צ'רי טיגו 7 פלאג אין. צילום יואב פולס
צ'רי טיגו 7 פלאג אין. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 7 פלאג אין - נפלאות ההתבגרות של היצרן

הצ'רי טיגו 7 פלאג אין מביא את מערכת ההנעה המצויינת של צ'רי לסגמנט ה C-SUV הלוהט ביותר בשוק הרכב, אירוע שמשנה את אופיו של הרכב מהקצר לקצה.

אהבנו (מאוד) - צריכת דלק, נוחות, מרווח פנימי

פחות אהבנו - ממשק משתמש

ציון מסכם 4.5 בסולם פולס

יואב פולס | (3)

נסתרות דרכי פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל, כך שאת הטיגו 7 פלאג אין לקחנו למבחן לא דרך היבואנית אלא דרך גורם אחר. חשוב לומר, הטיגו 7 פלאג אין עוד לא התחיל לגרד את הפוטנציאל שלו, כאשר עד למועד כתיבת מבחן זה נמסרו כמה מאות כלי רכב, וזה כאמור, אפילו לא מגרד את הפוטנציאל של הרכב המצויין הזה.

הטיגו 7 הוא הקרוסאובר בסגמנט C-Suv שהיא הקטגוריה הצפופה ביותר בשוק הרכב הישראלי, עם מגוון גדול מאוד של דגמים וצורות הנעה. הטיגו 7 פלאג אין עבר את אותה הדרך שעבר אחיו הגדול, הטיגו 8 פלאג אין. הרבה פחות 'גלינג-גלינג' גם חיצוני וגם פנימי, חומרים איכותיים יותר, תא נוסעים נעים יותר, ומערכת הנעה מוכרת ויעילה.

העיצוב החיצוני עבר עידון כאשר חזית הרכב הפכה לאטומה בדומה לכלי רכב חשמליים, יחידות התאורה הקדמיות משולבות לד, ומאחור הוחלפו יחידות התאורה באחת אורכית משולבת משחקים של פסי לד. הצללית נותרה ללא שינוי. כמובן שבצ'רי לא התאפקו לשים חיפויי פלסטיק שחור בבתי הגלגלים ובסף התחתון של הרכב.

פנים הרכב עודן גם הוא והוא מביא סביבת נהג נקיה עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ומולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפלי בגודל זהה. עוד יש לציין פאנל קבוע ונגיש לשליטה על מערכת בקרת האקלים מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים, שימושי ויעיל.


צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, סביבת נהג. צילום יואב פולס


המרווח מאחור מצוין, יותר טוב ממה שהיית מצפה מבסיס גלגלים של 2.67, ויש שפע של מקום לרגלים וכתפיים גם לאנשים שבורכו בגובה מעל הממוצע.

מבחינה טכנית כבר נתקלנו במערכת ההנעה של הטיגו 7 באחיו מבית. מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ" ומומנט של 21.9 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ההספר המשולב המוצהר עומד על 347 כ"ס ו – 52.5 קג"מ. סוללת הטיגו 7 פלאג אין בקיבולת 18.3Kwh והיא אמורה להספיק לכ – 90 ק"מ של נסיעה חשמלית. טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 42.6Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

עם תחילת הנסיעה אני מבין שצריך לזרוק לפח את כל הנתונים היבשים, וכך גם את כל המחשבות והתפיסות שהיו לי על הטיגו 7 כי הטיגו 7 פלאג אין הוא פשוט רכב אחר. הטיגו 7 פלאג אין הוא דוגמא מצויינת להתבגרות שעבר היצרן. הוא נוח מאוד, יחידת ההנעה משובחת, וגם אם היא לא מרגישה 347 כ"ס היא עדיין חזקה מאוד, ומטיסה את הרכב קדימה בכל לחיצה על הדוושה. ההיגוי טוב, גם אם לא מתחרה במצטיינות שבסגמנט (כמו פיג'ו 3008), אין לי שום תלונות לגבי ההיגוי והמתלים שעושים עבודה טובה מאוד. מדובר פשוט ברכב מצוין, ללא סייגים.

כמובן שהדבר הראשון שאני עושה זה לרוקן את סוללת הרכב על מנת לראות איך הוא מתנהג עם סוללה ריקה, וגם כאן כמו בטיגו 8 פלאג אין, הסוללה אף פעם לא מתרוקנת, ונשמרות בה רזרבות חשמל לכל משימה, והרכב יודע לנהל את האנרגיה באופן שבכל רגע נתון שלא צריך לנתב את כל הכח לגלגלים הוא מטעין את הסוללה.

למדוד את צריכת הדלק כשהסוללה מלאה זו כמובן טעות, אם כי השימוש הנכון ברכב פלאג אין הוא להטעין את הרכב בכל פעם שהוא מגיע לחניה. אבל אחרי שהסוללה מתרוקנת (כאמור אף פעם לא מגיעה לאפס טעינה) עדיין שומר הטיגו 7 פלאג אין על צריכת דלק מרשימה מאוד של מעל ל 20 ק"מ לליטר, וגם אם נוריד מזה 10% נישאר עם כ 18 ק"מ לליטר חסכוניים להפליא.


