צ'רי טיגו 7 פלאג אין. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 7 פלאג אין. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 7 פלאג אין - נפלאות ההתבגרות של היצרן

הצ'רי טיגו 7 פלאג אין מביא את מערכת ההנעה המצויינת של צ'רי לסגמנט ה C-SUV הלוהט ביותר בשוק הרכב, אירוע שמשנה את אופיו של הרכב מהקצר לקצה.

אהבנו (מאוד) - צריכת דלק, נוחות, מרווח פנימי

פחות אהבנו - ממשק משתמש

ציון מסכם 4.5 בסולם פולס

יואב פולס | (3)

נסתרות דרכי פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל, כך שאת הטיגו 7 פלאג אין לקחנו למבחן לא דרך היבואנית אלא דרך גורם אחר. חשוב לומר, הטיגו 7 פלאג אין עוד לא התחיל לגרד את הפוטנציאל שלו, כאשר עד למועד כתיבת מבחן זה נמסרו כמה מאות כלי רכב, וזה כאמור, אפילו לא מגרד את הפוטנציאל של הרכב המצויין הזה.

הטיגו 7 הוא הקרוסאובר בסגמנט C-Suv שהיא הקטגוריה הצפופה ביותר בשוק הרכב הישראלי, עם מגוון גדול מאוד של דגמים וצורות הנעה. הטיגו 7 פלאג אין עבר את אותה הדרך שעבר אחיו הגדול, הטיגו 8 פלאג אין. הרבה פחות 'גלינג-גלינג' גם חיצוני וגם פנימי, חומרים איכותיים יותר, תא נוסעים נעים יותר, ומערכת הנעה מוכרת ויעילה.

העיצוב החיצוני עבר עידון כאשר חזית הרכב הפכה לאטומה בדומה לכלי רכב חשמליים, יחידות התאורה הקדמיות משולבות לד, ומאחור הוחלפו יחידות התאורה באחת אורכית משולבת משחקים של פסי לד. הצללית נותרה ללא שינוי. כמובן שבצ'רי לא התאפקו לשים חיפויי פלסטיק שחור בבתי הגלגלים ובסף התחתון של הרכב.

פנים הרכב עודן גם הוא והוא מביא סביבת נהג נקיה עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ומולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפלי בגודל זהה. עוד יש לציין פאנל קבוע ונגיש לשליטה על מערכת בקרת האקלים מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים, שימושי ויעיל.


צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, סביבת נהג. צילום יואב פולס


המרווח מאחור מצוין, יותר טוב ממה שהיית מצפה מבסיס גלגלים של 2.67, ויש שפע של מקום לרגלים וכתפיים גם לאנשים שבורכו בגובה מעל הממוצע.

מבחינה טכנית כבר נתקלנו במערכת ההנעה של הטיגו 7 באחיו מבית. מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ" ומומנט של 21.9 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ההספר המשולב המוצהר עומד על 347 כ"ס ו – 52.5 קג"מ. סוללת הטיגו 7 פלאג אין בקיבולת 18.3Kwh והיא אמורה להספיק לכ – 90 ק"מ של נסיעה חשמלית. טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 42.6Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

עם תחילת הנסיעה אני מבין שצריך לזרוק לפח את כל הנתונים היבשים, וכך גם את כל המחשבות והתפיסות שהיו לי על הטיגו 7 כי הטיגו 7 פלאג אין הוא פשוט רכב אחר. הטיגו 7 פלאג אין הוא דוגמא מצויינת להתבגרות שעבר היצרן. הוא נוח מאוד, יחידת ההנעה משובחת, וגם אם היא לא מרגישה 347 כ"ס היא עדיין חזקה מאוד, ומטיסה את הרכב קדימה בכל לחיצה על הדוושה. ההיגוי טוב, גם אם לא מתחרה במצטיינות שבסגמנט (כמו פיג'ו 3008), אין לי שום תלונות לגבי ההיגוי והמתלים שעושים עבודה טובה מאוד. מדובר פשוט ברכב מצוין, ללא סייגים.

כמובן שהדבר הראשון שאני עושה זה לרוקן את סוללת הרכב על מנת לראות איך הוא מתנהג עם סוללה ריקה, וגם כאן כמו בטיגו 8 פלאג אין, הסוללה אף פעם לא מתרוקנת, ונשמרות בה רזרבות חשמל לכל משימה, והרכב יודע לנהל את האנרגיה באופן שבכל רגע נתון שלא צריך לנתב את כל הכח לגלגלים הוא מטעין את הסוללה.

