צ'רי טיגו 7פלאג אין - מבטיח חסכון גדול בהוצאות
פריסבי יבואנית צ'רי לישראל השיקה את הטיגו 7 פלאג אין, שמקבל את ההנעה המתקדמת של היצרן המשלבת מנוע טורבו בנזין יחד עם מנוע חשמלי וסוללה גדולה המאפשרת טווח חשמלי של כ - 90 ק"מ וטווח כולל למיכל דלק מלא של כ - 1100 ק"מ, במחיר של החל מ 180.0 אש"ח.
אחרי האריזו 8 המשפחתי והטיגו 8 פלאג אין הגיע תורו של הטיגו 7 לקבל את הנעת הפלאג אין הייבריד של היצרן.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הטיגו 7 פלאג אין. הטיגו 7 הוא C-suv כלומר קרוסאובר בקטגוריה הצפופה והמבוקשת ביותר, ועתה הוא מקבל את מערכת ההנעה המתקדמת של היצרן בתצורת פלאג אין הייבריד.
לטיגו 7 פלאג אין מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. יחד ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס ומומנט של 52.5 קג"מ. התאוצה הרשמית מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות, והמהירות המירבית 180 קמ"ש. המנוע החשמלי ניזון מסוללה בקיבולת 18.3Kwh אותה ניתן להטעין גם בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 42.6Kw.
בהינתן סוללה טעונה במלואה ומיכל דלק מלא, לטיגו 7 טווח נסיעה של כ 1100 ק"מ מרשימים למדי, כאשר הטווח הרשמי רק על החשמל עומד על כ – 90 ק"מ, תלוי כמובן בסגנון הנהיגה ובאופי הנסיעה.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- צ'רי טיגו 4 היברידי חסכוני, והוזלה של הטיגו 8 PHEV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האורך הכולל של הטיגו 7 פלאג אין עומד על 4.55 מטר, ובסיס הגלגלים 2.67 מטר, כמקובל בקטגוריית ה C-Suv.
גם תא הנוסעים עבר עדכונים ושיפורים עם צג לוח מחוונים משולב עם צג המולטימדיה, קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, טעינה אלחוטית, חומרים נעימים יותר בתא הנוסעים ועוד.
בתחום הבטיחות קיבל הטיגו 7 פלאג אין את כל מערכות הבטיחות המתקדמות שמציע היצרן, ומקבל ציון 7 באיבזור בטיחות.
- מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
הטיגו 7 פלאג אין משווק בשתי רמות. רמת הכניסה, לקשרי נמכרת ב 180.0 אש"ח, ורמת הגימור הגבוהה ה'נובל' נמכרת ב 187.0 אש"ח. מחירים אלו מציבים את הטיגו 7 פלאג אין בעמדה תחרותית חזקה.

מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח
יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח
כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.
גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.
המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.
גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
ההמלצה כוללת הפחתה של 4.58% במחיר הנסיעה, לצד תוספת חדשה של 1.57 שקל לק"מ בנסיעות מעל 10 ק"מ; נהגי המוניות זועמים: "פגיעה בפרנסה ובשירות"
ועדת המחירים הבין־משרדית המליצה לעדכן את מבנה תעריפי הנסיעה במוניות, באופן שיכלול הפחתה של כ-4.6% בתעריף הבסיס והוספת מרכיב חדש, "פקטור מרחק", אשר ייקר נסיעות העולות על 10 ק"מ. מדובר בתוספת של 1.56 שקלים לכל קילומטר נוסף מעבר למרחק זה.
עם זאת, לפני שההמלצה תהפוך לרשמית, הוועדה תצא לשימוע ציבורי שיימשך עד ה-14 בספטמבר, במהלכו תיבחנה התנגדויות מצד גופים מקצועיים ונציגי הציבור. רק לאחר מכן תועבר ההמלצה הסופית לאישור שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
המהלך של הוועדה נועד לעדכן את סל התשומות המשפיע על חישוב התעריפים, בין היתר תוך הכללת רכיבי עלות כמו חשמל, ולא רק בנזין, על רקע כניסת מוניות חשמליות לשוק. למרות ההפחתה בתעריף הכללי, תוספת "פקטור מרחק" עשויה להביא לייקור מהותי של נסיעות ארוכות, במיוחד בנסיעות בין־עירוניות ובנסיעות משדה התעופה. הנסיעות הארוכות, שבמסגרת רפורמת 2018 הוזלו משמעותית, עשויות לחזור ולהיות יקרות יותר וכלכליות יותר עבור נהגי המוניות.
נהגי המוניות מתנגדים
בתגובה למהלך, נהגי המוניות ביקרו מאוד את המהלך. לטענתם מדובר בפתרון קוסמטי שמעמיק את העיוותים במקום לתקן אותם. הם טוענים כי הרפורמה שבוצעה לפני כשש שנים גרעה בפועל כ-40% מהתעריפים לנסיעות בין־עירוניות, והשינוי הנוכחי אינו נותן מענה אמיתי לבעיות שנוצרו. אבל הצד שלהם ברור. הם רוצים בהתייקרות של הנסיעה במונית גם ובעיקר בנסיעות בינעירוניות מבלי להפחית את הנסיעה בתוך העיר. השאלה למה? כפי שהצגנו כאן, מחירי המוניות בארץ לא זולים ואל בהכרח שמוצדקים - נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך או אחרת, נהגי המוניות צפויים להתנגד למהלך במסגרת השימוע הציבורי, ולהוביל מהלך מול משרדי הממשלה בדרישה לגבש מנגנון הצמדה שקוף, המבוסס על מדדים תפעוליים כמו עלויות דלק, ביטוח, שחיקה ותחזוקה. נראה שהוועדה צריכה להגיד באופן ברור - רוצים מחירים חופשיים. בבקשה - נכניס את אובר, תהיה תחרות ומחירים תחרותיים לציבור.