צ'רי טיגו 7 פלאג אין - נפלאות ההתבגרות של היצרן
הצ'רי טיגו 7 פלאג אין מביא את מערכת ההנעה המצויינת של צ'רי לסגמנט ה C-SUV הלוהט ביותר בשוק הרכב, אירוע שמשנה את אופיו של הרכב מהקצר לקצה.
אהבנו (מאוד) - צריכת דלק, נוחות, מרווח פנימי
פחות אהבנו - ממשק משתמש
ציון מסכם 4.5 בסולם פולס
נסתרות דרכי פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל, כך שאת הטיגו 7 פלאג אין לקחנו למבחן לא דרך היבואנית אלא דרך גורם אחר. חשוב לומר, הטיגו 7 פלאג אין עוד לא התחיל לגרד את הפוטנציאל שלו, כאשר עד למועד כתיבת מבחן זה נמסרו כמה מאות כלי רכב, וזה כאמור, אפילו לא מגרד את הפוטנציאל של הרכב המצויין הזה.
הטיגו 7 הוא הקרוסאובר בסגמנט C-Suv שהיא הקטגוריה הצפופה ביותר בשוק הרכב הישראלי, עם מגוון גדול מאוד של דגמים וצורות הנעה. הטיגו 7 פלאג אין עבר את אותה הדרך שעבר אחיו הגדול, הטיגו 8 פלאג אין. הרבה פחות 'גלינג-גלינג' גם חיצוני וגם פנימי, חומרים איכותיים יותר, תא נוסעים נעים יותר, ומערכת הנעה מוכרת ויעילה.
העיצוב החיצוני עבר עידון כאשר חזית הרכב הפכה לאטומה בדומה לכלי רכב חשמליים, יחידות התאורה הקדמיות משולבות לד, ומאחור הוחלפו יחידות התאורה באחת אורכית משולבת משחקים של פסי לד. הצללית נותרה ללא שינוי. כמובן שבצ'רי לא התאפקו לשים חיפויי פלסטיק שחור בבתי הגלגלים ובסף התחתון של הרכב.
פנים הרכב עודן גם הוא והוא מביא סביבת נהג נקיה עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ומולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפלי בגודל זהה. עוד יש לציין פאנל קבוע ונגיש לשליטה על מערכת בקרת האקלים מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים, שימושי ויעיל.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המרווח מאחור מצוין, יותר טוב ממה שהיית מצפה מבסיס גלגלים של 2.67, ויש שפע של מקום לרגלים וכתפיים גם לאנשים שבורכו בגובה מעל הממוצע.
מבחינה טכנית כבר נתקלנו במערכת ההנעה של הטיגו 7 באחיו מבית. מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ" ומומנט של 21.9 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ההספר המשולב המוצהר עומד על 347 כ"ס ו – 52.5 קג"מ. סוללת הטיגו 7 פלאג אין בקיבולת 18.3Kwh והיא אמורה להספיק לכ – 90 ק"מ של נסיעה חשמלית. טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 42.6Kw.
- הונגצ'י EHS7-קרוסאובר חשמלי, מבטיח הרבה מקיים פחות
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- צניחה דרמטית: BYD מגלה שגם ענקיות מדממות במלחמת מחירים
עם תחילת הנסיעה אני מבין שצריך לזרוק לפח את כל הנתונים היבשים, וכך גם את כל המחשבות והתפיסות שהיו לי על הטיגו 7 כי הטיגו 7 פלאג אין הוא פשוט רכב אחר. הטיגו 7 פלאג אין הוא דוגמא מצויינת להתבגרות שעבר היצרן. הוא נוח מאוד, יחידת ההנעה משובחת, וגם אם היא לא מרגישה 347 כ"ס היא עדיין חזקה מאוד, ומטיסה את הרכב קדימה בכל לחיצה על הדוושה. ההיגוי טוב, גם אם לא מתחרה במצטיינות שבסגמנט (כמו פיג'ו 3008), אין לי שום תלונות לגבי ההיגוי והמתלים שעושים עבודה טובה מאוד. מדובר פשוט ברכב מצוין, ללא סייגים.
