יונדאי אלנטרה N. לא תמצאו אותה בליסינג. צילום יצרן
יונדאי אלנטרה N. לא תמצאו אותה בליסינג. צילום יצרן

אלנטרה עושה שרירים - גרסת ה - N הספורטיבית בארץ

כלמוביל החלה בשיווק האלנטרה N - האחות הספורטיבית של האלנטרה ההיברידית עם 276 כ"ס ואפשרות לבחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית לידנית. 

המחיר החל מ 225.0 אש"ח.  

יואב פולס | (2)

כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל החלה בשיווק היונדאי אלנטרה N, גירסת הספורט הקיצונית של האלנטרה המשפחתית. אחרי שהנחיתה בישראל את גירסאות הספורט היונדאי i20N הנפלאה, היונדאי i30 וכמובן החשמלית הקיצונית איוניק 5N הודיעה כלמוביל כי תחל בשיווק האלנטרה N אשר תאפשר ללקוח המשפחתי ספורטיבי בחירה בין האלנטרה N עם תיבת הילוכים ידנית לבין בחירה באלנטרה N עם תיבת הילוכים אוטומטית.

עיצוב ואיבזור

האלנטרה N עושה המבוססת על האלנטרה עברה כמובן התאמות הכרחיות כמו מערכת בולמים הידראולית המלאימה את הבולמים לעומס בזמן אמת, בלמי דיסק מאווררים מקדימה ומאחורה לטובת בלימה משופרת, מוט מייצב עליון ועוד. העיצוב כמקובל בסדרת N מוחצן למדי, עם פגושים מותאמים ונמוכים במיוחד, שילוב צבעים מיוחדים, כנף אחורית גדולה ועוד.

גם העיצוב הפנימי עבר את ההתאמות הנדרשות על מנת להצטרף למשפחת ה – N של יונדאי, כסאות ספורט, ריפוד אלקנטרה משולב עור ועוד. הרכב מצוייד בצג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25, ומולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד בתחום האיבזור ניתן למצוא מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה (באוטומטית), טעינה אלחוטית, גג שמש נפתח, קילס מלא, חימום למושבים הקדמיים ומערכת שמע של Bose.

מנוע וביצועים

החלק המעניין הוא מה שקורה מתחת למכסה המנוע. האלנטרה N מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 276 כ"ס ומומנט של 40 קג"מ. הגירסה האוטומטית מצויידת בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT בעלת שמונה הילוכים. האלנטרה N הידנית מצויידת בתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הביצועים בהתאם כאשר הגירסה האוטומטית מזנקת מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות, ואילו הידנית עושה את הזינוק הזה בדיוק בתוך 5.8 שניות. המהירות המירבית 250 קמ"ש.

אלנטרה N. צילום יצרן

על מנת להעביר את כל הכח לכביש מצוידת האלנטרה N בחישוקים בגודל ''19, וצמיגים ספורטיביים במידה 245/35.

האלנטרה N מצויידת בנוסף בדיפרנציאל מוגבל החלקה, בקרת זינוק, Rev Matching לסנכרון סל"ד בהורדת הילוכים בדגם הידני, ושלושה מצבי N בדגם האוטומטי לנהיגה ספורטיבית.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בתחום הבטיחות, כמקובל ביונדאי, יש סט מערכות אקטיביות מלא עם שש כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות אקטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות – 6.

מחיר ותחרות

האלנטרה N הידנית משווקת במחיר של 225.0 אש"ח, וה-N האוטומטית ב 235.0 אש"ח.

האלנטרות N מגדילות את היצע המשפחתיות הספורטיביות שפתאום מאפשר ללקוח הפרטי לבחור מבין כמה מכוניות משובחות. החל במאזדה 3 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר במחיר שמתחיל ב 195.0 אש"ח או 210.0 אש"ח בהתאם לרמת הגימור, אוקטביה RS המשווקת היום במחיר של 267.0 אש"ח, ועד לגולף GTI המשווקת במחיר של 305.0 אש"ח.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבל עדיין......יונדאיקצת בעייתי עם הכבוד בכביד (ל"ת)
    נחמד 28/06/2025 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איפה חוות דעת והשוואה מול רכבים אחרים בקטגוריה (ל"ת)
    כתבה משעממת עם אינסוף נתונים 27/06/2025 08:46
    הגב לתגובה זו
רכב חשמלי רשתות חברתיותרכב חשמלי רשתות חברתיות

חשש באירופה: האם הסינים שולטים מרחוק ברכבים החשמליים?

בדיקה באוסלו העלתה כי SIM רומני שהותקן באוטובוס אפשר לחברה הסינית גישה למערכת ניהול האנרגיה; הרשויות מזהירות מפגיעה בתשתיות רגישות - לא רק ב-5G ובאנרגיה אלא גם בתחבורה הציבורית והפרטית



ענת גלעד |
נושאים בכתבה רכב חשמלי סין

פרצת אבטחה באוטובוס חשמלי סיני שנחשפה בנורווגיה הובילה מדינות באירופה לבחון מחדש את חדירת הציוד הסיני לתחבורה ולתשתיות קריטיות. המקרה שהתרחש במכרה נטוש בהרי אוסלו, כשאוטובוס חשמלי מתוצרת יוטונג הוכנס לבדיקה, הצליח להבהיל את מקבלי ההחלטות באירופה. בבדיקה שביצעה רשות התחבורה הציבורית של עיר הבירה הנורבגית נמצא כי ניתן לשתק מרחוק את האוטובוס - וזאת באמצעות מערכת הבקרה של הסוללה. מדובר במנגנון שמיועד לניהול טעינה וביצועים, אך מסתבר שהוא מהווה גם נקודת תורפה שיכולה לשמש ככלי להשבתה יזומה.

החשיפה, שנעשתה בתנאים מבודדים מגישה חיצונית, באמצעות מנהרת סלע, הובילה לגל של בדיקות דומות גם בדנמרק, בבריטניה, ובהמשך גם בגרמניה ובהולנד. זאת על רקע גובר של חשש מפני חדירת רכיבים סיניים למערכות אנרגיה, תקשורת ותחבורה באירופה - מגמה שכבר גרמה למגבלות משמעותיות על ציוד תקשורת של וואווי במדינות רבות.

מדובר בפרצה שיכולה לאפשר השבתה לא רק על ידי מדינה עוינת, אלא גם על ידי גורם עברייני או תוקף חיצוני. החשש: שימוש במנגנוני עדכון תוכנה מרחוק (OTA) כדי להשבית ציוד תשתיתי. בדומה למקובל כיום במכשירים חכמים וברכבים, גם באוטובוסים ובמערכות סולאריות יש כיום יכולות שליטה ועדכון מהענן, מה שעלול להפוך לנשק קיברנטי. הבדיקה באוסלו העלתה כי כרטיס SIM רומני שהותקן באוטובוס אפשר לחברה הסינית גישה ישירה למערכת ניהול האנרגיה. ברשות התחבורה Ruter ציינו שהם מפתחים חומת אש ופתרונות עיכוב אותות כדי להתמודד עם הסיכון, אך ברור שמדובר באתגר עקרוני. עוד נמסר כי המידע נשמר בשרתים הממוקמים בגרמניה, אך עצם קיומה של גישה מהותית מרחוק נותר בעייתי.

גם רשתות חשמל ומים חשופות

מדובר בתופעה רחבה יותר: בכירים באיחוד האירופי מזהירים כי גם ממירי חשמל (inverters) שמותקנים במערכות סולאריות עלולים לשמש כלי למתקפה. חברות סיניות כמו וואווי שולטות בשוק הזה, ורבים מהממירים מתקשרים מרחוק עם מרכזי שליטה, כולל כאלה שממוקמים מחוץ לאירופה. לפי הערכות, כ-30% מתשתיות האנרגיה המתחדשת ביבשת נשענות על ציוד סיני.

לפי נתוני חברת הסיכון DNV, כ-12 ספקים מחזיקים גישה מרחוק לממירים המחוברים למאות אלפי פאנלים באירופה, מה שעשוי להשפיע על יציבות רשת החשמל כולה. חברי פרלמנט מהאיחוד התריעו: שיבושת מערך החשמל ביבשת נמצא במרחק של עדכון תוכנה אחד. מקרה שהמחיש את הסכנה התרחש באפריל האחרון, כאשר תקלה טכנית ברשת גרמה להשבתה חלקית בפורטוגל וספרד ולשיבושים נרחבים בתשתיות התחבורה והבריאות. בגרמניה החלה לאחרונה בדיקה של ציוד תקשורת סיני גם ברשתות מים עירוניות, לאחר שאותרו שערי בקרה המחוברים לענן באמצעות פרוטוקולים של יצרנים מסין. הדאגה המרכזית: אפשרות למניפולציה על מערכות מים בשעת חירום.

פורד ברונקו. צילום יצרןפורד ברונקו. צילום יצרן

עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח.

דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל הודיעה על סדרת שדרוגים לפורד ברונקו, רכב השטח הקשוח של היצרנית. 

גרסאות הכניסה קיבלו שדרוגי שטח ותא נוסעים חשובים, הדגם הבכיר ה Badlands קיבל את חבילת השטח Sasquatch

המחיר החל מ 380,000 ש"ח, הופך את הברונקו לאטרקטיבי למי שבעניין רכב שטח אמיתי

יואב פולס |

דלק מוטורס יבואנית דגמי פורד לישראל מרעננת ומרחיבה את היצע דגמי הפורד ברונקו, רכב השטח הנחשק של פורד.

דגמי הכניסה Big Bend ו Outer Banks

הברונקו זכה ובצדק לתדמית של רכב שטח איכותי וקשוח, ועתה מצטרפות גירסאות מעניינות לליין הדגמים של הברוקנו. אם נתחיל מרמת הכניסה, דגמי ה Big Bend מקבלים את לוח המחוונים הדיגיטלי המלא שהיה מותקן בדגמים הבכירים בלבד, יחד עם מסך מרכזי בגודל ''12. לרווחת הנוסעים מאחור בדגמים הארוכים נוספו גם פתחי מיזוג.

יחידת ההנעה שודרגה, ומנוע האקובוסט בנפח 2.3 ליטר מפיק עתה 300 כ"ס  (תוספת של 30 כ"ס) ומומנט של 42.8 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 10 הילוכים וההנעה 2X4 או 4X4, ללא דיפרנציאל מרכזי. ה Big Bend מצויד במערכת ה G.O.A.T של פורד (Goes Over Any Type of Terrain ), וכן במערכת ה Trail U-turn Assist המסייעת בתמרונים צפופים. בנוסף, מקבל הדגם חישוקי ''17 וצמיגי AT ''32 .

לראשונה בדגמי ה Big Bend תוצע חבילת שטח חדשה Black Diamond הכוללת מערכת 4X4 מתקדמת יותר, נעילת דיפרנציאל אחורית, מיגון תחתון ומדרגות סף מקוריות.

הדגם הבא של הברונקו ששודרג הוא ה Outer Banks שמקבלת חבילת אבזור כמו גג קשיח בצבע המרכב, חישוקי ''18, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמע משודרגת של B&O, מצלמות היקפיות ועוד. מערכת ההנעה זהה לזו של ה Big Bend.