יונדאי אלנטרה N. לא תמצאו אותה בליסינג. צילום יצרןיונדאי אלנטרה N. לא תמצאו אותה בליסינג. צילום יצרן

אלנטרה עושה שרירים - גרסת ה - N הספורטיבית בארץ

כלמוביל החלה בשיווק האלנטרה N - האחות הספורטיבית של האלנטרה ההיברידית עם 276 כ"ס ואפשרות לבחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית לידנית. 

המחיר החל מ 225.0 אש"ח.  

יואב פולס | (2)

כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל החלה בשיווק היונדאי אלנטרה N, גירסת הספורט הקיצונית של האלנטרה המשפחתית. אחרי שהנחיתה בישראל את גירסאות הספורט היונדאי i20N הנפלאה, היונדאי i30 וכמובן החשמלית הקיצונית איוניק 5N הודיעה כלמוביל כי תחל בשיווק האלנטרה N אשר תאפשר ללקוח המשפחתי ספורטיבי בחירה בין האלנטרה N עם תיבת הילוכים ידנית לבין בחירה באלנטרה N עם תיבת הילוכים אוטומטית.

עיצוב ואיבזור

האלנטרה N עושה המבוססת על האלנטרה עברה כמובן התאמות הכרחיות כמו מערכת בולמים הידראולית המלאימה את הבולמים לעומס בזמן אמת, בלמי דיסק מאווררים מקדימה ומאחורה לטובת בלימה משופרת, מוט מייצב עליון ועוד. העיצוב כמקובל בסדרת N מוחצן למדי, עם פגושים מותאמים ונמוכים במיוחד, שילוב צבעים מיוחדים, כנף אחורית גדולה ועוד.

גם העיצוב הפנימי עבר את ההתאמות הנדרשות על מנת להצטרף למשפחת ה – N של יונדאי, כסאות ספורט, ריפוד אלקנטרה משולב עור ועוד. הרכב מצוייד בצג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25, ומולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד בתחום האיבזור ניתן למצוא מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה (באוטומטית), טעינה אלחוטית, גג שמש נפתח, קילס מלא, חימום למושבים הקדמיים ומערכת שמע של Bose.

מנוע וביצועים

החלק המעניין הוא מה שקורה מתחת למכסה המנוע. האלנטרה N מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 276 כ"ס ומומנט של 40 קג"מ. הגירסה האוטומטית מצויידת בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT בעלת שמונה הילוכים. האלנטרה N הידנית מצויידת בתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הביצועים בהתאם כאשר הגירסה האוטומטית מזנקת מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות, ואילו הידנית עושה את הזינוק הזה בדיוק בתוך 5.8 שניות. המהירות המירבית 250 קמ"ש.

אלנטרה N. צילום יצרן

על מנת להעביר את כל הכח לכביש מצוידת האלנטרה N בחישוקים בגודל ''19, וצמיגים ספורטיביים במידה 245/35.

האלנטרה N מצויידת בנוסף בדיפרנציאל מוגבל החלקה, בקרת זינוק, Rev Matching לסנכרון סל"ד בהורדת הילוכים בדגם הידני, ושלושה מצבי N בדגם האוטומטי לנהיגה ספורטיבית.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בתחום הבטיחות, כמקובל ביונדאי, יש סט מערכות אקטיביות מלא עם שש כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות אקטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות – 6.

מחיר ותחרות

האלנטרה N הידנית משווקת במחיר של 225.0 אש"ח, וה-N האוטומטית ב 235.0 אש"ח.

האלנטרות N מגדילות את היצע המשפחתיות הספורטיביות שפתאום מאפשר ללקוח הפרטי לבחור מבין כמה מכוניות משובחות. החל במאזדה 3 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר במחיר שמתחיל ב 195.0 אש"ח או 210.0 אש"ח בהתאם לרמת הגימור, אוקטביה RS המשווקת היום במחיר של 267.0 אש"ח, ועד לגולף GTI המשווקת במחיר של 305.0 אש"ח.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבל עדיין......יונדאיקצת בעייתי עם הכבוד בכביד (ל"ת)
    נחמד 28/06/2025 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איפה חוות דעת והשוואה מול רכבים אחרים בקטגוריה (ל"ת)
    כתבה משעממת עם אינסוף נתונים 27/06/2025 08:46
    הגב לתגובה זו
ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV

רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.

מלחמת מחירים כבר כאן. 

