אלנטרה עושה שרירים - גרסת ה - N הספורטיבית בארץ
כלמוביל החלה בשיווק האלנטרה N - האחות הספורטיבית של האלנטרה ההיברידית עם 276 כ"ס ואפשרות לבחירה בין תיבת הילוכים אוטומטית לידנית.
המחיר החל מ 225.0 אש"ח.
כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל החלה בשיווק היונדאי אלנטרה N, גירסת הספורט הקיצונית של האלנטרה המשפחתית. אחרי שהנחיתה בישראל את גירסאות הספורט היונדאי i20N הנפלאה, היונדאי i30 וכמובן החשמלית הקיצונית איוניק 5N הודיעה כלמוביל כי תחל בשיווק האלנטרה N אשר תאפשר ללקוח המשפחתי ספורטיבי בחירה בין האלנטרה N עם תיבת הילוכים ידנית לבין בחירה באלנטרה N עם תיבת הילוכים אוטומטית.
עיצוב ואיבזור
האלנטרה N עושה המבוססת על האלנטרה עברה כמובן התאמות הכרחיות כמו מערכת בולמים הידראולית המלאימה את הבולמים לעומס בזמן אמת, בלמי דיסק מאווררים מקדימה ומאחורה לטובת בלימה משופרת, מוט מייצב עליון ועוד. העיצוב כמקובל בסדרת N מוחצן למדי, עם פגושים מותאמים ונמוכים במיוחד, שילוב צבעים מיוחדים, כנף אחורית גדולה ועוד.
גם העיצוב הפנימי עבר את ההתאמות הנדרשות על מנת להצטרף למשפחת ה – N של יונדאי, כסאות ספורט, ריפוד אלקנטרה משולב עור ועוד. הרכב מצוייד בצג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25, ומולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד בתחום האיבזור ניתן למצוא מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה (באוטומטית), טעינה אלחוטית, גג שמש נפתח, קילס מלא, חימום למושבים הקדמיים ומערכת שמע של Bose.
מנוע וביצועים
החלק המעניין הוא מה שקורה מתחת למכסה המנוע. האלנטרה N מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 276 כ"ס ומומנט של 40 קג"מ. הגירסה האוטומטית מצויידת בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT בעלת שמונה הילוכים. האלנטרה N הידנית מצויידת בתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הביצועים בהתאם כאשר הגירסה האוטומטית מזנקת מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות, ואילו הידנית עושה את הזינוק הזה בדיוק בתוך 5.8 שניות. המהירות המירבית 250 קמ"ש.
- קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על מנת להעביר את כל הכח לכביש מצוידת האלנטרה N בחישוקים בגודל ''19, וצמיגים ספורטיביים במידה 245/35.
האלנטרה N מצויידת בנוסף בדיפרנציאל מוגבל החלקה, בקרת זינוק, Rev Matching לסנכרון סל"ד בהורדת הילוכים בדגם הידני, ושלושה מצבי N בדגם האוטומטי לנהיגה ספורטיבית.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
בתחום הבטיחות, כמקובל ביונדאי, יש סט מערכות אקטיביות מלא עם שש כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות אקטיבית ועוד. ציון איבזור הבטיחות – 6.
מחיר ותחרות
האלנטרה N הידנית משווקת במחיר של 225.0 אש"ח, וה-N האוטומטית ב 235.0 אש"ח.
האלנטרות N מגדילות את היצע המשפחתיות הספורטיביות שפתאום מאפשר ללקוח הפרטי לבחור מבין כמה מכוניות משובחות. החל במאזדה 3 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר במחיר שמתחיל ב 195.0 אש"ח או 210.0 אש"ח בהתאם לרמת הגימור, אוקטביה RS המשווקת היום במחיר של 267.0 אש"ח, ועד לגולף GTI המשווקת במחיר של 305.0 אש"ח.
- 2.אבל עדיין......יונדאיקצת בעייתי עם הכבוד בכביד (ל"ת)נחמד 28/06/2025 18:08הגב לתגובה זו
- 1.איפה חוות דעת והשוואה מול רכבים אחרים בקטגוריה (ל"ת)כתבה משעממת עם אינסוף נתונים 27/06/2025 08:46הגב לתגובה זו
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
ג'אקו הפכה ללהיט השנה והחזירה את כלמוביל למקום הראשון; קרסו מזנקת, טלקאר ואונגר בירידה, וטסלה ממשיכה להיחלש
שוק יבואניות הרכב בישראל עבר בשנים האחרונות מהפכה עמוקה. אם עד לפני כחמש שנים היה זה תחום שמרני שבו השינויים התרחשו באיטיות, כניסת הרכבים החשמליים וההיברידיים, ובעיקר התפרצות המותגים הסיניים, טלטלו את הסדר הישן והפכו את הענף לדינמי ותחרותי מתמיד. נאמנות הצרכנים למותגים ותיקים התערערה, ויבואנים שנשענו על מותגים מסורתיים בלבד נאלצו להתמודד עם ירידות חדות במכירות, בעוד אחרים, שהימרו בזמן על השוק הסיני, נהנים כעת מגידול דו-ספרתי ואף תלת-ספרתי בהיקפי המסירות.
בפסגת הענף ניצבת השנה כלמוביל של שמואל חרלפ, ששווייה מוערך בכ-8 מיליארד שקל. לאחר שנה מאתגרת שבה נתח השוק שלה ירד ל-17.8%, החברה התאוששה במהירות בזכות החדרת מותג החשמליות הסיני ג'אקו (JAECOO), שהפך לרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2025. מתחילת השנה נמסרו בישראל כ-13 אלף רכבי ג'אקו, המהווים כשליש מסך המסירות של קבוצת כלמוביל. בכך הצליחה החברה להחזיר לעצמה נתח שוק מרשים של 20.8%, ולהוביל את השוק בפער גדול.
עם זאת, מדובר בהצלחה שמחייבת גיוון: מותגים סיניים נוטים לתנודתיות חדה, וכלמוביל תידרש למצוא את ה”ג'אקו הבאה” כדי לשמור על מעמדה.
במקום השני שומרת על יציבות יוניון מוטורס של ג’ורג’ חורש, עם נתח שוק של 14.9%. החברה נשענת על ההצלחה המתמשכת של טויוטה, שדגמיה הפופולריים, RAV4 ויאריס קרוס, ממשיכים להימכר היטב. לצד טויוטה, יוניון שילבה בהצלחה מותגים סיניים כמו ג’ילי וזיקר, אך שניהם חוו השנה ירידות ניכרות של 22% ו-24% בהתאמה, בהתאם לשינויי הטעם של הצרכנים.
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- למרות ההקלה במכסים: למה מניות הרכב נופלות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הזינוק המרשים ביותר רושמת השנה קרסו מוטורס קרסו מוטורס 1.23% , שטיפסה למקום השלישי עם נתח שוק של 14.6%, לאחר שלפני שלוש שנים הסתפקה רק ב-4%. הסיבה המרכזית: המותג הסיני צ’רי (Chery), שהפך לשם דבר בישראל ומכר השנה לא פחות מ-21 אלף מכוניות, כ-66% ממכירות הקבוצה. לצדו נהנתה קרסו גם מהצלחת מותג אקספנג (XPeng), שממנו נמכרו כ-5,000 רכבים נוספים. שוק ההון הגיב בהתאם, ושווי החברה הוכפל בשנה האחרונה ל-4 מיליארד שקל.