אלקטרה ושפיר צופות כל אחת מיליארדים - מהזכיה בהקמת הרכבת הקלה
הלילה פורסמו החברות שזכו במכרז להקמת הקו הירוק והקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן. מדובר על מכרז של נת"ע שבו זכו אלסטום, דן ואלקטרה 2.13% - במרכז להקמת הקו הירוק. במקביל שפיר הנדסה -0.4% ו-CAF הספרדית זכו בהקמת הקו הסגול. מי שנשארו בחוץ הן אגד, שיכון ובינוי -2.54% , CRRC הסינית.
במסגרת המכרז, החברות יממנו, יתכננו, יקימו ויתחזקו את הרכבת הקלה לתקופת זיכיון של 25 שנה, כאשר ההקמה תארך כ-5 שנים (לפני עיכובים נוספים, כפי שאופייני בישראל) ותקופת תחזוקה של 20 שנה. החברות צריכות להשלים הליך סגירה פיננסית לפרוייקט בתוך 12 חודשים ממועד חתימת הסכם הזיכיון.
בחירת החברות הזוכות מגיע אמנם אמנם באיחור של שנתיים, אבל כאשר מדובר ממילא על 50 שנה איחור (כבר בממשלת גולדה מאיר הנושא היה אמור להתחיל להתקדם), אז עיכוב של עוד שנתיים זה כבר באמת זמן קצר - ובלבד שהתוכניות כבר יקודמו וישפרו את היכולת לנסוע בגוש דן בצורה משמעותית, ואת הדרכים החלופיות לתחבורה הפרטית.
אלקטרה זכתה במרכז באמצעות חברת טי אמ טי (שיעור אחזקה של 40%) והיא מעריכה כי סך התמורה לכלל הפרויקט תעמוד על כ-9 מיליארד שקל, כולל מענקי הקמה. החלק של אלקטרה יהיה כמובן קטן יותר.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, שפיר הנדסה זכתה גם היא בהקמת הקו הסגול וצופה גם היא הכנסות של כ-9 מיליארד שקל, יחד עם החברה הספרדית. חלקה של שפיר הוא 50% כך שהיא צפויה גם לחצי מההכנסות. החברה גם צופה כי עלות ההקמה תהיה כ-4.5-5 מיליארד שקל. בחברה מסבירים כי המענק התזרימי מהמדינה בסך 2.2 מיליארד שקל יסייע לה לגייס את ההלוואות מהבנקים שהיא צריכה, בעליות מימון נמוכות יותר.
בנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) מעריכים (מקווים) כי הקו הירוק יתחיל לפעול ב-2027. הקו צפוי לעבור מראשון לציון וחולון לתל אביב, האוניברסיטה ולהמשיך לאזור התעשייה במערב הרצליה וקריית עתידים. אורכו של הקו כ-39 ק"מ ויוקמו בו 63 תחנות (מתוכן 4 תת-קרקעיות).
הקו הסגול, שצפוי להתחיל לפעול ב-2026, ייסע מקריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל. אורך הקו כ-27 ק"מ במפלס הקרקע, והוא יכלול 45 תחנות.
- גיוס של 4 מיליארד שקל בתעשיית הקרנות בספטמבר; לאן הולך הכסף?
- מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- רמז עבה לסיום העליות בבורסה
הקו האדום, שכבר נמצא בעבודות, ויחבר בין פתח תקווה ובני ברק, לרמת גן, תל אביב ובת ים (על כביש ז'בוטיסנקי, בדומה לאוטובוסים שנוסעים במסלול זה כיום), צפוי להתחיל לפעול בסוף השנה הנוכחית.
לפני כשבועיים אלקטרה זכתה במרכז של נתיבי ישראל בהיקף של 600 מיליון שקל להסבת גופי תאורה בכבישים בארץ, לתקופה של 5 שנים, עם אופציה להארכה.
- 4.50 שנה עברו והליכוד לא הצליחו לבנות רכבת תחתית אחת? (ל"ת)גולדה 31/01/2022 13:24הגב לתגובה זו
- 3.YL 31/01/2022 12:18הגב לתגובה זושוב קיבלנו אישור רוקדים לפי החליל של ארצות הברית זו גם הסיבה שאן רכבת סופר מהירה ל אילת כי....רק הסינים יכולים להרים מבצע שכזה וגם לסיים אותו בזמן
- 2.בימים אלה לא טוב להתגורר בתל אביב והסביבה סיוט תחבורתי (ל"ת)נכון 31/01/2022 11:04הגב לתגובה זו
- 1.בן 31/01/2022 09:25הגב לתגובה זותבוא תגובה סינית
- מצויין, הסינים הם בלאגן אחד שלם שלא שווה את המחיר הנמוך (ל"ת)אחד 31/01/2022 16:42הגב לתגובה זו

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה
הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28
אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%.
במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.
אפשר להאשים
את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער
הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.
- הדולר ב-3.26, הרמה הנמוכה מזה 3 שנים
- בית שמש זינקה 8.5%, הבנקים נפלו 2.3% - המדדים סגרו בעליות מתונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה
ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?
לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.
קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.
קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.
לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, Key‐Turn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.
- ברן מזנקת לאור עסקת ענק של 480 מיליון דולר
- הכנסות ברן ירדו ב-9% ל-165 מ' שקל; הרווח נחתך ב-55%; המניה צונחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.