכב טורבו בנזין, ניתן לקבל מהרכב התנהלות די זריזה. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות. נתון שפעם היה נחשב למרשים מאוד, והיום הוא די סטנדרטי.
צריכת הדלק המוצהרת של ה - HS עומדת על 13.15 ק"מ לליטר. בנהיגה רגילה / אגרסיבית הוצאנו מהרכב 11 ק"מ לליטר. אבל ההפתעה הגדולה באמת הגיעה בנהיגה רגועה ומתונה, במהירויות של כ 100 קמ"ש. בכזו נהיגה עברה ה HS לא פחות מ - 21.2 ק"מ לליטר, נתון נהדר. (אגב, מה שמוכיח שהרבה יותר חשוב מהנתון הרשמי הוא סגנון הנהיגה)
בתחום הבטיחות מצויידת ה - HS במרבית המערכות האקטיביות המוכרות עם בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לנתיב, ניטור נהג ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 5, והרכב נבחן ב EuroNcap עם השקתו וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
מחירו של ה - HS בגירסת הבנזין עומד על 166,888 ₪, לפני בחירת צבעים.
ה - HS נכנס לסביבה עתירת תחרות. גם אם נצמצם את התחרות ל - C-SUV בנזין בלבד, הוא יצטרך להתמודד עם מתחרים מצוינים כמו היונדאי טוסון (החל מ - 189.0 אש"ח) , קיה ספורטאז' ( החל מ - 185.0 אש"ח) וסקודה קארוק (החל מ - 170.0 אש"ח אבל עם בסיס גלגלים קטן ב - 15 ס"מ משמעותיים) ובני הדודים מסין, הצ'רי טיגו 7 ( החל מ - 165.0 אש"ח ), אחיו התאום הג'אקו 7 (החל מ - 170.0 אש"ח) וה- KGM טורס (החל - מ 170.0 אש"ח), וזה עוד לפני שנכנסנו לדגמים היברידיים, פלאג אין או חשמלי מלא. לזכות ה HS נציין בסיס גלגלים גדול משמעותית מכל המתחרים, ואף גדול מזה של הטוסון LONG אשר מגיע רק עם הנעה היברידית.
ציון מסכם:
MG HS טורבו בנזין | |
נוחות | 4.5 |
דינמיות | 4.2 |
צריכת דלק | 4.5 |
איבזור | 4.5 |
בטיחות | 4 |
עיצוב | 4 |
תמורה למחיר | 4.2 |
ציון מסכם | 4.3 |
- 2.מימין בהתחלה מקדימה בפגוש הקדמי. (ל"ת)ליטאי 06/08/2025 08:15הגב לתגובה זו
- 1.טסלה תיצור לווין קטן מקדימה בפטנט בפגוש לSiriusMX שתרכוש במודל S וX וY ו3 ב20K מאסק (ל"ת)ליטאי 06/08/2025 05:13הגב לתגובה זו

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
התנסות קצרה מאוד (מדי) בנהיגה בסיליון 5 פלאג אין הייבריד החדש של BYD הניבה מעט תובנות, אותן נצטרך לתקף במבחן ממצה על כבישי ישראל. עוד ניתנה לנו ההזדמנות לחוות דגמים נוספים של היצרנית, היאנג-וואנג U9 רכב העל של היצרנית, וכן הדנזה GT. גם כאן, מעט מאוד נהיגה, ועדיין כזו שניתן לזקק ממנה כמה תובנות, ובעיקר 'טעם של עוד'.
במהלך הביקור במטה BYD בשנז'ן לרגל השקת הסיליון 5, הקרוסאובר פלאג אין של החברה, ניתנה לנו האפשרות גם לנהוג בסיליון 5 במסלול סגור ותחום, וכן בדגמים נוספים של החברה שעתידים להגיע לישראל, גדמי הפאנג-צ'אנג-באו 3, 5 ו 8, וכן ביאנגוואנג U9 רכב העל של החברה.
סיליון 5 פלאג אין הייבריד
נתחיל עם הסיבה לשמה התכנסנו בשנז'ן, והיא הסיליון 5. אמנם קשה להתרשם מרכב במסלול סגור, כשלרשותך שתים וחצי הקפות באורך כולל של כשישה ק"מ במצטבר, אבל בכל זאת ניתן לקבל מספר תובנות.
טרם הירידה למסלול הניסויים אנחנו מתכנסים בכיתת הדרכה בה מוסברים כללי ההתנהגות. רכב ראשון של המדריכים, שיירה, וללא עקיפות. המהירות המקסימלית 60 קמ"ש בסיבובים ו- 80 קמ"ש בישורות. בכל רכב נציג של היצרן שמשגיח עליכם. תחושת עצבות נופלת על האולם למשמע ההנחיות הנוקשות. אנחנו בכל זאת בסין, ולא באיטליה.
המציאות בפועל הרבה יותר ליברלית. הרכב המוביל מצמיד את הדוושה לרצפה בישורות, ונציג היצרן שאיתנו ברכב לא דובר מילה אנגלית. רק תנועה של 'שימו חגורה', ומכאן אין יותר הערות.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראשית הסיליון 5 בהם נהגנו הם מהסדרה המיועדת לישראל, כך שהתפריטים ברכב כבר בעברית. התחושה הכללית ברכב טובה, ההגה עם משקל נכון ומרגיש מדויק ולא מנותק. התאוצות טובות, כאשר תאוצות הביניים מקבלות בוסט מוחשי מאוד כשמנוע הבנזין נכנס לפעולה. הרכב מגיע בקלות לסביבות ה-165 קמ"ש עד 170 קמ"ש, לא ממש הסתכלנו כשאתה צריך לבלום לפני כניסה לפניה.