פורשה 718 - סיבוב היכרות קצר, רושם גדול.
הפורשה קאיימן 718 היא האחות הקטנה של ה 911 המיתולוגית. אבל מדובר באחות קטנה שלא מתנצלת לשניה, ופורשה בכל רמ"ח אבריה לכל דבר ועניין.
סיבוב קצר ברכב של חבר השאיר טעם של עוד, ועוד, ועוד, ועוד...
לא ניתן לקרוא לסיבוב הקצר שעשיתי על פורשה קאיימן 718 פרטית של חבר 'מבחן'. זה התחיל בהקנטות מצידי לקבוצת חברים עם מספר רכבי ספורט. כאלה שמעדיפים לשתות בנזין מאשר אספרסו ומוכנים שהדבר הזה שנקרא מנוע יטרטר להם בראש, על פני שיחה חברית נעימה. בגדול, הסברתי להם בעדינות האופיינית לי שכדאי שהם יתרגלו לחשמל, והגדרתי את ההתנהלות שלהם כמו דגיגים שנסחפו לשלולית חורף שעומדת להתייבש. כמובן שזה גרר תגובות נגד, ואחת מהן היתה 'בוא תיקח את הפורשה לסיבוב, ואח"כ נדבר'. להזמנה כזו לא ניתן לסרב, וכך מצאתי את עצמי מוקדם מדי בשבת בבוקר נוסע לאותו חבר כדי שניסע ביחד בקאיימן.
הוא היה יותר בקטע של 'קח ת'מפתחות ועזוב'תי בשקט'. האמת, מפחיד. לרכבי הדגמה של יבואנים כבר התרגלתי, ועדיין כשאני מחזיר רכב יקר במיוחד ללא נזקים יורדת לי אבן מהלב. כאן זה גם יקר, וגם של חבר. מפחיד.
הקאיימן המדוברת חדשה יחסית, עם תיבת הילוכים ידנית. על החגיגה המוטורית אחראי מנוע בוקסר שישה צילינדרים בנפח 4.0 ליטר, המפיק 400 כ"ס. אם מנוע רגיל אנחנו רגילים שהבוכנות עולות ויורדות, ובמנוע בתצורת V יש לנו מספר בוכנות שפועלות בזוית אחת מול השניה, במנוע בוקסר הזוית היא 180° כך שכל זוג בוכנות פועלות אחת כנגד השניה. אז בפורשה קאיימן 718 הזו יש שש בוכנות שפועלות שלוש מול שלוש. נתון המומנט של המנוע עומד על 42.8 קג"מ.
- פורשה 911 טורבו S ההיברידית: חזקה ומהירה מאי פעם; כמה היא עולה?
- העשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הישיבה נמוכה. מאוד. מי שרגיל לשבת גבוה שישכח מזה או שיקנה פורשה מקאן. ידית ההילוכים נופלת ליד, בדיוק איפה שהייתי מצפה שהיא תהיה.
התנעת הקאיימן משחררת רעש מפלטים שהפתיע אותי בזה שהיה פחות דומיננטי ממה שציפיתי. תחילת הנסיעה ואני מאוד מאוד זהיר ברכב של חבר שעולה 740.0 אש"ח לפני תוספות. חיש מהר אני על אחד מכבישי הרוחב ומרשה לעצמי קצת לשחרר את המושכות. הפורשה הקטנה עולה במהירות ובסלד ללא קושי, ומייצרת חווית נהיגה פנומנלית כבר במהירויות נמוכות. בהינתן שלדה משובחת והגה נפלא, לא צריך לנהוג על 200 קמ"ש כדי ליהנות ממלאכת הנהיגה, גם 100 קמ"ש מהנים. אבל אנחנו לא כאן בשביל 100 קמ"ש. לחיצה על הדוושה פותחת מבערים אחוריים, יחד עם סאונד של מנוע אמיתי שנמצא בערך 15 ס"מ מאחורי הראש של הנהג. כיף. כל כך כיף שלא ניתן להעביר במילים כתובות את הקונצ'רטו לבנזין שהפורשה הזו מייצרת.
אני משחק בין מספר מצבי נהיגה של ה 718, לרבות התאמה של הבולמים האדפטיביים, ומוצא מצב ספציפי שעבורי היה הכי 'נכון'.
- רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
ואז יש את השלדה וההיגוי, וכאן מדובר בלא פחות מעבודת אומנות של הנדסה ברמה הגבוהה ביותר. השלדה של הקאיימן מדברת, שרה ומנהלת דו שיח אינטיליגנטי עם הנהג. היא משדרת בדיוק מופתי את הנעשה בין הכביש למכונית, ויחד עם ההגה הנפלא מדובר בכלי נהיגה מענג.
בעולם ששועט לעבר עדר חשמליות שנושא המתלים וההיגוי מסומן בליסט של המתכננים ברמה של 'כן, שיהיה משהו' הפורשה הזו היא ההפך המוחלט. היא מייצרת חווית נהיגה טהורה ומזוקקת.
אבל כאן אני מוריד את הרגל מהגז, בכל זאת הרכב שייך לחבר, ואין מצב להתקרב אפילו לקצה עם הפורשה הספציפית הזו, ואני מפנה את ההגה וחוזר, אכול קנאה.
הקאיימן 718 שווקה בעבר בכמה גירסאות, החל מלא הרבה יותר מ - 500.0 אש"ח שפתאום נראים מאוד הגיוניים להוציא על מכונית, ועד הרבה מעל מיליון ₪ לגירסאות קצה. אם תתקשרו לפורשה ישראל להזמין אחת תקבלו תשובה שלא ניתן כרגע להזמין את ה - 718, עד שיגיע הדגם החדש של הרכב, ולכן גם לא ניתן לצטט מחירים.
על אף האמור, לרבות הזמנה פתוחה שאומרת 'מתי שאתה רוצה אתה מוזמן לקחת את המפתחות', כשהחזרתי את הרכב, על כוס קפה, הוגשה הנקמה כשהיא קרה. בת הזוג שוכנעה לרכוש איוניק 5 עבורה, כזו שתחליף את המשפחתית ההיברידית ששימשה אותה עד עתה.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהרכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996.
סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר.
יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים
2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:
1. פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.
2. פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח
3. יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.