כמובן שהדבר הראשון שאני עושה זה לרוקן את סוללת הרכב על מנת לראות איך הוא מתנהג עם סוללה ריקה, וגם כאן כמו בטיגו 8 פלאג אין, הסוללה אף פעם לא מתרוקנת, ונשמרות בה רזרבות חשמל לכל משימה, והרכב יודע לנהל את האנרגיה באופן שבכל רגע נתון שלא צריך לנתב את כל הכח לגלגלים הוא מטעין את הסוללה.
למדוד את צריכת הדלק כשהסוללה מלאה זו כמובן טעות, אם כי השימוש הנכון ברכב פלאג אין הוא להטעין את הרכב בכל פעם שהוא מגיע לחניה. אבל אחרי שהסוללה מתרוקנת (כאמור אף פעם לא מגיעה לאפס טעינה) עדיין שומר הטיגו 7 פלאג אין על צריכת דלק מרשימה מאוד של מעל ל 20 ק"מ לליטר, וגם אם נוריד מזה 10% נישאר עם כ 18 ק"מ לליטר חסכוניים להפליא.
הטיגו 7 פלאג אין כל כך טוב, שלדעתי הוא יותר טוב מאחיו מבית, הג'אקו 7 פלאג אין שחולקים פלטפורמה ומערכת הנעה, על אף שהג'אקו 7 פלאג אין ממוצב מעל הטיגו. (זה לא צריך לגרום לכם להרים גבה, יש לא מעט דוגמאות בעולם הרכב בו מותג שלכאורה אמור להיות ממוצב מתחת למותג אחר מאותו יצרן, מאפיל עליו. ראו דוגמת סקודה סופרב ופולקווגן פאסאט)
ממשק המשתמש של הטיגו 7 פלאג אין פחות מוצלח, ועדיין אחרי כמה וכמה מכוניות של צ'רי, אני תוהה אם היצרן הצליח לאלף אותי כמו שמאלפים עכבר מעבדה, ולפני כל תחילת נסיעה הקדשתי חצי דקה לביטול בקרות והתערבות, ויאללה לדרך. גם ההודעות הקוליות שהרכב מעדכן אותך מרגישות כמו תרגום מסינית לאנגלית, ואז מאנגלית לעברית, ואז הקלטה עם AI. על אף הביקורת הרשומה, זה לא מפחית מאומה מכמה שהרכב מרשים ומבצע בצורה מצויינת.
בתחום הבטיחות כמקובל בצ'רי הרכב מצויין במרבית אמצעי הבטיחות האקטיבית הקיימים, ובהתאם מקבל ציון איבזור בטיחות 7.
הטיגו 7 פלאג אין משווק בשתי רמות גימור – לקשרי במחיר של 180.0 אש"ח ונובל במחיר של 187.0 אש"ח.
התחרות לטיגו 7 פלאג אין מגיעה לדעתי בעיקר מבית, החל בג'אקו 7 פלאג אין שעולה החל מ 190.0 אש"ח, והטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מושבים שעולה החל מ 200.0 אש"ח. כמובן שכל סגמנט ה C-Suv גם הוא תחרות לטיגו 7 פלאג אין, ומובילות הסגמנט מביאות גם התנהגות כביש טובה יותר (3008, טוסון, ספורטאז') אולם אף רכב בסגמנט לא יכול להתחרות בטיגו בצריכת הדלק.
הסיכום לדעתי די פשוט – הטיגו 7 פלאג אין הוא הפתעה גדולה, ומדובר ברכב מצויין וראוי.
ציון מסכם:
טיגו 7 פלאג אין | |
נוחות | 4.5 |
דינמיות / שטח | 4.5 |
צריכת דלק / טווח חשמלי |
5 |
איבזור | 4.7 |
בטיחות | 4.5 |
עיצוב | 4 |
תמורה למחיר VFM | 4.5 |
ממוצע | 4.5 |
- 3.טל 22/08/2025 14:46הגב לתגובה זוהבאתי את בנותיי למסירה כדי לחגוג. במקום שמחה קיבלנו לכלוך פגמים והשפלה. תוך יומיים הרכב מת. עוגמת נפש שלא תישכח. חוסר שירותיות להתרחק לא לקנות !!!
