קיה EV3 ו-EV4 - החשמליות שיכולות להחזיר את קיה למרכז הבמה
לקיה שנדחקה מעט הצידה ממרכז הבמה המקומית יש שני דגמים חדשים חשמליים בעלי פוטנציאל גדול לשנות את התמונה. הקיה EV3 צפוי להגיע עוד השנה לשוק המקומי. הקיה EV4 כרגע ללא צפי, ועם סימן שאלה גדול. אני מאמין שהיא יכול לייצר את השינוי הנחוץ בשוק.
עם מבול הדגמים החדשים שמגיעים לשוק המקומי בשנים האחרונות, נדמה שמקומה של קיה בשוק נדחק מעט לאחור. מי ששלטה בשוק ללא עוררין עם להיטים כמו הפיקנטו (שעדיין מצליחה יחסית בהעדר תחרות) והספורטאז' 1.6 שעשה מהפיכה בשוק הרכב המקומי, נדחקה הצידה כשהיא חסרה דגמים תחרותיים.
מאז ימי הספורטאז' והפיקנטו שוק הרכב המקומי עבר מהפיכה גדולה. הדגמים ההיברידיים נכנסו בקול תרועה רמה, בהם גם הקיה נירו, רכבי פאלג אין נכנסו, יצאו וחזרו במהלך שלקח כמה שנים, כשהנירו PHEV היה מהדגמים הבולטים של הסגמנט. כמובן שעם חדירת כלי הרכב החשמליים, וכניסת יצרנים חדשים לשוק, בעיקר מסין יצרו מצב חדש בו ליין המוצרים של קיה המיובאת על ידי טלקאר, סובל מנחיתות יחסית. זה לא שדגמי קיה לא נמכרים, הם נמכרים היטב. גם הפיקנטו, גם הסטוניק, הנירו החדשה, הספורטאז' שמגיע עכשיו גם בדגם היברידי ועוד. גם הקיה EV6 היא רכב מעולה, וכך גם הקיה EV9, אבל שתיהן יקרות ולא יכולות להימכר באלפי יחדות או למעלה מכך. בסגמנטים החמים ביותר, חשמליות SUV ומשפחתיות שעדיין נמכרות היטב בעיקר לציי רכב, אין לקיה מענה בימים אלו.
כל זה עומד להשתנות, ובקרוב מאוד.
טלקאר יבואנית קיה לישראל עומדת להנחית בישראל שני דגמים חשמליים חדשים, טכנולוגיים מאוד, מעוצבים בצורה שלא ניתן להתעלם מהם. אנחנו מדברים על הקיה EV3 ועל הקיה EV4.
קיה EV3
ה EV3 קרוסאובר חשמלי בסגמנט C-SUV. המידות כאילו תפורות למרכז הסגמנט עם אורך כולל של 4.3 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 בדומה לספורטאז' הנוכחי. הרוחב 1.85 מטר, הגובה 1.56. העיצוב מיוחד מאוד כשהוא שואב אלמנטים מהקיה EV6 המשובחת ומה EV9 המרשים.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- קיה EV3-איך כוכב אחד לבד מעז? (מול מיטב תוצרת סין)
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקיה EV3 משתמשת בפלטפורמה המתקדמת של היצרנית ה E-GMP, ועושה שימוש במערכת חשמל במתח 400V. ל – EV3 שני מארזי סוללות, הראשון בקיבולת 53.8Kwh שאני לא רואה טעם לייבא לישראל. השני רלוונטי מאוד עם סוללה בקיבולת של 81.4Kwh ברוטו, ו – 78.0Kwh נטו. הטווח צפוי להיות מעל 450 ק"מ במציאות. טעינה איטית AC בהספק של 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 135Kw. הרכב לא עושה שימוש במערכת החשמל הקיימת של היצרנית במתח 800V, כך שהטעינה המהירה איטית יותר מהמקובל בדגמי ה EV6 / EV9.
לקיה EV3 מנוע בהספק של 204 כ"ס ומומנט של כ – 29 קג"מ, המספקים ביצועים של פחות משמונה שניות מעמידה ל – 100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 170 קמ"ש.
- יבואני הרכב תחת מתקפה רגולטורית - למה זה לא ישפיע על המחירים?