למדוד את צריכת הדלק כשהסוללה מלאה זו כמובן טעות, אם כי השימוש הנכון ברכב פלאג אין הוא להטעין את הרכב בכל פעם שהוא מגיע לחניה. אבל אחרי שהסוללה מתרוקנת (כאמור אף פעם לא מגיעה לאפס טעינה) עדיין שומר הטיגו 7 פלאג אין על צריכת דלק מרשימה מאוד של מעל ל 20 ק"מ לליטר, וגם אם נוריד מזה 10% נישאר עם כ 18 ק"מ לליטר חסכוניים להפליא.


צ'רי טיגו 7 פלאג איו הייבריד. צילום יואב פולס

הטיגו 7 פלאג אין כל כך טוב, שלדעתי הוא יותר טוב מאחיו מבית, הג'אקו 7 פלאג אין שחולקים פלטפורמה ומערכת הנעה, על אף שהג'אקו 7 פלאג אין ממוצב מעל הטיגו. (זה לא צריך לגרום לכם להרים גבה, יש לא מעט דוגמאות בעולם הרכב בו מותג שלכאורה אמור להיות ממוצב מתחת למותג אחר מאותו יצרן, מאפיל עליו. ראו דוגמת סקודה סופרב ופולקווגן פאסאט)

ממשק המשתמש של הטיגו 7 פלאג אין פחות מוצלח, ועדיין אחרי כמה וכמה מכוניות של צ'רי, אני תוהה אם היצרן הצליח לאלף אותי כמו שמאלפים עכבר מעבדה, ולפני כל תחילת נסיעה הקדשתי חצי דקה לביטול בקרות והתערבות, ויאללה לדרך. גם ההודעות הקוליות שהרכב מעדכן אותך מרגישות כמו תרגום מסינית לאנגלית, ואז מאנגלית לעברית, ואז הקלטה עם AI. על אף הביקורת הרשומה, זה לא מפחית מאומה מכמה שהרכב מרשים ומבצע בצורה מצויינת.

בתחום הבטיחות כמקובל בצ'רי הרכב מצויין במרבית אמצעי הבטיחות האקטיבית הקיימים, ובהתאם מקבל ציון איבזור בטיחות 7.

הטיגו 7 פלאג אין משווק בשתי רמות גימור – לקשרי במחיר של 180.0 אש"ח ונובל במחיר של 187.0 אש"ח.

התחרות לטיגו 7 פלאג אין מגיעה לדעתי בעיקר מבית, החל בג'אקו 7 פלאג אין שעולה החל מ 190.0 אש"ח, והטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מושבים שעולה החל מ 200.0 אש"ח. כמובן שכל סגמנט ה C-Suv גם הוא תחרות לטיגו 7 פלאג אין, ומובילות הסגמנט מביאות גם התנהגות כביש טובה יותר (3008, טוסון, ספורטאז') אולם אף רכב בסגמנט לא יכול להתחרות בטיגו בצריכת הדלק.

הסיכום לדעתי די פשוט – הטיגו 7 פלאג אין הוא הפתעה גדולה, ומדובר ברכב מצויין וראוי.

ציון מסכם:

טיגו 7 פלאג אין

נוחות

4.5

דינמיות / שטח

4.5

צריכת דלק / טווח חשמלי

5

איבזור

4.7

בטיחות

4.5

עיצוב

4

תמורה למחיר VFM

4.5

ממוצע

4.5

 


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טל 22/08/2025 14:46
    הגב לתגובה זו
    הבאתי את בנותיי למסירה כדי לחגוג. במקום שמחה קיבלנו לכלוך פגמים והשפלה. תוך יומיים הרכב מת. עוגמת נפש שלא תישכח. חוסר שירותיות להתרחק לא לקנות !!!
  • 2.
    היבואן אילף אותך לא היצרן. (ל"ת)
    אבי 02/05/2025 19:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 02/05/2025 18:14
    הגב לתגובה זו
    היה ראוי לציין שמדובר בכתבת תדמית מטעם....
מוסך
צילום: pexels
מדריך

כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות

הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?



עמית בר |
נושאים בכתבה מוסך מצבר שמן


מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.

בדיקות נוזלים - הפער המפתיע

במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.

פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון

פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל.

מגבים - פעולה של שתי דקות

זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.

חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.

מוסך
צילום: pexels
מדריך

כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות

הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?



עמית בר |
נושאים בכתבה מוסך מצבר שמן


מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.

בדיקות נוזלים - הפער המפתיע

במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.

פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון

פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל.

מגבים - פעולה של שתי דקות

זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.

חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.