טיגו 7 פלאג אין. קרדיט יצרןטיגו 7 פלאג אין. קרדיט יצרן

צ'רי טיגו 7פלאג אין - מבטיח חסכון גדול בהוצאות

פריסבי יבואנית צ'רי לישראל השיקה את הטיגו 7 פלאג אין, שמקבל את ההנעה המתקדמת של היצרן המשלבת מנוע טורבו בנזין יחד עם מנוע חשמלי וסוללה גדולה המאפשרת טווח חשמלי של כ - 90 ק"מ וטווח כולל למיכל דלק מלא של כ - 1100 ק"מ, במחיר של החל מ 180.0 אש"ח. 

יואב פולס |

אחרי האריזו 8 המשפחתי והטיגו 8 פלאג אין הגיע תורו של הטיגו 7 לקבל את הנעת הפלאג אין הייבריד של היצרן.

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הטיגו 7 פלאג אין. הטיגו 7 הוא C-suv כלומר קרוסאובר בקטגוריה הצפופה והמבוקשת ביותר, ועתה הוא מקבל את מערכת ההנעה המתקדמת של היצרן בתצורת פלאג אין הייבריד.

לטיגו 7 פלאג אין מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. יחד ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס ומומנט של 52.5 קג"מ. התאוצה הרשמית מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות, והמהירות המירבית 180 קמ"ש. המנוע החשמלי ניזון מסוללה בקיבולת 18.3Kwh אותה ניתן להטעין גם בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 42.6Kw.

בהינתן סוללה טעונה במלואה ומיכל דלק מלא, לטיגו 7 טווח נסיעה של כ 1100 ק"מ מרשימים למדי, כאשר הטווח הרשמי רק על החשמל עומד על כ – 90 ק"מ, תלוי כמובן בסגנון הנהיגה ובאופי הנסיעה.

האורך הכולל של הטיגו 7 פלאג אין עומד על 4.55 מטר, ובסיס הגלגלים 2.67 מטר, כמקובל בקטגוריית ה C-Suv.


טיגו 7 פלאג אין - סביבת נהג. קרדיט יצרן

גם תא הנוסעים עבר עדכונים ושיפורים עם צג לוח מחוונים משולב עם צג המולטימדיה, קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, טעינה אלחוטית, חומרים נעימים יותר בתא הנוסעים ועוד.

בתחום הבטיחות קיבל הטיגו 7 פלאג אין את כל מערכות הבטיחות המתקדמות שמציע היצרן, ומקבל ציון 7 באיבזור בטיחות.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הטיגו 7 פלאג אין משווק בשתי רמות. רמת הכניסה, לקשרי נמכרת ב 180.0 אש"ח, ורמת הגימור הגבוהה ה'נובל' נמכרת ב 187.0 אש"ח. מחירים אלו מציבים את הטיגו 7 פלאג אין בעמדה תחרותית חזקה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה

תחרות עזה, דגמים חדשים בחו"ל ולחץ גדול של היבואנים - הנחות של עשרות אחוזים; הסיבות לקנות רכב חדש והסיבות לחכות עם הקנייה לשנה הבאה? 

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'אקו BYD


שנת 2025 מתקרבת לסיומה, ובשוק הרכב יש ירידות מחירים ומבצעים דרמטיים. ליבואנים ולחברות הליסינג מלאי גדול של רכבי "אפס קילומטר", חלקם בני שנה ויותר, שמחייב חיסול מיידי. המחירים הוזלו לעיתים בעשרות אלפי שקלים ממחיר המחירון.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2025 נמסרו בישראל כ-242 אלף רכבים חדשים, עלייה של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אך הנתונים מסתירים מגמות מדאיגות: ירידה חדה במכירות הרכבים החשמליים מ-25% משוק המסירות בשנה קודמת לכ-20% בלבד השנה, לצד עלייה של 59% במכירות דגמים סיניים, שתופסים כעת 34% משוק המסירות הכולל.

התחרות הסינית, שמתחילה להתפשט גם בפלח היוקרה, משנה את כללי המשחק ומאלצת את היבואנים הוותיקים להוריד מחירים כדי להישאר רלוונטיים.

הנחות של 15% ואף יותר

בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל – 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.

דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון.

ביריד שהתקיים בתחילת החודש הוצעו מאזדה CX-5 ב-159 אלף שקל וקיא נירו היברידי ב-159 אלף שקל, לצד רנו קפצ'ור ב-130 אלף שקל, הנחה של 22 אלף שקל. ובכלל מדובר בהנחות של 10%-30%

ב-MG, ההוזלות הגיעו עד 55 אלף שקל.

רולס רויס Spectre. היקרה ביותר. צילום יצרןרולס רויס Spectre. היקרה ביותר. צילום יצרן

ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח

680 כלי רכב במחיר של מעל ל 1.0 מיליון ש"ח נמכרו בתשעת החודשים הראשונים של 2025. רולס-רויס, מרצדס, פורשה, לנדרובר, בנטלי, פרארי ועוד. 

יואב פולס |

בעודנו מנתחים את ענף הרכב המקומי, כשכלי הרכב הנמכרים ביותר עולים לא יותר מ – 200,000 ₪, יש עולם מקביל בו מכוניות יוקרה חדשות נמכרות במחירים של הרבה מעל 1.0 מיליון שקל. 680 כלי רכב נרשמו במשרד הרישוי מינואר 2025 ועד היום, שמחירן מעל ל- 1.0 מיליון ₪.

נתחיל עם היקרות ביותר, רולס-רויס במקרה של תשעת החודשים הראשונים של 2025. המכונית היקרה ביותר, כך לפי ההצהרות למשרד הרישוי היא רולס רויס Spectre שמחירה 4,500,000 ₪. לא ברח לנו אפס. ארבעה וחצי מיליון ₪. רכב נוסף מאותו הדגם אבל בגרסה 'זולה' יותר נמכרה במחיר של 4.0 מיליון ₪. במחיר זהה ( 4.0 מיליון) נמכרו בישראל עוד שלוש רולס רויס Cullinan ועוד רולס רויס Ghost יחידה.

אם נרד מדרגה למחירים שבין 3.0 מיליון ₪ ל 4.0 מיליון ₪ נמצא שם 11 כלי רכב, ובין 2.0 מיליון ₪ ל- 3.0 מיליון שח מתחיל להיות עממי למדי עם 75 כלי רכב. במחיר של מעל מיליון ₪ ועד 2.0 מיליון ₪ נמצא כבר 588 לקוחות מעושרים שרכשו רכב במחיר שרובנו חושבים עליו רק בהקשר של קנית דירה או זכייה בלוטו.


מרצדס G-Class. צילום יצרן

דירוג המותגים הנמכרים ביותר במחיר של מעל 1.0 מיליון שח מציג את התמונה הבאה. במקום הראשון ובפער גדול נמצאת מרצדס עם 229 יחידות שנמכרו כאמור במחיר הגבוה ממיליון ₪. אחרי מרצדס במקום השני נמצאת פורשה עם 141 יחידות שמכרה ובמקום השלישי לנדרובר עם 122 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪. ב.מ.וו סוגרת את המותגים שמכרו בכמות תלת ספרתית של מכוניות במחיר של מעל למיליון ₪ עם 105 מכוניות מתוצרתה.

במקום החמישי נמצא את Audi שמכרה 20 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪, ואחריה בנטלי שמכרה 19 מכוניות. למבורגיני, פרארי ורולס רויס מכרו 11 יחידות כל אחת, אסטון מרטין עם 5 יחידות, קאדילק עם 4 יחידות וסוגרות את הרשימה מקלארן ושברולט שמכרו כל אחת רכב בודד במחיר של מעל 1.0 מיליון ₪.