
קיה EV3 ו-EV4 - החשמליות שיכולות להחזיר את קיה למרכז הבמה
לקיה שנדחקה מעט הצידה ממרכז הבמה המקומית יש שני דגמים חדשים חשמליים בעלי פוטנציאל גדול לשנות את התמונה. הקיה EV3 צפוי להגיע עוד השנה לשוק המקומי. הקיה EV4 כרגע ללא צפי, ועם סימן שאלה גדול. אני מאמין שהיא יכול לייצר את השינוי הנחוץ בשוק.
עם מבול הדגמים החדשים שמגיעים לשוק המקומי בשנים האחרונות, נדמה שמקומה של קיה בשוק נדחק מעט לאחור. מי ששלטה בשוק ללא עוררין עם להיטים כמו הפיקנטו (שעדיין מצליחה יחסית בהעדר תחרות) והספורטאז' 1.6 שעשה מהפיכה בשוק הרכב המקומי, נדחקה הצידה כשהיא חסרה דגמים תחרותיים.
מאז ימי הספורטאז' והפיקנטו שוק הרכב המקומי עבר מהפיכה גדולה. הדגמים ההיברידיים נכנסו בקול תרועה רמה, בהם גם הקיה נירו, רכבי פאלג אין נכנסו, יצאו וחזרו במהלך שלקח כמה שנים, כשהנירו PHEV היה מהדגמים הבולטים של הסגמנט. כמובן שעם חדירת כלי הרכב החשמליים, וכניסת יצרנים חדשים לשוק, בעיקר מסין יצרו מצב חדש בו ליין המוצרים של קיה המיובאת על ידי טלקאר, סובל מנחיתות יחסית. זה לא שדגמי קיה לא נמכרים, הם נמכרים היטב. גם הפיקנטו, גם הסטוניק, הנירו החדשה, הספורטאז' שמגיע עכשיו גם בדגם היברידי ועוד. גם הקיה EV6 היא רכב מעולה, וכך גם הקיה EV9, אבל שתיהן יקרות ולא יכולות להימכר באלפי יחדות או למעלה מכך. בסגמנטים החמים ביותר, חשמליות SUV ומשפחתיות שעדיין נמכרות היטב בעיקר לציי רכב, אין לקיה מענה בימים אלו.
כל זה עומד להשתנות, ובקרוב מאוד.
טלקאר יבואנית קיה לישראל עומדת להנחית בישראל שני דגמים חשמליים חדשים, טכנולוגיים מאוד, מעוצבים בצורה שלא ניתן להתעלם מהם. אנחנו מדברים על הקיה EV3 ועל הקיה EV4.
קיה EV3
ה EV3 קרוסאובר חשמלי בסגמנט C-SUV. המידות כאילו תפורות למרכז הסגמנט עם אורך כולל של 4.3 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 בדומה לספורטאז' הנוכחי. הרוחב 1.85 מטר, הגובה 1.56. העיצוב מיוחד מאוד כשהוא שואב אלמנטים מהקיה EV6 המשובחת ומה EV9 המרשים.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- נסטלה עושה מהפכה בשוק הקפה ומה קרה היום לפני 27 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקיה EV3 משתמשת בפלטפורמה המתקדמת של היצרנית ה E-GMP, ועושה שימוש במערכת חשמל במתח 400V. ל – EV3 שני מארזי סוללות, הראשון בקיבולת 53.8Kwh שאני לא רואה טעם לייבא לישראל. השני רלוונטי מאוד עם סוללה בקיבולת של 81.4Kwh ברוטו, ו – 78.0Kwh נטו. הטווח צפוי להיות מעל 450 ק"מ במציאות. טעינה איטית AC בהספק של 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 135Kw. הרכב לא עושה שימוש במערכת החשמל הקיימת של היצרנית במתח 800V, כך שהטעינה המהירה איטית יותר מהמקובל בדגמי ה EV6 / EV9.
