צ'רי טיגו 7 פלאג אין. צילום יואב פולס
צ'רי טיגו 7 פלאג אין. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 7 פלאג אין - נפלאות ההתבגרות של היצרן

הצ'רי טיגו 7 פלאג אין מביא את מערכת ההנעה המצויינת של צ'רי לסגמנט ה C-SUV הלוהט ביותר בשוק הרכב, אירוע שמשנה את אופיו של הרכב מהקצר לקצה.

אהבנו (מאוד) - צריכת דלק, נוחות, מרווח פנימי

פחות אהבנו - ממשק משתמש

ציון מסכם 4.5 בסולם פולס

יואב פולס | (3)

נסתרות דרכי פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל, כך שאת הטיגו 7 פלאג אין לקחנו למבחן לא דרך היבואנית אלא דרך גורם אחר. חשוב לומר, הטיגו 7 פלאג אין עוד לא התחיל לגרד את הפוטנציאל שלו, כאשר עד למועד כתיבת מבחן זה נמסרו כמה מאות כלי רכב, וזה כאמור, אפילו לא מגרד את הפוטנציאל של הרכב המצויין הזה.

הטיגו 7 הוא הקרוסאובר בסגמנט C-Suv שהיא הקטגוריה הצפופה ביותר בשוק הרכב הישראלי, עם מגוון גדול מאוד של דגמים וצורות הנעה. הטיגו 7 פלאג אין עבר את אותה הדרך שעבר אחיו הגדול, הטיגו 8 פלאג אין. הרבה פחות 'גלינג-גלינג' גם חיצוני וגם פנימי, חומרים איכותיים יותר, תא נוסעים נעים יותר, ומערכת הנעה מוכרת ויעילה.

העיצוב החיצוני עבר עידון כאשר חזית הרכב הפכה לאטומה בדומה לכלי רכב חשמליים, יחידות התאורה הקדמיות משולבות לד, ומאחור הוחלפו יחידות התאורה באחת אורכית משולבת משחקים של פסי לד. הצללית נותרה ללא שינוי. כמובן שבצ'רי לא התאפקו לשים חיפויי פלסטיק שחור בבתי הגלגלים ובסף התחתון של הרכב.

פנים הרכב עודן גם הוא והוא מביא סביבת נהג נקיה עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ומולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפלי בגודל זהה. עוד יש לציין פאנל קבוע ונגיש לשליטה על מערכת בקרת האקלים מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים, שימושי ויעיל.


צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, סביבת נהג. צילום יואב פולס


המרווח מאחור מצוין, יותר טוב ממה שהיית מצפה מבסיס גלגלים של 2.67, ויש שפע של מקום לרגלים וכתפיים גם לאנשים שבורכו בגובה מעל הממוצע.

מבחינה טכנית כבר נתקלנו במערכת ההנעה של הטיגו 7 באחיו מבית. מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ" ומומנט של 21.9 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ההספר המשולב המוצהר עומד על 347 כ"ס ו – 52.5 קג"מ. סוללת הטיגו 7 פלאג אין בקיבולת 18.3Kwh והיא אמורה להספיק לכ – 90 ק"מ של נסיעה חשמלית. טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 42.6Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

עם תחילת הנסיעה אני מבין שצריך לזרוק לפח את כל הנתונים היבשים, וכך גם את כל המחשבות והתפיסות שהיו לי על הטיגו 7 כי הטיגו 7 פלאג אין הוא פשוט רכב אחר. הטיגו 7 פלאג אין הוא דוגמא מצויינת להתבגרות שעבר היצרן. הוא נוח מאוד, יחידת ההנעה משובחת, וגם אם היא לא מרגישה 347 כ"ס היא עדיין חזקה מאוד, ומטיסה את הרכב קדימה בכל לחיצה על הדוושה. ההיגוי טוב, גם אם לא מתחרה במצטיינות שבסגמנט (כמו פיג'ו 3008), אין לי שום תלונות לגבי ההיגוי והמתלים שעושים עבודה טובה מאוד. מדובר פשוט ברכב מצוין, ללא סייגים.

כמובן שהדבר הראשון שאני עושה זה לרוקן את סוללת הרכב על מנת לראות איך הוא מתנהג עם סוללה ריקה, וגם כאן כמו בטיגו 8 פלאג אין, הסוללה אף פעם לא מתרוקנת, ונשמרות בה רזרבות חשמל לכל משימה, והרכב יודע לנהל את האנרגיה באופן שבכל רגע נתון שלא צריך לנתב את כל הכח לגלגלים הוא מטעין את הסוללה.

