דוחות

ויקטורי: זינוק של 21% במכירות לא תרם להגדלת הרווח התפעולי

רשת הקמעונאות סגרה את הרבעון עם רווח של 5.4 מיליון שקל. ההכנסות זינקו ל-173.3 מיליון שקל בעקבות פתיחת חנויות שש חנויות חדשות בשנה החולפת
תומר קורנפלד |

רשת הקמעונאות ויקטורי ממשיכה לצמוח בשורת ההכנסות. עם זאת, חלק מעט מאוד מן הצמיחה מצליח לחלחל גם אל שורת הרווח. רשת ויקטורי מפעילה 20 סניפי סופרמרקט בגדלים שונים בשטח של 20.5 אלף מ"ר.

מתחילת 2012 פתחה החברה שני סניפים חדשים, זאת בנוסף לחמישה סניפים שנפתחו ב-2011. סניף נוסף צפוי להיפתח במהלך השנה בפתח תקווה. במקביל, החברה מנהלת מספר משאים ומתנים לפתיחת חנויות נוספות ורכישה של חנויות קיימות.

את הרבעון הראשון סגרה החברה עם הכנסות של 173.3 מיליון שקל, עלייה של 21.5% ביחס לרבעון המקביל. למרות גידול של 30 מיליון שקל בשורת המכירות, מעט מאוד הצליח לחלחל לשורה התפעולית, וזאת עלתה בפחות מ-200 אלף שקל ביחס לרבעון המקביל והסתכמה ב-6.9 מיליון שקל. בשקלול הוצאות מימון ומס הכנסה, הציגה הרשת רווח נקי של 5.4 מיליון שקל, זאת לעומת 4.9 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הגידול של החברה במכירות נובע מתרומתם של שישה סניפים נוספים החל מהרבעון השני של 2011. הפידיון בחנויות זהות גדל בשיעור קל במיוחד של 0.3% ביחס לרבעון המקביל. כמו כן, ברבעון נרשמה ירידה בפידיון למ"ר שעמד על 9.1 אלף שקל, זאת לעומת 9.4 אלף שקל ברבעון המקביל. בחברה מסבירים שהירידה בפידיון נובעת מפתיחת הסניפים החדשים אשר חלקם נמצאים בישובים קטנים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה