גידול של 11% בגניבת כלי רכב: איזו עיר מובילה?
במהלך השנה החולפת חל גידול בגניבת רכבים,שבוצעו לרוב על ידי התחברות לשקע OBD או באמצעות סורק קודים; גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 50% מכלל אירועי הגניבה
במהלך השנה החולפת חל גידול של 11% בגניבת כלי רכב ביחס לשנת 2023, כך עולה ממחקר שמפרסמת היום חברת איתוראן. כותבי המחקר מעריכים שמגמה זו, אשר מקורה בביקוש לחלקי חילוף ומכירת רכבים לרשות הפלסטינית, צפויה להמשך גם בשנה הקרובה (2025).
על פי המחקר של איתוראן המתבסס על מדגם ארצי של 850,000 כלי רכב, 66% מגניבות הרכב בשנת 2024 בוצעו על ידי התחברות לשקע OBD או באמצעות סורק קודים, פעולה המדמה שימוש במפתח מקורי. שיטה זו, הביאה לתופעה חדשה של גניבת רכבים בשעות היום מבלי לעורר חשד, כאשר על פי המחקר 35% מכלל הגניבות התרחשו בשעות אור היום. בשיטת גניבה זו, הגנב נראה כמו נהג לגיטימי, אין לו צורך להסתיר את עצמו באמצעים שונים ויעוררו חשד, זאת בעקבות היכולת שלו להכנס לרכב ולהניע אותו בפרק זמן מהיר.
עוד עולה, מהדו"ח כי 16% מכלל ניסיונות הגניבה היו בשיטת הפריצה אלימה, וב-11% מאירועי הגניבה נמצא ברשות הגנב מפתח הרכב. ב-6% מהמקרים הדבר נעשה באמצעות גרירת/העמסת הכלי וגניבתו ורק ב-1% בודד הרכב נשדד מבעליו או שהמפתח נשאר ברכב. בראש רשימת הרכבים הגנובים בשנת 2024 עמדו הג'יפים והג'יפונים (49%), רכבים פרטיים (31%), אופנועים (11%), רכבים מסחריים (6%), משאיות (2%) וכלי צמ"ה (1%). בנוסף, מהמחקר עולה שרכבים משנתונים 2019 – 2024 מהווים 79% מכלל ניסיונות הגניבה.
בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 50% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 18%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 10%, ירושלים ומודיעין עם 9%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%. העיר עם אחוז הגניבות הגבוה ביותר היא תל אביב (16%) ואחריה פתח תקווה (7%), רמת גן (5%) וירושלים (4%).
- עונש של 20 שנות מאסר לראש כנופיית גניבת רכבים
- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניר
שרצקי , מנכ"ל חברת איתוראן: "בשנת 2024 יש עליה של 22% במעצר
חוליות של חשודים בגניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2024 הובילה חברת איתוראן למעצרם של 780 חוליות גנבי רכב בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל. מעצרן של חוליות הגנבים חסכו למשק הישראלי 4.2 מיליארד שקל. מעצר של 780 חוליות החשודים בגניבות רכב בזמן אמת, מסייע
רבות לתהליך הרשעת החשודים ולמאסרם. בכך, צפויים המאסרים לחסוך לשוק הרכב הישראלי אלפי גניבות פוטנציאליות במהלך שנת 4202 ואף מעבר לה.
- 2.המלש 30/12/2024 13:12הגב לתגובה זותדירא קשר המציאה את איתורא. והזדרזה למכור. ההפסד מכרה זהב.
- 1.yuvi 30/12/2024 12:24הגב לתגובה זויש לנו בני דודי ממש מעולי מדוע להתאמ ולעבוד אפשר לגנוב מכל הבא ליד......
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