צ'רי טיגו 7 פלאג איו הייבריד. צילום יואב פולס

הטיגו 7 פלאג אין כל כך טוב, שלדעתי הוא יותר טוב מאחיו מבית, הג'אקו 7 פלאג אין שחולקים פלטפורמה ומערכת הנעה, על אף שהג'אקו 7 פלאג אין ממוצב מעל הטיגו. (זה לא צריך לגרום לכם להרים גבה, יש לא מעט דוגמאות בעולם הרכב בו מותג שלכאורה אמור להיות ממוצב מתחת למותג אחר מאותו יצרן, מאפיל עליו. ראו דוגמת סקודה סופרב ופולקווגן פאסאט)

ממשק המשתמש של הטיגו 7 פלאג אין פחות מוצלח, ועדיין אחרי כמה וכמה מכוניות של צ'רי, אני תוהה אם היצרן הצליח לאלף אותי כמו שמאלפים עכבר מעבדה, ולפני כל תחילת נסיעה הקדשתי חצי דקה לביטול בקרות והתערבות, ויאללה לדרך. גם ההודעות הקוליות שהרכב מעדכן אותך מרגישות כמו תרגום מסינית לאנגלית, ואז מאנגלית לעברית, ואז הקלטה עם AI. על אף הביקורת הרשומה, זה לא מפחית מאומה מכמה שהרכב מרשים ומבצע בצורה מצויינת.

בתחום הבטיחות כמקובל בצ'רי הרכב מצויין במרבית אמצעי הבטיחות האקטיבית הקיימים, ובהתאם מקבל ציון איבזור בטיחות 7.

הטיגו 7 פלאג אין משווק בשתי רמות גימור – לקשרי במחיר של 180.0 אש"ח ונובל במחיר של 187.0 אש"ח.

התחרות לטיגו 7 פלאג אין מגיעה לדעתי בעיקר מבית, החל בג'אקו 7 פלאג אין שעולה החל מ 190.0 אש"ח, והטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מושבים שעולה החל מ 200.0 אש"ח. כמובן שכל סגמנט ה C-Suv גם הוא תחרות לטיגו 7 פלאג אין, ומובילות הסגמנט מביאות גם התנהגות כביש טובה יותר (3008, טוסון, ספורטאז') אולם אף רכב בסגמנט לא יכול להתחרות בטיגו בצריכת הדלק.

הסיכום לדעתי די פשוט – הטיגו 7 פלאג אין הוא הפתעה גדולה, ומדובר ברכב מצויין וראוי.

ציון מסכם:

טיגו 7 פלאג אין

נוחות

4.5

דינמיות / שטח

4.5

צריכת דלק / טווח חשמלי

5

איבזור

4.7

בטיחות

4.5

עיצוב

4

תמורה למחיר VFM

4.5

ממוצע

4.5

 


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טל 22/08/2025 14:46
    הגב לתגובה זו
    הבאתי את בנותיי למסירה כדי לחגוג. במקום שמחה קיבלנו לכלוך פגמים והשפלה. תוך יומיים הרכב מת. עוגמת נפש שלא תישכח. חוסר שירותיות להתרחק לא לקנות !!!
  • 2.
    היבואן אילף אותך לא היצרן. (ל"ת)
    אבי 02/05/2025 19:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 02/05/2025 18:14
    הגב לתגובה זו
    היה ראוי לציין שמדובר בכתבת תדמית מטעם....
אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)

אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4



אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אינוויז לידאר

חברת "אינוויז" (Innoviz Technologies 0%  ), ספקית של פלטפורמות חיישני LiDAR מתקדמים ותוכנות משלימות, הודיעה שאיימלר טראק, אחת מיצרניות כלי הרכב המסחריים המובילות בעולם, וטורק רובוטיקס, חברת בת של דיימלר טראק, בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות סמי-טריילר אוטונומיות ברמה 4.

אינוויז תספק את חיישני InnovizTwo -  לטווחים קצרים עד בינוניים שלה לדיימלר טראק וטורק רובוטיקס עבור תוכנית הרכב המסחרי האוטונומי שלה. כחלק ממאמץ פיתוח משותף, החברות ישתפו פעולה כדי לקדם את החיישנים עבור יישומים שונים של המשאיות המסחריות.

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס מתכננות לשלב את טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז במשאית המטען האוטונומית Freightliner Cascadia בשילוב עם הנהג הווירטואלי של טורק כאחת ממספר טכנולוגיות חיישנים מרכזיות המאפשרות אוטונומיה ברמה 4. השותפות ממקמת את טכנולוגיית אינוויז כמרכיב קריטי באסטרטגיה של דאיימלר טראק להבאת משאיות אוטונומיות לשוק. עם פריסת המשאיות החדשות בכבישים המהירים ובצירים המרחביים, הטכנולוגיה תסייע למפעילי צי רכב לשפר את היעילות התפעולית ולהגביר את בטיחות הדרכים.

"שותפות זו עם דיימלר טראק וטורק רובוטיקס משקפת את האמון שיש לדאיימלר בטכנולוגיה שלנו והמוכנות שלנו לשוק האוטונומי," אומר עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז. "תעשיית המשאיות דורשת חיישני LiDAR שיכולים לפעול בצורה אמינה בתנאים קשים וכבדים, ולספק את הדיוק והטווח הנדרש לפעולה אוטונומית בטוחה. חיישני InnovizTwo שלנו הוכיחו עמידה בדרישות קשיחות אלו, ואנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה המהפכנית הזו לשוק."

"בחירת שותף LiDAR הנכון היא יסודית לאסטרטגיית המשאיות האוטונומיות שלנו," אמר ראקש אניג׳ה, העומד בראש הפיתוח התאגידי בדאיימלר טראק. "המוניטין המוכח של אינוויז בחיישני LiDAR העומדים בסטנדרטים של תעשיית הרכב הופך אותם לשותף אידיאלי בדרך שלנו לייצור סדרתי. ההחלטה הזו מקרבת אותנו לפיתוח משאיות אוטונומיות שיעצבו מחדש את תעשיית הלוגיסטיקה."