כיל גם ברשימה חמש מתמודדות הגיעו לשלב הכמעט סופי בהליך הפרטת נמל אילת

נכון להיום משנע הנמל כ- 6% מהיקף הסחר של מדינת ישראל. "הפעלה נכונה של הנמל יעצים את חשיבותו לסחר הבינלאומי של ישראל"
רקפת גלילי | (2)

חמש מתמודדות הגיעו לשלב הכמעט סופי בהליך הפרטת נמל אילת. הרשימה כוללת את חברת מפעלי תובלה (כי"ל), חברת ממן, חברת גדות, חברת גולדבונד ופפו ספנות אשר הגישו תכניות עסקיות להפעלת הנמל לפני חודש. ההצעות בחנו על ידי ראשי, רשות החברות ,משרד התחבורה, חברת נמלי ישראל וחברת הייעוץ טאסק. בעוד כחודשיים יגישו המתמודדות הצעות מחיר בגין מניות המדינה בחברה.

נזכיר כי רשות החברות הממשלתיות פרסמה באפריל האחרון מודעה בדבר כוונת המדינה למכור את אחזקותיה בחברת נמל אילת. בתום הליך המכירה תקבל החברה הזוכה כתב הסמכה להפעלת הנמל למשך 15 שנה עם אופציה, המותנית בתנאים שנקבעו בכתב ההסמכה ל-10 שנים נוספות.

פעילות מרכזית של הנמל כיום היא יבוא מכוניות, יצוא כימיקלים ולאחרונה החל להתפתח ענף תיירות הנוסעים. מספר העובדים בנמל הוא כ- 130 ונכון להיום משנע כ- 6% מהיקף הסחר של מדינת ישראל. הכנסות נמל אילת במחצית הראשונה של שנת 2011 הסתכמו בכ- 56 מיליון שקלים והרווח הנקי הסתכם בכ- 9 מיליון שקלים.

דורון כהן מ"מ מנכ"ל משרד האוצר ומנהל רשות החברות הממשלתיות: "צפוי גידול בהיקף הסחר עם המזרח הרחוק, אשר יחד עם הפעלה נכונה של הנמל, יעצים את חשיבותו לסחר הבינלאומי של ישראל, לקידום התחרות, וליצירת ערך לצרכנים, למגזר העסקי ולמשק כולו".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תראו לי הפרטה אחת שהפכה להצלחה מסחררת? (ל"ת)
    גול עצמי 21/02/2012 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קוקוס 21/02/2012 14:03
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין .המדינה ממשיכה באותה דרך ?שוב הטייקונים המונופוליסטים ששולטים בחיינו .לא מספיק המלט והתעבורה עכשיו גם הנמלים של ארצנו ומינגד המונופול של אוצרות המדינה הפוספטים .הם רוצים לשלוט בנמל ?