זהירות! שיבושים בדרך: עופר עיני מתנגד לפיצול רכבת ישראל ומזהיר - "נשקול את צעדי המחאה"

למרות עזרתו של יו"ר ההסתדרות במניעת השביתות, הכריז עופר עיני כי לא יתמוך במהלך חד צדדי מבלי שיתוף פעולה של העובדים
דניאל פליישר | (13)

עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, הגיב להחלטת הדירקטוריון של רכבת ישראל לאשר את תוכניתו של שר התחבורה ישראל כץ לפצל את החברה לשלוש חברות נפרדות: נדל"ן, הובלות ופיתוח ותחזוקה.

""דירקטוריון הרכבת ממשיך לנקוט בצעדים חד-צדדיים תוך הסלמת יחסי העבודה", הצהיר עיני והוסיף "העובדים לא ישתפו פעולה עם ההחלטות החד-צדדיות של השר והדירקטוריון. מבלי שיתוף הפעולה של העובדים לא ניתן יהיה ליישם את הרפורמה".

"בימים הקרובים, לאור הסלמת יחסי העבודה מצידו של שר התחבורה וההנהלה נשקול את צעדי המחאה ברכבת" הודיע יו"ר ההסתדרות. כזכור, שר התחבורה הצהיר במעמד ההודעה על כוונתו לפצל את רכבת ישראל כי "אם נראה השבתות בעקבות ההחלטה - לא יהיה מנוס מסגירת החברה".

לפי המתווה שהציג שר התחבורה, תפעול הקרונות והשירות לנוסעים יישארו בידי הרכבת, וכן פיתוח התשתית לרכבות חשמליות. זאת, בניגוד לעמדת האוצר שרצה להקים חברה בת לחשמול הרכבת.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    עיני איפה היית? 08/03/2012 07:36
    הגב לתגובה זו
    מחאת המורים תהיה באמצעות נטישה המונית של המקצוע. במיוחד מורים למדעים מתימטיקה ומחשבים הם לא צריכים משכרת עלובה ועבודה של עבד עם מנהלים אדיוטים להחתים כרטיס ישיבות מבחנים ניצול טלפונוים מהורים עבודה בהתנדבות בבית ועוד ועוד טלפונים על חשבונם ועוד זה ניצול חדש. אז לידיעתך אתה נרדמת בשמירה וזה פוגע לא רק במורים זה פוגע בילדים שלכם זה ברור לכל המורים אין חשק ללמד את התלמידים הם עייפים מותשים ומרומים עם דופק חדש!
  • 8.
    לפרק את ההסתדרות ואת המונופולים שמוצצים אותנו (ל"ת)
    נמאס לנו 07/03/2012 22:20
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אבי - מתנגד למחאה 07/03/2012 20:49
    הגב לתגובה זו
    פשוט נמאס לשמוע כל יום על כל פועל בכל חור בארץ שמאיים.
  • עם העבדים. 08/03/2012 07:03
    הגב לתגובה זו
    הפכו את כולם לעבדים פה. עובדי הייטק עבדים מודרנים מול מחשב. רופאים צריכים לחתים כרטיס שזה בדיחה וגם מורים מסכנים הפכו אותם למותשים ממורמרים עייפים ועכשיוט הם צריכים להחתים כרטיס מטרטרים אותם והפכו אותם לביביסיטר של המדינה. וזה פוגע לא בהם רק בכם ובילדים שלכם ובבריאות שלכם. אז תבינו יא סתומים עיני היהי צריך לקום כשסידרו את המורים. ולא את עובדי הרכבת
  • 6.
    כלכלן 07/03/2012 20:25
    הגב לתגובה זו
    לפרק את את הרכבת וחברת חשמל והנמלים
  • 5.
    בסה" כ אתם תהפכו לעבדים (ראו סין 90% עבדים) (ל"ת)
    ישראל שייכת לעשירים. 07/03/2012 20:25
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אורי ד. 07/03/2012 20:24
    הגב לתגובה זו
    נמאס מעיני הסחטן וחברות הפוליטיקאים הכושלים, לכו לעבוד !!!!
  • 3.
    סתם סחטנים והכל מקופת המדינה. (ל"ת)
    וועדים פרזיטים. 07/03/2012 20:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבי - מתנגד למחאה 07/03/2012 19:56
    הגב לתגובה זו
    עיני, נמאסת אתה וחבורת הפסיכים שלך מהרכבת, מהנמלים, מחברת החשמל. אתה וחבריך פשוט ממאיסים לנו את החיים במדינה, אתה הופך את המדינה למדינה מזרח תיכונית, ע" ע מצריים, טוניס. אתה עבד כי ימלוך, קופת המדינה לא נועדה לאנשים כמוך סחטנים מאוסים.
  • גבי 08/03/2012 12:12
    הגב לתגובה זו
    מה אתה רוצה מעייני ועובדי הרכבת שנלחמים על פרנסתם ושכרם.זה שאתה עובד קבלן בשכר מינימום לא אומר שכולם צריכים להיות כמוך.
  • צודק. (ל"ת)
    אבנר 08/03/2012 08:34
    הגב לתגובה זו
  • אורן 07/03/2012 23:40
    הגב לתגובה זו
    נמאס מהשחיתות של ההסתדרות וועדי העובדים.
  • 1.
    הפתרון= פירוק ההסתדרות לאירגונים סקטוריאליים (ל"ת)
    אמת 07/03/2012 19:54
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

קמהדע מזנקת 6%, טאואר 4%; קמטק נופלת 7% - עליות מתונות במדדים

העליות החזקות מעבר לים מרימות את המדדים; עונת הדוחות ממשיכה עם טאואר, קמטק ניו-מד ונקסט ויז'ן; הציפיות הגבוהות מחברות השבבים מובילות לתנודות גבוהות - טאואר מזנקת בעקבות תוצאות מצויינות ולעומתה קמטק נופלת עם תוצאות קצת מעל הצפי אבל תחזית פושרת לרבעון הבא
מערכת ביזפורטל |

מגמה חיובית בת"א ברקע העליות בחוזים העתידיים (להרחבה - השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות) מדד ת"א 35 עולה 0.4% ומדד ת"א 90 מוסיף 0.7%. 

במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3%, מדד הביטוח עולה 0.6%, מדד הנדל"ן עולה 0.8% ומדד הנפט והגז יורד 0.3%.  


החשב הכללי במשרד האוצר פרסם כי הגירעון התקציבי המשיך לעלות גם באוקטובר, והגיע ל-4.9% מהתוצר כ-102.5 מיליארד שקל ב-12 החודשים האחרונים, לעומת 4.7% בספטמבר. מתחילת השנה נרשם גירעון של 71.5 מיליארד שקל, כאשר הכנסות המדינה עמדו על כ-457.5 מיליארד שקל עלייה של כ-14.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בעוד שההוצאות הסתכמו בכ-529 מיליארד שקל, עלייה של 5.1%. באוצר מזכירים כי יעד הגירעון לשנת 2025 עודכן כבר 3 פעמים, וכעת הממשלה צפויה להגדילו ל-5.2% בעקבות עלויות הביטחון והסיוע למפונים.

אבל מעבר לכותרות, נתוני הגבייה לאוקטובר 2025 מספקים בשורה - גביית המסים ממשיכה לשבור שיאים ועומדת על 432.3 מיליארד שקל בעשרת החודשים הראשונים של השנה - עלייה מרשימה של 15.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לביזפורטל נודע כי בהערכות פנימיות מצפים לכ-520 מיליארד שקל של הכנסות מסים ואף מעבר לכך עד סוף השנה. הרבה מעבר לתקציב המקורי שהיה על 493 מיליארד שקל. הסיבה היא גבייה טובה ומואצת, מלחמה בהון השחור (לרבות פרויקט והטמעת "חשבוניות ישראל") וכן תשלומי מס מוגברים בעקבות חוק הרווחים הראויים לחלוקה. הגידול כתוצאה מהחוק שדוחף בעצם לחלק דיבידנד ולשלם עליהם מס יימשך עד סוף השנה - הפתעה חיובית באוצר: גביית המסים צפויה לשבור שיא עם 520 מיליארד שקל, הגירעון יהיה נמוך מהצפוי


המשקיעים מצפים להורדת ריבית, כאשר מה שצפוי לסגור סופית את הנושא יהיה מדד המחירים שיתפרסם ביום שישי. הציפיות בשוק מצביעות על עלייה של כ-0.5%. אחרי שהמדד הקודם הפתיע בירידה חדה של 0.6% והוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5%, השוק מעריך כי גם הפעם נראה נתון שיחזק את ההסתברות להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע


ג’י סיטי ג'י סיטי -0.5%  ממשיכה לרכז עניין, לאחר ההודעה בשבוע שעבר על רכישת מניות נוספות בחברת הבת הפינית סיטיקון והתחייבותה להגיש הצעת רכש מלאה למניות המיעוט. מאז ההודעה של מעלות ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות, מניית החברה איבדה גובה והאג"ח של החברה רשמו ירידות,  סימן לכך שהמשקיעים מתחילים להפנים את ההשלכות האפשריות על המינוף והנזילות. למרות שהחברה הצהירה כי ההשפעה על רמת המינוף תהיה “זניחה”, חברת הדירוג הזהירה כי במקרה של היענות רחבה להצעת הרכש, יחס החוב להון העצמי עלול לטפס לטווח של 70%-75%, ובתרחישים שונים אף לעבור את רף ה־80%. זה אומר שיש עלייה ניכרת בסיכון הפיננסי של החברה, בדיוק בזמן שבו היא מנסה ליישם תוכנית ארוכת טווח לצמצום חוב ומינוף עד 2028. ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%