שיא בקטל בדרכים עם 439 הרוגים ב 2024 ועוד 26 מתחילת ינואר
בשנת 2024 הגיע מספר ההרוגים הכבישים לשיאים מדממים. הדם על ידי כל האחראים לביטחון שלנו בכבישים, אבל בסוף ההגה בידיים שלנו.
3 הרוגים בתאונות דרכים בשבת, ועוד ילד פצוע אנוש, לנתונים המחרידים האלה יש להוסיף עוד 23 בני אדם שנהרגו מתחילת השנה. מחיר דמים של 26 בני אדם שהופקרו למות על כבישי המדינה.
פתיחת השנה האיומה הזו היא המשך ישיר לתמונות ההרג על כבישי ישראל בשנת 2024, השנה הקטלנית ביותר מזה שנים רבות.
נתוני ההרג והתאונות בכבישים אותם מפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) קשים.
שנת 2024 הסתיימה עם 439 הרוגים בכבישים, לעומת 361 הרוגים בשנת 2023 גידול של 22%. קשה מאוד לנתח סטטיסטיקה כשמאחורי כל מספר יש הרוג, אדם שחייו הסתיימו באופן אלים ונוראי, ומאחוריו משפחה שבורה.
- החמרה בענישה כלפי רוכבים על קורקינט מתחת לגיל 16
- איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
21 ילדים בני 0 עד 4 נהרגו בשנת 2024
21 ילדים מגיל 0 עד 4 שנים נהרגו בכבישים. ילדים בגיל הזה לא מסתובבים לבד, לא עולים על ההגה ולא מתפרעים על הכביש. הם היו תחת השגחת אדם אחר. עוד 8 ילדים נהרגו כשהם בגיל 5 עד 9 שנים. יחד 29 ילדים עד גיל 9 נהרגו בכבישים. למישהו המספר הזה נשמע סביר בצורה כלשהי? עוד 40 צעירים בגילאים 15 עד 19 נהרגו בשנת 2024. הקבוצה הבאה היא צעירים בגילאים 20-24 מהם 66 צעירים וצעירות קיפחו חייהם בכבישים. אוכלוסיית הגילאים ממנה נהרגו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים היא בני 65 ומעלה, מהם 96 בני אדם לא זכו לחגוג את השנה האזרחית החדשה.
ניתוח לפי אופי השימוש מעלה את התמונה הבאה: 156 בני אדם נהרגו במעורבות רכב פרטי, כ 36%, עוד 116 הולכי רגל לא הגיעו לאן שרצו, כ 26%, ועוד 98 רוכבי אופנועים וקטנועים שהם כ 22% מההרוגים בכבישים. אופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים גבו את חייהם של 29 בני אדם בשנת 2024.
67 נהגים צעירים נהרגו בשנת 2024
עוד קצת להורים שביניכם, אם יש לכם ילדים שקיבלו זה עתה רישיון נהיגה, אזי 67 צעירים שהם נהגים צעירים קיפחו את חייהם. אתם באמת בטוחים בנהיגה של הצעיר/ה שלכם?
- ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
- ביקור סגן נשיא ארה"ב: חסימות הכבישים יתרחבו לתל אביב ולירושלים, שיבושים גם בדרך לנתב"ג
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
הנתונים הרשומים הם למרות שיפור משמעותי בבטיחות כלי הרכב על הכבישים שמגיעים היום עם בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אלמלא מערכות הבטיחות המקוריות האקטיביות.
הטיפול במניעת תאונות דרכים נמצא באחריות של משרד התחבורה, או בשמו המלא 'משרד התחבורה והבטיחות בדרכים'. מבלי להיכנס לפוליטיקה, הנתונים המובאים כאן, והגידול המחריד בכמות ההרוגים בכבישים, הם באחריות המשרד והעומדים בראשו. כולם כשלו, ודם ההרוגים בכבישים הוא תעודת הכשלון שלהם.
הטיפול במניעת תאונות דרכים עומד על שלושה עמודים – חינוך, תשתיות ואכיפה. כל אחת מהזרועות היא קריטית, עומדת בפני עצמה, ומשלימה את האחרות. כל אחד מהנדבכים נמצא כיום בקריסה וחוסר תפקוד. גם המצלמות הטקטיות שפרסה המשטרה הן לא יותר מגימיק עצוב שלא ימנע אפילו לא קורבן אחד.
ההגה בידיים שלכם, לא של מירי רגב או מפכ"ל המשטרה
ואחרי שאמרנו הכל, והצבענו על אשמים בחוסר תפקוד, בסופו של דבר, לא מירי רגב, ולא מפכ"ל המשטרה אוחזים בהגה ברכב שלכם, או ברכב הסמוך. האחריות לחזור בשלום מכל נסיעה מוטלת עלינו הנהגים, ואנחנו גם אלו שמשלמים את המחיר. הצעירים בבית שלכם נוהגים – דברו איתם על התנהגות בכביש. לוו אותם גם מעבר למה שהחוק מחייב והנחילו להם תרבות נהיגה נכונה. אתה שמתגלח תוך כדי נהיגה, את שמתאפרת כדי להיות יפה במשרד – שניכם תיראו נהדר באמבולנס בדרך למיון במקרה הטוב. תפסיקו לעשות את כל מה שאתם עושים בנהיגה, שאינו נהיגה.
- 2.מצד אחד יותר תאונות דרכים מצד שני אי אפשר לסוע אפילו לסופר בלי לעמוד שעה בפקק. נמאס. (ל"ת)אזרח 26/01/2025 08:47הגב לתגובה זו
- 1.החיים 26/01/2025 08:19הגב לתגובה זואז בשביל מה צריך ממשלהחינוך אכיפה או העדר אכיפה מדיניות תשתיתהכל נשלט עלידי הממשלהאבל כרגיל כולם אשמים רק לא הממשלהכן צריך זהירות אישית ונהיגה אחראיתאבל מי יטפל במי שיתנגש ביידרוס אותי בגלל השתוללות בכביש
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
טסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלהמודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל
אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים,
שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר
כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.
מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.
גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.
הירידה בביצועים מורגשת
במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.
- וולבו מזנקת 30% - למאסק יש הרבה מה ללמוד מהסינים
- מובילאיי עולה; IBM וטסלה צונחות - ומה קורה בחוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.