צ'רי טיגו 7 פלאג אין. צילום יואב פולס
צ'רי טיגו 7 פלאג אין. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 7 פלאג אין - נפלאות ההתבגרות של היצרן

הצ'רי טיגו 7 פלאג אין מביא את מערכת ההנעה המצויינת של צ'רי לסגמנט ה C-SUV הלוהט ביותר בשוק הרכב, אירוע שמשנה את אופיו של הרכב מהקצר לקצה.

אהבנו (מאוד) - צריכת דלק, נוחות, מרווח פנימי

פחות אהבנו - ממשק משתמש

ציון מסכם 4.5 בסולם פולס

יואב פולס | (3)

נסתרות דרכי פריסבי, יבואנית דגמי צ'רי לישראל, כך שאת הטיגו 7 פלאג אין לקחנו למבחן לא דרך היבואנית אלא דרך גורם אחר. חשוב לומר, הטיגו 7 פלאג אין עוד לא התחיל לגרד את הפוטנציאל שלו, כאשר עד למועד כתיבת מבחן זה נמסרו כמה מאות כלי רכב, וזה כאמור, אפילו לא מגרד את הפוטנציאל של הרכב המצויין הזה.

הטיגו 7 הוא הקרוסאובר בסגמנט C-Suv שהיא הקטגוריה הצפופה ביותר בשוק הרכב הישראלי, עם מגוון גדול מאוד של דגמים וצורות הנעה. הטיגו 7 פלאג אין עבר את אותה הדרך שעבר אחיו הגדול, הטיגו 8 פלאג אין. הרבה פחות 'גלינג-גלינג' גם חיצוני וגם פנימי, חומרים איכותיים יותר, תא נוסעים נעים יותר, ומערכת הנעה מוכרת ויעילה.

העיצוב החיצוני עבר עידון כאשר חזית הרכב הפכה לאטומה בדומה לכלי רכב חשמליים, יחידות התאורה הקדמיות משולבות לד, ומאחור הוחלפו יחידות התאורה באחת אורכית משולבת משחקים של פסי לד. הצללית נותרה ללא שינוי. כמובן שבצ'רי לא התאפקו לשים חיפויי פלסטיק שחור בבתי הגלגלים ובסף התחתון של הרכב.

פנים הרכב עודן גם הוא והוא מביא סביבת נהג נקיה עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ומולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפלי בגודל זהה. עוד יש לציין פאנל קבוע ונגיש לשליטה על מערכת בקרת האקלים מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים, שימושי ויעיל.


צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, סביבת נהג. צילום יואב פולס


המרווח מאחור מצוין, יותר טוב ממה שהיית מצפה מבסיס גלגלים של 2.67, ויש שפע של מקום לרגלים וכתפיים גם לאנשים שבורכו בגובה מעל הממוצע.

מבחינה טכנית כבר נתקלנו במערכת ההנעה של הטיגו 7 באחיו מבית. מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ" ומומנט של 21.9 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ההספר המשולב המוצהר עומד על 347 כ"ס ו – 52.5 קג"מ. סוללת הטיגו 7 פלאג אין בקיבולת 18.3Kwh והיא אמורה להספיק לכ – 90 ק"מ של נסיעה חשמלית. טעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw וטעינה מהירה DC בהספק של 42.6Kw.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

עם תחילת הנסיעה אני מבין שצריך לזרוק לפח את כל הנתונים היבשים, וכך גם את כל המחשבות והתפיסות שהיו לי על הטיגו 7 כי הטיגו 7 פלאג אין הוא פשוט רכב אחר. הטיגו 7 פלאג אין הוא דוגמא מצויינת להתבגרות שעבר היצרן. הוא נוח מאוד, יחידת ההנעה משובחת, וגם אם היא לא מרגישה 347 כ"ס היא עדיין חזקה מאוד, ומטיסה את הרכב קדימה בכל לחיצה על הדוושה. ההיגוי טוב, גם אם לא מתחרה במצטיינות שבסגמנט (כמו פיג'ו 3008), אין לי שום תלונות לגבי ההיגוי והמתלים שעושים עבודה טובה מאוד. מדובר פשוט ברכב מצוין, ללא סייגים.

כמובן שהדבר הראשון שאני עושה זה לרוקן את סוללת הרכב על מנת לראות איך הוא מתנהג עם סוללה ריקה, וגם כאן כמו בטיגו 8 פלאג אין, הסוללה אף פעם לא מתרוקנת, ונשמרות בה רזרבות חשמל לכל משימה, והרכב יודע לנהל את האנרגיה באופן שבכל רגע נתון שלא צריך לנתב את כל הכח לגלגלים הוא מטעין את הסוללה.

למדוד את צריכת הדלק כשהסוללה מלאה זו כמובן טעות, אם כי השימוש הנכון ברכב פלאג אין הוא להטעין את הרכב בכל פעם שהוא מגיע לחניה. אבל אחרי שהסוללה מתרוקנת (כאמור אף פעם לא מגיעה לאפס טעינה) עדיין שומר הטיגו 7 פלאג אין על צריכת דלק מרשימה מאוד של מעל ל 20 ק"מ לליטר, וגם אם נוריד מזה 10% נישאר עם כ 18 ק"מ לליטר חסכוניים להפליא.


צ'רי טיגו 7 פלאג איו הייבריד. צילום יואב פולס

הטיגו 7 פלאג אין כל כך טוב, שלדעתי הוא יותר טוב מאחיו מבית, הג'אקו 7 פלאג אין שחולקים פלטפורמה ומערכת הנעה, על אף שהג'אקו 7 פלאג אין ממוצב מעל הטיגו. (זה לא צריך לגרום לכם להרים גבה, יש לא מעט דוגמאות בעולם הרכב בו מותג שלכאורה אמור להיות ממוצב מתחת למותג אחר מאותו יצרן, מאפיל עליו. ראו דוגמת סקודה סופרב ופולקווגן פאסאט)

ממשק המשתמש של הטיגו 7 פלאג אין פחות מוצלח, ועדיין אחרי כמה וכמה מכוניות של צ'רי, אני תוהה אם היצרן הצליח לאלף אותי כמו שמאלפים עכבר מעבדה, ולפני כל תחילת נסיעה הקדשתי חצי דקה לביטול בקרות והתערבות, ויאללה לדרך. גם ההודעות הקוליות שהרכב מעדכן אותך מרגישות כמו תרגום מסינית לאנגלית, ואז מאנגלית לעברית, ואז הקלטה עם AI. על אף הביקורת הרשומה, זה לא מפחית מאומה מכמה שהרכב מרשים ומבצע בצורה מצויינת.

בתחום הבטיחות כמקובל בצ'רי הרכב מצויין במרבית אמצעי הבטיחות האקטיבית הקיימים, ובהתאם מקבל ציון איבזור בטיחות 7.

הטיגו 7 פלאג אין משווק בשתי רמות גימור – לקשרי במחיר של 180.0 אש"ח ונובל במחיר של 187.0 אש"ח.

התחרות לטיגו 7 פלאג אין מגיעה לדעתי בעיקר מבית, החל בג'אקו 7 פלאג אין שעולה החל מ 190.0 אש"ח, והטיגו 8 פלאג אין עם שבעה מושבים שעולה החל מ 200.0 אש"ח. כמובן שכל סגמנט ה C-Suv גם הוא תחרות לטיגו 7 פלאג אין, ומובילות הסגמנט מביאות גם התנהגות כביש טובה יותר (3008, טוסון, ספורטאז') אולם אף רכב בסגמנט לא יכול להתחרות בטיגו בצריכת הדלק.

הסיכום לדעתי די פשוט – הטיגו 7 פלאג אין הוא הפתעה גדולה, ומדובר ברכב מצויין וראוי.

ציון מסכם:

טיגו 7 פלאג אין

נוחות

4.5

דינמיות / שטח

4.5

צריכת דלק / טווח חשמלי

5

איבזור

4.7

בטיחות

4.5

עיצוב

4

תמורה למחיר VFM

4.5

ממוצע

4.5

 


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טל 22/08/2025 14:46
    הגב לתגובה זו
    הבאתי את בנותיי למסירה כדי לחגוג. במקום שמחה קיבלנו לכלוך פגמים והשפלה. תוך יומיים הרכב מת. עוגמת נפש שלא תישכח. חוסר שירותיות להתרחק לא לקנות !!!
  • 2.
    היבואן אילף אותך לא היצרן. (ל"ת)
    אבי 02/05/2025 19:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 02/05/2025 18:14
    הגב לתגובה זו
    היה ראוי לציין שמדובר בכתבת תדמית מטעם....
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.

משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי

ישראל עוברת לשלב חדש במיזם הרחפנים הלאומי, כהכנה להפעלת שירותים מסחריים מבוססי רחפנים, ומתקדם מניסויים טכנולוגיים לבחינה מעשית של הפעלת רחפנים רציפה לשימושים מסחריים וציבוריים

רן קידר |

לאחר חמש שנות פעילות אינטנסיבית שכללו אלפי טיסות, בדיקות בטיחות, בניית תשתית רגולטורית ופיתוח מערכות ניהול מרחב אווירי מתקדמות, משרד התחבורה מכריז על שלב חדש ומשמעותי במיזם הרחפנים הלאומי. לראשונה, הניסוי אינו מסתפק בבחינת יכולות טיסה ותקשורת, אלא בוחן את האופן שבו עתיד לפעול שוק רחפנים אמיתי: חיבור מפעילים, תיאום רציף, תפעול יומיומי, יצירת תהליכי עבודה והבנה מעשית של הסביבה הנדרשת להפיכת שירותים אוויריים למסחריים. 

המיזם הלאומי לרחפנים ייכנס בקרוב לשלב חדש העובר מהדגמות נקודתיות לדימוי הפעלה אמיתית רציפה בשטח. במערכת הבריאות ייבחנו תרחישים שיאפשרו בעתיד יצירת פעילות אווירית סדירה, כגון העברת מנות דם מהדסה עין כרם להרצוג בירושלים מעל עומסי התנועה, או קבלת משלוחים בבית החולים זיו בצפת במסגרת תמיכה רפואית מתקדמת בפריפריה. זאת, במטרה לבדוק כיצד ניתן לבנות נתיבי שינוע רפואיים יציבים, מהירים ושוויוניים. 

במרחב המוניציפלי ייפתח מערך ניסויים רחב שיבחן תהליכי עבודה חדשניים. בין היתר, ביישוב רהט ייבחנו יכולות לזיהוי מפגעים בזמן אמת, בירוחם יופעלו סיורי ביטחון מהאוויר שיספקו תמונת שטח רחבה, בכפר סבא תיבחן תגובה מהירה לדיווחים המגיעים למוקד העירוני, ברעננה יופעל פיקוח עירוני מרחפנים, ובאזור השרון תופעל מערכת שתאתר רחפנים לא מורשים. בפארק הירקון ייבחן מודל עתידי של משלוחי מזון אווירים בשיתוף פעולה עם רשת המסעדות בנדיקט. 

אלה ורבים נוספים יהוו ניסויי שטח המייצרים סימולציה מלאה של שירות עתידי, שבהמשך יוצע גם לציבור הרחב. בתחום הלוגיסטיקה, יתחילו ניסויים שידמו הפעלה מסחרית. משלוחה ובנדיקט יתנסו במסלולי משלוחים קבועים, רשת רמי לוי תבחן שילוב רחפנים בשרשרת האספקה הקמעונאית, ובחופי ישראל ייבחן מודל להעברת ציוד לאסדות גז ולאוניות כחלופה לכלים מאוישים יקרים ומורכבים. 

מטרת הניסויים תהיה לימוד מעמיק של הפוטנציאל להפחתת עלויות ולשיפור המהירות והיעילות. במקביל תיבחן התשתית הטכנולוגית שבליבת המיזם. הרחפנים יתמודדו עם הפרעות תקשורת ו-GPS, עם תנאי מזג אוויר משתנים ועם דרישות בטיחות גבוהות, לרבות טיסה באזורי תעופה פעילים. מערכות בינה מלאכותית יספקו יכולות כמו זיהוי חריגות, ניתוח מצבים בזמן אמת וזיהוי כלי טיס שאינם משתפים פעולה. תהליכים אלה יאפשרו להבין כיצד הטכנולוגיות יוטמעו בעתיד בשירותים מסודרים.