לקיה EV3 מנוע בהספק של 204 כ"ס ומומנט של כ – 29 קג"מ, המספקים ביצועים של פחות משמונה שניות מעמידה ל – 100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 170 קמ"ש.
- מקסוס eTERRON 9 - טנדר חשמלי 1 טון, לקראת שיווק
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- תוכן שיווקי למכור את קרן ההשתלמות על ה-S&P? היא סיפקה תשואה שלילית כשהמדד עלה
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
מבחינת ממשקים ומסכים, כמקובל יש לצפות ללוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה, כל אחד בגודל ''12.3, עם קישוריות מאלה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה EV3 הושק באירופה עוד בשנת 2024, ומשווק לציבור כשהוא מקבל ביקורות טובות מאוד. דגם זה צפוי להיות מושק בישראל עוד השנה, כשהוא ייכנס ללב התחרות מול דגמים פופולריים כמו הBYD Atto3, לינק & קו 02, ג'ילי EX5 ועוד – כולן טובות וראויות, כשהמחירים נעים בין 162.0 אש"ח ל 172.0 אש"ח. זה גם מגדיר את סביבת המחיר של ה EV3. אם היבואן יתמחר את הרכב כפי שהוא תמחר את הנירו החשמלי או את הנירו פלוס החשמלי, כלומר בסביבות 190.0 אש"ח – 200.0 אש"ח – הוא יישאר עם הרכב במגרשים, וימשיך לצפות במתחרים ממלאים את הכבישים. עם זאת, במידה והרכב יתומחר באופן תחרותי מול המתחרים, צפויה לו הצלחה גם מול לקוחות פרטיים וגם בעולמות ציי הרכב.
קיה EV4
הדגם השני המעניין הוא הקיה EV4 , רכב הרבה יותר מורכב. מדובר ברכב משפחתי בתצורת סדאן (ארבע דלתות ותא מטען), או בדגם האצ'בק מעניין מאוד. הפלטפורמה זהה לזו של ה EV3 עם אותם מארזי סוללות, הספקים, ומנועים. הטווחים לדגם עם הסוללה הגדולה כבר אמורים לעלות מעל 500 ק"מ בתקן WLTP.
המידות של ה EV4 מעניינות מאוד. דגם הסדאן עם אורך כולל של 4.73 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, גדול מכל המשפחתיות המשווקות היום, ונושק לזה של הסקודה סופרב, רכב המנהלים של סקודה. הרוחב 1.86 מטר והגובה 1.48 מטר. דגם ההאצ'בק (כלומר 'קומפקטי' חמש דלתות) עם אורך כולל של 4.43 מטר, כששאר המידות דומות עד זהות (בסיס גלגלים ורוחב).
סגמנט המשפחתיות נמוג כמעט לחלוטין עבור הלקוח הפרטי, אולם סגמנט זה חי ובועט בשוק המוסדי, וכאן טלקאר יכולה לייצר מהלך גדול של העברת הציים המוסדיים לחשמל באמצעות משפחתית. חלק מציי הרכב הגדולים נמנעים מהמעבר לחשמל בגלל 'מראית עין' של מסירת קרוסאוברים לציבור העובדים, וזה בדיוק המקום בו טלקאר יכולה להצליח עם ה EV4 גם הסדאן וגם ההאצ'בק. ה EV4 עם בסיס הגלגלים הגדול שלה, והחסכון הגדול בצריכת הדלק יכולה להיות 'שובר שוויון' בסגמנט. זה המקום לציין כי בשנת 2024 נמסרו כ – 8400 יחידות של יונדאי אלנטרה היברידית, ועוד כ – 7500 יחידות של סקודה אוקטביה. מתחילת 2025 נמסרו עוד 4300 יחידות מהאלנטרה בנוסף ל – 3700 אוקטביות, ובסה"כ קרוב ל 24,000 יחידות משני הדגמים הללו בלבד, אליהם יש להוסיף מעל ל - 3200 מאזדה 3, זאת ללא מכירות של הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי על ישראל. רוצה לומר שסגמנט המשפחתיות חי וקיים, וטלקאר יכולה לראות בו פוטנציאל למכירת אלפי כלי רכב .
דגם ההאצ'בק מביא סוף-סוף רכב חשמלי לסגמנט הקומפקטי, דבר שכמעט ולא קיים היום. זה סגמנט חשוב ומשמעותי שהיה בעבר פופולרי מאוד, אבל איבד מזוהרו לטובת קרוסאוברים. גם בו יש פוטנציאל לא ממומש של אלפי כלי רכב ויכולת של טלקאר להחזיר את קיה למרכז הבמה.
כמובן שהנתון המשמעותי שיקבע את הצלחת הדגמים הוא התמחור. מחירה של משפחתית סטנדרטית עומד היום על 170.0 אש"ח ומעלה. ל - EV4 יהיה יתרון גדול בבסיס הגלגלים ובמרווח הפנימי. אם היבואן יתמחר את הרכב יקר מדי, הוא יגיע לאחר שנה למבצעי ה – '0 ק"מ' וחבל. עדיף מראש לתמחר כך שהשוק יאמץ את המכוניות, ויהנה מהן ישירות מהיבואן. על מנת שזה יקרה לא רק היבואן נושא באחריות, אלא גם היצרנית הקוריאנית. יש לקוות כי הם קוראים עברית, ומבינים שהם צריכים להיות יותר מציאותיים בתמחור מול היבואן, על מנת שקיה תחזור להיות שחקן מוביל בשוק הישראלי כפי שהיתה בעבר.
כך או כך, שני דגמים מאוד מסקרנים, גם ה EV3 שעתיד להגיע לארץ עוד השנה, וגם ה EV4 שלא יגיע לפני 2026, יכולים לשנות את המצב ולהחזיר את קיה למרכז הבמה.
אנחנו נהיה כאן לדווח.
- 5.Ev6 28/06/2025 23:52הגב לתגובה זורכב של 250000 אין אפליקציה בישראל. בנוסף אין עברית במולטימדיה אנדרואיד אוטו רק עם כבל והרכב לא ננעל אוטומטית כשמתרחקים ממנו.
- 4.כבר אכזבה אמרו 600 קמ טווח (ל"ת)אנונימי 28/06/2025 22:13הגב לתגובה זו
- 3.יחיאל 27/06/2025 10:33הגב לתגובה זוראיתי באירופה ev2 ev3 מכוניות קומפקטיות ומאוד זולות שם למה לא מביאים אותם ארצה תוקעים לנו מכוניות גדולות במחירים מופקעים
- 2.אנונימי 24/06/2025 17:46הגב לתגובה זואם יוסיפו לרכב גלגל רזרבי יתכן שבאמת יחזרו לקדמת הבמה
- 1.גילי 24/06/2025 11:50הגב לתגובה זומגיעים אולי עוד שנה ועד אז יגיעו עוד רכבים נוספים
- אנונימי 24/06/2025 16:55הגב לתגובה זולפני שקראת את הכתבה לא ידעת שיש כאלה מכוניות. עכשיו אתה יודע. זה לא הבסיס לכל קריאה של טקסט

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.
מלחמת מחירים כבר כאן.
אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.
דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד
כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury. המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.
הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.
בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.
את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- נתוני מסירות - ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש.
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלחמת מחירים
מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
תעריפי הנסיעה במוניות לא עודכנו ובנתב"ג חסרות מוניות: הנהגים מאיימים בשביתה כללית, האם הגיע הזמן שהאוצר יאיים בחזרה - נכניס לכאן את אובר!