- מה קורה ברכבת ישראל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- בלאק פריידיי: מבצע של אייר חיפה עד חמישי
מבחינת ממשקים ומסכים, כמקובל יש לצפות ללוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה, כל אחד בגודל ''12.3, עם קישוריות מאלה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה EV3 הושק באירופה עוד בשנת 2024, ומשווק לציבור כשהוא מקבל ביקורות טובות מאוד. דגם זה צפוי להיות מושק בישראל עוד השנה, כשהוא ייכנס ללב התחרות מול דגמים פופולריים כמו הBYD Atto3, לינק & קו 02, ג'ילי EX5 ועוד – כולן טובות וראויות, כשהמחירים נעים בין 162.0 אש"ח ל 172.0 אש"ח. זה גם מגדיר את סביבת המחיר של ה EV3. אם היבואן יתמחר את הרכב כפי שהוא תמחר את הנירו החשמלי או את הנירו פלוס החשמלי, כלומר בסביבות 190.0 אש"ח – 200.0 אש"ח – הוא יישאר עם הרכב במגרשים, וימשיך לצפות במתחרים ממלאים את הכבישים. עם זאת, במידה והרכב יתומחר באופן תחרותי מול המתחרים, צפויה לו הצלחה גם מול לקוחות פרטיים וגם בעולמות ציי הרכב.
קיה EV4
הדגם השני המעניין הוא הקיה EV4 , רכב הרבה יותר מורכב. מדובר ברכב משפחתי בתצורת סדאן (ארבע דלתות ותא מטען), או בדגם האצ'בק מעניין מאוד. הפלטפורמה זהה לזו של ה EV3 עם אותם מארזי סוללות, הספקים, ומנועים. הטווחים לדגם עם הסוללה הגדולה כבר אמורים לעלות מעל 500 ק"מ בתקן WLTP.
המידות של ה EV4 מעניינות מאוד. דגם הסדאן עם אורך כולל של 4.73 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, גדול מכל המשפחתיות המשווקות היום, ונושק לזה של הסקודה סופרב, רכב המנהלים של סקודה. הרוחב 1.86 מטר והגובה 1.48 מטר. דגם ההאצ'בק (כלומר 'קומפקטי' חמש דלתות) עם אורך כולל של 4.43 מטר, כששאר המידות דומות עד זהות (בסיס גלגלים ורוחב).
סגמנט המשפחתיות נמוג כמעט לחלוטין עבור הלקוח הפרטי, אולם סגמנט זה חי ובועט בשוק המוסדי, וכאן טלקאר יכולה לייצר מהלך גדול של העברת הציים המוסדיים לחשמל באמצעות משפחתית. חלק מציי הרכב הגדולים נמנעים מהמעבר לחשמל בגלל 'מראית עין' של מסירת קרוסאוברים לציבור העובדים, וזה בדיוק המקום בו טלקאר יכולה להצליח עם ה EV4 גם הסדאן וגם ההאצ'בק. ה EV4 עם בסיס הגלגלים הגדול שלה, והחסכון הגדול בצריכת הדלק יכולה להיות 'שובר שוויון' בסגמנט. זה המקום לציין כי בשנת 2024 נמסרו כ – 8400 יחידות של יונדאי אלנטרה היברידית, ועוד כ – 7500 יחידות של סקודה אוקטביה. מתחילת 2025 נמסרו עוד 4300 יחידות מהאלנטרה בנוסף ל – 3700 אוקטביות, ובסה"כ קרוב ל 24,000 יחידות משני הדגמים הללו בלבד, אליהם יש להוסיף מעל ל - 3200 מאזדה 3, זאת ללא מכירות של הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי על ישראל. רוצה לומר שסגמנט המשפחתיות חי וקיים, וטלקאר יכולה לראות בו פוטנציאל למכירת אלפי כלי רכב .
דגם ההאצ'בק מביא סוף-סוף רכב חשמלי לסגמנט הקומפקטי, דבר שכמעט ולא קיים היום. זה סגמנט חשוב ומשמעותי שהיה בעבר פופולרי מאוד, אבל איבד מזוהרו לטובת קרוסאוברים. גם בו יש פוטנציאל לא ממומש של אלפי כלי רכב ויכולת של טלקאר להחזיר את קיה למרכז הבמה.
