קיה EV3. קרדיט אתר thedisconnektקיה EV3. קרדיט אתר thedisconnekt

קיה EV3 ו-EV4 - החשמליות שיכולות להחזיר את קיה למרכז הבמה

לקיה שנדחקה מעט הצידה ממרכז הבמה המקומית יש שני דגמים חדשים חשמליים בעלי פוטנציאל גדול לשנות את התמונה. הקיה EV3 צפוי להגיע עוד השנה לשוק המקומי. הקיה EV4 כרגע ללא צפי, ועם סימן שאלה גדול. אני מאמין שהיא יכול לייצר את השינוי הנחוץ בשוק.  

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה קיה טלקאר EV3 EV4

עם מבול הדגמים החדשים שמגיעים לשוק המקומי בשנים האחרונות, נדמה שמקומה של קיה בשוק נדחק מעט לאחור. מי ששלטה בשוק ללא עוררין עם להיטים כמו הפיקנטו (שעדיין מצליחה יחסית בהעדר תחרות) והספורטאז' 1.6 שעשה מהפיכה בשוק הרכב המקומי, נדחקה הצידה כשהיא חסרה דגמים תחרותיים.

מאז ימי הספורטאז' והפיקנטו שוק הרכב המקומי עבר מהפיכה גדולה. הדגמים ההיברידיים נכנסו בקול תרועה רמה, בהם גם הקיה נירו, רכבי פאלג אין נכנסו, יצאו וחזרו במהלך שלקח כמה שנים, כשהנירו PHEV היה מהדגמים הבולטים של הסגמנט. כמובן שעם חדירת כלי הרכב החשמליים, וכניסת יצרנים חדשים לשוק, בעיקר מסין יצרו מצב חדש בו ליין המוצרים של קיה המיובאת על ידי טלקאר, סובל מנחיתות יחסית. זה לא שדגמי קיה לא נמכרים, הם נמכרים היטב. גם הפיקנטו, גם הסטוניק, הנירו החדשה, הספורטאז' שמגיע עכשיו גם בדגם היברידי ועוד. גם הקיה EV6 היא רכב מעולה, וכך גם הקיה EV9, אבל שתיהן יקרות ולא יכולות להימכר באלפי יחדות או למעלה מכך. בסגמנטים החמים ביותר, חשמליות SUV ומשפחתיות שעדיין נמכרות היטב בעיקר לציי רכב, אין לקיה מענה בימים אלו.

כל זה עומד להשתנות, ובקרוב מאוד.

טלקאר יבואנית קיה לישראל עומדת להנחית בישראל שני דגמים חשמליים חדשים, טכנולוגיים מאוד, מעוצבים בצורה שלא ניתן להתעלם מהם. אנחנו מדברים על הקיה EV3 ועל הקיה EV4.

קיה EV3

ה EV3 קרוסאובר חשמלי בסגמנט C-SUV. המידות כאילו תפורות למרכז הסגמנט עם אורך כולל של 4.3 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 בדומה לספורטאז' הנוכחי. הרוחב 1.85 מטר, הגובה 1.56. העיצוב מיוחד מאוד כשהוא שואב אלמנטים מהקיה EV6 המשובחת ומה EV9 המרשים.

הקיה EV3 משתמשת בפלטפורמה המתקדמת של היצרנית ה E-GMP, ועושה שימוש במערכת חשמל במתח 400V. ל – EV3 שני מארזי סוללות, הראשון בקיבולת 53.8Kwh שאני לא רואה טעם לייבא לישראל. השני רלוונטי מאוד עם סוללה בקיבולת של 81.4Kwh ברוטו, ו – 78.0Kwh נטו. הטווח צפוי להיות מעל 450 ק"מ במציאות. טעינה איטית AC בהספק של 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 135Kw. הרכב לא עושה שימוש במערכת החשמל הקיימת של היצרנית במתח 800V, כך שהטעינה המהירה איטית יותר מהמקובל בדגמי ה EV6 / EV9.


קיה EV3. קרדיט אתר thedisconnekt


לקיה EV3 מנוע בהספק של 204 כ"ס ומומנט של כ – 29 קג"מ, המספקים ביצועים של פחות משמונה שניות מעמידה ל – 100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 170 קמ"ש.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מבחינת ממשקים ומסכים, כמקובל יש לצפות ללוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה, כל אחד בגודל ''12.3, עם קישוריות מאלה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

ה EV3 הושק באירופה עוד בשנת 2024, ומשווק לציבור כשהוא מקבל ביקורות טובות מאוד. דגם זה צפוי להיות מושק בישראל עוד השנה, כשהוא ייכנס ללב התחרות מול דגמים פופולריים כמו הBYD Atto3, לינק & קו 02, ג'ילי EX5 ועוד – כולן טובות וראויות, כשהמחירים נעים בין 162.0 אש"ח ל 172.0 אש"ח. זה גם מגדיר את סביבת המחיר של ה EV3. אם היבואן יתמחר את הרכב כפי שהוא תמחר את הנירו החשמלי או את הנירו פלוס החשמלי, כלומר בסביבות 190.0 אש"ח – 200.0 אש"ח – הוא יישאר עם הרכב במגרשים, וימשיך לצפות במתחרים ממלאים את הכבישים. עם זאת, במידה והרכב יתומחר באופן תחרותי מול המתחרים, צפויה לו הצלחה גם מול לקוחות פרטיים וגם בעולמות ציי הרכב.