- 2.היבואן אילף אותך לא היצרן. (ל"ת)אבי 02/05/2025 19:27הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 02/05/2025 18:14הגב לתגובה זוהיה ראוי לציין שמדובר בכתבת תדמית מטעם....

המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
מס נסועה אמור להיכנס לתוקף ב-2026 - האם זה יקרה, ומה צפוי שיקרה במס קנייה ובשווי השימוש של רכבים חשמליים?
משרד האוצר עומד בפני דילמה מורכבת. מצד אחד, הצורך הדחוף לפצות על אובדן הכנסות ממיסי דלקים שנשחקות בקצב מואץ. מצד שני, הרצון לעודד מעבר לתחבורה חשמלית כחלק מהתחייבויות סביבתיות בינלאומיות. ובאמצע? שנת בחירות שמתקרבת במהירות ומסכלת אפשרות של מיסוי משמעותי, אם בכלל. בשנת בחירות מספקים לרוב לציבור סוכריות ומתנות ובטח שלא מעלים מסים. כתוצאה מכך, רפורמות מס בתחום הרכב החשמלי שתוכננו להיכנס לתוקף בינואר, נמצאות כעת בסימן שאלה גדול.
ברקע, ירידה דרמטית של מעל 20% במסירות רכבים חשמליים מתחילת השנה. צרכנים מתלבטים בין חשמלי לבנזין; יש פחות עסקאות; התמריץ הכלכלי בעד חשמלי - הופחת מאוד; וגם רוכשים פוטנציאלים חוששים מהעלאות מס עתידיות, ובעיקר ממס נסועה שאמור היה להיות משמעותי (מס על נסיעה לפי קילומטראז' ברכב חשמלי - כ-15 אגורות לקילומטר). במקביל, יבואנים נתקעו עם מלאי גדל, ומפת הביקושים וההיצעים הובילה לרידיות מחירים ומבצעים ועדיין - קונים פחות רכבים חשמליים, לכאורה בניגוד לרציונל ולמטרות הממשלה.
במקביל, חוקי הבחירות בישראל יוצרים מציאות ייחודית: תקופת הקפאה של 90 יום לפני בחירות שבה אסור לבצע שינויי מס משמעותיים. בבחירות צפויות להיות בכל נקות זמן מאוד 6 חודשים ועד אוקטובר 2026, והחלון להעברת רפורמות המס נסגר במהירות. מעבר לכך, האוצר יכול לקצות להעביר רפורמות, אבל השר ובכלל, הממשלה, לא בעניין של העלאות מס לציבור. הם בעניין של להיבחר ורוצים נקודות זכות אצל הבוחרים.
מס הנסועה: החלום שהתנפץ על סלע המציאות
הרעיון של מס נסועה נשמע פשוט - גביית מס על כל קילומטר נסיעה. חמש עשרה אגורות לקילומטר, חישוב פשוט שיכול להכניס לקופת המדינה כשני מיליארד שקל בשנה. אבל בין החזון למציאות, קיים פער גדול. התשתית הטכנולוגית הנדרשת למעקב אחר נסועה פשוט לא קיימת. המערכות הדיגיטליות שיכולות לעקוב אחר כל רכב בזמן אמת מעלות שאלות של פרטיות שאף אחד לא ממהר להתמודד איתן. האלטרנטיבה של בדיקות במכוני רישוי מסורבלת ויקרה.
- שמונה כללים ל-200,000 חשמליות בכבישים
- קונים רכב חשמלי? בדקו את האותיות הקטנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, יש ההתנגדות הציבורית למס חדש, במיוחד כזה שנתפס כפגיעה ישירה במי שכבר השקיע סכומי עתק ברכב חשמלי. כל אלו ובעיקר הבחירות מביאים לכך שסיכוי מאוד טוב שלמרות שהוא כבר הוגדר כחלק מהתקציב ל-2026, מס נסועה לא ייכנס לתוקף. האוצר כבר מתחיל לבחון חלופות יצירתיות - אולי מס על טעינה ביתית, אולי היטלים על תשתיות טעינה ציבוריות. אבל אלה פתרונות חלקיים שלא יפצו על ההכנסות האבודות.