כמובן שהנתון המשמעותי שיקבע את הצלחת הדגמים הוא התמחור. מחירה של משפחתית סטנדרטית עומד היום על 170.0 אש"ח ומעלה. ל - EV4 יהיה יתרון גדול בבסיס הגלגלים ובמרווח הפנימי. אם היבואן יתמחר את הרכב יקר מדי, הוא יגיע לאחר שנה למבצעי ה – '0 ק"מ' וחבל. עדיף מראש לתמחר כך שהשוק יאמץ את המכוניות, ויהנה מהן ישירות מהיבואן. על מנת שזה יקרה לא רק היבואן נושא באחריות, אלא גם היצרנית הקוריאנית. יש לקוות כי הם קוראים עברית, ומבינים שהם צריכים להיות יותר מציאותיים בתמחור מול היבואן, על מנת שקיה תחזור להיות שחקן מוביל בשוק הישראלי כפי שהיתה בעבר.
כך או כך, שני דגמים מאוד מסקרנים, גם ה EV3 שעתיד להגיע לארץ עוד השנה, וגם ה EV4 שלא יגיע לפני 2026, יכולים לשנות את המצב ולהחזיר את קיה למרכז הבמה.
אנחנו נהיה כאן לדווח.
- 5.Ev6 28/06/2025 23:52הגב לתגובה זורכב של 250000 אין אפליקציה בישראל. בנוסף אין עברית במולטימדיה אנדרואיד אוטו רק עם כבל והרכב לא ננעל אוטומטית כשמתרחקים ממנו.
- 4.כבר אכזבה אמרו 600 קמ טווח (ל"ת)אנונימי 28/06/2025 22:13הגב לתגובה זו
- 3.יחיאל 27/06/2025 10:33הגב לתגובה זוראיתי באירופה ev2 ev3 מכוניות קומפקטיות ומאוד זולות שם למה לא מביאים אותם ארצה תוקעים לנו מכוניות גדולות במחירים מופקעים
- 2.אנונימי 24/06/2025 17:46הגב לתגובה זואם יוסיפו לרכב גלגל רזרבי יתכן שבאמת יחזרו לקדמת הבמה
- 1.גילי 24/06/2025 11:50הגב לתגובה זומגיעים אולי עוד שנה ועד אז יגיעו עוד רכבים נוספים
- אנונימי 24/06/2025 16:55הגב לתגובה זולפני שקראת את הכתבה לא ידעת שיש כאלה מכוניות. עכשיו אתה יודע. זה לא הבסיס לכל קריאה של טקסט
הפלאג אין הזולה בישראל BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן.הפלאג אין הזולה בישראל - BYD Atto2 DM-i
'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה את גירסת הפלאג אין ל Atto2 שוהשקה בישראל בשבוע שעבר.
המחיר 150.0 אש"ח כולל הטבת השקה.
בשבוע שעבר דיווחנו לכם על השקת ה BYD Atto2 החשמלי על ידי 'שלמה מוטורס'. נזכיר, ה BYD Atto2 הוא קרוסאובר בסגמנט B+ Suv, כלומר עדיין לא גדול כמו קרוסאובר בסגמנט C, אבל גם לא ממש קטן כמו קרוסאוברים בסגמנט B. כבר בדיווח בשבוע שעבר עידכנו כי בקרוב תושק ה BYD Atto2 בגירסת פלאג אין, והיא אכן הושקה הבוקר במתחם החדש של BYD בשורק.
ה BYD Atto2 DM-i היא כאמור גירסת פלאג אין של הקרוסאובר החדש של BYD והיא מצטרפת ל BYD Sealion 5 DM-i שהושקה בתחילת השנה, ול BYD SEAL U DM-i ובכך משלים 'משפחה' של קרוסאוברים בתצורת פלאג אין, יחד עם ה Seal5 המשפחתית בתצורת פלאג אין, לצד ליין הדגמים החשמליים המוכרים של החברה, החל מהדולפין סרף העירונית ועד הטאנג הגדול.
ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין ארוך בשני ס"מ מאחיו החשמלי עם אורך כולל של 4.33 מטר, רוחב של 1.83 מטר וגובה של 1.675 מטר. בסיס הגלגלים 2.62 מטר.
הייחודיות של ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין היא שמדובר כרגע ברכב הפלאג אין הזול בישראל. ל BYD Atto2 סוללה בקיבולת 18Kwh המאפשרת טווח חשמלי של עד 90 ק"מ, וטווח משולב של בנזין וחשמל של 1000 ק"מ בתקן WLTP.
- ה BYD Atto2 בישראל -התחרות מתגברת בג'יפונים הקטנים
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'ורג חורש יוניון (רשתות)יבואני הרכב תחת מתקפה רגולטורית - למה זה לא ישפיע על המחירים?