למדוד את צריכת הדלק כשהסוללה מלאה זו כמובן טעות, אם כי השימוש הנכון ברכב פלאג אין הוא להטעין את הרכב בכל פעם שהוא מגיע לחניה. אבל אחרי שהסוללה מתרוקנת (כאמור אף פעם לא מגיעה לאפס טעינה) עדיין שומר הטיגו 7 פלאג אין על צריכת דלק מרשימה מאוד של מעל ל 20 ק"מ לליטר, וגם אם נוריד מזה 10% נישאר עם כ 18 ק"מ לליטר חסכוניים להפליא.


צ'רי טיגו 7 פלאג איו הייבריד. צילום יואב פולס

הטיגו 7 פלאג אין כל כך טוב, שלדעתי הוא יותר טוב מאחיו מבית, הג'אקו 7 פלאג אין שחולקים פלטפורמה ומערכת הנעה, על אף שהג'אקו 7 פלאג אין ממוצב מעל הטיגו. (זה לא צריך לגרום לכם להרים גבה, יש לא מעט דוגמאות בעולם הרכב בו מותג שלכאורה אמור להיות ממוצב מתחת למותג אחר מאותו יצרן, מאפיל עליו. ראו דוגמת סקודה סופרב ופולקווגן פאסאט)

ממשק המשתמש של הטיגו 7 פלאג אין פחות מוצלח, ועדיין אחרי כמה וכמה מכוניות של צ'רי, אני תוהה אם היצרן הצליח לאלף אותי כמו שמאלפים עכבר מעבדה, ולפני כל תחילת נסיעה הקדשתי חצי דקה לביטול בקרות והתערבות, ויאללה לדרך. גם ההודעות הקוליות שהרכב מעדכן אותך מרגישות כמו תרגום מסינית לאנגלית, ואז מאנגלית לעברית, ואז הקלטה עם AI. על אף הביקורת הרשומה, זה לא מפחית מאומה מכמה שהרכב מרשים ומבצע בצורה מצויינת.

בתחום הבטיחות כמקובל בצ'רי הרכב מצויין במרבית אמצעי הבטיחות האקטיבית הקיימים, ובהתאם מקבל ציון איבזור בטיחות 7.

הטיגו 7 פלאג אין משווק בשתי רמות גימור – לקשרי במחיר של 180.0 אש"ח ונובל במחיר של 187.0 אש"ח.

התחרות לטיגו 7 פלאג אין מגיעה לדעתי בעיקר מבית, החל בג'אקו 7 פלאג אין שעולה החל מ 190.0 אש"ח, והטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מושבים שעולה החל מ 200.0 אש"ח. כמובן שכל סגמנט ה C-Suv גם הוא תחרות לטיגו 7 פלאג אין, ומובילות הסגמנט מביאות גם התנהגות כביש טובה יותר (3008, טוסון, ספורטאז') אולם אף רכב בסגמנט לא יכול להתחרות בטיגו בצריכת הדלק.

הסיכום לדעתי די פשוט – הטיגו 7 פלאג אין הוא הפתעה גדולה, ומדובר ברכב מצויין וראוי.

ציון מסכם:

טיגו 7 פלאג אין

נוחות

4.5

דינמיות / שטח

4.5

צריכת דלק / טווח חשמלי

5

איבזור

4.7

בטיחות

4.5

עיצוב

4

תמורה למחיר VFM

4.5

ממוצע

4.5

 


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טל 22/08/2025 14:46
    הגב לתגובה זו
    הבאתי את בנותיי למסירה כדי לחגוג. במקום שמחה קיבלנו לכלוך פגמים והשפלה. תוך יומיים הרכב מת. עוגמת נפש שלא תישכח. חוסר שירותיות להתרחק לא לקנות !!!
  • 2.
    היבואן אילף אותך לא היצרן. (ל"ת)
    אבי 02/05/2025 19:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 02/05/2025 18:14
    הגב לתגובה זו
    היה ראוי לציין שמדובר בכתבת תדמית מטעם....
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.


קורקינטים
צילום: דאלי

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה

עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר

עמית בר |

רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.

כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל. 

האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.

המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.


איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?

הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט.