אריה דרעי
צילום: שלומי דעי

ההוזלה בדרך? משרד הכלכלה יכניס שחקנים חדשים לשוק ייבוא הגבינות הקשות

אלמוג עזר | (12)

משרד הכלכלה פרסם היום את מבנה התחרות לקבלת היתר יבוא גבינות קשות לישראל שיהיו פטורות ממכס. זהו המשך התהליך שהחל בתחילת השנה ובו זכו חמישה יבואנים שונים שמנסים מאז להתחרות ביצרנים המקומיים.

המהלך שעליו הכריז משרד הכלכלה עוד בסוף השנה שעברה העמיק את התחרות בשוק הגבינות הצהובות. שוק הגבינות הצהובות, על פי פירסומים, מגלגל כ־800 מיליון שקל בשנה ונשלט על ידי תנובה המחזיקה כ־83% ממנו. טרה ממשיכה לקדם תחרות בשוק לאחר שבשנת 2014 הציגה את הגבינה הצהובה שבייצורה והיום היא מחזיקה בכ-14% ממנו.

מטרת העדכון היום הייתה להגביר את התחרות ע"י מתן אפשרות לשחקנים נוספים להשתתף ולהתחרות בהליך התחרותי, בהם גם יבואנים ויצרנים מקומיים קטנים ובינוניים. הזוכים בהליך התחרותי ייקבעו ע"פ המחיר המקסימלי לצרכן, לו יתחייבו במסגרת הצעתם – ההצעות  המתחייבות למחיר הנמוך ביותר תדורגנה ראשונות.

"צעד זה נעשה במסגרת יישום החלטת ממשלה להגברת התחרות בשוק המקומי בגבינות קשות ובכך להביא להפחתת מחירים. זהו צעד נוסף מתוך שורת צעדים שבהם אנו נוקטים, המיועדים להגברת התחרות והפחתת מחירים של מוצרי מזון בסיסיים בשוק המקומי." כך ציין אריה דרעי היום, 

   

בהליך החדש המפורסם בימים אלו, לשנת 2016, הוכנסו כמה שיפורים: היקף המכסה של הגבינות המיועדות לחלוקה גדל ל- 5,400 טון, המספר המקסימלי של הזוכים בהליך התחרותי הורחב, היקפי ההקצאות העומדות לחלוקה גוונו, כך שלצד חלוקה של הקצאות גדולות בהיקפים של 600, 800, 1,000 ו-1,200 טון, הוקצו גם מכסות קטנות יותר בהיקפים של 400, 300 ו-200 טון.