יבואני רכב גדולים זומנו לשימוע במשרד התחבורה אחרי שרשות התחרות קבעה שהשוק לא תחרותי; ביקורת שנתית קבועה נשמעת גם מצד המבקר שכינה את היבואנים הגדולים - קרטל רכב. השנה דווקא התחרות עלתה, אבל היא צריכה עצימות גדולה יותר, ולמה זה לא באמת משנה כבר ליבואני הרכב הגדולים?
בשועות האחרונים התגברה הפעילות הרגולטורית בשוק הרכב הישראלי, עם זימון יבואנים מרכזיים לשימועים במשרד התחבורה. הרשות לתחרות, בראשות מיכל כהן, המליצה שלא לחדש רישיונות יבוא למותגים ספציפיים, כחלק ממאמץ להפחית ריכוזיות. ההליך כולל חידוש זמני של זיכיונות לתקופה של 3-4 חודשים בלבד, במקום 2-3 שנים כמקובל, מה שמעיד על חקירה פעילה. הדברים מתרחשים על רקע דוח מבקר המדינה האחרון, שחושף שליטה של ארבע יבואניות גדולות בכ-60% ממכירות הרכב החדש בישראל. הדוח, שפורסם באוקטובר, מדגיש כי הבעיות שנחשפו בדוח קודם מ-2022 לא רק שלא נפתרו, אלא אף הוחמרו, בעיקר בהיעדר התקדמות ביישום רפורמות.
אין תחרות עצימה בשוק הרכב
ההמלצה המרכזית של הרשות לתחרות מתמקדת בטלקאר, יבואנית קיה הוותיקה. הרשות קבעה כי חידוש זיכיונות למותגים כמו SERES (רכבי חשמל סיניים), DFSK (מסחריות סיניות) עלול לפגוע בתחרות. הסיבה: טלקאר מחזיקה בנתח שוק משמעותי בקטגוריית רכבי נוסעים (M1), והוספת מותגים נוספים עלולה להוביל ל"ייבוש" מכירותיהם, שיווק בכמויות נמוכות או במחירים לא תחרותיים, כדי למנוע תחרות פנימית עם קיה. טלקאר טוענת כי למדה על ההמלצה דרך התקשורת בלבד, ומשוכנעת שבשימוע תוכיח כי פעילותה תורמת לתחרות, במיוחד בקטגוריית החשמל.
הרשות שולחת אותות דומים ליבואנים גדולים נוספים, כמו יוניון שמייבאת את המותג GAC שעל הכוונת וכנראה שיש נוספים. לחברות יש אולטימטום - ויתור על זיכיונות כתנאי לחידוש. זיכיונות של מותגים גדולים אצל מספר יבואנים יבדקו בקרוב. צריך להדגיש כי משרד התחבורה אינו מחויב להמלצות רשות התחרות, אך נוטה לאמצן.
שוק הרכב הישראלי מוסדר בחוק שירותי הרכב מ-2016, שמטרתו להגביר תחרות דרך פתיחת יבוא מקביל, זעיר ואישי. החוק פטר יבואנים עקיפים מרישיונות מלאים, הוריד דרישות הון והפחית חובות שירות, ואף אפשר יבוא רכבים משומשים עד שנתיים מייצור. עם זאת, יישום החוק נותר חלקי. יבוא ישיר שולט ב-97% מהשוק, בעוד יבוא מקביל מהווה 3% בלבד. הריכוזיות נובעת ממבנה השוק: 12-18 יבואנים פעילים, אך בפועל: יוניון, כלמוביל, צ'מפיון מוטורס, דלק מוטורס, קרסו מוטורס וטלקאר שולטות.
- המלחמה שמה ברקס לשוק הרכב: ירידה במכירות החדשות והמשומשות; אבל יבואני הרכב מכינים לכם הפתעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדד CR4 ומדד HHI (הירשמן-הרפינדל) שבודקים ריכוזיות מעידים על שוק ריכוזי. דוח מבקר המדינה חוזר על כשלים אלה באופן כמעט זהה לדוחות קודמים, ומדגיש כי רפורמות כמו "לא עוצרים בנמל" (הסרת בדיקות מכון הרישוי) ו"מה שטוב לאירופה" (אימוץ תקנים אירופיים) לא הובילו לשינוי מהותי. השוק עמוס בחסמים, לרבות: רישום רכבים מקבילים כ"יד שנייה" (מה שפוגע בערך), מגבלה של 20 רכבים לשנה ליבואנים זעירים, ולוחות זמנים ארוכים להובלה. כפי שדווח כאן, הדוח מציין כי פתיחת המשק ליבוא איטית מאוד.