קיה EV4

הדגם השני המעניין הוא הקיה EV4 , רכב הרבה יותר מורכב. מדובר ברכב משפחתי בתצורת סדאן (ארבע דלתות ותא מטען), או בדגם האצ'בק מעניין מאוד. הפלטפורמה זהה לזו של ה EV3 עם אותם מארזי סוללות, הספקים, ומנועים. הטווחים לדגם עם הסוללה הגדולה כבר אמורים לעלות מעל 500 ק"מ בתקן WLTP.

המידות של ה EV4 מעניינות מאוד. דגם הסדאן עם אורך כולל של 4.73 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, גדול מכל המשפחתיות המשווקות היום, ונושק לזה של הסקודה סופרב, רכב המנהלים של סקודה. הרוחב 1.86 מטר והגובה 1.48 מטר. דגם ההאצ'בק (כלומר 'קומפקטי' חמש דלתות) עם אורך כולל של 4.43 מטר, כששאר המידות דומות עד זהות (בסיס גלגלים ורוחב).


קיה EV4 האצ'בק. קרדיט יצרן

סגמנט המשפחתיות נמוג כמעט לחלוטין עבור הלקוח הפרטי, אולם סגמנט זה חי ובועט בשוק המוסדי, וכאן טלקאר יכולה לייצר מהלך גדול של העברת הציים המוסדיים לחשמל באמצעות משפחתית. חלק מציי הרכב הגדולים נמנעים מהמעבר לחשמל בגלל 'מראית עין' של מסירת קרוסאוברים לציבור העובדים, וזה בדיוק המקום בו טלקאר יכולה להצליח עם ה EV4 גם הסדאן וגם ההאצ'בק. ה EV4 עם בסיס הגלגלים הגדול שלה, והחסכון הגדול בצריכת הדלק יכולה להיות 'שובר שוויון' בסגמנט. זה המקום לציין כי בשנת 2024 נמסרו כ – 8400 יחידות של יונדאי אלנטרה היברידית, ועוד כ – 7500 יחידות של סקודה אוקטביה. מתחילת 2025 נמסרו עוד 4300 יחידות מהאלנטרה בנוסף ל – 3700 אוקטביות, ובסה"כ קרוב ל 24,000 יחידות משני הדגמים הללו בלבד, אליהם יש להוסיף מעל ל - 3200 מאזדה 3, זאת ללא מכירות של הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי על ישראל. רוצה לומר שסגמנט המשפחתיות חי וקיים, וטלקאר יכולה לראות בו פוטנציאל למכירת אלפי כלי רכב .

דגם ההאצ'בק מביא סוף-סוף רכב חשמלי לסגמנט הקומפקטי, דבר שכמעט ולא קיים היום. זה סגמנט חשוב ומשמעותי שהיה בעבר פופולרי מאוד, אבל איבד מזוהרו לטובת קרוסאוברים. גם בו יש פוטנציאל לא ממומש של אלפי כלי רכב ויכולת של טלקאר להחזיר את קיה למרכז הבמה.


קיה EV4 סדאן. קרדיט יצרן


כמובן שהנתון המשמעותי שיקבע את הצלחת הדגמים הוא התמחור. מחירה של משפחתית סטנדרטית עומד היום על 170.0 אש"ח ומעלה. ל - EV4 יהיה יתרון גדול בבסיס הגלגלים ובמרווח הפנימי. אם היבואן יתמחר את הרכב יקר מדי, הוא יגיע לאחר שנה למבצעי ה – '0 ק"מ' וחבל. עדיף מראש לתמחר כך שהשוק יאמץ את המכוניות, ויהנה מהן ישירות מהיבואן. על מנת שזה יקרה לא רק היבואן נושא באחריות, אלא גם היצרנית הקוריאנית. יש לקוות כי הם קוראים עברית, ומבינים שהם צריכים להיות יותר מציאותיים בתמחור מול היבואן, על מנת שקיה תחזור להיות שחקן מוביל בשוק הישראלי כפי שהיתה בעבר.

כך או כך, שני דגמים מאוד מסקרנים, גם ה EV3 שעתיד להגיע לארץ עוד השנה, וגם ה EV4 שלא יגיע לפני 2026, יכולים לשנות את המצב ולהחזיר את קיה למרכז הבמה.

אנחנו נהיה כאן לדווח.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גילי 24/06/2025 11:50
    הגב לתגובה זו
    מגיעים אולי עוד שנה ועד אז יגיעו עוד רכבים נוספים