 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    כל הכבוד!!!! (ל"ת)
    אזרח מרוצה 29/09/2015 21:32
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אנשים רעים 29/09/2015 20:45
    הגב לתגובה זו
    אנשים רעים רעים סרוחים מלאי רעל והרס ושיטנה משועוממים שכמותכם כל דבר שדרעי עושה אתם קמים כמו הדיוט שקופץ בראש לשפוך ולהוציא את השינאה שיש בכם לאיש שעשה כ"כ המון למזרחיים הרים את קומתם והעלה לסדר היום את אפליית המזרחיים כן אני יודע שחלק מכם מזרחיים אבל אתם שחכתם מאבותיכם ומהדודים לכם איך היה המעמד שלהם בקום המדינה מה שאתם יכולים להרים ראש זה הרבה בזכותו אחרת כל המדינה היתה כמו האליטות האשכנזים היו רומסים אתכם אז תתבישו ותגידו תודה לאיש שעשה את המהפכה!!!! אריה דרעי אתה ענקקקק!!!!!
  • רונן 30/09/2015 07:50
    הגב לתגובה זו
    אחת הבעיות הגדולות במדינה הזאת שיש עוד אנשים כמוך שחושבים במושגים של מזרחיים או לא...הדברים שנעשים כאן לא אמורים להיות לקהל ספציפי..אלה לקהל כולו..אריה דרעי תופס פשוט טרמפ על גבם של אלו שאתה בעוונותיך הרבים קורא להם מזרחיים,ורוכב עליהם ליעד הבא...זאת היתממות אמיתית..ואתה בכל מקרה מלא שנאה לאנשים כאן..תבדוק מהיכן זה מגיע,כי אין קשר בין הדברים.דרעי עושה דברים חשובים אולי,וזה מצויין...אך אל נשכח מי האיש..ותלית שכולה תכלת הוא לא...מדובר בעבריין מורשע,וצר לי שישנם כאלה בממשלה שלנו..ולא רק הוא אגב..ואת זה אגב אומר לך בן להורים יוצאי אפריקה....שמעולם לא חש את הקיפוח שעליו אתה מדבר...
  • רק שינאה למי שמצליח (ל"ת)
    אתה חולה נפש 30/09/2015 05:59
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימוס בלפי 29/09/2015 20:21
    הגב לתגובה זו
    בטח עם הכשרות של בד"ץ וכשרות בג"ץ זה יעלה לנו אותו דבר נמאס כבר מהלוזרים האלה.
  • 4.
    קובי 29/09/2015 19:41
    הגב לתגובה זו
    די להיות תמימים, תוך זמן קצר נראה כי מדובר בחלוקת ג'ובים למקורבי ש"ס. משגיחי כשרות ואוכלי חינם אחרים.
  • יוני 29/09/2015 20:36
    הגב לתגובה זו
    ומוציא אותם ממקבלי קיצבאות אז עדיף שיצאו לעבוד ותפסיק לקטר שהם אוכלי חינם מעניין איזה אוכל חינם אתה או איזה גו'ב קיבלת ממקורב
  • 3.
    תחתום על סעיף 52 29/09/2015 19:31
    הגב לתגובה זו
    וגורם נזק כספי שלמיליארדי דולרים בכך שאתה לא חותם על סעיף 52 במחווה הגז .השקופים שהבטחת להם לגמור את החודש לא יסלחו לך וירדפו אחריך עד שתקיים את מה שהבטחת!!!!!!!
  • 2.
    גיל 29/09/2015 19:12
    הגב לתגובה זו
    במקום לעשות רופורמה אמיתית במה שעולה הרבה, הם משחקים בשטויות. מחיר הרכב מחירי הדלק מחיר הנדל"ן ותנאי השכירות מע"מ גבוה גניבה לאור יום בקוות הגמל והפנסיה שם הכסף הגדול
  • שרון 30/09/2015 08:09
    הגב לתגובה זו
    לפני -- רכב, דלק, ועוד. כי פשוט אין להם. מזון לפני הכל לאותם מגזרים. אותך מעניין הדברים האחרים כי אתה שבע.
  • 1.
    יפה 29/09/2015 19:03
    הגב לתגובה זו
    הרעיון נהדר נראה מי יפקח על המחיר לצרכן ,שהרי הבטחות וביצוע הם שני דברים שונים.
  • לפקח אם יש תחרות (ל"ת)
    לא צריך 29/09/2015 21:15
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

הזכייה מגדילה את תיק הפרויקטים של החברה בתחום התשתיות, אבל לפני שעולים לשטח עדיין צריך לסגור מסמכים ולקבל אישורים

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.56%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה סביב אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים


הרבה מעבר לעוד נתיב

העבודות עצמן רחבות יותר מהוספת נתיבים. החברה מציינת כי העבודות כוללות הרחבה של כביש 6 לשני הכיוונים, הפרדות פיזיות בין כביש 6 לכביש 1, מעברי תחתית, תוספת נתיבים, הקמת גשרים חדשים והרחבה של גשרים קיימים, קירות אקוסטיים, מעבירי מים ועבודות משלימות. אלו פרויקטים שנפרסים על שטח גדול וכוללים לא מעט עבודות תשתית “שקופות”, כאלה שלא תמיד רואים מהאוטו ביום יום, אבל הן הבסיס שמחזיק את הכביש מתפקד לאורך זמן.

הפרויקט מוגדר כפרויקט למדידה, כך שהתשלום מתבצע לפי הכמויות שיבוצעו בפועל ולפי מחירי כתבי הכמויות שסוכמו, ולא לפי סכום סגור שמוכר מראש. בחברה מציינים כי אם וכאשר יתקבל צו התחלת עבודה, משך העבודות צפוי לעמוד על כ-3 שנים.