מי שנחת בישראל בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ודאי שם לב לתורים ארוכים של נוסעים שמחכים למונית, אך המוניות עצמן מגיעות בטפטוף. הנסיעות הבין עירוניות פשוט לא משתלמות יותר לנהגים במיוחד מנתב"ג והם מעדיפים לוותר עליהן לטובת נסיעות קצרות ומכניסות יותר באזורים עירוניים.
לפני כשש שנים עודכנו תעריפי המוניות בפעם האחרונה ומאז הפכה הנסיעה הארוכה לפחות כדאית כלכלית לנהגים. התוצאה? נהגים רבים בוחרים להישאר באזורי המטרופולינים והשירות לשדה התעופה נפגע קשות. לאורך כל התקופה ארגוני נהגי המוניות דורשים עדכון מחירים מיידי אך משרד האוצר לא מקבל החלטה. יש הסכמות בין המשרדים הרלוונטיים אך ההצעה עדיין לא עברה.
לפי ההצעה שסוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה כל קילומטר לאחר הקילומטר ה-11 יתייקר בכ-1.75 שקלים בתנאי שהעלייה הכוללת לא תעלה על 16%. זוהי התייקרות משמעותית כשגם כך המחירים בשמיים. לדוגמה נסיעה מרמת גן לנתב"ג שמחירה כיום נע בין 140 ל-160 שקלים (תלוי בשעה ובתעריף) צפויה לעלות לאחר העדכון בין 155 ל-190 שקלים. במקביל נסיעה ארוכה יותר כמו מנתניה לנתב"ג (כ-54 ק"מ) שעולה כיום כ-250 שקלים תעלה לכ-280-310 שקלים.
למה המחירים המטורפים האלו? גם הוצאות שוטפות אכן התייקרו לרבות דלק, תיקונים וכו', וגם עלות הזמן של הנהג. אין שלא נסתכל על זה, העלות הגדולה היא שכר העבודה של הנהג וכנוסעים במונית במשך שעה, רק הזמן הוא במינימום 100 שקלים. יש חוסר הגיון בסיסי לנסוע במונית, אם יש תחבורה ציבורית זולה, אבל במקרים רבים אין תחב"צ ואין ברירה. הבעיה שמשרד התחבורה גם בולם כל התקדמות - שאלת השאלות היא מדוע איך אובר בארץ? זה היה חוסך סכומי עתק לנוסעים, אבל מעבר להסבר הפשוט לגבי הלובי של נהגי המוניות, יש בארץ רגולציה כבדה על נהגי מוניות ולהבדיל מהמנגנון של אובר, שבו ניתן להפוך לנהג פרילנס בפרוצדורה פשוטה, מבלי יותר מדי עלויות, בארץ הערכה גסה של עלויות היא כחצי מיליון שקל לפני שניתן לקחת את הנוסע הראשון, מנתב"ג או מכל מקום אחר.
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- התייקרות משמעותית בתעריפי המוניות: נסיעות בין-עירוניות יעלו ב-16% באוגוסט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם ההכשרה של נהגי מוניות אינה יקרה במיוחד, וניתן להעריך אותה בכ-15 אלף שקל, אבל ההמתנה לקורס עלולה לקחת מספר חודשים. החלק המשמעותי והיקר יותר הוא בראש ובראשונה "מספר", או במלים אחרות רישיון העסק לכלי רכב מסחרי להסעת נוסעים בתשלום. ניתן לסחור ב-"מספר", והעלות שלו לרכישת מספר היא כ-250 אלף שקל. כמובן שניתן להשכיר מספר קיים, אבל העלות תהיה כ-5000 שקל לחודש בממוצע. בנוסף, כלי הרכב עצמו חייב להיות לא יותר מ-12 חודשים על הכביש כשהוא נכנס לתפקד כמונית, וכך בעצם העלות להפעלת מונית היא גדולה לאין שיעור מאשר במדינות אחרות, שבהן ניתן לעבוד תוך יום עד שבוע, עם הוצאה של מאות בודדות של שקלים.