סמנכ"ל המכירות של בטר פלייס: "היעד הוא למסור כ-4,000 מכוניות בשנה הראשונה"
מיזם הרכב החשמלי, בטר פלייס, השיק היום (א') את מודל התמחור החדש וכן מעלה לראשונה קמפיין פרסומי נרחב. הצעה הראשונה מצד החברה היא תוכנית הכוללת מחיר קבוע וחודשי של 65 אגורות לק"מ וההצעה השנייה היא תוכנית מחיר קבוע של 55 אגורות לק"מ, זאת בקנייה של בנק קילומטרים מראש.
זהר באלי, סמכנ"ל המכירות בחברה, תיאר בראיון ל-Bizprtal את החסמים שהעיבו על מכירת רכבים חשמליים בעבר כ"מחיר גבוה הכולל עלות כבדה של סלולה וטווח נסיעה מוגבל". הפתרונות של בטר פלייס הן שמחיר הרכב לא יכלול את הבטרייה שנשארת בבעלות של החברה ואת רשת החלפת הבטריות בפריסה הארצית.
- 18.ישראל 18/07/2012 11:19הגב לתגובה זובמנוע בנזין 80% מהאנרגיה מתבזבזת על המרת אנרגיה קווית לאנרגיה סיבובית. במנוע חשמלי האנרגיה היא מטבעה סיבובית. המחיר לק" מ חייב להיות הרבה יותר נמוך.
- 17.איזה שרלטנות מכונית בלי בטרייה 120 אלף!!!!!!! (ל"ת)קומבינטורים בגרוש 18/07/2012 11:18הגב לתגובה זו
- 16.הישראלי 18/07/2012 09:10הגב לתגובה זוכל הורדת מחיר מתקבלת בברכה
- 15.121 אלף שח - על מה ? 17/07/2012 16:23הגב לתגובה זואחלה עיסקה - גם רנו חשמלית שאין לה בעיות חשמל בכלל, וגם עגלה בלי בטריה. אם בטר פלייס עיצבנו אתכם אתם יכולים לחבר למכונית סוס שימשוך אתכם תמורת 34 אגורות חציר לקילומטר לא כולל חיסונים ווטרינר.
- 14.דניאל 16/07/2012 21:42הגב לתגובה זומעצבן השימוש הציני בחזון של אנרגיה ירוקה, כשבתכלס זה עוד מכונית שהפכה לסמל סטטוס ומשרתת אינטרס מסחרי. נטו כלכלי. אם היה באמת חזון ירוק המיזם הזה היה כבר מחובר לגז. אבל גז עכשיו עוד יקר...
- 13.אורי 16/07/2012 17:02הגב לתגובה זושתייצרו כאלו, אצטרף אליכם, עד אז אני מעדיף לקחת את הסיכון ולהתנייד על אופניים חשמליים ללא תקן שאפשר להעלות לרכבת. בוז למשרד התחבורה.
- 12.מודל הפלאפון שזה אך קרס חברה מקובעת ומיושנת (ל"ת)worse place by far 16/07/2012 13:11הגב לתגובה זו
- 11.פלואנס עדיפה 16/07/2012 12:09הגב לתגובה זוראשית, יש עוד חברות..הנה הלך הטיעון על מונופול. שנית, בהנתן העובדה שיש עוד חברות גם ההתחייבות היא לא באמת התחייבות. גם לא לק"מ לפי התמחור החדש.
- 10.דיסקט החוצה 16/07/2012 11:59הגב לתגובה זושבתכל'ס הכל כן קורה. אנשים לא שמים לב כמה קרנפים הם יוצאים?
- 9.מונופול 16/07/2012 10:07הגב לתגובה זולא אוהב את השיטה !!! מי שקונה מכונית כזו מתחתן עם בטר פלייס. למה אי אפשר להביא מכוניות חשמליות שאפשר להטעין אותן מכל שקע חשמלי? ברור, מישהו עושה קופה...
- אחד 16/07/2012 12:25הגב לתגובה זוהמודל שלהם לא מושלם אבל לא צריך להגזים ורק לבקר. תוריד את הכובע על היוזמה הברוכה. ועוד משהו - לא נראה לי שאתה עובד בחינם
- 8.דורון 16/07/2012 08:08הגב לתגובה זוהוא באופניים חשמליים ותחבורה ציבורית. המכונית, בין אם היא על גז\היברידית\מוצרי נפט - או חשמל של בטר פלייס עדיין מהווה פתרון מזהם שצורך יותר מידיי אנרגיה בשביל להעביר אדם אחד ממקום למקום, כי רוב האנרגיה הולך על העברת עצמה ממקום למקום. יחד עם זאת , זו התחלה טובה בדרך לכיוון הנכון ואני מסכים שאנרגיות מתחדשות באחריותה של הממשלה.
- 7.ליסינג 15/07/2012 20:21הגב לתגובה זועשרים חברות רכשו מהם כבר נכון? אז איך זה שיש רק 250 מכוניות? מוזר
- 6.ירוק 15/07/2012 20:11הגב לתגובה זונראה פיתרון הוגן. אם הייתי צריך רכב אז הייתי קונה חשמלי ומעבר לכך - חברות שמשתמשות בליסינג חייבות לעבור לחשמלי. גם ככה הם קונים רכבים חדשים וזה מוביל עלויות דלק. ראיון מעולה
- 5.ץץ 15/07/2012 18:55הגב לתגובה זולא כלכלי
- 4.קליפ 15/07/2012 18:42הגב לתגובה זוסחרניי פח יעשו הכל כדי שהצפיפות בכבישים תעלה!נגד תחבורה ציבורית.נגד רכבות.סתם רע לב
- 3.טניה 15/07/2012 18:21הגב לתגובה זוובאמת שאי אפשר לנשום בערים הגדולות במרכז מרוב זיהום אוויר. הלוואי הלוואי שיצליחו
- 2.היכנסו 15/07/2012 18:04הגב לתגובה זו2,000 קילומטרים בחודש זה 1,300 שקל או 1,100 בתוכנית המוזלת וזה ממש דומה למה שאני משלם.
- 1.משה 15/07/2012 18:02הגב לתגובה זויעד בשמיים, מנותק מהמציאות. הישראלית לא יקנו את זה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?