יואב פולס |

אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.

דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury.  המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.

הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.

בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.

את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.

מלחמת מחירים

מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

מוניות
צילום: תמר מצפי

נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?

תעריפי הנסיעה במוניות לא עודכנו ובנתב"ג חסרות מוניות: הנהגים מאיימים בשביתה כללית, האם הגיע הזמן שהאוצר יאיים בחזרה - נכניס לכאן את אובר!

רן קידר |
נושאים בכתבה מונית נתב"ג

מי שנחת בישראל בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ודאי שם לב לתורים ארוכים של נוסעים שמחכים למונית, אך המוניות עצמן מגיעות בטפטוף. הנסיעות הבין עירוניות פשוט לא משתלמות יותר לנהגים במיוחד מנתב"ג והם מעדיפים לוותר עליהן לטובת נסיעות קצרות ומכניסות יותר באזורים עירוניים.

לפני כשש שנים עודכנו תעריפי המוניות בפעם האחרונה ומאז הפכה הנסיעה הארוכה לפחות כדאית כלכלית לנהגים. התוצאה? נהגים רבים בוחרים להישאר באזורי המטרופולינים והשירות לשדה התעופה נפגע קשות. לאורך כל התקופה ארגוני נהגי המוניות דורשים עדכון מחירים מיידי אך משרד האוצר לא מקבל החלטה. יש הסכמות בין המשרדים הרלוונטיים אך ההצעה עדיין לא עברה. 

לפי ההצעה שסוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה כל קילומטר לאחר הקילומטר ה-11 יתייקר בכ-1.75 שקלים בתנאי שהעלייה הכוללת לא תעלה על 16%. זוהי התייקרות משמעותית כשגם כך המחירים בשמיים. לדוגמה נסיעה מרמת גן לנתב"ג שמחירה כיום נע בין 140 ל-160 שקלים (תלוי בשעה ובתעריף) צפויה לעלות לאחר העדכון בין 155 ל-190 שקלים. במקביל נסיעה ארוכה יותר כמו מנתניה לנתב"ג (כ-54 ק"מ) שעולה כיום כ-250 שקלים תעלה לכ-280-310 שקלים.

למה המחירים המטורפים האלו? גם הוצאות שוטפות אכן התייקרו לרבות דלק, תיקונים וכו', וגם עלות הזמן של הנהג. אין שלא נסתכל על זה, העלות הגדולה היא שכר העבודה של הנהג וכנוסעים במונית במשך שעה, רק הזמן הוא במינימום 100 שקלים. יש חוסר הגיון בסיסי לנסוע במונית, אם יש תחבורה ציבורית זולה, אבל במקרים רבים אין תחב"צ ואין ברירה. הבעיה שמשרד התחבורה גם בולם כל התקדמות - שאלת השאלות היא מדוע איך אובר בארץ? זה היה חוסך סכומי עתק לנוסעים, אבל מעבר להסבר הפשוט לגבי הלובי של נהגי המוניות, יש בארץ רגולציה כבדה על נהגי מוניות ולהבדיל מהמנגנון של אובר, שבו ניתן להפוך לנהג פרילנס בפרוצדורה פשוטה, מבלי יותר מדי עלויות, בארץ הערכה גסה של עלויות היא כחצי מיליון שקל לפני שניתן לקחת את הנוסע הראשון, מנתב"ג או מכל מקום אחר. 

אמנם ההכשרה של נהגי מוניות אינה יקרה במיוחד, וניתן להעריך אותה בכ-15 אלף שקל, אבל ההמתנה לקורס עלולה לקחת מספר חודשים. החלק המשמעותי והיקר יותר הוא בראש ובראשונה "מספר", או במלים אחרות רישיון העסק לכלי רכב מסחרי להסעת נוסעים בתשלום. ניתן לסחור ב-"מספר", והעלות שלו לרכישת מספר היא כ-250 אלף שקל. כמובן שניתן להשכיר מספר קיים, אבל העלות תהיה כ-5000 שקל לחודש בממוצע. בנוסף, כלי הרכב עצמו חייב להיות לא יותר מ-12 חודשים על הכביש כשהוא נכנס לתפקד כמונית, וכך בעצם העלות להפעלת מונית היא גדולה לאין שיעור מאשר במדינות אחרות, שבהן ניתן לעבוד תוך יום עד שבוע, עם הוצאה של מאות בודדות של שקלים.